... všecko jsem zapojil tak jak bylo, nikde jsem nezapomněl žádnou čepičku apod.
Systém ve zkratce:
škrtící klapky na společné hřídeli, jeden doraz pevný a druhý pohyblivý (ruční štelování volnoběhu), a ke každé klapce obtokový šroub. výchozí stav: pootevřená klapka pohyblivým dorazem, obtokový šroub na předním válci uplně uzavřený, na zadním čtvrt otáčky z minima. Aby byl podtlak stejný, tak je třeba mít přední uzavřený a zadní jednu otáčku z minima - toto se ukázalo jako místo s nejlepší odezvou na plyn a nejhladším volnoběhem - podtlak je nepatrně vyšší na zadním válci (hladina oleje výš než na předním).
... u starších RSV jako mám já je výchozí poloha cca 1 a čtvrt otáčky na zadním válci a jeden a 3/4 za předním, u novějších (04+ se prý přední šroub uzavře a šteluje se to zadním, jako jsem to teď měl já - neví někdo proč ten rozdíl??)
Naposledy editováno 22.05.2012 10:33:58
assassin píše: Nad tima rozdilnejma podtlakama jeste budu premejslet, ale nejak se mi to nezda.... suzuki ma kazdopadne v manualu podtlaky na obou stejne, podle te teorie by ale L90 melo mit ty rozdily nez rotax u rsv...
Fizzer- odtrh svicek se nastavuje podle doporuceni vyrobce vozidla, na novejch svickach je to nejaka vychozi hodnota. Samo teda u klasickejch svicek, u nakejcj specialnich je mozny ze vyrobce svicek hejbani s elektrodama zakazuje.
no já mám právě v manuálu výslovně uvedený, že odtrh se nastavovat nesmí, jakmile nesouhlasí tak vyměnit svíčku (ale když nesouhlasí už od výroby? )... u minulejch svíček jsem taky nic nenastavoval a šlapalo to jako vzteklý...
1 reakcí na tento příspěvek (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
1 reakcí na tento příspěvek (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
1 reakcí na tento příspěvek (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
Drik: cece ze tim podtlakem ladis na strikacce bohatost na volnobeh bych nerekl, teda sem si tim temer jist, viz nize.
T-freedom: hele ducati moc neznam, polaska taky ne tak nevimmjak hodne do toho vidi... ale jina davka pro kazdej vale, ok, je to mozny, ale pokud to pocita s tim ze to da treba zadnimu valci o 2 procenta vic paliva, tak bud jede na bohatejsi smes a nebo pokud mu nastavim mensi podtlak tak jede na "vic plynu". To je otazka, ale vedel to ten kdo system navrhoval a pokud je dodavka paliva navrzena na stejny podtlaky, je v servisnim manualu ze maj bejt podtlaky stejny. Doporucoval bych se tohodle drzet. Samo ladici tento tovarni stav vylepsuji a muzou nastavovat i neco jinyho, ale kdo nema zkusenosti a vybaveni mel by se podle me drzet manualu.
All: drzel bych se toho co doporucuje vyrobce, vetsina fi jede na volnobeh podle cidla podtlaku v sani, podle toho poznaj kolik jde vzduchu a podle toho daj palivo, u TL je cidlo podtlaku jen v jednom TB tzn tam kdyz udelam ten druhej valec bez cidla s mensim podtlakem tak ho ochudim a naopak, to podle sluchu hned tak nekdo neda. U rsv co ma fizzer je taky jen jeden senzor podtlaku, ale vyvedenej do obou TB tzn jednotka vidi nakej prumer z podtlaku v obou TB, tam si myslim ze se taky pocita s tim ze je podtlak nastavenej u obou stejne, kdyby se pocitalo s vetsim na jednom tak to prumerovani bude delat nepredvidatelnej bordel...v praxi ti muze fungovat ok, ale pri designu toho systemu takhle urcite nikdo nepostupoval.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
Ale já zas neznám Aprilku ...tam je o dost menší rozchod válců (72°? myslím)
1 reakcí na tento příspěvek (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
1 reakcí na tento příspěvek (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
... Ale podle vsech tech poucek joo, podle svicek to vypada spis chudy...
Naposledy editováno 22.05.2012 22:49:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
assassin píše: Svickovou magii neovladam... Kdyby jo, nekupoval bych si lambdu
... Ale podle vsech tech poucek joo, podle svicek to vypada spis chudy...
no ono by to bylo i logický... tím že otevřu ty šrouby tam při stejný dávce benzínu (natočení klapky) jde víc vzduchu... což by asi odpovídalo těm fabrickejm hodnotám, nebejt toho že mám otevřený laufy bez katu a není filtrbox... že by...?
