globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapojení rezistorů-co je špatně ?
Zdravím, koupil jsem tyto LED blinkry. Rezistoty jsem paralelně zapojil podle tohoto "obrázku" . Z odporu se ihned po zapojení začalo kouřit a vyhořel (polarita zapojení byla správná). Poté jsem zkusil ( pro zajímavost) zapojit odpory sériově a frekvence blikání je správná, ale při vyšších otáčkách ( nad 5000) se frekvence blikání zvyšuje a poté blikry přestanou svítit úplně.

Rezistory jsou bez chladiče (pouze "drátek" a rezistor). Hodnota jednoho je 6.8 ohmů.

Čím to může být ? Špatným zapojením nebo nízkou hodnotou rezistorů ?

Omlouvám se za možná hloupý dotaz, ale není to tak docela můj obor

Zapojení rezistorů-co je špatně ?

9.5.2012 v 19:02 | Nahoru | #31
jinak jednoduchý příklad

(napětí na baterii - pracovní napětí diody)/jmenovitý proud procházející diodou = odpor do série s diodou.

ale netuším jak je blinkr zapojenej takže tohle je jen případ který nelze použít.
Odpor blinkru by se počítal zase odpor diody 1 + odpor diody 2 pro sériové zapojení, nebo
(R1+R2)/R1*R2 pro paralelní

(reakce na) Zapojení rezistorů-co je špatně ?

9.5.2012 v 19:07 | Nahoru | #32

rrss píše: Dávat miniaturní odpory na chladič - nemáš šanci, protože povrch je lak = nevede teplo. Kup drátový odpor v keramickém pouzdru. Nebo postav LED přerušovač, ale doporučuju spíš ten odpor - žádný zásah do zbytku motorky (třeba na BMW by to byl problém nebo na motorkách, co nemají k přerušovači přivedenou kostru).



Myslel jsem na ty, co tu dával assasin, ale máš pravdu s tím lakem... To jsem si neuvědomil

Zapojení rezistorů-co je špatně ?

9.5.2012 v 19:57 | Nahoru | #33
misto prasarny s odpory si kup tohle:
http://yshop.cz/prod...-YAMAHA#!prettyPhoto
a mas vyreseno

Zapojení rezistorů-co je špatně ?

9.5.2012 v 20:17 | Nahoru | #34
něco o LED blinkrech zde na motorkářích

jsou tam návody i rady a už se tam nikdo nehádá, kdo je jakej elektrikář
Taky i nějaké plánky

3 reakcí na tento příspěvek Zapojení rezistorů-co je špatně ?

Skvělá odpověď, děkuji! 9.5.2012 v 20:37 | Nahoru | #35
Asi proběhla po dvaceti letech, co jsem pryč ze školy nějaká zásadní změna a fyzikální zákony platící do té doby přestaly z ničeho nic platit.
Chtělo by to nastudovat nějaké základy elektrotechniky a zjistit, jak funguje svítivá dioda a co potřebuje k práci.
http://cs.wikipedia.org/wiki/LED
http://www.taje2.est...ojeni-led-diody.html
http://zajimavebastleni.sweb.cz/ledky.html
Umístit odpor jakékoliv hodnoty paralelně k LED je elementární chybou celé instalace.
Takže postup:
a) je potřeba zjistit, jaké údaje jsou na štítku toho LED blinkru. Napětí [V] a proud v [A], případně výkon ve [W]. Není li hodnota proudu známá, pak ji zle spočítat dle vzorce I [A]=P[W]/U[V]
b) dle Ohmova zákona je potřeba spočítat hodnotu odporu, který se vřadí do série s blinkrem a to do jeho kladné napájecí větve. Tedy mezi + (od přerušovače) a blinkr.
Hodnota odporu se spočítá: R[Ohm]=(Un[V]-Ud[V])/Id[A]
c) je potřeba spočítat výkonovou ztrátu na tomto předřadném odporu dle vzorce Pr[W]=(Un[V]-Ud[V])*Id[A]
Pro výše uvedené vzorce platí: Un je max. napětí v palubní síti, Ud je napětí ze štítku blinkru a Id je proud blinkrem při jmenovitém výkonu (buď je na štítku, nebo jej spočítáme dle a).
d) koupit odpovídající odpor který vřadíme do série s blinkrem a musí to fungovat, dokud neurazíme blinkr o asfalt...

That's all volks, tádydádydáááááá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení rezistorů-co je špatně ?

