Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
jinak 98-99, pak je 00 která měla už nějaký menší úpravy (mazání, spojka). 03 - kelímkový světla, Rko mělo vpředu radiály, část motorů označených NG mělo novou převodovku (kvalty "blíž" u sebe, jako to má 04+). a 04+, to už je uplně jinej gang, jiná klika, ojnice, písty, jedna svíčka na válec, vačky nejsou lisovaný ale odlejvaný v kuse, točí to díky tomu víc, uplně jiná elektronika, zkrátka je toho moře.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
[img]
Další možností je velký airbox... vlastně neznám žádného výrobce a sám se chystám na jeho výrobu...
No a nakonec otevřít sání úplně, jak jsem si všimnul tady na motorkářích u Fizzera (snad se nebudeš zlobit za půjčení fotky)...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
svody první generace VS druhá generace:
svody s dovařenými propojkami:
graf výfuku bez propojek a s propojkami... údajně během měření změnil i čip, takže kdoví, co mělo větší změnu... ale pro ten pocit
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
... nás co máme 2-1-2 se to tolik netýká ale ten propad tam se sériovým čipem pořád trošku znát je.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
otevřené sání mám na amannovi, tam do toho nerýpu, protože je podle toho udělaná mapa pro PC3.. nevýhoda - jeden výlet do kačírku a airbox plný šutrů a štěrku, i na klapkách... pak stačí otočit plynem a lovíš šutry z válce...
když už, tak otevřený airbox s takovým tím molitanem na hrdlech, jak to mají krosky atd., pipercross to dělá..
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
původní řadička VS otočené řazení
výřez
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
edit: tí mjsem myslel ten pipecros filtr
Naposledy editováno 01.08.2012 11:09:54
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
ale fakt, je, že mille má svoje kouzlo a obrovské charizma
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Kubát píše: FiZzeR> a tady už se asi vyplatí zainvestovat do 1098
ale fakt, je, že mille má svoje kouzlo a obrovské charizma
Přesně tak Je lepší investovat do něčeho mladšího, co už ty parametry má v sérii. Jasný, mít něco extra je fajn pocit, ale mám na to? Za sebe musím říct, že ne Každopádně pokud se millča za rozumnou cenu neprodá, tak se taky asi pustím do úprav. Jeden zdejší člobrda mě navnadil
WenCa píše: Jasně, jasně, dá se vymyslet mraky věcí za hromadu peněz, to je fakt Tohle vlákno bych chtěl zaměřit na levnější věci, které si trochu šikovnej člověk bude schopen udělat nebo za relativně malý peníze nechat udělat Jinak před chvílí mi pošta přivezla svody z 02, tak do nich pomalu připravím propojky a nechám navařit... a přes zimu je tam společně s hlavami z 02 hodím
... načež se ti to s největší pravděpodobností potká
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
WenCa píše: Fizzer> No, pokud nastavím blbě rozvody, tak se to fakt potká.... No, snad nejsem tak blbej a po tolika motorkách, co jsem dělal, se nespletu...
Dle apriliafóra je potřeba upravit dno pístu - výřezy na ventily, je tam dost malá vůle už v sérii, natož když tam dáš hlavu s většíma ventilama a větším zdvihem vačky Záleží kolik materiálu odebereš, načež nastupuje případná nutnost vyvážit kliku (což né každý umí, je třeba počítat s vyvažovákama a případně je taky upravit). A účet už začíná naskakovat...
... když už, tak přehodit rovnou válce s pístama z toho novýho motoru a ty písty upravit na váhu těch původních, bude-li to možný. plus připočítej těsnění pod válce a pod hlavy, ty taky stojí celkem raketu...
... to je právě to co jsem říkal... získáš pár koní, ale za nesmyslný peníze
Naposledy editováno 01.08.2012 12:21:09
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
jinak máš kliku, já sháním motor (do svýho zdravýho se mi vrtat nechce) a ozejvaj se mi samí překupníci, co o tom motoru zpravidla neví ani z jakýho je ročníku, že prej je teprv v zahraničí, bez záruky a chtěli za to nesmysl nechápu to, cenově ta motorka padla někam do prdele, ale motor je na to dražší než na o pět let mladší R1?
Takže hned mám jeden dotaz k otevřenýmu sání-dělal jste někdo ten dekl na spodek airboxu místo z plechu z laminátu? Pipercross mi leží v regálu, chystám se na předělávku, ale trochu mám obavu z kroucení laminátu teplem od motoru.
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Airbox jedu sérii s KN, gumu pod airboxem z modelu ME (98-00) bez restrikce. Vstřiky tam mám 2 x 57mm z ¨06 a jinak už jenom přímou koncovku výfuku a doladěné PCIII....viz můj profil. Přímé vstřiky od Ammana jsem měl taky a šlo to rovnou na prodej - dobrá myšlenka, ale hrozně málo odolné, dvě tvrdší dopadnutí z wheelie a celý by to upadnulo z klapkovýho tělesa, všechno jen nasazené bez zajištění, žádný šrouby apod.
Jinak letos už jsem tam dával třetí motor a musím říct, že ty motory se docela liší výkonama.
Na původním V990RP-NG (poctivá ´03) bylo v "nejlepších" letech 134k a 102Nm, před vyřazením z důvodu vysokého proběhu (přes 10.000 okruhových km) už jen 129k a 98Nm.....
Pokus s přidřeným 1103ccm Ammanem stál za kulový (137k a 107 Nm)
Další motor jsem měl obyč V990RP a ten dával 132k a 99Nm a po 400 ostrých km do něj spadnul výfukový ventil na zadním válci
Aktuálně tam mám opět V990RP-NG a slabota....129k a 96Nm....a je to sakra znát
Kdyby někdo chtěl různé motorové díly, klidně si napište. Poznatek mám jeden - převodovky těhle motorů jsou naprosto "nesmrtelné". Mám tu dvě navíc a není na nich není nic, proč by je nešlo nandat do nějakého motoru zpět - v dnešní době nevídané.
Písty je možné dát z modelů od ¨01 výš (V990RP) i do staršího motoru, dokonce se ani nějak neliší hmotností, opačně ovšem ne (vybrání v pístu kvůli ventilům)...
Další zajímavost - ventilové vůle z výroby jsou napořád, neuvěřitelné. Měřili jsme za posledních 5 let 5x a vždy vše v pořádku.....
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |