Poslední dobou řeším dojíždění do práce autem, nakolik se to odráží dost podstatně na mojí peněžence, chtěl bych to pořešit co nejlépe a přemýšlím nad motorkou. Zde popíšu hlavní parametry:
Autem najezdím cca 4000 km měsíčně. Při mé spotřebe 6,3-6,8 (benzín), a dnešní ceně benzínu (37,20 Kč) to dělá měsíčně cca 9600 Kč. Je to hodně a vzhledem k tomu, že dnes najít práci a přitom solidní je těžké, tak ji nechci pouštět.
Prosím tedy o radu při výběru motorky.
Denně se jedná o jízdu 60 km tam a 60 zpátky. Z toho 1/3 dálnice, 2/3 okresky a vesnice.
Autem cca 50-55 minut, dle stylu jízdy a průjezdnosti. Max. rychlost na trase do 100 km/h, jezdím spíše v rozmezí 70-90 km/h (šetřím:( ).
Ve výhledu mám zatím KTM Duke 200. Nakolik jsem jezdil kdysi na Jawe 250, tak se v nových strojích nevyznám. Nevyžaduji nic silného, spíše ekonomicky výhodného. U toho KTM jsem četl spotřebu do 3l/100 km. Jak je to s nájezdem u motorek? Kolik vydží km? A co servisní intervali, případně finanční náročnost? Doporučili by jste mi něco? Díky
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu zkušených
2 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu zkušených
Co se týče dopravních prostředků, tak skútr je ideální tím, že je to zkrátka takové vozítko, které slouží těmto účelům. Co se KTM týče, řekl bych, že směr této firmy je hlavně o tom se pořádně vyblbnout, proto jsou ty motorky i tak stavěny.
Já se teď v brzké době pojedu podívat na Jawa den do Brna. Docela zajímavě vypadá Jawa 250 Travel. Ta spotřeba je taky prý hodně malá a na cestování do práce ideál. Přemýšlel jsem o této motorce pro mne a pro přítelkyni.
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu zkušených
Čau, Tom
Nakonec ti třeba vyjde, že bys musel najezdit nesmysl kilometrů, aby se to finančně vyplatilo. Já jezdím do práce taky na motorce,ale proto, že jsem ji už měl jako student a nevyplatilo by se mi ji prodat. Ideální je spojení pracovního stroje s trochou zábavy (výlety třeba).
Nejen kvůli rozmarům počasí bych taky raději doporučil maxiskůtra. Já - Aprilia Atlantic 250, po Praze nejrychlejší stroj za 3,5 l/100km.
Jestli spíš nedat nějaké peníze do přestavby auta na LPG nebo lépe na CNG.
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu zkušených
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušených
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu zkušených
Jezdim na moto denne od brezna do te doby kdy to jde, a uspora je hlavne casova.
Spocitej si kolik usetris na benzinu vs, servis ,gumy pri tvem najezdu 4tkm/mes.
ten cenovej rozdil nebude velky a spotreba srovnatelna.
Burgman 400
Suzuki GS 500
Honda CB 500
Suzuki GSF 400
A spotřeba není zas přímo závislá na objemu motoru, dvoutaktní dváca ti může vzít 2 - 3 krát tolik než třeba ten 650 Rotax (určitě jsou i jiný úsporný motory nad 600ccm, ale o tomhle to vím jistě).
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušených
Courat se fakt nechci, proto hledám něco mezi. A v horším počasí sednu do auta. Hold... nějak to musím nakombinovat.
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu zkušených
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušených
Autem cca 48.000 km ročně, cca 116.000 Kč za benzín. Servis cca 20.000 Kč ročně. Povinné ručení a havarijko cca 14.000 Kč.
Motorka, dejme tomu polovina 24.000 km ročně. Při spotřebe 3,5l je to 31.000 Kč za benzín. Ušetřil bych ročně proti autu 27.000 Kč na benzínu. Gumy, brzdy, olej, povinné? To nevím. Pokud bych se vlezl do 15.000 za rok, to by bolo fajn.
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu zkušených
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušených
Motorka by byla taky pro radost, to je jasný, proto uvažuji zatím o variantě motorky:).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušených
elim_co píše: verybusy> Nad jiným autem jsem již přemýšlel. To moje stálo hodně a za 3 roky mám 120.00 km (jiní to najezdí za 6 let). Prodat ho, by byla stráta finanční už teď. Pak když už prodat, tak už musím něco doložit abych koupil něco jiného.... A pak je tady otázka, jestli se nedá získat více tím, že ušetřím na autě a dám to do něčeho jiného. Auto bude mít menší nájezdy, tzn. ušetřím benzín, servis, amortizaci, pojistné. To by se částečně překlopilo do motorky, a to je právě ta otázka:).
Courat se fakt nechci, proto hledám něco mezi. A v horším počasí sednu do auta. Hold... nějak to musím nakombinovat.
Já mám nájezd zhruba stejnej,jenže v dieselu kolem pěti (lehce nad) a mám naftu za 29.Takže je motorka výrazně dražší.Fakt si myslím,že když to propočítáš se všema nákladama,tak tě to vyjde ještě dráž.Ručení 2x,pojištění 2x,servis bude na motorku taky dražší,nájezd motorky oproti autu podstatně nižší....no nevím.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušených
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu zkušených
3 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu zkušených
Pokud vyloženě nechceš jezdit na motorce, tak výhodnější bude LPG nebo jiné auto. Takhle bys jezdil maximálně za 8l plynu a platil jedno povinné ručení, jeden servis atd.