9.5.2012 v 21:02 | Nahoru | #36
Marek_Kuřim> Sice máš pravdu,že při zapojení odporu v serii poteče diodou malý proud,ten však nebude stačit ke správné funkci přerušovače světel.Proto se přídavný odpor zapojuje paralelně k diodě.Ale,jak již někdo poznamenal,nejjednodušší je výměna přerušovače.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení rezistorů-co je špatně ?

9.5.2012 v 21:29 | Nahoru | #37

mirek42 píše: Marek_Kuřim> Sice máš pravdu,že při zapojení odporu v serii poteče diodou malý proud,ten však nebude stačit ke správné funkci přerušovače světel.Proto se přídavný odpor zapojuje paralelně k diodě.Ale,jak již někdo poznamenal,nejjednodušší je výměna přerušovače.



Dobrá, moje úvaha nebyla špatná, nicméně přiznávám, že jsem vycházel ze základů eletrotechniky, nikoliv auto/motoelektroniky. Protože nejsem znalec přerušovače a daného blinkru, existuje možnost, že blinkr je dimenzován na 12V, přičemž pak sériový odpor není potřeba a naopak je potřeba paralelní odpor z důvodu správné funkce přerušovače.
Pak je jednoduchý a výsižný příspěvek Medveda

pokud to se zarovkama 12V/10W blika dobre, tak pro 1W LED blinkry potrebujes paralelne pripojit takovy odpor, aby zmaril tech zbyvajicich 9W. Odporem potece proud 9/12 = 0.75A a jeho hodnota tedy musi byt 12/0.75 = 16 Ohm. To neni v rade, takze vybrat nejblizsi hodnotu z rady.
Druha vec je zatizitelnost odporu - musi zmarit 9W, takze musi tech alespon 9W vydrzet. Lepe 15W, ono to napeti je taky vic nez 12V.


S tím rozdílem, že já bych hledal odpor kolem 20W a spojil bych 10Ohmů a 6Ohmů do série, tak aby dohromady daly 16R. 20W bych volil z důvodu menšího ohřevu tělesa odporu. I 15W odpor, který bude vyzařovat 9W bude hezky hřát.
No a na závěr, než si cpát někam do mašiny 10W topení, tak bych i s blinkry vyměnil přerušovač za elektronický, jak tu již bylo zmíněno.

Pokud jsem někoho uvedl příspěvkem č. 35 v omyl, omlouvám se.

(reakce na) Zapojení rezistorů-co je špatně ?

9.5.2012 v 22:38 | Nahoru | #38

Marek_Kuřim píše:
That's all volks, tádydádydáááááá



ale to jsem měl říct já !!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení rezistorů-co je špatně ?

10.5.2012 v 08:44 | Nahoru | #39

Marek_Kuřim píše: S tím rozdílem, že já bych hledal odpor kolem 20W a spojil bych 10Ohmů a 6Ohmů do série, tak aby dohromady daly 16R. 20W bych volil z důvodu menšího ohřevu tělesa odporu. I 15W odpor, který bude vyzařovat 9W bude hezky hřát.
No a na závěr, než si cpát někam do mašiny 10W topení, tak bych i s blinkry vyměnil přerušovač za elektronický, jak tu již bylo zmíněno.

Pokud jsem někoho uvedl příspěvkem č. 35 v omyl, omlouvám se.



No - a kdyz jsem si to tedka po sobe precetl, tak jsem zjistil ze tady vsichni vesele vymyslime paralelni rezistor ke kazdemu blinkru coz je kravina. Blinkry (predni a zadni) jsou paralelne za prerusovacem, takze staci k nim dat paralelne jeden rezistor, ktery zmari 40W (v pripade origo 21W zarovek)... a to uz se vazne dostavame k elekrickemu topeni, takze bych se na to vysral a dal tam elektronicky prerusovac .

edit: topit to tolik nebude - nesviti to furt, sviti to cca pul sekundy a pak to zase zhruba stejne dlouho nesviti.

edit2: anebo bych tam paralelne nechal ty stare blinkry - nekam bych je schoval a natrel zarovky nacerno .

Naposledy editováno 10.05.2012 08:52:45

(reakce na) Zapojení rezistorů-co je špatně ?

10.5.2012 v 11:42 | Nahoru | #40
Guggy> Tenhle přerušovač jsem kdysi stavěl a nejdřív mi asi po minutě odešla dioda D3, tak jsem jí vyměnlil. Asi půl roku to fungovalo normálně a pak to začalo blikat hrozně slabě. Frekvence dobrá ale blinkry blikaly tak polovičním jasem. Měl jsem to už zalitý v epoxidu, tak jsem závadu nehledal ale uplně spolehlivý zařízení to nebylo :D Tak jsem vrátil původní přerušovač, bliká mi to rychle, ale neřešim to a jezdim. Vlasně se mi to rychlý i líbí.

