1 reakcí na tento příspěvek Vydřená klika - Suzuki Marauder VZ 800
Naposledy editováno 26.12.2011 23:20:53
1 reakcí na tento příspěvek Vydřená klika - Suzuki Marauder VZ 800
Jde o to, jak moc je čep vydřenej. Pokud je to mále, je lepší ho obrousit a udělat silnější šálky. Pokud je to moc, musí se nanést plasmou kompozice.
Oboje jsem nechával dělat u pana ing. Černohorského v Rosicích. Zatím jezdí všechny
Písni PMku, dám Ti číslo...
P.S. podle jeho slov dělá tuto kliku minimálně 10 krát za rok... Holt to není zrovna zdařilá konstrukce a závisí to na stylu jízdy a samozřejmě bezvadným stavu mazání (podle mě nejsou dostatečně velký mazací kanály.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vydřená klika - Suzuki Marauder VZ 800
Ahoj, ten čep byl před první opravou hodně vydřenej. Začalo mi to klepat v motoru 70km od domu a chtěl jsem za každou cenu dojet domů. Jel jsem v závěru už pomalu, tušil jsem, že je něco s motorem. Ale kouslo se mi zadní kolo a vytekla okamžitě všechna voda z chladiče. Bylo jasné, že je konec. Motor mi opravovali zkušení opraváři v Droždíně u Olomouce. Kliku poslali panu ing. Černohorskému v Rosicích. Klika měla o 2-3mm větší průměr. Pan Černohorský řekl, že je to hodně vydřené a že se pokusí s tím něco udělat, ale nedal na to 100% záruku. Víš, motorka mi brala celkem dost oleje už dřív. Nepřikládal jsem tomu ale velký význam, ačkoliv jsem měl. Po opravě kliky u p. Černohorského byl motor smontován, ale šálky tam byly dané ty původní a čerpadlo před tím přidřené, bylo jen vyčištěné od pilin a použité taky. Olej nalili na max. rysky. Každý, kdo za mnou jel mi pak říkal, že mi to hrozně z horního výfuku kouří a že se za mnou nedá jet, natož dýchat. Ujel jsem po opravě přesně 616km a byl jsem s olejem úplně na suchu. Po 300km jsem olej ještě kontroloval, byla ho půlka mezi ryskama. Bylo mi řečeno, že si motor sedá a že si to nějaký olej vzalo a že se to ustálí. Závěr je opět vydřená klika na 1. válci a pan Černohorský se už další opravy v podobě nanášení kompozice zřekl. Takže motor je rozdělaný a řešení je v nedohlednu. Docela mě tato situace trápí.
Všechny motory na prodej jsou v naprosté většině chycené na tom 1. válci. Tak nevím, co dál. Měj se a dík za odpověď
1 reakcí na tento příspěvek Vydřená klika - Suzuki Marauder VZ 800
1 reakcí na tento příspěvek Vydřená klika - Suzuki Marauder VZ 800
1 reakcí na tento příspěvek Vydřená klika - Suzuki Marauder VZ 800
Určitě je chyba u firmy, co prováděla "opravu". Jak nedám 100% záruku? Tak se na to měl vykašlat a na rovinu říci, že to dělat nebude, že to za to nestojí a výsledek bude stát za ......
Sám budu teď nechat opravovat kliku na 400+HP autu a požaduji férové jednání a záruku. Jinak to nemá smysl dělat.
2 reakcí na tento příspěvek Vydřená klika - Suzuki Marauder VZ 800
Tu spotřebu oleje si měl řešit dávno, vůbec se nedivím, že jsi přidřel klikový mechanismus i s ojnicí - Tvoje chyba a za tu se platí.
Příčina proč se ztrácí olej z motoru je: opotřebované gufera dříků ventilů + případně zapečené kroužky na pístech díky nedodržování servisního intervalu výměny oleje v motoru.
Na ty zkušené opraváře z Droždína u Olomouce bych se radši neobracel, nebo to pos..ou jako minule.Sorry ale namontovat do klikovýho mechanismu staré poškozené šálky je zcela jistá smrt pro funkci motoru.
Kup funkční motor z Tipmota jak uvedl výše zůčastněný Katana a neřeš stávající stav Tvého motoru.
Schválně by mne zajímalo, kolik jsi zkušeným opravářům z Droždína u Olomouce za rádoby repas motoru zaplatil.
Čus Soused
2 reakcí na tento příspěvek Vydřená klika - Suzuki Marauder VZ 800
Konstrukci klikového mechanismu a stylu jízdy na motorce bych vůbec nespojoval s hloupostí majitele stroje, že se o něj náležitě nestará jak má.
Ještě jsem se nesetkal, že by Japonci udělali špatný systém mazání motoru, konkrétně u Véčka.
SOUSEDRH9 píše: Dřík píše:P.S. podle jeho slov dělá tuto kliku minimálně 10 krát za rok... Holt to není zrovna zdařilá konstrukce a závisí to na stylu jízdy a samozřejmě bezvadným stavu mazání (podle mě nejsou dostatečně velký mazací kanály.
