Takže, slyšel jsem to už dřív, ale teď, když jsem dodělal řidičák, mi to trochu vrtá hlavou...
Podle toho co mi bylo řečeno (v autoškole jsem se na to zapomněl zeptat ), MUSÍ PČR tolerovat překročení rychlosti a to o 10 %. To by znamenalo, že v obci se smí jet 55 km/h, mino 99 km/h a na dálnici 143 km/h. Prý je to zavedeno hlavně kvůli té rychlosti v obci, aby řidiči sledovali provoz a ne jen tachometr. Na dálnici už to prý PČR moc netoleruje, což chápu, protože 130 a 143 je docela znát. Ale zase když už MUSÍ, tak Vás teoreticky pokutovat nemůže ne ??? ( i když jsme v ČR, tak proč ne že ? )
Takže se ptám : Opravdu PČR MUSÍ tolerovat překročení povolené rychlosti o 10 % ? Popř. za jakých podmínek? Díky
P.S. Políčko "Hledat" jsem použil a nic
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
Kamy píše:
PS: když někdo spoléhá na to, že jede přesně 50, musí počítat s faktem, že se těch 50 přesně udržet nedá. Z kopce jede rychleji atpd.... prostě už tím člověk sakra hodně riskuje...
Pokud nemáš tempomat tak ano a konkrétně přes takový průjezdní vesnice, kde se z 90 má zpomalit na 50, pravidelně tam stojej kliftoni, tak je to věc k nezaplacení. Jezím 56 na tempomatu u auta, což je reál 55km/h a nikdo mě ještě nestavěl...u služebního tempomat nemám, tak jedu jak mi to vyjde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
CentriFUGA píše: Pokud nemáš tempomat tak ano a konkrétně přes takový průjezdní vesnice, kde se z 90 má zpomalit na 50, pravidelně tam stojej kliftoni, tak je to věc k nezaplacení. Jezím 56 na tempomatu u auta, což je reál 55km/h a nikdo mě ještě nestavěl...u služebního tempomat nemám, tak jedu jak mi to vyjde
reál 55km/h? spíše tak 52 ne? To by ti tacháč proměřoval málo - často špatným rozměrem gum což ano, při této rychlosti (52) by tě ještě brát nemuseli, neb zde zas platí ony 3% měřící tolerance a spekulace, kterým se mnoho kliftonů snaží vyhýbat ,ale to je kus od kusu
- věř- že za skutečných 55kmh - což je mnohdy právě 60+kmh na tacháči, by tě už chlupatí opravdu stopli
Naposledy editováno 29.08.2012 15:07:49
2 reakcí na tento příspěvek Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
Najdete zde i několik zajímavých informací. Třeba dosah 60m. A taky, že pokud se rychlost vozidla v průběhu měření změní o 2km/hod a více, přístroj nedokáže vyhodnotit rychlost !
Osobně vyzkoušeno v celkem "slušné" rychlosti :) Akorát musíte brzdit nebo přidat v tu správnou chvíli .... jedná se samo sebou pouze o měření ze stojícího vozidla.
Co tam ale nenajdete je to, že radar se nesmí používat za deště! To je v jeho homologaci.
Jinak moje zkušenost je, že Policie opravdu i dnes dodržuje 10% toleranci, která jak už bylo řečeno, vycházela z rozptylu:
3% radar, 5% výrobní vada tachometru a 1% velikost a stav pneumatik. Dohromady to sice dělá 9%, ale 10% se jim líp a rychleji počítá
Z info radarama, které si některé obce pořídili je tak, že lze něktré nastavit, aby měřili omezenou rychlost - důvodem je to, aby si někdo nedělal z toho ukazatel rychlosti, nebo se nesnažil vytáhnout to co nejvíc...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
Airman_K píše: Kdo by měl chuť se dozvědět něco o radarech Ramer 7, kterými disponuje Policie, tak tady: radar
Najdete zde i několik zajímavých informací. Třeba dosah 60m. A taky, že pokud se rychlost vozidla v průběhu měření změní o 2km/hod a více, přístroj nedokáže vyhodnotit rychlost !
Osobně vyzkoušeno v celkem "slušné" rychlosti :) Akorát musíte brzdit nebo přidat v tu správnou chvíli .... jedná se samo sebou pouze o měření ze stojícího vozidla.
Co tam ale nenajdete je to, že radar se nesmí používat za deště! To je v jeho homologaci.
Jinak moje zkušenost je, že Policie opravdu i dnes dodržuje 10% toleranci, která jak už bylo řečeno, vycházela z rozptylu:
3% radar, 5% výrobní vada tachometru a 1% velikost a stav pneumatik. Dohromady to sice dělá 9%, ale 10% se jim líp a rychleji počítá
Takze kdyz je uvidis na vetsi vzdalenost nez 60m a vemes za brzdy a celou dobu, co se k nim blizis, snizujes svoji rychlost, tak jsi v klidu? Tomu se mi nejak nechce verit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
Tolerance se stanovuje u všech měřících i kalibračních přístrojů a je jedno zda je to tachometr, variometr, mikrometr, hodinky atd atd. Velikost odchylky pak stanovuje výrobce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
MišákV. píše: SirIndy> No moc bych tomu nevěřil.. a hlavně, je víc typu radaru. Zvláště tomuto Měřič vypočte během 0,5 až 2 sekund okamžitou rychlost vozidla; správnost měření oznámí zvukový signál.
Jasně, že existuje více druhů radarů. Proto je v příspěvku přesně popsaný Ramer 7
Ten během měření (1s) vyšle tři měřící signály a pomocí Dopplerova posunu vyhodnotí rychlost. Pokud je však změna nekonstantní a větší tak už si s tím neporadí.
Největší problém je trefit se s bržděním nebo přidáním do okamžiku měření
Jak napsal SirIndy: pokud si jich všimneš a stihneš brzdit před 60 metry a dostatečně zpomaluješ, tak RAMER 7 nezměří nic.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
MišákV. píše: Airman_K> Souhlasím se třemi signály. Zeptám se tě rovnou, držel jsi někdy nějakej radar?? Nebo viděl jsi osobně, jak probíhá měření??
Osobně jsem s ním žádné měření neprováděl, ale kolega v bývalé práci prováděl jeho homologaci.
Od něj jsem dostal celkem dost přesný popis jak funguje i jeho omezení.
Navíc jsem za 20 let neplatil pokutu za rychlost, takže nemám důvod mu nevěřit, ne ?!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
Bylo by dobrý mít i zpětnou vazbu. Mohli by jsme udělat takový ověřovací test
Ale bez pokuty !! Jinak se měření nezůčastňuju !!
Na radaru si nastavíš povolenou rychlost a rychlost, od které se má radar vyslat impuls k vyfocení- tzn. třeba povolená rychlost 50km/h, fotit od 59km/h. Dále pak nastavuješ minimální vzdálenost od kdy se má provést foto a maximální vzdálenost od které se má provést foto - což při měření rychlosti ve směru zepředu (směr jízdy vozidla k radaru) nastavíš max. vzdálenost třeba 110metrů a minimální vzdálenost 20metrů. Pokud vozidlo pojede ve vzdálenosti 150metrů rychlostí klidně 100, kde je povolená 50sátka, tak tě radar nezměří. Pokud se ale přiblížíš ke 110metrům, tak tě většinou vyfotí v rozsahu 104-85metrů od radaru. Když v úseku těch 110-20 metrů rychlost vozidla kolísá, tak radar vyhodnotí sám zrychlení, či zpomalení vozidla. Žádné auto nedokáže zastavit během 2sekund, takže i když by jsi to zadupnut, tak určitá rychlost tam bude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
MišákV.> ja bych se tu vubec nerozciloval, protoze to nema cenu jak asi sam vis u nas kazdy ridi ma tu svoji 100% "pravdu"..
A jeste neco, ten dosah co zkoumate z te prirucky je jen orientacni cislo, neznamena to ze to zmeri na 60m a na 61m uz ne...udava to prave nastaveny vykon radaru, ketry se da zmensit aby nedoslo v nejakem miste k spatnemu namereni odrazem od nejake vetsi plochy(kovovy billboard, vetsi svodila atp..) Kazdopadne to mereni ma nejaka sva pravidla, ale to by bylo asi na dyl a navic k nicemu tady.
A k tematu, jak uz bylo receno, vyrobce udava odchylku pristroje, ktera co vim jiste je u RAMETU a LAVETU +-3km/h. Druha vec je to, ze ne vsichni maji nastaven radar na 54 km/h, protoze by to ani nestihali zastavovat, navic zde neni ani splnena jedna ze slozek prestupku a to materialni znak tzn. ta skodlivost/nebezpecnost jednani pro spolecnost, coz pri 51km/h( 54km/h -3km/h) je takrka zadna> tedy prestupek se ani nestal. Ze sve zkusenosti a zkusenosti kolem me, vim ze se zacina pokutovat na rychlostech pres 59km/h (spise az 63km/h ale to uz neni jistota..) zmereno na radaru, tzn. jeste odecist odcyhlku -3km/h takze vysledna rychlost je 56, resp. 60 km/h, coz na tachometru byva kolem 63-70 km/h...
Nejak jsem se rozepsal, ale uz jsem to tu nemohl cist...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
Hádat se budeme, až u soudu, jak to že mi nezapočetli odchylku na tachometr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
MišákV. píše: Johny89> jojo je to jen zbytečné přemlouvání toho druhého. Doposud jsem si i já myslel, že odchylka u toho Lavetu je 3km/h, ale jak se dívám, tak výrobce tam uvádí 2km/h..
Ale ja tu pred sebou na papirech k radaru mam napsano +-3km/h... Tak treba to zpresnili btw. nam tvrdili ze ten laser je absulutne presny, ze oni tu odchylku musi uvadet ze zakona(nevim jakeho)...tak nevim, ale na stredni nam vzdy tvrdili ze nic neni absulutne presny.
edit: a navic vetsina motorek co prekroci rychlost jsou frajirci v tricanku a zabkach, lepe v teniskach a dzinsech..a ty se vymlati sami, bohuzel vemou sebou obcas i nevinny no.. Kazdopadne si myslim ze vetsina motorkaru je slusna, ale kolegove rikaji ze jsem zaujaty
Naposledy editováno 29.08.2012 17:13:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
Kamy píše: reál 55km/h? spíše tak 52 ne? To by ti tacháč proměřoval málo - často špatným rozměrem gum což ano, při této rychlosti (52) by tě ještě brát nemuseli, neb zde zas platí ony 3% měřící tolerance a spekulace, kterým se mnoho kliftonů snaží vyhýbat ,ale to je kus od kusu
- věř- že za skutečných 55kmh - což je mnohdy právě 60+kmh na tacháči, by tě už chlupatí opravdu stopli
Nekecám, fakt. Jak navigace tak i ty leš informativní radary mi ukazujou 54-55km/h. Koukni se na ronault forum, na renault megane III rok výroby 2010 vejš a taky to tam všude je, že tachometr je hodně přesnej. Nevím jeslti to je tím, že je digitální. Jinak gumama to není, protože u 17" to ukazuje k těm 55km/h a u 15" na zimu mi to ukazuje víc k těm 54km/h, ale rozdíl neznatelnej. (15" mám 195/65 a 17" 205/50) ... nemámn důvod psát nesmysly, píšu to jak mi tachometr ukazuje
Johny89 píše: FishX3> Hoj coveve! Taky bych se mel uz konecne zastavit... uz jste zpet? A snad bys nechtel po statni sprave aby znala takovou vymozenost jako je "novy e-mail", max. telegram...
:) na statni zpravu s...u, tam se snazim at si mne nevsima pocinaje policii a konce financakem :) - jj jsme doma a pokud by jsi mel chut, rádi vás uvítáme s kočkou - aktuálně patlám prezentaci takže asi bude nějaké ofiko žřanico-chlast-promitani :) ....můžeš se těšit na perličky typu motorka-diesel, jak prorazit hlinikove kufry o skálu a přežít, jak si obrosit padáky v zatáčkách nebo honička před statickým radarem švýcarské policie, kde ve francii koupit brzd destičky...a věř, že to zdaleka neni vše(sorry za offtopic, pokusim se polepšit)
Naposledy editováno 29.08.2012 17:49:47
1 reakcí na tento příspěvek Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
Bob.929 píše: řeší to tuším meterologickej zákon (číslo si už nepamatuju) o měřících přístrojích a do 100km/h je +3km, nad 100km/h jsou 3% a policajti už tyto odchylky maj na radarech nastaveny. Tak nám bylo řečeno na školení řidičů. Tolerance 10km/h bylo dřív u starých radarů páč nebyly tak přesný jak dnešní moderní. Pokrok nezastavíš.
jen upravim...urcite to neni zakon o METEOROLOGII, ale o METROLOGII, coz je velky rozdil
A to jinak ma Bob pravdu ze v rychlostech nad 100km/h to nejsou km/h ale +-3 %...jen urcite nejsou nastaveny na radaru spis Vam tim chtel rict, ze maji radary nastavene tak aby po odectu tolerance bylo 55km/h a vic...jak jsem psal vyse.