(reakce na) Zapojení rezistorů-co je špatně ?

10.5.2012 v 11:54 | Nahoru | #41

nunuk píše: Ten elektrikář mi navrhoval to samé, takže předpokládám, že ví o čem mluví



hele v kramech s elektronickejma soucastkama je mivaj, ten odpor ale nakou petku stoji (neni za korunu jako ty maly 0,1W) takze se ani nedivim ze tvuj znamej elektrikar nema 10-20W odpory doma do zasoby.
jo da se rict ze se tam podari pripojit libovolnej elektronickej prerusovac z auta...

(reakce na) Zapojení rezistorů-co je špatně ?

10.5.2012 v 12:45 | Nahoru | #42

Marek_Kuřim píše: Asi proběhla po dvaceti letech, co jsem pryč ze školy nějaká zásadní změna a fyzikální zákony platící do té doby přestaly z ničeho nic platit.
Chtělo by to nastudovat nějaké základy elektrotechniky a zjistit, jak funguje svítivá dioda a co potřebuje k práci.
http://cs.wikipedia.org/wiki/LED
http://www.taje2.est...ojeni-led-diody.html
http://zajimavebastleni.sweb.cz/ledky.html
Umístit odpor jakékoliv hodnoty paralelně k LED je elementární chybou celé instalace.
Takže postup:
a) je potřeba zjistit, jaké údaje jsou na štítku toho LED blinkru. Napětí [V] a proud v [A], případně výkon ve [W]. Není li hodnota proudu známá, pak ji zle spočítat dle vzorce I [A]=P[W]/U[V]
b) dle Ohmova zákona je potřeba spočítat hodnotu odporu, který se vřadí do série s blinkrem a to do jeho kladné napájecí větve. Tedy mezi + (od přerušovače) a blinkr.
Hodnota odporu se spočítá: R[Ohm]=(Un[V]-Ud[V])/Id[A]
c) je potřeba spočítat výkonovou ztrátu na tomto předřadném odporu dle vzorce Pr[W]=(Un[V]-Ud[V])*Id[A]
Pro výše uvedené vzorce platí: Un je max. napětí v palubní síti, Ud je napětí ze štítku blinkru a Id je proud blinkrem při jmenovitém výkonu (buď je na štítku, nebo jej spočítáme dle a).
d) koupit odpovídající odpor který vřadíme do série s blinkrem a musí to fungovat, dokud neurazíme blinkr o asfalt...

That's all volks, tádydádydáááááá



Díky za potvrzení že nejsem vůl s tím co jsem napsal výše.

Zapojení rezistorů-co je špatně ?

10.5.2012 v 12:46 | Nahoru | #43
jinak mám pocit že ty odpory co prodávaj jsou právě do série a na SVčku to snad tak i fungovalo.

Naposledy editováno 10.05.2012 12:47:55

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení rezistorů-co je špatně ?

10.5.2012 v 12:54 | Nahoru | #44
SVcko: ty a nekteri dalsi si to pletete s rezistory kterejma se nastavuje proud do LED, ty se samo davaji s led seriove, ale to urcite nejsou odpory v jednotkach ohmu a 10+W ... tyto rezistory uz jsou primo v tech LED blinkrech, taky kdyz zapojist misto puvodnich blinkru tyhle LEDkovy tak ledky neshorej (jak by se stalo bez odporu) ale "jen" blikaji rychle. problem je v tom ze v prerusovaci je doba blikani rizena tim ze se vybiji kndik pres nakou zatez - no a kdyz je to nastavene na zatez cca 10W-20W, je jasny ze s LED blinkrem kterej ma 1W to blika 10-20x rychleji (drive to bylo dokonce mechanicke, pruchodem proudu se ohrival bimetal kterej odpojil kontakt, jak to vychladlo tak sezas sepnul) tam by taky malej odber nefungoval....

tzn ten paralelni odpor 10W-20W je tam logicky k nicemu, proste se na nem jen vytvari teplo, zbuhdarma se spotrebovava energie, aby ten prerusovac fungoval OK...

(reakce na) Zapojení rezistorů-co je špatně ?

