postřehy, návody, zkušenosti a vyvracení mýtu, že Interphone je nejlepší intercom
EDIT: SCALA PACKTALK od strany 5 , byl oceněn jako nejlepší intercom roku 2015 www.motorkari.cz/tema/
SCALA PACKTALK od strany 5 www.motorkari.cz/tema/
Starší Scaly:......
Tak jsem pořídil BT intercom Cardo Scala G4.
Dříve jsme používali jejího předchůdce Cardo Scala Q2,ten níže je Q2
tuto značku jsme vybrali hlavně proto že uměla komunikaci 3 jednotek Q2 i když to nebylo dokonalý ale to sem nepatří.
G4 slibuje konferenční hovor 4 jednotek G4 (to asi hned nevyzkouším, zatím jsme jen 2)a lze používat i se staršími Scala Q2 ale potom samozřejmě bude dosah jen 500m, jednodušší ovládání intercomu,přehrávače mp3..., možnost upgrade firmware kabelem a také naladění stanic do paměti G4 v PC, G4 umí také FM rádio a má proti Q2 funkci RDS takže odpadá přelaďování při jízdě, dosah BT intercomu je udáván 1,6km (bude to samozřejmě na volné ploše).
G4 dojde v krabici viz odkaz zde kde je i tutorial jak G4 používat zde si po registraci stáhnete software pro nastavení G4 pomocí PC a pro aktualizace firmware. Na těchto stránkách jsou ke stažení i návody bohužel ne v češtině, ale mám ho taky tak ho kdyžtak pošlu, kdyby se to někomu hodilo. Tak kdyby k tomu někdo měl nějaký poznatky tak je uvítám.
Na druhé straně ještě řeším "vyladění" HTC HD2, pro komunikaci s G4 a to jak telefonování tak navigaci.
Manuál ke SCALA RIDER G4 v češtině ke stažení zde:www.motorkari.cz/motokatalog/ostatni/ostatni-cestovni.html
Vlákno s největší koncentrací uživatelů G4 Vyjížďky od KoCyMe
Naposledy editováno 02.07.2018 14:09:53
Fugo píše: Nahrál jsem sem na web manuál na G4, takže je ke stažení zde: www.motorkari.cz/motokatalog/ostatni/ostatni-cestovni.html
je to samozřejmě v češtině.
www.cardo.sk/specifikace/scala-rider-g4-group-komunikace-(1-prilba)
úplně dole nad grafem je to ke stažení
Vysledoval jste to ještě někdo, nebo pořád mluvíte bez pauzy?
Děje se to ještě u někoho?
V nastavení jsem nenašel, že by se dal režim ekonomy vypnout , nebo prodloužit jeho interval.
1 reakcí na tento příspěvek Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4
Tlačítka mačkám pouze když se konference nespojí automaticky, tak to si potom tlačítkem přidám A nebo B, dle toho s kým se mě to spustilo automaticky.
Propárovali jsme to, všude aktuální soft ale stejně jsme se prvně všichni spojili až někde po 20km kde bylo třeba poslední dvojici spárovat znovu.
Při spojení dvou G4 je "hluk" při nemluvení (v mezerách mezi slovy) téměř nulový, při připojen třetí je již zřejmý lehký cvrkot (cvrdlikání, něco podobnýho jako když je mobil u rádia) ale spojení je povětšinou v pohodě, občas se stane, že se třeba třetí vzdálí a ne vždy se při opětném dojetí třetí automaticky připojí a tak ten na kterého je napárován ho musí připojit stiskem daného tlačítka (A,B dle toho kde je napárován).
U čtyř G4 je již cvrkot výrazně větší, spojení viz 3 scaly včetně občasného připojení tlačítkem.
5 a 6 scala, to už byl kolikrát řádný problém je připojit, většinu dne to ovšem nešlo ale bylo možné, že se bavily 2 skupiny po 3 scalách přitom ta jedna která byla vždy spojena do druhé skupiny si mohla zvolit s jakou skupinou bude kecat...
Takže to není až tak ideální, budu jen doufat, že se výrobce bude snažit pomocí vylepšení softu tyto chyby odstranit pokud to půjde, osobně bych se přimlouval i možnosti vypnutí přechodu do stand by - tzn nekecám a odpojím se, my většinou kecáme a nebo posloucháme celej den a pravidlem bývá, že pokud to scala sama neutne tak spojení povětšinou drží, ale pak to jednoho odhákne a řětěz většinou spadne.
1 reakcí na tento příspěvek Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4
Pár zásad který je dobrý dodržovat:
Osobně má naše G4 stále na nabíječce, přijdou do práce a zapnu prodlužovák a G4 se nabíjejí, když si vzpomenu tak to po zhasnutí LEDky vypnu a další den zas....
Pokud máte G4 novou nebo vybitou nenechte se zmást zhasnutím LEDky, že je nabito na max, cyklus vytáhnout zdroj a znovu jej zapnout nechte proběhnout několikrát až G4 nahlásí nabito krátce po začátku nabíjení do pár desítek sekund, pak je opravdu zcela nabito....
