Děkuji za věcné odpovědí a ješte jednou se omlouvám, nikdy jsem se s touto problematikou nesetkal a zajímají mě konkrétní zkušenosti.
Hodně km, bez přebržděných předních kol Dzgofmann
.... Jednou jsem takhle viděl moc pekny video, jak to typek na BMW zapomel vypnout a pak letěl z kopce jak na koloběžce :D
2 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
Dzgofmann píše: A hlavne s tim, že mám abs musim furt počítat, Třeba pojedu na chatu a tam máme šotolinovou prudkou silnici... neni jinná možnost jak to sjet, že zadupneš zadek a kloužeš se dole jinak to na motorce položíš
.... a nedokážu si představit, že zapomenu že mam zapnuty abs, rozjedu se z toho kopce, šlápnu na zadek a motorka nebrzdí... a pak třeba v 60 vlítnu do lesa ..
Myslím, že na to nezapomeneš Většinou je ABS zapnuté vždy při nastartování. A když už to jednou na moto máš, tak nezapomeneš
Čičin píše: assassin> v terénu se ABS vypíná, pokud to jde. Když jedu po prašném, šotolinovém povrchu tak skoro stojím .. z kopce to moc nebrzdí, protože mi na Stromu ABS vypnout nejde
Nekde jsem cetl, ze na stromu se vypina vypinacem do napajenim/vytazenim pojistky (pokud nechces strihat draty) nebo prerusenim kabelu od senzoru. Nevyzkouseno.
1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
dvakrát se mi stala "panika" a jednou bílá čára za deště = tři lehnutí. pak jsem se naučil brzdit a od té doby bez problému.
loni jsem koupil cestovní enduro s abs - na zadku jsem ho několikrát zkušebně zašlápnul, abych věděl, jak se to chová (předek jsem si netroufnul ) - ten zadek mi vadí víc, něž když jsem občas najížděl zatáčku s fleknutým zadkem.
pár lidí na endurech "vyřadilo" zadek a nechalo jen předek, což je asi ideální
k povinému abs za pár let - nedokážu si to představit na sportovním enduru v terénu. ani vypínatelný
3 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
1) ve většině případů o ABS nevíš. Brzda se chová jako každá druhá. ABS zasahuje jen v mezních situacích.
2) 3-4 krát do roka mi to zachrání hubu nebo aspoň poškrábané plasty. A není to tím, že bych jel jako prase s podvědomým pocitem, že mne něco hlídá.
3) ABS je jen asistenční systém. Nikoli kouzelník přes fyzikální zákony. Kdo to nechápe, rozbije si hubu s ABS stejně jako bez něj.
4) ABS skutečně brzdí na suchém povrchu hůř. Ale pouze ve srovnání s borcem, který brzdit umí. A 90% lidí brzdit neumí (ale ne každý si to dokáže přiznat). Nemohu sloužit za terén, ale na silnici je dobrým měřítkem stoppie. Umíš stoppie? Kdykoli na požádání, když tě vzbudí o půlnoci? Pak to s brzdou fakt umíš a ABS nepotřebuješ. Všichni ostatní ano. Jen o tom ještě nevědí.
Versys asi nemá moderní systém ABS, ale jinak u některých mašin se např. citlivost ABS mění podle navolené palivové mapy (déšť,město,sport)
Jo a ty nerovnosti před křižovatkou ve městech...jen kokod by tam vjel tak že bude mít problém to ubrzdit, jedno jestli má ABS nebo ne
Na terén má být vypínatelný, to je jasné...
Naposledy editováno 21.07.2012 06:55:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
assassin píše: Jj vypinac misto pojistky obvykle funguje
Pojistka místo vypínače. Aby vypínač fungoval jako pojista, musel by shořet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
Bubak z Nemecka píše: scalla> ...souhlas naprosty az na bod 4) - aspon u BMW s kompem rizenejma intergalnima brzdama s posilovacem - troufam si tvrdit, ze by to bylo +/- stejne.
Mno myslim ze by se dal najit nakej test, osobne moc neverim ze ty brzdy u bmw jsou o tolik lepsi...
U aut taky existujou ruzny hyper super abs a na suchu to bez nej brzdi lip i tak...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
Milos1 píše: Pojistka místo vypínače. Aby vypínač fungoval jako pojista, musel by shořet
Jo kdyz to potrebujes do detailu tak vypinac v serii s pojistkou...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
trins píše: Dolph-cz> tak je všeobecně známý že ABS prodlužuje brzdnou dráhu...jeho jedinná výhoda je ta že i při maximálním brzdění dokážeš auto řídit...ale na to by musel být člověk sakra trénovanej,nebo mít za sebou XY bouraček,protože většina to stejně zašlápne,zapře se do volantu a zavře oči
o prodlouzeni brzdne drahy to je zname,ale vem si ze treba ja lempl a s malejma koulema brzdu vyuziju jen na 80% vic zmacknout treba strach v krizovce nedovoli abych neprebrzdit.ale s abs ikdyz prodlouzi drahu na 80% brzdeni,tak zabrznim s ucinosti napr 98%.a tim je pro me jako lempla lepsi abs..v tomhle ybch videl hlavni vyhodu abs.Bezhlave zabrzdit a nejak si to poradi,ale u obyc brzdy to chce zkusenosti...
edit: koukam ze scalla to napsal za me
Naposledy editováno 21.07.2012 09:29:33
A ještě jedna věc, na kterou jsme byli upozorněni testovacím jezdcem - při bržděnínapříklad na sjezdech z dálnic, kde jsou kamionama vyhrnutý vlny asfaltu, to může ABS mylně vyhodnotit jako blokující se kolo a nemusíte tak dobrzdit Prý se mu to stalo zatím jednou na testovací motorce a docela čuměl, málem to prý nedobrzdil
Čičin píše: jojo,je to tak,motorka pak "vůbec" nebrzdí, naštěstí jsem jel tak 30-40km/h. Nicméně v křižovatce na hlavní v 99 % nepotřebuješ krizově brzdit, protože se snažíš předvídat... narozdíl od zatáčky, kde tě v mnohem větší rychlosti může něco překvapit
Láďo mě se to tež stalo byl jsem kokod od té doby už za autem nejezdím ve stopě nikdy, hlavně tam kde to neznám pač se mi to stalo když jsem byl líný si najet do jiné stopy nebo předjet plechovku ve městě a tím jsem nerovnost neviděl. Ale jak říkáš většinou jedeš tak pomalu že to vlastně není krizovka ikdyž ti ABS zbytečně prodlouží brzdnou dráhu. Už to nedělám
Tež jsem kvůli panickému brždění skončil na svodidlech (můj druhý crash), už uběhlo hodně km od té doby takže vím když jedu pilu nesmím v krizovce brzdit jak kokod bo mám ABS zastaralé, není to co má dnešní 1000RR nebo třeba multistrada
Naposledy editováno 21.07.2012 11:58:07
Děkuji všem velice za pomoc, a za kvalitní názory... Objasnili jste mi to, a moc pomohli.. Díky
1) Dodáním falešné jistoty udělá ze spousty bezmozků ještě větší bezmozky. Kdo s tím má pak sdílet silnice? (Vím, že rozumnej pilot rozumnej zůstane.)
2) Motorka má být jednoduchej stroj - motor, brzdy, pár trubek, něco žároviček, dve kola a hotovo. Kdybych chtěl pohodlí, bezpečnost a hračičky, tak si koupím auto.
3) Na motorce nejezdím proto, abych se dožil zdravej 150 let, ale proto, abych si užil ten bezprostřední kontakt s cestou, s okolím. Pokud to jednou odseru, stane se. Tím se za tenhle požitek holt občas platí. Tyhle asistenční krámy se staví mezi mě a tu cestu, kazí mi to. Mám lepší pocit z jízdy na hodným líným půllitru, kterej dělá to, co mu řeknu, než z jízdy na překoňované moderní litrové potvoře, který mě vede za ručičku, abych si náhodou něudělal bebí. O budoucích línejch hodnejch půllitrech zamořenejch pomocníčkama nemluvím už vůbec - to už radši kolo Ukrajina
4) Zkušenost z auta (na motorce jsem s ABS nejel): ABS schopnějšího šoféra v mnoha situacích naopak ohrožuje na životě. Rolety, koleje, sníh, břečka střídaná se suchejma místama a podobný místa jsou toho příkladem. Když jedu bez ABS, kola se lehce odtrhnou, ale odtrhnou se v závislosti na mém hrabání po brzdě a plynu, je to čitelné, dá se to předvídat a dá se to uřídit. I krátkej řízenej smyk pořád znamená auto pod kontrolou. Jakmile do toho začne kecat elektronika, začne se plechovka tady na těch "přilnavostně nerovnoměrnejch" místech chovat nečitelně a není problém se ocitnout v protisměru nebo v poli. To, že se mi při tom nezablokovala kola ani na vteřinu, je chabá útěcha.
Je to pořád to stejný ABS, takže na mašině se to bude projevovat podobně.