Děkuji za věcné odpovědí a ješte jednou se omlouvám, nikdy jsem se s touto problematikou nesetkal a zajímají mě konkrétní zkušenosti.
Hodně km, bez přebržděných předních kol Dzgofmann
1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
2 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
a stejně tak je to i s využitím-pro amatéra výborná věc,ovšem například v závodních podmínkách to nepoužívá nikdo.ani auta,ani motorky....
2 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
Haesty píše: Tady je něco co zajímalo i mě.Jednu dobu se mluvilo o povinném ABS u (nových) motorek.Nějak jsem tu kauzu přestal sledovat,ale rozdíl při brždění na mokru S a BEZ je opravdu markantní
video pěkné,ale to jsou takové ty účelové videa.je jasné,že když když se na sílu zablokuje kolo,tak motorka lehne-ale tohle udělá jen debil.
jinak by ta situace vypadala,kdyby to kolo nebloknul jak ocas,ale jen brzdil na hranici utrhnutí kola-tam už by rozdíl proti abs byl zanedbatelný...
jak už jsme psal výše,pro amatéta super věc,pro profíka věc na obtíž...
1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
Mám moto s ABS a najeto s tímto systémem asi 20.000 km za dva roky. Před dvěma týdny jsem se svezl na moto bez ABS a při mírném přibrždění v zatáčce zadním kolem jsem dostal pěkný kopanec od bloknutého a odskočeného kola. S ABS jsem se s tím vůbec nesetkal
Myslím, že právě u motorky v krizové situaci je ABS k nezaplacení jak je vidět na videu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
Dolph-cz píše: video pěkné,ale to jsou takové ty účelové videa.je jasné,že když když se na sílu zablokuje kolo,tak motorka lehne-ale tohle udělá jen debil.
jinak by ta situace vypadala,kdyby to kolo nebloknul jak ocas,ale jen brzdil na hranici utrhnutí kola-tam už by rozdíl proti abs byl zanedbatelný...
jak už jsme psal výše,pro amatéta super věc,pro profíka věc na obtíž...
Nevim.Nikdy jsem neřídil motorku s ABS.Každopádně pro začátečníky,nebo málo zkušené jezdce je to přínos,protože když se člověk lekne a prostě ..vytuhne''na brzdách,může(ale nemusí) mu to zachránit krk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
Dzgofmann píše: Mě by zajímala ta situace v náklonu, kdybych vzal za přední brzdu u normální motorky, kolo podjede a spadnu, ale co u ABS ? Jestli to má význam jen na rovině, tak je to přo mě celkem bezvýznamný pomocník
záleží jak moc jsi nakoněný.pokud jedeš na hranici přilnavosti a blokneš kolo byť na zlomek vteřiny-to kolo začne ujíždět a už se nechytne....v praxi to je tak,že to kolo nemusíš ani bloknout,síly působící na pneumatiku se sčítají-jak ta odstředivá v zatáčce,tak i případné brždění,nebo akcelerace.jakmile je síla na pneumatiku vašší,než její přilnavost-tak letíš.
Haesty píše: Nevim.Nikdy jsem neřídil motorku s ABS.Každopádně pro začátečníky,nebo málo zkušené jezdce je to přínos,protože když se člověk lekne a prostě ..vytuhne''na brzdách,může(ale nemusí) mu to zachránit krk
pro začátečníka,ale i pro zkušeného jezdce vynikající věc.to každopádně.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
Naposledy editováno 20.07.2012 20:39:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
Haesty píše: Nevim.Nikdy jsem neřídil motorku s ABS.Každopádně pro začátečníky,nebo málo zkušené jezdce je to přínos,protože když se člověk lekne a prostě ..vytuhne''na brzdách,může(ale nemusí) mu to zachránit krk
Podle mě i sebelepší profík může narazit na štěrk nebo na nenadálou překážku na mokré vozovce a ABS mu pomůže
Jo a když se lekneš a zmáčkneš tkz panicky brzdovou páčku, ABS reaguje okamžitě aniž by se jedno kolo začlo točit pomaleji
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
Dzgofmann píše: Dolph-cz> Právě to si říkám, protože to abs vlastně zapne, až když se kolo zablokuje, tak pozná, že je problém... a v zatáčce, a i v ne tak velkym náklonu stačí, aby se nachvilku to kolo zablokovalo, a už letíš, nebo dostaneš pěknej kopanec a stejně slítneš.... Proto pochybuju o významu .... přeci jen když umíš brzdit ...
na moto jsou různé ABS s různou rychlostí odezvy, není to jen když se ti má snahu bloknout kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
Dzgofmann píše: Dolph-cz> Právě to si říkám, protože to abs vlastně zapne, až když se kolo zablokuje, tak pozná, že je problém... a v zatáčce, a i v ne tak velkym náklonu stačí, aby se nachvilku to kolo zablokovalo, a už letíš, nebo dostaneš pěknej kopanec a stejně slítneš.... Proto pochybuju o významu .... přeci jen když umíš brzdit ...
když umíš brzdit...tak jo.nebo jinak-když jsi připravený-teď jedu palbu,teď jdu na brzdy,zatáčka čistá,znáš to tam....to je pohoda.ale když vletíš na běžné vyjížďce do zatáčky a tam je rozsypaný štěrk,tak jsi rád,že to narovnáč,dupneš na brzdy a čekáš až to absko za tebe bezpečně zastaví.
je to fakt dobrá věc,mně osobně jen vadí,když to někdo takhle zveličuje a točí videa s ocasem co to schválně blokne a na sílu pak prosazuje-abs povinně na všechny motorky a pod.osobně bych abs,kontrolu tarkce a podobné věci klidně bral.
1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
3 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
Dzgofmann píše: čydlo> Ano, takhle funguje ten systém u hondy, kterej sleduje tlaky v brzdovém systému, ale ten starší systém s věnečkem na kotouči, musí spozorovat rozdíl otáčení a až poté reaguje, a to je někdy už pozdě.... Nebo se mýlím ?
Nemýlíš ty starší sytémy jsou hodně kritizované a jsou celkem na houby...ty modernější co má třeba Ducati,KTM, BMW a spol jsou už dost promakané, neblokují když nemají apod. a navíc jdou většinou vypnout