2 reakcí na tento příspěvek jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
(reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
víc u mě na profilu, mám ji 4 roky, od začátků a doteď mě nepřestává bavit. Ze startu je to hodnej mazlík a když chceš, dokáže Tě povozit. A jezdí na tom i holky, tak neboj, že bys to neutáhl, je v tom víc grifu než síly. Dobrá na cestování klidně i s mamkou. Spotřeba do 5 l, náklady na provoz? Jen benzín a jednou za rok olej
komi77 píše: vy mi tu dáváte, abych si vzal dovolenou a scháněl info o všech motorkách, které se tu objevují. Všem díky za rady, moc si jich vážim. Dneska sem seděl na yamaha xt 660 a ač se stydim tak sem měl co dělat zvednout ji ze stojanu fakt sem krátký vyzáblo, tohle já mít nemůžu. Pátrám dále
v tom pripade TDM neřeš - Fazer,pětikila, nebo zde nabizena kawa
Naposledy editováno 09.08.2012 00:24:25
1 reakcí na tento příspěvek jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
Fofrer píše: mno, Fazer kor starsi, neni zase tak uplne lehka motorka Uz me parkrat prevazila a to mam bratru metrak Ty petikila jsou imo ideal
No moje pětikilo má s plnou nádrží 206 kg...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
Mike70 píše: No moje pětikilo má s plnou nádrží 206 kg...
když jsme u té váhy, ZR-7S má suchá 210 a plná 236 kg, takže je to už kus hmoty, ale přesto na ní jezdí také spousta ženských, které nemají chlapskou výšku, váhu a sílu, dá se to zvládnout.
Pokud ale zakladatel vlákna jezdil jen na 50-skůtru a váží 60 kg, chce něco ovladatelného na naučení, pak uznávám, že i ta 125ka bude pro něj zpočátku lítat jako drak a kdyby sehnal nějakou 250, tak mu asi pár let vydrží a plně postačí, než si ujasní co a jak dál.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
125 neber - nejede to, když zrovna potřebuješ (např. kamion za zády + protivítr = životu nebezpečný problém). Jinak se na ní jezdit dá, ale pokud nemáš pádný důvod, nedělej to!
Ideál pro tebe je 250.
Vedle jedné 650 máme doma 3 dvěstěpadesátky, tedy vím, o čem píšu.
Minulý týden jsme byli na dvou 250 (na každé jen jedna osoba, ale k tomu plná bagáž včetně stanu, spacáků, vařiče ...) u Balatonu (najeto 1325 km) a naprostá pohoda. Žádné šourání, pěkně svižně pořád zhruba na hranici maximální dovolené rychlosti (nejeli jsme ale po dálnicích - tam 250 trošku trpí).
Tedy - já jel Hondu CBF 250, koupena letos na jaře a včetně dovybavení nosičem, kufrem, pytlem, pavoukem ... mne vyšla těsně přes 50 tisíc Kč. Je to šestikvalt, spolehlivá, jednoduchá motorka. Nemá extra image, ale na to kašlu.Dokážu s ní mimo dálnice cestovat prakticky stejně rychle, jako s kawou ER-6N. CBF250 je ideální, pokud chceš levného, relativně nového jednoduchého naháče.
Manželka jela k tomu Balatonu na Suzuki Marauder 250. Krásný malý chopper. Dovybavili jsme ho plexištítem a nosičem s opěrkou. Nad 100 km/h už moc nezrychluje, ale má charakter a image. Lehoučká jednoduchá mašinka. Pořízena i s dovybavením pod 35 tisíc Kč. Ideál do začátku, pokud tě to táhne k chopperům.
Třetí 250, která parkuje v mojí garáži, je Honda VTR 250. To je malý drak (140 jede i s protivětrem a do mírného kopce), ale na mne je moc malá a není k ní příslušenství. Jezdí ji jedna menší slečna a lítá s ní na úrovni velkých motorek. Jenže stála cca 100 tisíc, i když byla ve slevě. Trošku draha sranda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
Motor má dost nedospělý zvuk, ale jede hodně dobře.
Je to vodník a neuhřeje se, i když taháš jak magor.
Dole moc netahá - musí se točit a točit - tedy nevhodné pro lenochy.
Jenom pětikvalt - šestka by tomu slušela.
Posez není až tak strašný, jak na ní člověk vypadá.
Podvozek je perfektně tuhý.
Řídítka bych pro sebe okamžitě vyměnil (úzká, podivně zakroucená, ...)
Lehoučce ovladatelná přední brzda - máme zlomenou páčku "v předem definovaném místě" a dokonce i slečně vyhovuje zkrácená verze brzdy, kdy mačká jen dvěma prsty a neplete se jí zbytek páčky, který tam není potřeba.
Dost citlivá na váhu jezdce - když na ni sednu já, tak svítím do nebe, když majitelka, tak svítí 10 metrů před sebe.
Originál gumy docela hrubé a přesto slušně lepivé.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
Neuvedl jsi, jaký způsob cetování chceš preferovat. Budou to dlouhé cesty po vlastech Českých, či do ciziny (několik tisíc km během pár dní). Nebo to bude každodenní dělník pro cesty např. do zaměstnání, po městě, po známých, občasné výlety apod.
Jezdíš rád po dálnicích, nebo raději na kochačku po okreskách (a cestovní rychlost kolem 70-90 km/h). Nebo i trochu mimo silnice?
Zkus nad t
1 reakcí na tento příspěvek jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
Neuvedl jsi, jaký způsob cetování chceš preferovat. Budou to dlouhé cesty po vlastech Českých, či do ciziny (několik tisíc km během pár dní). Nebo to bude každodenní dělník pro cesty např. do zaměstnání, po městě, po známých, občasné výlety apod.
Jezdíš rád po dálnicích, nebo raději na kochačku po okreskách (a cestovní rychlost kolem 70-90 km/h). Nebo i trochu mimo silnice?
Zkus nad tím popřemýšlet, co asi by vyhovovalo. Většina strojů, co tu byla vyjmenována jsou dost na rychlost a na výkon (což zřejmě neupotřebíš, leda bys hned pospíchal do futrálu).
Stroj co jede 200-250 jako nic, asi nevyužiješ.
Menší kubatura taky méně váží, stroj je lépe ovladatelný.
Podotýkám, že jsem zarytý jawař. Jezdil jsem na fichlu Jawa 20 z roku 64. Krásný 3-rychlostní stroječek. Potom jsem přesedlal na Jawa 350/640-1, to už je dospělá motorka. Výkonem asi nikoho neohromí 18 kW a 32 Nm krouťák, ale váží jen 159 kg. Max. kolem 125km/h dle techničáku, sám jsem to netestoval, takže neupřesním. Někteří borci z Jawamanie vymačkli digitálně měřených 140. (to už není nic pro mě) Já radši styl jízdy Cruiser.
Používám ji celoročně na skoro každodenní ježdění do práce (50 km) a o dovolené na dlouhé cestování, letos 2000 km během 5ti dnů včetně přejezdu Alp 2x, směrem do Itálie přes Rakouský Grossglockner a na cestě zpět přes Slovinskorakouské Alpy po silnici 403 a 210, tam to bylo ještě krutější než na Glockneru. Jeli jsme po okreskách, aby se bylo čím kochat.
Pokud se stroj pravidelně servisuje, je bezporuchový. A těch pár drobností co se můžou pokazit, vozím pod sedlem.
Ale celkem pozitivní je spotřeba po městě 4,2, v zimě vyleze na 4,3 l/100 km.
Ovšem na dlouhých cestách, viz Alpy byla měřená spotřeba 3,02 l/100 km.
Cestovní rychlost 80-100 dle dopravní situace. Při vyšších rychlostech už dost fouká, každý jistě zná. Mě stačí zařadit 4. a jedu kopec nekopec pořád 90-100. Krása.
A to nejlepší nakonec, takový stroj je možno pořídit za opravdu malý peníz. Řádově 10-15 tisíc. Jen je to 2-takt (2-válec) a musíš být aspoň trochu zručný na domácí servis. Zato lze na něm (levně) opravit opravdu vše, snad až na výbrus a generálku klikového hřídele. Běžné servisní úkony jsou poměrně jednoduché a nejsou moc často. A jednou za cca 40000 km je potřeba udělat klika a výbrus, toť vše.
Pokud hodláš jezdit pravidelně a to i nějaký výlet, a hlavně s někým kdo už nějaký moto nad 250 sedlá, tak 250 apd. neber.
A myslím, že je o něco málo menší než FZ6 N.
Navíc je vzhledově moc pěkná.
Manipulaci na místě se naučíš.
Mně první tři vyjížďky při manipulaci v garáži pomáhala ženuška.
A pak to šlo samo.
Za jízdy je to už pohoda.
Výkonu se taky neboj u těch šestek.
Já měsíc točil jenom do cca 6000.
A v těch nízkých otáčkách ta FZ6 moc netahá.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
Vidím se o víkendu na okrsce s úsměvem na tváři chtěl bych motorku na výlety za poznáním ČECH A MORAVY. Přes týden se na ni moc nedostanu, do terénu vůbec (sem tam jen kousek do lesa ) , závodění mám už za sebou v autech takže sem vyřáděn dostatečně a na dálnici taky nechci. Stači mi motorka, která je pohodlá, pohodová a zvládá v poklidu rychlost kolem stovky. Děsně se mi líbí starý motorky klasických tvarů, nebo návraty k nim. Líbí se mi některý naháče a sem tam cetovní enduro, ale ty sou na mě většibou obří. Příští týden mi začínají jízdy v autoškola tak sem zvědav co tam mají
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
A ta ER-6 se dala zvládnout docela snadno, byť "první" prudké přidání protočilo zadní kolo na asfaltu (teplota silnice byla na nule a já byl netrpělivý)a "první" ubrání plynu mi natlouklo rozkrok o nádrž (nový syrový dvouválec) ... .
Kupodivu to dobře dopadlo a já ten přechod přežil bez sebemenšího karambolu.
No - a asi jsem exot - naposledy jsem jel na Kawě někdy letos v květnu. Od dubna mám CBF 250 a je to o tolik lehčí, snadnější, levnější, ... Nemám potřebu se tahat s o půl metráku těžší motorkou. Neřku-li, že syn tuhle moji úchylku radostně přivítal a Kawa rozhodně nezahálí.
Teď mne bijte
Ještě k půllitrům. Zkoušel jsem si před časem koupit půllitra (KLE 500) a projev motoru byl ohodně blíže 250 než k 650 (naprosto nevýbušný, bez emocí), zato váha byla zhruba stejná jak 650.
Taky jsem něco najezdil na Suzuki GS500 - a ten motor byl takový nijaký, dole ucukaný.
Prostě pro mne není půllitr dobrý kompromis a tak ho nedoporučuji. Někomu jinému může vyhovovat.
1 reakcí na tento příspěvek jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
Jinak ta ER5 vypadá (technicky) docela dobře. Parametry prakticky stejné (co se týče rozměrů, zdvihu apod.) a škrcená verze má i výkonové parametry podobné (jen o 6 kW a 6 Nm víc, než 350/640). Jen se musí víc točit (oproti mé 2x víc, aby měla tabulkově stejný výkon).
Úhel hlavy řízení 63° , což je dobrý střed. Trochu menší závlek (jen 17" kola) ten bude potřeba, aby vyrovnal vliv širších pneu, a moto šla lépe do zatáček.
Nezbyde, než si ty stroje ošahat naživo. Pokud někdo nabízí vyzkoušet si jeho stroj, neváhej. Osobní pocity jsou nepřenosné. Až se budeš cítit, můžeš si je i projet, pokud to bude mimo veřejné vozovky (parkoviště, soukromé cesty, polňačky, atd.) nepotřebuješ ani papíry. Potom jsou různé předváděcí akce s možností jízdy (omezeně).
ER-6 má originální úzká řídítka, která mi neseděla. Tak jsem tam jednoduše dal endurácká (dokonce s hrazdičkou) - a je po problému.
CBF 250 má v originále nic moc sedlo. Tak předchozí majitelka si nechala ušít luxusní sedlo a i mně se sedí OK.
Dále: mašinu lze snadno snížit - třeba popuštěním o pár cm v brejlích dolů, nebo přenastavením zadního pružení a pod.
Ergonomický trojúhelník změní i pootočení řídítek ...
atd. atd.
A ještě - málo kdo si kupuje motorku navěky. Většinou ji po čase člověk vymění. Tedy chybná koupě není fatální chyba a dá se napravit. Hlavní je vůbec něco koupit a věnovat se pak té motorce - a buď si ji člověk zamiluje, nebo prodá a koupí jinou.