1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
Che píše: JJ pod tohle se dá jen podepsat před revolucí vyráběli v týnci víc než 100000 motek ročně - pravda, bylo to fest zastaralý a a byl to jen jeden model přesto to bylo něco, na co bylo možno okamžitě navázat, šoupnout do toho čtyřtaktní motor takového výkonu, který by odpovídal parametrům rámu a udržet výrobní počty umožňující rentabilní výrobu - místo toho nastalo období diletantských experimentů a rozkrádání továrních aktiv tajemné řeči o údajných budoucích produktech silně připomínají Hitlerova slova o budoucích tajných zázračných zbraních a obávám se, že to bude mít i podobný průběh
Ono to o tom zastarání atd. není až tak rozhodné!
Totiž Afrika, Asie, Jižní Amerika, Tichomoří, Indie, Mongolsko, Čína....kolik jsem vyjmenoval světa??? A tenhle svět chtěl a z části ještě chce robusní nezničitelnou konstrukci opravitelnou kusem "ocelovéhokamennéhodřeva".
Druhou věc povídal Franta Šťastný. Když v šedesátých a sedmdesátých letech obsazoval s Jawou a někdy i Čízou(když bylo nutné) všichni ve světě byli na kaši z toho, že Jawa vyvíjí a vyrábí rámy, stejně tak motory, ale také brzdy, ložiska, tlumiče, karburátoy, elektroniku, zapalování..... !!!
Úž tehdy byly "západní" motorky v podstatě skládanky různých výrobců.
U nás to bylo jinak a třeba Čezeta měla pod křídly po vesničkách v okolí spoustu dodavatelů, ale s neskutečným zadáním práce!!! Třeba dnešní skomírající Kovo Věšín v Brdech, de facto strojní traktorová stanice měla někdy v roce 1987 dodat 56 000 párů částí do přední telekopické vidlice!!! Zkrátka obě naše fabriky zaměstnávaly spoustu malých podniků i přidružené výroby zemědělců!
Jednalo se o motorky technologicky né zrovna na špičce, ale zase šlo o neúnavné a nezničitelné, efektivní dělníky. Nu a paráda byla druhořadá. Další hledisko našich obvyklých odběratelů byla možnost výměny dílů - např. z typu 354 kombinovat s 634.
A DOKONCE DNES TYTO DÍLY NA JAWY 350 VYRÁBÍ ČÍNA, TAIVAN....A NEJHORŠÍ POVĚST MAJÍ DÍLY Z TÝNCE.
Tak světoznámým výrobcem se JAWA stala za bolšána, také v této době dosáhla historicky nejvyšší produkce.
Do této doby také spadají největší sportovní úspěchy doslova na všech kolbištích.
Ať už se nám to líbí nebo ne je to historicky dáno.
Uvažovat, že dostávala za Bolšána dotace nemůže nikdo soudný. Z čeho asi, když bylo hospodářství vyrovnané a nezadlužené?!! Naopak, díky schopnosti udat statisícové série motocyklů po světě a navíc uspět ve sportu byla velmi výdělečným podnikem a naopak ze zisku Jawy se financovala jiná - méně úspěšná odvětví.
Taková spolupráce je nutná pro chod vyrovnaného hospodářství státu.
Nám trouba Klaus Bohužel vnutil myšlenku, že trh vyřeší vše a jsme z toho .... víte kde!
OVŠEM DNEŠNÍ DOTACE STÁTU NA VÝVOJ = NENÍ VÁM TO K SMÍCHU A VZÁPĚTÍ KE VZTEKU = ČTVRT MILIARDY V HÁJI A VÝSLEDEK??? NULA, RESPEKTIVE MOTOR Z YAMAHA ULOŽENÝ DO PŘEVAŘENÉHO RÁMU 350 .
A kde jsou ty naše prachy z daní??? Část projezdil Paroubek v Audi A8 = totiž ta, která odvážela nedávnou kmotra Janouška od policie a vyvážela Paroubka po celé volební období byla poskytnuta Charouzem! A ZA JAKÉ PENÍZE SI VOZIL PAROUBEK PRDEL ....? A KOLIK TO STÁLO NÁS VŠECHNY/kolika násobek tak ziskal Charouz??? .
Nakonec za oněch 10 000 000,-€ = to snad postavila KTM v Matighofenu někdy po roce 2002 fabriku!
Do té doby fungovala jako množství jednotlivých montoven Matig. a okolí.
Jiný kraj jiný mrav / bezmrav.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
Franky píše:
Jednalo se o motorky technologicky né zrovna na špičce, ale zase šlo o neúnavné a nezničitelné, efektivní dělníky.
To se zdá, asi to zaniklo v tom množštví.. mnoho se jich unavilo, zničilo, ba i s tou efektivitou... no ale dejme tomu.
Nu a paráda byla druhořadá.
V tomhle snad jawa ani moc neztrácela, dokud nepřišli japonci se zpracováním, před kterým lidi dělali na chodníku loužičky...
Další hledisko našich obvyklých odběratelů byla možnost výměny dílů - např. z typu 354 kombinovat s 634.
A DOKONCE DNES TYTO DÍLY NA JAWY 350 VYRÁBÍ ČÍNA, TAIVAN....A NEJHORŠÍ POVĚST MAJÍ DÍLY Z TÝNCE.
Trochu nezapomínat, že mýtus světová značka se tu taky tak nějak ideologicky šířil. Je fakt, že pracující se na auto třeba nezmohl nebo ho nedostal, ale motorka byla dostupná a to i ten režim lidem tak nějak sliboval. Auto ne, to je luxus pro ty lepší (jak by se pak odlišili), ale na motorce do práce, soudruhu, tak proti tomu nic nemáme, když chceš mzrnout a nečekat na Erťáka...
Dodnes doma poslouchám, že jawa dělala nejlepší motocykly na světě. Pak byl spartak světový vůz..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
Láďo - Ty jsi taky ideologik .
Myslím, že jsi zapoměl třeba na stav MS silnice 350ccm před 50.-ti lety 2. místo F. Šťatný, Jawa, ČSSR 3. místo G. Havel, Jawa, ČSSR.
O deset let později dokázal František dojíždět svět okolo 5. místa stále na Jawě.
A v roce 1969-70 by Bill Ivy na Jawě, Anglie mistrem světa === nezasánout v DDR Sachsenringu patník !
František byl tak trochu kamarád a přestože tady 12 let není - byl největší z těch, díky kterým JE ZNAČKA JAWA HISTORICKY SVĚTOVÁ - BEZ DISKUZÍ!
Dokonce ještě okolo roku 1985 se Stašou a Balážem na poslední silniční 250 postavené nadšenci a patrioty z podniku spíše proti vůli vedení dokázala opakovaně dojet okolo 10. místa v MS - když se omylem na závod dostala!
JE SVĚTOVÁ A ŽÁDNÁ DEMAGOGIE V TOM NENÍ - "ŽE MÁM PRAVDU FRANTIŠKU?!!!"
1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
Láďo Prásile: Světoznámá neznamená nutně nejlepší. To ani při své zaslepenosti netvrdíme . Ale faktem je , že 3 000 000 motorek vyrobil málokterý Evropský motocyklový výrobce. A vezmeš-li v úvahu jejich rozházenost po světě: od Brazílie a Kuby po Afriku, Indii, Čínu, Kazachstán, Ukrajinu, Rusko, ta musíš uznat že se jedná o nezanedbatelnou část světy. Lze tedy bez větší nadsázky tvrdit světoznámá skutečně je.
Nejtku: Chápu tě jako fanouška Jawy. I já jsem jejím příznivcem, ale nepovídej mi,že kdyby jsi v 80. letech měl například volbu nad prototypem 500 který zkoušeli tušm v 87 roce a 2.5 se skvělým a nesmrtelným motorem Čínské výroby, rozhodl by ses pro Čínu.....
Jinak myslím, že bez výroby vlastního motoru je těžké vyrábět motorky, protože nemáš na čem vydělat, když zbytek věcí jsou věci od specialistů a vyvíjet všecno vlastní není reálné nebo by to mělo dnes nevyhovující vlastnosti. To víc vyděláš na tom, když prodáš motorky, které si necháš někde udělat, stylem new pionýr.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
Starane píše:
Nejtku: Chápu tě jako fanouška Jawy. I já jsem jejím příznivcem, ale nepovídej mi,že kdyby jsi v 80. letech měl například volbu nad prototypem 500 který zkoušeli tušm v 87 roce a 2.5 se skvělým a nesmrtelným motorem Čínské výroby, rozhodl by ses pro Čínu.....
---------------------------------------------------------------------
...bylo to mysleny jinak ale i tak ti odpovim..v 87 uz bylo pozde ....ale v 80tych i tak asi 250 cina! a vis proc? protoze ten motor je odzkousenej v milionech kusu co jezdej a je levnej a tim padem i motorka by byla (v tech 80tych letech) ..ale pulitr jawa?..za komancu? naivni! Tak koupit prave levnou cinu,to by jim slo.. Ale i kdyby se prekonali tak za minimalne mozna tak 25 tisic?...to jsem si koupil sice jetou ale nadhernou R16tku ,v 85....a pri predstave jak se tezce vydelavalo a jak fungovala za komancu starost o zakaznika(dily a servis) diky,nemel bych zajem///pokud 500 a vis a mel bych na to,sahl bych po necem jinem a to myslim tentokrat opravdu vazne!
Ja jsem asi zil na jiny planete...vzdyt tenkrat nebylo vubec nic!jakej-koli nahr.dily v mototechne byl jen pod pultem....jsem si vzpomel,jak se kupovala takova ..treba stena do obejvaku,auta,zajezdy atd...pro mladsi rocniky..to jsem objel vsechny obchody na severu a kdyz jsem se pokazde zeptal jestli muzu koupit to,co je vystaveno...tak rekli zamluveno,protoze vedouci cekal na obalku
do dneska.. kdyz slysim slovo komunista bych byl schopen ublizit..
Vy,mladsi nemate vubec predstavu...takze muj zaver....celkem mi bude jedno jestli jawa byla svetova a ze treba i skonci,protoze tu jeji -svetovost- zaplatili nasi predkove nesvobodou!..a zaplat panbuch,ze jsou komousi v prd.... a ze vy mate svobodu takhle tady diskutovat
pulka naseho naroda byli komunisti,jejich prisluhovaci a udavaci...tretina byla posrana strachy,tretina politicti vezni a takhle vidi -slavnou jawu- i ve svete....ano byla dobra v 50,60 letech...ale za jakou cenu ten teror si nikdo z vas mladsich...nedokaze ani predstavit...
Naposledy editováno 14.06.2012 14:51:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
nejtek píše: Ja jsem asi zil na jiny planete...vzdyt tenkrat nebylo vubec nic!jakej-koli nahr.dily v mototechne byl jen pod pultem....jsem si vzpomel jak se kupovala takova ..treba stena do obejvaku,auta,zajezdy atd...pro mladsi rocniky..to jsem objel vsechny obchody na severu a kdyz jsem se pokazde zeptal jestli muzu koupit to co je vystaveno...tak rekli zamluveno,protoze vedouci cekal na obalku
Žil jsem na stejné planetě jako Ty. Možná nejsem až tak vyhraněný, ale zkušenosti mám stejné. A pamatuju si to!Naposledy editováno 14.06.2012 11:31:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
takze s nama zase vybehli
PS:mam od vcereska novou hracku...
Naposledy editováno 14.06.2012 15:07:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
dneska montuju tazny a v sobotu jedu na sraz s motorkama na vleku....
mozna jeste srovnani:
..toto se produkovalo od 62 roku...to sjizdeli v Bolce spartaci.....a normalni clovek na nej stejnak nemel a ikdyby,tak pokud si nebyl komunista a nebo udernik(nasazenej nekomunista kterej kurvil ostatnim normy),tak ti ho stejnak neprodali..
Naposledy editováno 14.06.2012 15:10:03
1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
Dnes začínají chybět nádrže (cena za běžný kus před renovací je 300-1000Kč,....po chromu od 3000 do,...), kryty,...i x dalších věcí,...
Dolin píše: A Jawa jako taková už nemá ty původní bazmeky a stroje na výrobu náhradních dílů na motorky kývačka, panelka a třeba i 634? myslím že je tu docela nenasycený trh a dílů nepřibývá (lopgicky že). Po každé "modernizaci" po desítkách let se to staré vždy vyhodilo?