Pokud je baterie slabá nejlze občas G4 spárovat... stejně by jste nepokecali..
Při konferenci 4+ je lepší vypnout BT na spárovaných telefonech....
Pro při pojení do konference je třeba ůčastníky přizvat tlačítkem, standartně si povídají dva a používají třeba kanál A a oba mají na kanále B dalšího účastníka stiskem tlačítka B se připojí do konference a ten další zase připojí dalšího atd..... když to někdo nepochopí nebo není schopen ovládat řetěz komunikace u něj končí.....
Při problémech s komunikací neházejte helmu do obilí ale zkuste nejprve restart - zapnout/vypnout ...
a pokud to nepomůže tak smazání napárovaných zařízení a znovu napárování..
Jak na to, koukněte do origo anglickýho návodu....
z hlavy si pamatuju, skalu zapnout, tím samým tlačítkem co jste ji zapli párujete i telefon, tak že jej stisknete a držíte scala se vypne a po chvíli púřejde do párování mobilu, LEDka bliká červená/modrá, pustíte tlačítko a stisknete a držíte tlačítko volume+ než začne scala blikat modře v dlouhých intervalech a párování je smazáno, ostatní nastavení VOX, RDS, stanice.... zůstávají dle nastavení stále v paměti.
Fugo píše: ...
Pár zásad který je dobrý dodržovat:
Osobně má naše G4 stále na nabíječce, přijdou do práce a zapnu prodlužovák a G4 se nabíjejí, když si vzpomenu tak to po zhasnutí LEDky vypnu a další den zas....
...
to nevim, jestli je dobre dodrzovat. Baterie uvnitr zbytecne rychleji starne (teplem udrzovaciho dobijeni nebo teplem od nabijeci elektroniky)
www.cardosystems.com/download/tutorials/g9-tutorial
Naposledy editováno 04.05.2012 19:35:02
1 reakcí na tento příspěvek Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4
Cardo systems vytvořilo další Scalu a to G9x info o ní v odkaze výrobce www.cardosystems.com/motorcycles/scala-rider-g9x-powerset/1
Zatím tedy neplánuji změnu (mám jen G4) ale snad to časem přijde... povedené je zejména párování stejně jako u G9 jen klepnutí Scal o sebe...
Mimochodem po SCHUBERTHU si Scalu vybrala jako svůj intercom i SHOEI, myslím, že to je podstatné sdělení těm co se rozhodují mezi Interphone a Scalou, pochybuji, že tito výrobci by si vybrali to horší
Ještě jedno info pro majitele G4, připojte se a stáhněte si nový software 3.2 do svých intercomů.
Situace je taková, že kámoš se kterým jezdím asi nejvíc má v helmě komun.límec od Schuberta (C3pro) - který údajně pro ně dělá Scala, takže bych rád něco kompatibilního.
BMW dodává originál BT komunikátor - je tedy dost drahej, nicméně nikde nic nečumí... ta G9x mi už připadá dost masivní .. oproti třeba Interphone F5MC...který by byl s tím límcem údajně také spojitelný..
Takže mám dilema co pořídit (včetně pro baťůžka, abychom kecali za jízdy spolu a taky všichni mezi sebou když pojede kámoš..) .. Scala je zase prý asi údajně nejlepší co se týče dosahu a kvality...
Nevím..
Díky za odpověď
1 reakcí na tento příspěvek Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4
1 reakcí na tento příspěvek Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4
Bohužel nikdo z nás kompatibilitu Scala/Interphone nezkoušel protože máme všichni Scalu, a ano pro Schubertha to dělá Scala, ale někde jsem viděl, že se dá sehnat i sada od Interphone, límec a mikrofon do C3 s tím, že jednotka je opět vně helmy.
Takže zkus sám spárovat toho Schubertha s manželšinou F4 a uvidíš, nevím jak je to teď aktuálně ale když jsem se o límec do C3 zajímal tak tam nebyla G4 protože to neumělo duplex komunikaci tzn mluvíš jen s jedním člověkem, kdežto G4 a G9 umí mluvit se všemi najednou...
Taky mi připadá, že je ta jednotka dost nízko.. jakoby už pod úrovní okraje, lemu helmy..viz čas 13:12 ... nebo se mi to jenom zdá ??? ...připadá mi, že mi to bude mydlit až někam do bundy...??
1 reakcí na tento příspěvek Interkomy scala Packtalk a starší modely G9,G4
Koukal jsem na to video, ne celý ale jen na ten čas, a nechápu proč to tam dávají takhle naprd. G4 a G9 je jedna velikost, my to máme na helmách zároveň se spodkem helmy (Schuberth S1Pro a C3), tak jak to maj oni bych vůbec neotočil hlavu protože by mě to dřelo o rameno a i když to máme zároveň s helmou tak jsem do Scal dával z vnitřní strany pojistný kolík aby se nedala vytáhnout z držáku, mě se povedlo jednou při kroucení hlavou ji ztratit a kolega ji ztratil taky, oba jsme je tedy našli, já celou a on placatou.