Aprilia Tuono 1000R
Supersportovní bike, pro který není problém atakovat rychlosti přes 250km/h. Posez je vyloženě „na motorce“ a nezasvěcenému se může zdát, že sedí na prkenné lavici. Super pevný a přesný podvozek. Uvolněná jezdecká pozice, příjemně tvarované široké řidítka dobře padnou do ruky, avšak pilot má docela sportovně zalomené nohy. Jako na superbiku. Všude dostatek prostoru a tuono navozuje pocit „velké motorky“. Dostačující, ikdyž ne příliš kousavé brzdy. Hodně atraktivní look díky válečnému lakování. Celkově kvalitně postavený bike s dobrou ochranou proti větru. Vítěz srovnávacích testů v letech 06-07-08. Výkon 138PS.
Triumph Speed Triple 1050
Více univerzální stroj ne tak atraktivního vzezření, obzvlášť když stojí vedle sebe. Vzhledově i pocitově menší (kratší) motorka. Nádrž kratší, ale stejně široká jako na Tuona. A posez? Jezdec sedí jako by v motorce, s podobnými řidítky jak na Tuonu, avšak s méně zalomenými nohami. Účinnější brzdy díky radiální pumpě a krásné, letmo uchycené zadní kolo. Zepředu více „ufo“ vzhled a celkově nepůsobí tak agresivně jako Tuono. Vítěz srovnávacího testu 2011. Výkon 135PS.
DUCATI STREETFIGHTER/S
...a jeho dvouválcových 155PS. Vrchol evoluce. Nejnašlapanější naked, který stál nový 489tisíc Kč. Motorka, která nutí jezdce jet strašnou pilu a stroj, který neodpouští chyby. V běžném provozu nebezpečná zbraň, která zesměšní vše ostatní a z aut udělá pomalu se šinoucí a zavazející figurky. Brutální posez, vzhled a jízdní parametry. 155 koní, kovaná kola MARCHESINI, brzdy Brembo monoblok a kompletní šasi od Ohlinsu. Nic lepšího v roce 2011 po zemi nejezdilo. Vrchol pyramidy, luxusu a sportovních vlastností, které ovšem průměrně zdatný pilot ani z poloviny nemá šanci využít. Nevhodný pro jízdu ve dvou a pro delší trasy a klidnější jízdu „na kochačku“ naprosto nepoužitelný. Buď jedeš na hraně a nebo se trápíš. Přes všechny malé nedostatky radikální bike se kterým leze kdykoliv a kdekoliv udělat hodně parády.
Naposledy editováno 18.05.2015 21:14:43
1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
drippera píše: Myslím si, že na zemi jezdí jediný stroj, který se může ze streetfighterem srovnávat. MV Agusta Brutale 1078RR
anebo Multistrada 1200 anebo Diavel anebo Tuono V4...
a na Panigale se mi ve čtvrtek vyklepal šroub výfuku, pravý zrcátko spadlo a teplá párkrát naskočila až před kolapsem baterky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
oxygen píše: anebo Multistrada 1200 anebo Diavel anebo Tuono V4...
a na Panigale se mi ve čtvrtek vyklepal šroub výfuku, pravý zrcátko spadlo a teplá párkrát naskočila až před kolapsem baterky
A to je na tom to krásné...
Dobrodružství a loterie, jestli dnes vyjedem a nebo ne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
Ivos píše: Prej duneni
No joooo Coperfielde, proti tvojemu 130dB rachotu je to hovínko, to sa ví.Ale uznej, že proti Speedovi tohle dunění opravdu JE!
oxygen píše: anebo Multistrada 1200 anebo Diavel anebo Tuono V4...
a na Panigale se mi ve čtvrtek vyklepal šroub výfuku, pravý zrcátko spadlo a teplá párkrát naskočila až před kolapsem baterky
aaa už je to tady, padaj šroubky ven to bude z toho dunění, jen aby ho nebylo až moc
1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
Ty lehoučké kola dělají divy, ten motor je nukleární reaktor, né normální agregát a ty brzdy jsou prostě nepopisatelné. To se musí vyzkoušet. Až začínám přemejšlet, kolik za to chválení Speeda Pepek Sršňů dostáva...
Jen taková perlička z jízdy. Valíme si ti s ženou ve dvojku do táhlé stoupající zatáčky, kde Triumph nervózně pohupoval prdelí a v řidítkách byla cítit malá nervozita. Na budíku cca 130km/h. Na STREETFIGHTEROVI ta samá zatáčka, pětka a já v její polovině lehce přidávám, 140...155km/h a motorka se ani nehne a pořád chce zrychlovat. Na výjezdu z té zatáčky svítí 165km/h a DUCATI se mi směje do xichtu. Víc neumíte poserové...???
A vo tom to jéééé...