10.5.2012 v 13:48 | Nahoru | #45
assassin> tak jasně vím že nevím jak je zapojenej ten přerušovač ale měl jsem za to že když jsem ty odpůrky(kupovaný) zapojoval byly v sérii. Ale je to už dlouho, navíc on i ten přerušovač může být zapojenej tak že pracuje s proudem z toho kablíku(dejme tomu že ovládací napětí by bylo připojeno paralelně s tím Blinkrem) ale nevím jak to je v reálu.
Jen vařím z vody

Zapojení rezistorů-co je špatně ?

10.5.2012 v 15:31 | Nahoru | #46
LED blinkry by měl byejt připojený k elektronickýmu přerušovači (nějakýmu obvodu), ne ke klasickýmu "cvakacímu" přerušovači. Nemusely by se řešit blbý odpory (a jejich umístění na motorce) a přes relé by šly spínat i žárovky (tím pádem by bylo fuk, jaký máš blinkry). Schéma nenakreslím (už tu nějaký je, ale nezkoumal jsem), ale na desce zabere asi tak 2x2cm možná krapet víc. A k výstupu bych hodil relé a byl by klid...

2 reakcí na tento příspěvek Zapojení rezistorů-co je špatně ?

10.5.2012 v 19:20 | Nahoru | #47
Medvěd> Tak jen pro všechny upřesním, že LED jsou jen vzadu .

A jak už jsem psal, zkusím ten elektrický přerušovač, koukal jsem, že na ebay je mají docela levně (nepočítám ty číny za dolar). Tak uvidím pokud neseženu rychle někde poblíž.

Naposledy editováno 10.05.2012 19:21:00

Zapojení rezistorů-co je špatně ?

10.5.2012 v 20:38 | Nahoru | #48
mám elektrický přerušovač ..Blinkry chodí jak mají ALE buď musíš odpojit kontrolku blinkrů na panelu nebo to nejak pošmelit

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení rezistorů-co je špatně ?

10.5.2012 v 22:32 | Nahoru | #49
hele a proc se tam ty ledky davaj, kdyz to co usetrim na zarovce protopim panu bohu do oken na predrazenym (předřazený i předražený)odporu a prachama me porad vyjde levnejc koupit zarofku, u ktery nebude mit prerusovac problem a nemusim resit chujoviny aby to blikalo jak ma.. nejak mi to glava nebere.. vysvetli mi to nejaky tunéér???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení rezistorů-co je špatně ?

11.5.2012 v 06:56 | Nahoru | #50

nunuk píše: Medvěd> Tak jen pro všechny upřesním, že LED jsou jen vzadu .

A jak už jsem psal, zkusím ten elektrický přerušovač, koukal jsem, že na ebay je mají docela levně (nepočítám ty číny za dolar). Tak uvidím pokud neseženu rychle někde poblíž.



Tvrdím to od začátku - stačí 6R8 dimenzovaný na 10 W.
Jeden velký odpor za přerušovač jak píše Medvěd se NEDÁVÁ z důvodu, že je 2x těžší a 4x dražší (neběžně prodávaná součástka, nic víc za tou cenou nehledejte).
Je výhodnější koupit 2x10 W odpory, je to nejlevnější řešení.
El. přerušovače pochybné kvality z netu mohou a nemusí fungovat - to, co je na motorce od výrobce, bývá spolehlivější. Navíc např. u BMW atd. řídí blíkny jednočip a pak prostě není žádný "1 vývod z přerušovače pro všechny blikny".

A když už se rozepisuju - kupa lidí dává LED jen dozadu, protože tam motorka vibruje a žárovky praskají (ditto zadní lampa a osvětlení RZ). Vepředu se běžně nechávají žárovky.
To je další důvod pro koupi 2 levných odporů 6R8 10 W po 10 Kč (např. http://www.gme.cz/dratove-rezistory-do-10w/
Ať počítám, jak počítám, nákup 2 rezistorů je 8x levnější než nejlevnější el. přerušovač.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení rezistorů-co je špatně ?

11.5.2012 v 07:19 | Nahoru | #51

rrss píše: Tvrdím to od začátku - stačí 6R8 dimenzovaný na 10 W.
Jeden velký odpor za přerušovač jak píše Medvěd se NEDÁVÁ z důvodu, že je 2x těžší a 4x dražší (neběžně prodávaná součástka, nic víc za tou cenou nehledejte).
Je výhodnější koupit 2x10 W odpory, je to nejlevnější řešení.
El. přerušovače pochybné kvality z netu mohou a nemusí fungovat - to, co je na motorce od výrobce, bývá spolehlivější. Navíc např. u BMW atd. řídí blíkny jednočip a pak prostě není žádný "1 vývod z přerušovače pro všechny blikny".

