potřebuju poradit jak zkontrolovat stator a CDI, popřípadě indukčku. Moto neháže jiskru. Elektrický startér točí. Nemůžu sehnat nikde návod. Nějaké info jsem našel tady http://www.uk-motoplat.com/testing.html Ale stejně nevím přesně jak na to. Přikládám foto komponentů.
Jinak tohle je motorka na blbnutí pro syna. Jsme teď u dědy na vesnici. Místní "opraváři" neumí poradit. Já jsem si k tomu ještě ve středu při jízdě na svém enduru zlomil kotník
V neděli ráno mě odvezou domů 200km odsuď, rád bych alespoň zjistil, který díl je vadný. Tuhle motorku tady nechám u dědy a příležitostně to chci zprovoznit. Je to starej stroj, tak to nechci vozit do nějakého drahého servisu. Mám tu k dispozici multimetr.
Z vaše rady budu vděčen.
Dík moc.
Martin
1 reakcí na tento příspěvek Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989
Jinak ta dioda tam byt ma, ale rekl bych ze umistena jinde nez takhe u konektoru, ale nevim jak u elefanta. A zmerenim tyhle diody bych mozna zacal.
1)jak proměřit diodu? Děda tu má tenhle multimeter
2) proměření cívky: mám měřit mezi vstupním konektorem z CDI a vývodem na kabel co vede k svíčce? Tam na tom UK webu píše že by tam mělo být cca 30-33Ohm. A mezi vývodem na kabel do svíčky a kostrou 5,6-5,8 kOhm. Je to tak?
3) jak proměřím, že jde impuls do CDI?
Jestli ti to nevadí, tak prosím napiš jak pro "trubku" jakej drát z multimetru mám dát kam..
Díkes
1 reakcí na tento příspěvek Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989
2. Koukni se do manualu treba od xl600v , stahni si hayns servisni manual je tam promerovani i s obrazkama. Hodnoty bych rekl ze sedi.
3. POdle tech obrazku jsem koukal, ze to ma mechanickej spinac zapaovani (nebo koukam blbe), jestli koukam dobre, tak od toho spinace musi vest 2 draty do CDI, tak na konce tech dratu pichni multimetr nastavenej na piskani a protoc motor, v momente kdy bude pist v HU by to melo pisknout (asi) nebo prestat piskat.
2) cívka: jenže do mé cívky vede jenom jeden přívod a to z CDI. Tak co kde bych měl měřit? v tom manuálu jsou cívky s více přívodníma kontaktama...
3)mechanickej spínač zapalování - nevím kde by to mělo být. Ze statoru do CDI vedou jen 3 dráty-černý, modrý a šedivý. Kde by mohl být ten spínač nebo které dráty proměřit?
To na téhle fotce je co? alternátor či co?
1 reakcí na tento příspěvek Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989
To cerveny co mas venku je stator altiku, aspon to tak vypada a ono to je asi suchej ten altenator co, neni to ve voleji.
Sorry ale takhle z tech fotek pri neznalosti motorky a nemaje manual je to fakt dost tezky. Jestli chces tak mozna jedu v utery nebo ve stredu do Liberce.
1 reakcí na tento příspěvek Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989
1 reakcí na tento příspěvek Kontrola statoru a CDI - Cagiva Elefant 125 - 1989
Jó kdyby to byla motorka za 150 000 a měl jsi to ve značkovém servisu s hodinovou sazbou 350Kč/hodinu nebo víc, tak to bude asi jiný příběh.
Zkusím to dál pořešit v Liberci. Každopádně díky za snahu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Unašeč spojky Cagiva Elefant 125 Cagiva Elefant 125 | sterbasimon | 2 | 17.4.2024 v 08:50 kokoška. |
Prosím pomoc spojka elefant 125 Cagiva Elefant 125 | barry01 | 18 | 6.11.2023 v 12:39 barry01 |
Cagiva elefant 125 Cagiva Elefant 125 | Simon456 | 16 | 15.1.2021 v 17:30 Hydropes |
Cagiva w 8 kontrolka teploty chlad... Cagiva Elefant 125 | olin | 4 | 27.6.2020 v 12:33 Kohlstein |
Manuál na Cagiva Elefant 125 druhé ... Cagiva Elefant 125 | PetaMat | 5 | 29.4.2019 v 18:56 albion32 |