Konstrukci klikového mechanismu a stylu jízdy na motorce bych vůbec nespojoval s hloupostí majitele stroje, že se o něj náležitě nestará jak má.
Ještě jsem se nesetkal, že by Japonci udělali špatný systém mazání motoru, konkrétně u Véčka.
jak jsem řekl, měl jsem tu 3 tyto motory a jednomu dokonce vycestovala ven ojnice...myslíš, že to je zdařilá konstrukce?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vydřená klika - Suzuki Marauder VZ 800
Daňa_Marauder píše: Dřík>
Ahoj, ten čep byl před první opravou hodně vydřenej. Začalo mi to klepat v motoru 70km od domu a chtěl jsem za každou cenu dojet domů. Jel jsem v závěru už pomalu, tušil jsem, že je něco s motorem. Ale kouslo se mi zadní kolo a vytekla okamžitě všechna voda z chladiče. Bylo jasné, že je konec. Motor mi opravovali zkušení opraváři v Droždíně u Olomouce. Kliku poslali panu ing. Černohorskému v Rosicích. Klika měla o 2-3mm větší průměr. Pan Černohorský řekl, že je to hodně vydřené a že se pokusí s tím něco udělat, ale nedal na to 100% záruku. Víš, motorka mi brala celkem dost oleje už dřív. Nepřikládal jsem tomu ale velký význam, ačkoliv jsem měl. Po opravě kliky u p. Černohorského byl motor smontován, ale šálky tam byly dané ty původní a čerpadlo před tím přidřené, bylo jen vyčištěné od pilin a použité taky. Olej nalili na max. rysky. Každý, kdo za mnou jel mi pak říkal, že mi to hrozně z horního výfuku kouří a že se za mnou nedá jet, natož dýchat. Ujel jsem po opravě přesně 616km a byl jsem s olejem úplně na suchu. Po 300km jsem olej ještě kontroloval, byla ho půlka mezi ryskama. Bylo mi řečeno, že si motor sedá a že si to nějaký olej vzalo a že se to ustálí. Závěr je opět vydřená klika na 1. válci a pan Černohorský se už další opravy v podobě nanášení kompozice zřekl. Takže motor je rozdělaný a řešení je v nedohlednu. Docela mě tato situace trápí.
Všechny motory na prodej jsou v naprosté většině chycené na tom 1. válci. Tak nevím, co dál. Měj se a dík za odpověď
Se zkušenostmi těch opravářů bych si dovolil nesouhlasit. Přidřené čerpadlo co dali zpátky, mluví za vše. To, že Ti to žralo olej tím stylem jak žralo bych přisuzoval vyšlehaným pístů/válcům, zkušenost s VS600. Takové množství už pře gufírka ventilů neprojde... Pokud to mělo malý tlak...což asi určitě ano, tak šel "do kytek" i ten čep. Navíc bych si nechal dodat i šálky s vhodným materiálem pro tu kompozici, což asi taky neproběhlo.
Teď už se p.Černohorskému nedivím...pokud to je moc a po návaru, tak je po ní...
Máš tři možnosti:
1) buď zkusit opravu odstraněním čepu a nalisováním nového (což tady by se muselo spočítat, protože přesazení je malý a nedovolí Ti vybrat celou díru ve středovým setrváku)
2) nebo čekat až se někde objeví motor s klikou v pohodě (jeden majitel čekal skoro tři roky a nenašli jsme nic)
3) a nebo koupit novou (mohl bych se Ti zeptat za kolik bych ji měl já)
Naposledy editováno 28.12.2011 10:41:00
SOUSEDRH9 píše: Daňa Marauder:
Tu spotřebu oleje si měl řešit dávno, vůbec se nedivím, že jsi přidřel klikový mechanismus i s ojnicí - Tvoje chyba a za tu se platí.
Příčina proč se ztrácí olej z motoru je: opotřebované gufera dříků ventilů + případně zapečené kroužky na pístech díky nedodržování servisního intervalu výměny oleje v motoru.
Na ty zkušené opraváře z Droždína u Olomouce bych se radši neobracel, nebo to pos..ou jako minule.Sorry ale namontovat do klikovýho mechanismu staré poškozené šálky je zcela jistá smrt pro funkci motoru.
Kup funkční motor z Tipmota jak uvedl výše zůčastněný Katana a neřeš stávající stav Tvého motoru.
Schválně by mne zajímalo, kolik jsi zkušeným opravářům z Droždína u Olomouce za rádoby repas motoru zaplatil.
Čus Soused
Presne tak...
Jestli tazatel absolutne SRAL na olej a nejake doplneni nezajem natoz vymene nejaka nekdy tak jsme doma
1 reakcí na tento příspěvek Vydřená klika - Suzuki Marauder VZ 800
Kdyby bylo i možné repasovat stávající kliku, tak dáš za opravu hodně peněz, opět z nejistým výsledkem funkčnosti celého motoru.
To co navrhoval Dřík:
- k bodu 1, je opět náročné na opravu stávající kliky s nejistým výsledkem a finančné nákladné.
- k bodu 2, je nesmysl čekat na vhodný motor, viz zkušenost Dříka
- k bodu 3, pochybuju, že Dřík Ti sežene origo kliku levněji, než z Partsdepot za cca 29000,- .
Navíc koupě nové kliky odysea nekončí.Musíš ještě dopasovat zbylé součástky klikového mechanismu příslušné šálky kliky + ojnic a to jsou další peníze navíc, takže kup funkční ojetý motor z Tipmota za 14500,- a budeš opět jezdit
Po opravě nebo nové klice samo následují šálky ojnic a kluzná ložiska kliky v karterech...takže jak řekl SOUSEDRH9, další peníze.
Jdi do toho motoru...ten Tvůj prodáš po dílech a možná ještě vyděláš
1 reakcí na tento příspěvek Vydřená klika - Suzuki Marauder VZ 800
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vydřená klika - Suzuki Marauder VZ 800
samozřejmě, že chci na jaře jezdit. Moc jsem toho minulý rok nenajezdil, ačkoliv jsem chtěl.Díky, moc jste mě pomohli. Čus Ivo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vydřená klika - Suzuki Marauder VZ 800
Ahoj, chlapi koupil jsem MAraudera z Italie - chycený přední válec na klice. Rozdelal, kliku mi přebrousili v Urbe, oko bylo jen mírne deformovane - nejaké setinky mm. sálky byly rozklepané. MArauder šel nastartovat adokud byl studený olej ani neklepal jakmile se zacal olej ohrivat zacal mírne klepat. To přisuzuji snížené viskozitě a tudíž ztrátě schopnosti vymezovat už tak velikou vůli která tam vznikla. Obecně k Marauderům. Mají BRUTÁLNÍ naddimenzované olejové čerpadlo. Mají jen jedno avymezovací axiální ložisko. Na druhém válci není. Nechal jsem si doděla Bronzové. Aby se ani tama neztrácel tlak při mazání. A pravdou bohužel je, že konstrukčně tento motor není úplně OK. Protože prostě je náchylný a shodně odchází paradoxně přední válec, který je blíže olejovému čerpadlu. Pokud se ale udělá repase klikovky SPRÁVNĚ, vybrousí se (pokud je to ještě možné), srovná se ojnice, oko, popřípadě klika může od klepání být o nějaké drobné přetočená a musí se srovnat a pokud se dají nové šálky (suzuki je vůbec nedělá ty výbrusové, ty jejich barvičky A-Zelená, B- Černá, C - hnědá, D - žlutá a E - modrá jsou jen tolerantnostní třídy) - a správně se vyšábrují, tak ten motor musí vydržet. Šálky musí být správně vymezeny. Používá se na to "plastigejč" - taková hmota nacpe se tam , ojnice se stáhne pak rozdělá a vidíte jasně jak sedí. Následně Liqui Moly - pasta do všech kluzných částí proprvní start a zajetí. Pasta Liqui Moly LM48 zanechá maznou vrstičku cca 4 mikrony a chrání kliku při zajíždění.
Hlídat olej, dodržovat výměny a pozor, díky konstrukci motoru konkrétně tento je vlemi háklivý na studené starty a tady trpí klika nejvíce. rozdílná roztažnost hliníku a kovu při této konstrukci způsobuje změny talku mazacího oleje při stejných obrátkách.
V Uherském Ostrohu je firma Mako 2000 - profíci, kteří se klikovkama broušnením a repasema motorů zabívají desítky let. Jsou to profíci.Nabrousí cokoliv i pravěký pazourek tak aby se s ním dalo krájet maso . Kdo chcete poradit s tímto motorem -* prošel jsem si také svým - volejte na 724 132 090. A závěr? Ano MArauder Motor je díky své konstrukci náchylný na přidření prvního válce na klice. Pkud s eto stane, uslyšíte sebemnenší klepání. IHNED zastavit. Nejet dál. rozhodoit motor. PO přeboroušení, ošálkování adodání dodatečného axiálního ložiska musí motor natočit další STOTISÍCE
Bukatch
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Problém se součástkou do karburátor... Suzuki VZ 800 Marauder | karlvonoderberg | 6 | 16.7.2024 v 13:48 karlvonoderberg |
Nejde benzín do válce Suzuki VZ 800 Marauder | linhic | 4 | 19.5.2024 v 11:18 pepe100 |
Zadní karburátor Suzuki Marauder VZ... Suzuki VZ 800 Marauder | linhic | 6 | 7.5.2024 v 12:56 Dano998 |
Divný problém s V2 motorom Suzuki VZ 800 Marauder | Dano998 | 3 | 7.5.2024 v 07:42 panTerek |
Škrtený Marauder 800 Suzuki VZ 800 Marauder | Dano998 | 1 | 1.5.2024 v 22:14 Faier |