Dnes začínají chybět nádrže (cena za běžný kus před renovací je 300-1000Kč,....po chromu od 3000 do,...), kryty,...i x dalších věcí,...
na přímej dotaz říkali, že bazmek na čtveráckou nádrž eště maj
1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
Nám trouba Klaus Bohužel vnutil myšlenku, že trh vyřeší vše a jsme z toho .... víte kde!"
Tak teda nevím,vlastně vím-to cos napsal je totální kravina a názor trouby levičáka.Svrab ve kterým je dnes Evropa a USA je zapříčiněn právě dotacemi /přerozdělováním peněz od pracujících a úspěšných k líným a neúspěšným/ a tím,že úspěšným se bere a neúspěšným se cpe,stejně jak dnes Charouzovi a jemu podobným.Nikdo,natož pak úředník,neví líp než úspěšný majitel firmy ,kam s penězi, aby se dostal dál.Nebo si vážně myslíš,že úředník,politik,rom na dávkách nebo neúspěšný podnikatel naloží s těmi penězi lépe? Jo jasně,do krabice od vína s něma,že?
Kde dnes mohla Jawa být,kdyby peníze který vydělala investovala do vývoje a výroby a soudruh Bolševik jim do toho nekecal?
1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
pajapaja píše: Kde dnes mohla Jawa být,kdyby peníze který vydělala investovala do vývoje a výroby a soudruh Bolševik jim do toho nekecal?
To je velmi sporná otázka.
Mohla být tam, kde byla Škoda Mladá Boleslav před tím, než ji koupil VW - dvacet let za opicema, nebo třeba i tam, kde skončily (bez politických zásahů) značky jako Matchless, Norton, které byly podstatně etablovanější.
Druhá věc je, že -paradoxně- Jawa vyrostla právě díky bolševikovi, který jí zaručil odbyt v řádech statisíců, což jí umožnilo tebou zmiňovaný vývoj ústící v zapsání Jawy do světových motocyklových podniků. S nástupem honby za vysokootáčkovými motory a šponováním výkonů ale Jawa narazila stran markantního rozdílu mezi nabízenými sériovými stroji (východní trh si žádal motocykly jednoduché, opravitelné Ivanem kdesi na Uralu pomocí kladiva a krumpáče) a závodními speciály, což v kombinaci s normalizací byla jasná stopka.
Další ranou Jawě byl její bolševikem řízený odstřel (možná to je to, o čem píšeš ty) v osmdesátých letech. Porevoluční vývoj už je jen nabalzamovaná mrtvola, o které je smutně naivní si myslet, že začne znovu tančit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
Petrxx-- se škodou stjně jako s jawou.Šikovní ,pracovití lidi s vizí ,znalostma a pod. tady byli-Pudil,Král........ale mohli tvořit jen tehdy,pokud to Soudruh potřeboval proto aby se mohl chlubit.Potom byl/soudruh/ schopen ty stejné lidi zavřít-hokejisti.
Problém dneška je bohužel i to,že spouta lidí kteří se snaží,tak je svazují"předpisy a normy EU" ale klidně se sem vozí horší zbožíz číny,......../blatův motor a vůbec obstrukce při homologaci/Proč si američan může postavit téměř cokoli a bez problémů a zbytečných okolků mu "to" pustí na silnici?Jistě že jakási pravidla platit musí,ale není jich už doprdele nějak moc?
Naposledy editováno 14.06.2012 20:53:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
pajapaja píše: Petrxx-- se škodou stjně jako s jawou.Šikovní ,pracovití lidi s vizí ,znalostma a pod. tady byli-Pudil,Král........ale mohli tvořit jen tehdy,pokud to Soudruh potřeboval proto aby se mohl chlubit.Potom byl/soudruh/ schopen ty stejné lidi zavřít-hokejisti.
Problém dneška je bohužel i to,že spouta lidí kteří se snaží,tak je svazují"předpisy a normy EU" ale klidně se sem vozí horší zbožíz číny,......../blatův motor a vůbec obstrukce při homologaci/Proč si američan může postavit téměř cokoli a bez problémů a zbytečných okolků mu "to" pustí na silnici?Jistě že jakási pravidla platit musí,ale není jich už doprdele nějak moc?