1 reakcí na tento příspěvek (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
FiZzeR píše: no ono by to bylo i logický... tím že otevřu ty šrouby tam při stejný dávce benzínu (natočení klapky) jde víc vzduchu... což by asi odpovídalo těm fabrickejm hodnotám, nebejt toho že mám otevřený laufy bez katu a není filtrbox... že by...?
Ta davka benzinu neni stejna, protoze na maly uhly otevreni klapky dava strikacka benzin podle senzoru podtlaku v sani... V tomhle rezimu si sama prizpusobuje palivo tomu kolik nasaje vzduchu, pri vetsim otevreni klapky se uz tim podtlakem neda ridit tak to pak jede jen podle natoceni klapky. Tzn. Podle me obtokovejma sroubama smesi nehnes, trosku s ni teoreticky hnes pro rezim kdy to jede podle uhlu klapky, ale tam je zase vzduch co jde obtokem zanedbatelnej proti tomu co jde skrz TB
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
Když se ladí bohatost na volnoběh a chod motoru, tam si můžeš trimovat a bypasovat. Jak pohneš rukojetí, je stejně každá úzkospektrá lambda k hovnu...
- nastaven správný odtrh na svíčkách, jedna svíčka měla prasklý izolátor odzhora dolu, vlasová prasklina se odhalila když jsem ji šrouboval rukou od oleje (svíčky byly na jaře nové a 101% jsem ji nerozbil já ).
- vyměněny zapalovací kabely, starý byly uhnilý - po prvním doteku vypadly z cívek a z fajek (ale svíčky pálily všecky včetně tý prasklý, ať mi někdo říká jak jsou italky choulostivý)
- vyprán a naolejován vzduchový filtr
- kontrola těsnosti sání (nic neodhalila)
- znovu seřízení podtlaků, tentokrát jsem ty obtoky tolik nepovoloval
- nádrží jsem prohnal pixlu velfobinu a carerry 95 (nebo jak se to teď jmenuje)
- diagnostika nic neukazuje
- TPS je na nule jak má být
- hadice podtlaku jak k MAP tak k FPR nevykazují známky poškození
- stejně tak palivové hadice
... už se to zdálo být v klidu - jedna vyjížďka ok, ale včera když jsem se rozhodl to otestovat v pekle městského provozu si to zase jednou štěklo. Taky je zajímavý, že teplota chladící kapaliny dle displeje je při popojíždění výš, než jsem byl dřív zvyklý - vždycky se to zastavilo kolem 89-90°, včera tam bylo jednu chvíli i 97°. Jinak motorka jede normálně, ztrátu výkonu nepozoruju, a oproti původnímu stavu (než jsem se začal šťourat v podtlakách) o dost míň smrdí zplodiny z výfuku - resp. motorka už není cítit nespálenym benzínem. Další zajímavá věc je, když se v tom hrabu na dvorku, tak normálně cyklují větráky a teplota se drží v normě, ale když na tom jedu městem tak to větráky nestíhají??
... nějaké další nápady?
2 reakcí na tento příspěvek (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
Raďas-Kačka píše: čeče když na to pujdu jen tak logicky tak ty podtlaky jsou různý zřejmně k tomu že přední oproti zadnímu válci má jinak dlouhej svod a tudíž tam jsou jiný protitlaky, jinak jak psal někdo výše ,směs naladíš jen nahráním jiný mapy, příklad z praxe motorku jsem měl nabržděnou a sladěnou jen na laufy a origo vzducháč a super. Pak jsem dal otevřenej filtr dmc a ten samej problém co ty ,občas při jízdě po městě si motor bufnul do sání a po nahrání nový mapy zas klid ,vše to je jen o chudé a bohaté směsi, kterou naladíš jen mapou ničím jiným.
Ve svodech problém nebude,má tam pokud vím upravený svody z falca a ty jsou 2-1-2,takže se mu tlaky vyrovnávají.Měl jsem taky takhle upravený svody a jelo to bez sebemenších problémů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
Dával jsem teď taky pipercross,a je tam ohromný rozdíl,mezi suchým filtrem a napuštěným.Má vlastní zkušennost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (?Podtlaky?) RSV-střílí do sání
ManiaC píše: Ve svodech problém nebude,má tam pokud vím upravený svody z falca a ty jsou 2-1-2,takže se mu tlaky vyrovnávají.Měl jsem taky takhle upravený svody a jelo to bez sebemenších problémů.
... tak jak říkáš. A když už jsi to nakousnul, máš nějaký dojmy stran srovnání 2-1-2 a 2-1 na stejný moto? Chtěl bych to časem předělat zpátky na jednostranný výfuk, hlavně kvůli úspoře hmotnosti...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 209, 210] Aprilia RSV 1000 | WenCa | 6276 | 29.8.2024 v 16:32 Mileek |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |