1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger XC - pocity z jízdy aneb hledám..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger XC - pocity z jízdy aneb hledám..
sqwer píše: MM GP bude moje pristi motorka;)...
Tak to mi jí pak přivez ukázat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger XC - pocity z jízdy aneb hledám..
sqwer píše: V_i_c_i> já vím, teda slyšel jsme a nejel jsem a nepojedu-:)... Ale pochybuji, že by na tom Trinidad chtěl jet třeba na Togo-:)...
Urala bych zkusil, protože můžu vzít do sajdy i dítě :) jinak od motorky chci mrštnost, štíhlost a adrenalinek :) Večer sem hodím svoje pocity z malýho Tigra...¨názory jsou na něj tak rozporuplné, že je to až divný
trinidad píše: Urala bych zkusil, protože můžu vzít do sajdy i dítě :) jinak od motorky chci mrštnost, štíhlost a adrenalinek :) Večer sem hodím svoje pocity z malýho Tigra...¨názory jsou na něj tak rozporuplné, že je to až divný
Malej Tigr je fajn ... sem ho měl na 2 hodiny půjčenýho. Co není fajn, je to, že v bazaru ještě není ani kousek a novej stojí dost .....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger XC - pocity z jízdy aneb hledám..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger XC - pocity z jízdy aneb hledám..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger XC - pocity z jízdy aneb hledám..
...to prostě až si zase budu myslet, že moto má býti nablejskaná a ne omlácená terenem:D...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger XC - pocity z jízdy aneb hledám..
Akorát nevím, až by se mi v mongolských stepích posrala, kde bych tam sháněl ofic. servis s diagnostikou
Dojmy z Triumph Tiger 800XC
První dojem při usednutí je: "jak to že přede mnou nic není?" motorka se z vnějšího pohledu staví jako cestovní enduro, jako že je to větší cestovní motorka. Při usednutí je to ale najednou spíš jako na streetu, minimální krytí z předu, řidítka široká, blízko a hoodně nízko. Myslím že na GS8OO je to v tomto směru lepší-pohodlnější a víc na cesty's vyjímkou krytí), ale už je to nějaký čas co jsem na tom seděl, tak kdo ví. Sedadlo hodnotím pohodlné a systém dvou výšek je dobře a vymyšlený-určitě líp než u Supertenerky. Poloha řadičky, stupaček mi sedí. U nožní brzdy jsem nevím proč pořád šlapal moc k motoru. Spolujezdce nehodnotím, bo jsem jel sám. Nezvykl jsem si na polohu zpětných zrcátek, která jsou hodně blízko a na straně a člověk se musí doslova ohlížet na zrcátko, mrknout okem se nedá. Celkově ta ergonomie mi dost nesedla, určitě bych dal jiný řidítka a do jiný polohy.
Tak a startujem. Motor má zvuk čtyřválce a i po zahřátí tak nějak nedrží úplně stejné volnoběžné otáčky, nevadí to, otáčkoměr se skoro nehne, ale zvuk je proměnný-nejsem na to zvyklý. Jednička jde pěkně a celá převodovka na mne působí hodně dobře-tichá, přesná, dobře odstupňovaná (s ohledem na tříválcový motor).
Jízda-nebudu už psát o ergonomii, takže-podvozek pohodlný a komfortní, proti Supertenerce je pohodlnější. Na druhou stranu jsem měl ale divný pocit z přední vidlice, né že by to nesedělo, ale při běžných rychlostech a třeba v zatáčce mi to jakoby nějak vlnilo nebo tak něco, třeba je to 21kou nebo měkkostí (která se nedá nastavit), nevím. Třeba na stromu v táhlé zatáčce při 90ce klidně řídím jednou rukou, taky se mi nějak nechtělo. Krom toho se motorka musí do zatáček dost nutit. Na Stromu si to jen pomyslím a už klopím, tady to musím fakt udělat. Při větších rychlostech je to už pohoda a asi do 170 ti je to o.k., Nad ca 170 už to není pro podvozek to pravé, drží, ale komfort to není. Velmi dobře podvozek bere jednotlivé díry a na šotolině to bylo velmi dobré, tam bych dal 9 z 10ti. Né úplně dobře se to chová na klasické české silnici 4 třídy-tedy záplata na záplatě-motorka nesedí tak, jak jsem zvyklý, hůř se to čte. Nemám na mysli, že to skáče nebo tak něco, ale Strom i Supertenerka jsou na takové cestě jistější.
Ochrana proti větru-z mého pohledu je to naháč, nefouká jen na hrudník a bradu a to jsem maličkej. Štít se nedá v základu nijak nastavit a od 60 ky se klepe jako žužu-tohle mě opravdu hodně zklamalo. Zprávy o tom, že táhne horko na stehna od motoru jsou pravdivé a rám u motoru se při pojíždění tak ohřeje že fakt pálí. Dobré je, že v žádné poloze ani rychlosti jsem nenašel turbulentní místo a není tu ani podtlak na hrudníku jako je na Stromu.
ABSko fuguje dobře a spíná dostatečně pozdě, vypnutí se namačká přes palubní počítač.
Motor-čekal jsem něco jiného, neříkám lepšího, pouze jiného. Poprvé jsem jel na tříválci a podle mě to má blíž ke čtyřválci než k dvouválu. Průběh - nárůst síly je velmi příjemný, motor zabírá kultivovaně a nad nějakých 7000ot se z něj stává dobrý magor. Na motor nemám výtku i když se mi to pocitově na 7O kW nezdá. Spotřeba: na 55 km klasických silnic+40km dálnice (cca 130-170km/hod)+10km město jsem jel za 6,5 l/100km...není to málo ani moc,ale chtělo by to větší bandu.
Celkově bych stroj hodnotil pozitivně, ale není to motorka se kterou bych chtěl jet kolem světa. Škoda že jsem nezkusil silničnější verzi, ta nebude tak měkká a přední širší 19ka je pro můj účel vhodnější. Hodně se tento stroj srovnává s GS 800, mě to přijde tak nějak podobný...fouká, chlastá víc než se uvádí, ale jede pěkně a mimo asfalt je to fajnové a je lehoučká, motor je jednoznačně zábavnější než u GS, ale GS má zase lepší podvozek :)
..no..ptejte se na co jsem zapomněl..
Zítra se jdu projet na Triumph Explorer, což by měl být dle parametrů konkurent Supertenerky a velkýho GS(jasně-jen ta váha..). Tak uvidíme..
Libor
Naposledy editováno 22.08.2012 21:52:25