A když už se rozepisuju - kupa lidí dává LED jen dozadu, protože tam motorka vibruje a žárovky praskají (ditto zadní lampa a osvětlení RZ). Vepředu se běžně nechávají žárovky.
To je další důvod pro koupi 2 levných odporů 6R8 10 W po 10 Kč (např. http://www.gme.cz/dratove-rezistory-do-10w/
Ať počítám, jak počítám, nákup 2 rezistorů je 8x levnější než nejlevnější el. přerušovač.



ale technicky je to porad dost kravina, protopit usetrenou energii......

ono taky maloktery LEDblinkry maji moderni vysocesvitive LED s velkym uhlem vyzarovani, vetsinou jsou postavene z "klasickejch" 5mm LED ktery jsou vyrazne smerovy a tudiz nejsou moc videt, tzn pokud nejde o nejake drahe blinkry uz s moderni LED, tak je to sama nevyhoda proti klasickejm zarovkam....

ad to BMW, tam kdyz se pripoji LEDkovy, tak to taky blika rychle? jestli to ridi jednocip tak se bude ridit v te freq vlastnima hodinama a nebude vubec zavislej na te zatezi ne?

(reakce na) Zapojení rezistorů-co je špatně ?

11.5.2012 v 07:39 | Nahoru | #52

Medved píše: edit2: anebo bych tam paralelne nechal ty stare blinkry - nekam bych je schoval a natrel zarovky nacerno .



Tak tímhle jsi mě rozsekal!

(reakce na) Zapojení rezistorů-co je špatně ?

11.5.2012 v 13:56 | Nahoru | #53

Medved píše: anebo bych tam paralelne nechal ty stare blinkry - nekam bych je schoval a natrel zarovky nacerno .


natřel bych je namodro a dal je pod motor, páč pak to pojede o 30% rychlejc!

Zapojení rezistorů-co je špatně ?

11.5.2012 v 13:59 | Nahoru | #54
hok: to uz ma medved, tak mu poradil tu cernou aby zustal originalni...

(reakce na) Zapojení rezistorů-co je špatně ?

11.5.2012 v 14:42 | Nahoru | #55
rrss> Uvidím co seženu dříve a snadněji... Pokud bych to měl objednávat, tak se rezistory fakt nevyplatí

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení rezistorů-co je špatně ?

Skvělá odpověď, děkuji! 11.5.2012 v 23:40 | Nahoru | #56
Vem původní žárovku a napájej to paralelně k ní. Žárovku někam strč pod sedačku a máš to vyřešený hned a zadarmo. Akorát ti tam někde bude blikat žárovka místo těch rozpálenejch odporů. Watáž odporů bude hypoteticky stačit poloviční, protože to nesvítí trvale, 10W je na hraně, ale mohlo by to jít, když to nebude někde zabalený v hadru. Varianta s přerušovačem dobrý, ale je možný ho zapojit na výstup původního přerušovače? Nebude to spínat dvakrát různou frekvencí nebo ten malý odběr to trvale sepne? Ještě levnější je použít blikací ledku, dva odpory a spínací tranzistor, cena za součástky do 20Kč, ale ty to bez znalostí nenaladíš, aby to mělo požadovanou střídu.
Varianta nejhloupější: 12V/1A relé s přepínacíma kontaktama, elyt kondenzátor a odpor na vyladění střídy a udělat astabilní klopák. Protože jsem línej, tak bych to udělal takhle, mrcasit se s plošňákem a 555 je moc práce

Zapojení rezistorů-co je špatně ?

12.5.2012 v 01:53 | Nahoru | #57
Docela masakr, co tady někteří píšou.
Příjde mi, že polovina lidí nezná ohmův zákon a netuší, co je to tepelný výkon, většina pak netuší proč se tam ten odpor dává a co a proč se stane, když tam není.
Né, že by bylo něco špatného na tom něčemu nerozumět, já zase nerozumím jiným oborům, ale pokud patříte k těm, co v tom dost plavou, nevymýšlejte odpory, které se tam stejně dávají jako dost nešikovná znouzecnost, ale pořiďte si přerušovač pro LEDkové blinkry. Je to normální elektronický přerušovač, jen bez kontroly odebíraného proudu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení rezistorů-co je špatně ?

12.5.2012 v 07:33 | Nahoru | #58

assassin píše: ale technicky je to porad dost kravina, protopit usetrenou energii......

ono taky maloktery LEDblinkry maji moderni vysocesvitive LED s velkym uhlem vyzarovani, vetsinou jsou postavene z "klasickejch" 5mm LED ktery jsou vyrazne smerovy a tudiz nejsou moc videt, tzn pokud nejde o nejake drahe blinkry uz s moderni LED, tak je to sama nevyhoda proti klasickejm zarovkam....

ad to BMW, tam kdyz se pripoji LEDkovy, tak to taky blika rychle? jestli to ridi jednocip tak se bude ridit v te freq vlastnima hodinama a nebude vubec zavislej na te zatezi ne?



1. autor dotazu nepotřebuje šetřit energii, možná jen chce, aby blikny dobře vypadaly, nebo ho nebaví měnit žárovky
2. není předmětem dotazu - třeba já koupil za 500 homologované LED blikny, svítí jako kráva a víc mě nezajímá (mají (e))
3. samozřejmě to na BMW bliká rychle, protože přerušovač musí signalizovat prasklou žárovku 2x rychlejším blikáním. Je na to norma. Všimneš si kontrolky, můžeš zastavit, obhlídnout blinkry, vyměnit žárovku.
Super duper elektronické přerušovače např. 2-20 W vůbec nereagující na změnu zátěže jsou právě z tohoto důvodu ilegální. Že se prodávají, je jiná věc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení rezistorů-co je špatně ?

12.5.2012 v 07:45 | Nahoru | #59

rrss píše: 1. autor dotazu nepotřebuje šetřit energii, možná jen chce, aby blikny dobře vypadaly, nebo ho nebaví měnit žárovky
2. není předmětem dotazu - třeba já koupil za 500 homologované LED blikny, svítí jako kráva a víc mě nezajímá (mají (e))
3. samozřejmě to na BMW bliká rychle, protože přerušovač musí signalizovat prasklou žárovku 2x rychlejším blikáním. Je na to norma. Všimneš si kontrolky, můžeš zastavit, obhlídnout blinkry, vyměnit žárovku.
Super duper elektronické přerušovače např. 2-20 W vůbec nereagující na změnu zátěže jsou právě z tohoto důvodu ilegální. Že se prodávají, je jiná věc.



Jo to setreni je asi k nicemu, ale me proste nesedi davat ke spotrebici paralelne odpor aby zvysil jeho odber.
U blinkru by me osobne zajimalo jestli jsou videt i jinak nez z jednoho smeru, neznjestli maj ecko, ikdyz ja casto na moto blinkry ani nepouzivam, jen ve meste nekdy
To ze je tam kontrola odberu uz sem pochopil z deadmanovo prispevku, to jsem netusil ze je tam na to norma - clovek se porad uci

(reakce na) Zapojení rezistorů-co je špatně ?

12.5.2012 v 12:35 | Nahoru | #60

assassin píše: Jo to setreni je asi k nicemu, ale me proste nesedi davat ke spotrebici paralelne odpor aby zvysil jeho odber.
U blinkru by me osobne zajimalo jestli jsou videt i jinak nez z jednoho smeru, neznjestli maj ecko, ikdyz ja casto na moto blinkry ani nepouzivam, jen ve meste nekdy
To ze je tam kontrola odberu uz sem pochopil z deadmanovo prispevku, to jsem netusil ze je tam na to norma - clovek se porad uci



Předpis na blinkry třeba tady:
http://www.unece.org...wp29regs/R006r5e.pdf

ECE R6 na směrové ukazatele, po česku EHK č.6, kdo se s tim bude číst, tak tam najde, co se u blinkru kontroluje, jak má rychle blikat, atd.

Hotovej přerušovač k LEDkám bych si koupil, ale to bych nesměl vědět, jaká je jeho výrobní cena a náklady na vývoj.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nsr nejdou nastavit otáčky Honda NSR 125R Vdi 3 6.6.2024 v 15:00 ja1
Honda NSR 125 R - netočí startér, r... Honda NSR 125R, Honda NSR 125 MourisonCZ 12 2.6.2024 v 14:01 Martin03CZ
Nsrko otevření a polazení Honda NSR 125R Karlusus 20 17.3.2024 v 17:20 čeplin
Honda NSR 125 přední světlomet dotaz Honda NSR 125R RiderofNSR125 5 19.2.2024 v 18:53 RiderofNSR125
Nsr rozeta Honda NSR 125R, Honda NSR 125 Karlusus 12 15.9.2023 v 17:23 Karlusus


TOPlist