Naposledy editováno 11.05.2012 10:53:55
1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
motor: speed/tuňák
podvozek: speed/augusta/ktm
běžný provoz: speed
náklady: speed
celkové vítězství speed
teď jsem viděl i několik porovnávacích videí speeda a MV atd a vždy byl vítězem takže ta chvála Pepíka je tak nějak potvrzená z různých stran
jen jestli TY nás tady náhodou s tím superFichtlem nebulíkuješ co jsem na to zatím četl tak jako street se to nehodí to už prý raději kapotovanou a jako streeta doporučují vzít právě speed tripla a tys ho prodal
ještě tam píšou, že měla být v testu i Ducati SF S, ale ducati nedokázala do konání testu připravit testovací motorku - týýý woe cos to koupil
Naposledy editováno 11.05.2012 12:39:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
zrychlení 0-100km: speed 3,43s a superfichtl 3,49s = speed lepší
elasticita 64-200km na šestku: speed 13,02s a superficht 14,28s = speed o dost lepší
brzdy ze 112-0km/h: speed 48,62m a superfichtl 49,75m = speed o víc jak 1,1metr lepší
dál 1/4 míle: speed 11,38s a superfichtl 11,32s = super fichtl a speed na stejno minimální rozdíl jen 0,06s
jediné kde má superficht navrch je maximálka 262,5/250 ale pro koho je to důležitý ???
takže údaje o superbrzdách a supermotoru u superfichtla vychází pouze z tvých pocitů nikoliv z měření
Naposledy editováno 11.05.2012 21:31:50
Omlouvám se všem které tyto „kejdy“ nudí a nebo nezajímají. Konec konců nikoho nenutím to číst. Ale „ven“ to prostě musí. Dnes jízda ve dvou do Luhačovic a potom Prlov-Pozděchov. Možná zas budu malinko srovnávat se Speed triplem, protože jízdní dojmy z něj mám ještě stále pod kůží. Nebudu to okecávat a jdu rovnou k věci... Zatím stále lehký plyn, max. 5-6tis. ot./min. I tak letí streetfighter jak smyslů zbavený. Doslovně platí rčení, tam kde Triumph končí, DUCATI SF začíná. Pocit z jízdy se dá přirovnat snad jen k zážitku na horské dráze. Ta motorka zrychluje s takovou silou, že i když přeřadím na vyšší rychlostní stupeň, pořád chce jet víc a víc. Občas kouknu na budík a v obci vidím 100km/h. Na rovinkách jen tak mezi městy 150km/h a vůbec to člověku nepřijde. V zatáčkách, které jsem na Speedovi brblal na dvojku v nějakých 50-60 najednou letíme s uchem u země dobrých 70-80km/h. A motocykl nejeví žádné známky nervozity. Odezva od předního kola je dokonalá, přesně vím, jak se přední pryž cítí a tváří. Hodně tomu napomáhá i dopředu nakloněná jezdecká pozice. Lehce nabudete dojmu, že gumy táhne k zemi neviditelná síla,která nedovolí žádnou nepředloženost. Opravdu jezdíme jako po kolejích. Tlumič řízení taky odvádí svou práci dobře. Přesně trefuju apexy a na výjezdech brutální porce točivého momentu křiví zadní gumě úsměv.
Po příjezdu do Luhačovic kukám na Gabču a ptám se, co teda na ten náš Super Fichtl říká. Ušklíbne se a za věty: „Tak tohle je jiné kafe“ objednáváme dvě italské piccola! Triumph se pohupoval, brzdil tak nějak nedůvěryhodně a jeho větší tělesné proporce spolu s vyšší hmotností (rozdíl činí cca 40kg!!!) nedovoloval ani z daleka takové jízdní prožitky jako na DUCATI.
Chtěl jsem se malinko předvést a při nějakých 150km/h beru tvrdě za přední brzdu. Ou! Přední kolo se zaboří do asfaltu a přetížení nám hrne krev do hlavy. Až se mi začíná zdát, že se zadní kolo pomaličku zvedá. Během 3-4 sec. stojíme na fleku. Účinek těchto monobloků a brzdy jako celek jsou bez nadsázky tím nejlepším, co mohli výrobci motocyklů pustit do sériové produkce.
Cestou domů ještě odlepuje neskutečný výkon testastretty přední kolo od země asi na dvou, třech horizontech a já se šklebím radostí ještě další hodinu po tom, co jsem zhasnul motor. Gabrielka taky. Je nadšená a líbí se jí to. Večer sedíme na zahrádce u chladnoucí bestie a nemůžeme uvěřit tomu, že jsme na to nepřišli dřív. No, lepší pozdě než nikdy…
Naposledy editováno 11.05.2012 21:56:13
oxygen píše: drippera> včera jsem dostal nabídku koupit za 220 od loňska svou lásku, rudou 1198 se zlatými koly - tak silně váhám, zdali neposlat báwo do světa...
No je to na tobě kamaráde. V tomto ti já neporadím. Ikdyž vlastně asi jo. Jdi do níííí !!!!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
pylot píše: RBK> dipperu je treba brat hodne s rezervou. Nejdriv euforie ze SF, pak stezovani na SF a euforie tripla a ted stezovani na tripla a euforie ze SF. Proste jako na houpacce.
...máš pravdu kámo. Na Speedovi to bylo fakt jako na houpačce. Hlavně ve dvou. Standsrdní set-up tlumení prostě nestíhal!1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
Ale nechci se S3 slepě zastávat, umí dát hodně muziky za slušný peníze (nemluvím o verzi R). Naproti tomu SF-S je prostě jiná motorka, za podstatně jiný peníze nabízející ale taky odpovídající zážitky, s tím souhlasím, měl jsem tu čest a popravdě po SF-S pokukuju, ale dost hrubě se mi nelíbí cena a dost by mě zajímalo spíš srovnání s Tuonem V4 APRC, protože to je další kandidát.
Ovšem já měl s výběrem jasno. Tuono je prostě nehezká, hliníkovo plastová motorka s výrazem mimozemšťana. Byť za dobrou cenu s výbornými paramtery a s výbavou hodnou závodního superbiku. Prostě na něj bych se do garáže koukat nechodil, nemůžu si pomoct.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
pylot píše: drippera> Vis ceho se nejvic bojim? Ze ti to nekdo bude moc zrat. Ja jsem takhle driv hltal jak jsou litrovy dvouvalce strasne brutalni a jak tahaj a pak jsem se na jednom svezl a byl jsem strasne moc zklamanej. Proste jsem cekal moc. A stejne tak muze prijit nekdo s CB 1000 R a bude cekat jaky bude SF peklo a ono to zas takovy peklo nebude. Akorat mu to tim znechutis.
Každýho věc jak si tohle vyloží, co mi uvěří a jak se k tomu postaví. Já taky nesnídám nutellu jen pro to, že mi v televizi říkají, že je nejlepší a nejzdravější...
1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
Do té doby je asi Tuono a SF to nejbrutálnější z hlediska síly na trhu.
Jinak Tuono není tak kosmický jako SF, taky mám s tím designem trochu problém, ale ten cenový rozdíl je markantní.
A kdo tady čte dripperovy názory a jejich změny v čase, tomu musí být jasný, že je ztracen, zatracen a pohlcen a jeho názory nejsou objektivní - na druhou stranu, kdo má aspoň trochu soudnosti přece nebude slepě věřit všemu, co čte.
Naposledy editováno 11.05.2012 22:41:20
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
Naposledy editováno 11.05.2012 22:52:59
1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
protože se sešla v anglii parta pánů, kteří si dali tu práci a motorky porovnali a ze 4-iř motorek "citace: jednohlasně vybrali jako jasného favorita ST pro nejlepší kombinaci výkoného motoru, rychlosti, komfortu, praktičnosti a chování, umí být velmi rychlý a zábavný".
rychlost měřili podle senzorů a GPS tj. ne podle tachometru a jezdil je jeden člověk jak jsem se dočetl
k váze suché motorky už jste psali tj. žádný rozdíl 40kilo
rozhodně zajímavé jsou údaje o elasticitě a brzdách, ale také zrychlení je zajímavé z pohledu o víc koní silnějšího motoru SF, prostě i se slabším motorem je ST podle naměřených časů maličko lepší
pravděpodobně bude "zakopaný pes" v tom, že každá motorka má jiný projev, ergonimii posezu a zprostředkuje zážitek jinak
mimo jiné píšou zklamání nad ducati, že motor brzdy atd. dobrý, ale jezdeská pozice na pikaču, nohy dobrý, ale hodně na ruce a není to pohodlný
Nebudu Triumpha Speed tripla 1050 hanit nebo na něj plivat. Je to výborná motorka, akorát trochu jinak zaměřená a nabídne pilotovi jiné zážitky. Pro někoho lepší, pro někoho horší. Když tyhle dva bajky bezprostředně srovnám, DUCATI je lehčí, tvrdší, méně pohodlná a více agresivní.
Triumph je proti tomu kvalitněji zpracovaný, těžší, hodnější, ale to neznamená, že je to horší motorka než Streetfighter ba naopak v řadě parametrech je Speed triple lepší.
Pepek Sršňů to tím chválením ani trošku nepřehání.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
drippera píše: ...máš pravdu kámo. Na Speedovi to bylo fakt jako na houpačce. Hlavně ve dvou. Standsrdní set-up tlumení prostě nestíhal!
člověče vždyť jsi psal, že má ten ST dokonalej setup, kterej nemusí měnit ani Sršeň a teď píšeš tohle????
Mě osobně se SF extra líbí a doufám, že na něj jednou budou koruny ale nějak ti to nadšení neumim sežrat. Když jsi ho měl poprvé tak nic, a teď jen samá pozitiva? Chápu, že když dva dělají totéž, nemusí to být totéž a SF bude určitě živelnější ale taková jebka oproti Duc to být nemůže. Pokud ST zastaví z kila dřív, tak nemůžou být brzdy slabé. Můžou být jinak dávkovatelné (asi lépe než u SF, podle toho co píšeš - proto ten pocit brutálních brzd), ale ne horší. Údaje o zrychlení také nelžou.Navíc tvé extrémně časté změny motorek dávají tušit, že sám nevíš co chceš a těmito recenzemi i sám sebe utvrzuješ, že teď je to ta pravá.
Každopádně motorky jezdíš krásný, máš super vkus, tak si je užívej a přeji hodně šťastných Italských km.