Lidi šikovné jsme měli (a máme), ale i tak.. těžko říct, jak by skončily projekty třeba tebou zmiňovaného Krále, my jsme z toho jásali, ale přišly nám úžasné v porovnání s běžnou produkcí východního bloku. Otázku jejich úspěchu na světovém trhu si já nedokážu odpovědět. Tatra, METALEX atd.. možná by obstály, možná ne.
Každopádně zvýhodnění asijského trhu vůči současným vývojářům je do očí bijící, na přihlášení perfektně propracovaných staveb je potřeba neskutečné práce a mraky peněz, ale kdejaké čínské bláto se sem lifruje pod tlakem. Likvidujeme si vlastní šance. Jak píšeš, je tu "přepravidlováno".
1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
A jméno jako takové si kur.la Jawa sama. Pět ale dík systému. Myšleno na západě. A to ať se Vám to líbí nebo ne už od dob Péráka někdy od roku 1946. Objednávky z USA zněly na chromované motorky jako na prospektu a došli jim tam "lidovky", případně "pololidovky". Servisní síť byla dost špatná, dodávky dílů v USA byly takové jako v ČSSR, dlouhé čekací doby, "nemáme",....a podobně. Navíc se časem diametrálně oddělilo to co se prodávalo v sérii a to co závodilo a z čeho dělali reklamu tomu že je Jawa světová. Na západě byl bohužel kupující jaksi nezávyslí na nabídce a klidně šel (k údivu soudruha,..) JINAM... T o se celkem moc u nás nedělo a pokud bylo v obchodě něco co jelo tak se bralo to co bylo,..(Děda si šel pro 250/353 a dojel za 175/356,..chceš nechceš,..??)
A i když byl Pérák celkem úspěch a jakýsi nový trend tak kývačka byla defakto jen částečná modernizace a panelka jen facelift,..teda od roku 1946 do roku 1973 (350/634) se vyráběla "stejná motorka". A potom od roku 1973 do konce do dneska furt stejný model,....
...druhou věcí byl onen dvoutakt. Prostě na západě na to nebyl nikdo moc zvyklý. Mnoho Califů v USA se dá sehnat s najetýma "deseti majlama" a zadřenýma. Oilmaster byl sice řešení,..nicméně spolehlivost nic moc,..
Jawě jeko takové přeji úspěch a doufám v něj,...
Dolin píše: Ono byl ale problém v tom, že Jawa jako fabrika za komunisty nemohla své tržby používat pro sebe sama. Prostě to nešlo. Zhusta se motorky defakto "měnili" za rudu a podobné nezbytnosti z ex SSSR. Mít Jawa celý obnost peněz pro sebe tak by byla samo jinde. Jenže to systém nedovoloval už principem. Ano vývoj sice byl, i prototypy i chuť stavět jiné motorky. Jen nebylo kde a hlavně KÝM!! Za komunismu chyběla automatizace a celkem chyběli i lidé. Dík centr. plánování šlo všechno stršně těžce a zdlouhavě (něci jako dnes třeba když chcete stavět za své na svém a nic po nikom nežádáte,....bohužel jen stavební povolení)
A jméno jako takové si kur.la Jawa sama. Pět ale dík systému. Myšleno na západě. A to ať se Vám to líbí nebo ne už od dob Péráka někdy od roku 1946. Objednávky z USA zněly na chromované motorky jako na prospektu a došli jim tam "lidovky", případně "pololidovky". Servisní síť byla dost špatná, dodávky dílů v USA byly takové jako v ČSSR, dlouhé čekací doby, "nemáme",....a podobně. Navíc se časem diametrálně oddělilo to co se prodávalo v sérii a to co závodilo a z čeho dělali reklamu tomu že je Jawa světová. Na západě byl bohužel kupující jaksi nezávyslí na nabídce a klidně šel (k údivu soudruha,..) JINAM... T o se celkem moc u nás nedělo a pokud bylo v obchodě něco co jelo tak se bralo to co bylo,..(Děda si šel pro 250/353 a dojel za 175/356,..chceš nechceš,..??)
A i když byl Pérák celkem úspěch a jakýsi nový trend tak kývačka byla defakto jen částečná modernizace a panelka jen facelift,..teda od roku 1946 do roku 1973 (350/634) se vyráběla "stejná motorka". A potom od roku 1973 do konce do dneska furt stejný model,....
...druhou věcí byl onen dvoutakt. Prostě na západě na to nebyl nikdo moc zvyklý. Mnoho Califů v USA se dá sehnat s najetýma "deseti majlama" a zadřenýma. Oilmaster byl sice řešení,..nicméně spolehlivost nic moc,..
Jawě jeko takové přeji úspěch a doufám v něj,...
Co je na oilmasteru nespolehlivého? Panelka oproti kývařce jen facelift. Vždyť ten motor je úplně něco jiného. Jen koncepce zůstala. Jinak je to nebe a dudy.
Mladsim doporucuji toto luxusni cteni, i kdyz AZNP v Boleslavi mela v te dobe zasadne jine postaveni v CSSR a v ramci UV KSC nez n.p. Jawa: V soukoli okridleneho sipu.
... na Jawe se taky po revoluci podepsala zpackana privatizace a pravdo-laskova politika, diky ktere nasi tehdejsi novi predstavitele "zarizli" nebo "posrali" radu do te doby bezicich kseftu a vztahu.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
Nechme jawu ,ať si dělá co chce-my,spotřebitelé, se podle toho zachováme.Třeba si koupíme čínu stejné kvality a poloviční ceny. Peníze vyděláváme tvrdě a nikdo se s náma nesere ,takže za znáček jawy 30. litrů nevyhodím. Chopper XT250 Black Cyclone od VDO se stejným motorem ,prodávaný pod značkou jawa v Brazílii má stejný motor a cenu 40000.Tož tak
To máš pravdu, navíc celý systém je založen na tom, že nikdo neví, kolik co stojí. Samozřejmě to vyhovuje těm, co inkasují. Teď zrovna čtu na sodexo stravenkách: 1. Stravenky zajišťují kvalitní stravování v pracovní době (což je lež nám podobná) 2. jsou vnímámy jako dodatečný příjem (což je pravda, ale jenom "jako") .....
Stejně tak všechno zkreslují dotace, další služby, které jsou "jako" zadarmo, pohyb české koruny atd atd.
Naposledy editováno 15.06.2012 19:28:52
2 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
_http://kinojserklubben.dk/old_site/udlandsture/nordkap%202008/nordkap%202008.htm
Vůbec celý ty stránky jsou celkem zajímavý
Naposledy editováno 15.06.2012 23:14:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
nechme trh ať to vyřeší, neviditelná ruka trhu vyřeší vše!
piču leda!
když bude půlka lidí u nás pěstovat brambory a prodávat kilo za 10 korun, budem nějakým způsobem fungovat.
pokud ale přinde nějaká arcikunda jako ty a velechytře prohlásí že takhle je to špatně, že máme místo toho kupovat hnusný brambory z polska za 9,50 protože jsou levnější, naše rozhodnutí bude tržně správnější a kvůli ušetřeném padesáti halířům se budeš mít líp, všechno nakonec skončí v hajzlu protože tys ušetřil padesát halířů na polskéch bramborách místo našich jenomže naši zemědělci neprodají, ta kůlka národa co bude brambory pěstovat bude nezaměstnaná, prudce poklesne kupní sila což se odrazí v poptávce po produkci zbytku republiky a bude to ještě víc v prdeli a tak dále.
evidentně trpíš klausovsko-kalovskovským bludem zakládajícím se na záškodnickým lobby z ciziny.
bohužel člověk co tomuhle věří a ještě to dokonce šíří se nazývá "užitečnej idiot".
pokud nebude vyrábět jawa, peníze se budou přelívat ne k nám ale do číny, japonska nebo jakékoliv jiné země a oni budou bohatnout na úkor nás. je ekonomicky nádherný, co?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel | suzu750 | 28 | 23.12.2022 v 11:17 jandaxx |
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... | Radouš5 | 5 | 8.11.2022 v 19:48 sardel |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |