Ropáky zastupuje kámošův Pažout 307, auto roku 2002, šestnáctistovka HDI s 80kW - za benzíny bude bojovat přítulky Stilo, čtrnáctka se 70kW, auto, které v téže anketě obsadilo třetí místo. Oba motory platí ve své třídě za vyhlášené šetřílky, oba vozy jsou v dobrém stavu, hýčkané značovými servisy. 307ma je čtyřletá, má natočeno asi čtvrt sta, Fiat je sedmiletej a na tacháku má skoro o sto více, takže motor je asi už vyběhanější, což se zhruba kompenzuje tím, že Ital je pětidvéř a Fracouz kombajn s pár kily navíc. Obě auta sou shodně na gumách 205/55/16 a jsou naložený na hranici nosnosti.
Sjíždíme se časně ráno na pumpě na D1 a po dotankování vyrážíme. Po rozjezdu na dálniční limit tahám z kapsy jedinej trumf, kerej můžu postavit proti větší hospodárnosti naftovýho motoru a řadím šestku – žabožrout si musí vystačit s pěti kvalty a kámoš hlásí péemerkem otáčky 2800. Já mám na točkoměru 3200, což není až takovej rozdíl a upalujem ku Břeclavi, kde sjedem s dálnice, páč slovenský a maďarský dálnice platit nehodláme. Za Brnem si hlásíme údaje palubáků a Ital kupdivu tvrdí, že jede o tři deci levněj. Při kuřáckých zastávkách porovnáváme ručičky palivoměrů a ty asi do půlky Maďarska padají stejně, takže to vypadá docela věrohodně. Oba najednou zapínáme klimu, páč začíná bejt nějaký vedro, projíždíme kousek Slovinska a vjíždíme do Chorvaska a po chvíli najíždíme na jejich proslulej autobahn. Už toho začínáme mít plný kecky a tak stojíme častěj a vidíme, že palubák zjevně kecá a ručička benzinoměru na Fiatu začíná padat dolů. Nakonec se rožíná hladový světlo a tak dotankovávám rovnejch deset, aby se to dobře počítalo. Dojíždíme na ubytko, vybalujem – ručička itala je opět těsně nad nulou, francouz tvrdí, že má ještě skoro čtvrt nádrže. Druhej den se válíme na pláži a třetí den ráno u pumpy v Šibeniku přichází okamžik pravdy. Dotankovávávme do plna, přepočítáváme ujetou vzdálenost podle navigace, což by mělo bejt přesnější. Ropák vítězí, vychází mu to 5,12 – benzíňák zůstává těsně pod šesti litry, jel za 5,98.
Ujetou vzdálenost (dle navi 990km) ukázaly obě auta s nepatrnou chybou, francouzskej palubák ukazoval oproti skutečnosti spotřebu o 0,3 nižší, Ital kecal o 0,7 litru. Palivoměr Fiata ukazoval ke konci míň, než bylo v nádrži, Pažout naopak ukazoval víc. Zatímco kámoš frčel furt na pětku a turbo si to hezky ládovalo, já sem musel řadit na pět a několikrát i na čtyři, což mi teda nevadí, páč sem zvyklej z motky často řadit, ale uznávám, že pro někerý lidi to znamená pakárnu. V Chorvatsku je ropa skoro o desetinu levnější než benzín, kerej stojí stejně jako v Čechně, což je další výhoda pro paliče dehtu a fritovacích olejů. Docela by mě zajímalo, jak by dopadlo srovnání s koncernovejma tédéíčkama – nezkoušeli jste to někdo?
P.S. Nafta patří do kamen!!!!
Naposledy editováno 29.08.2012 21:41:15
1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test
Benzín do motoru, nafta do traktoru Ale stejně skončím u SDIčka...
1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test
1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
Che píše: když to přepočítám na koruny, tak rozdíl na kilák je pár desítek halířů - pokud koupím nafťáka v akci TD za cenu benzína, tak je to pohoda - jenže rozdíl v ceně 50 nebo 100 litrů se vrátí až za dlouho
Octávka 1,6 benzín, při jízdě na zemák jedu kolem koruny na kilometr. Chceš li šetřit v benzínu ani v naftě to nehledej
1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
MedWed píše: .zelenac.jk.rx> se vam oddelaly naftou 2 motory? Chces rict, ze jste tankovali u beznych benzinek a zadrely se cerpadla, vstriky a tak?
Žádná renomovaná pumpa to nebyla. Motorová holt nafta nemá bejt žlutá. . . .
1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test
Peca píše: Se musim přiznat, nafťáky sem nikdy neměl rád Ale při dnešních cenách benálu?! Máme doma krom jiného Pažouta 206 1.4 v naftě, jezdí s klidnou nohou za 4,5l Takže pro mě nejsou další argumenty třeba, až budu kupovat svoje vozítko, bude to malá nafta.
Malá nafta = malé auto. To se nebojíš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
.zelenac.jk.rx píše: Žádná renomovaná pumpa to nebyla. Motorová holt nafta nemá bejt žlutá. . . .
pak se obavam, ze chyba neni v motoru...
1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
Che píše: já sem naftu nikdy neměl, ale kdybych si koupil moderního ropáka v vysokotlakým multivstřikem, tak bych asi tankoval u škeble
Nedávno jsem tam s náklaďákem tankoval a cena za litr začínala čtyřkou
p.s. :Kdyby někomu připadalo,že jsem zastánce benzínu,tak je to pravda
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
.zelenac.jk.rx píše: Nedávno jsem tam s náklaďákem tankoval a cena za litr začínala čtyřkou
jj - stojí to za vyližprdel když si představím, jak to tam ten multijet u osobákovýho motoru cvrká během jednoho cyklu několikrát za sebou přes malou dírku za šílenýho tlaku, tak bych na naftě asi fakt nešetřil - náklaďák by měl bejt odolnější - na 405ce bez turba má kámoš natočeno 420 a hlava nebyla dole
1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test
Pokud člověk víc jezdí, tak snad ten LPG
Naposledy editováno 29.08.2012 22:43:04
1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
meti píše: myslim, že v autě nemá nafta moc smysl, respektive u novejch aut. Starý motory jsou v pohodě, ale zase ta spotřeba... Až se ti vyse*** common rail nebo podobný ptákoviny, tak se nedoplatíš (čerpadla, trysky).
Pokud člověk víc jezdí, tak snad ten LPG
tak pro lidi, keří jezděj hodně (TAK 30 ročně a víc) je ropák asi ekonomickej, jak to sleduju kolem sebe, tak kolem 150 000 začínaj problémy (vstřiky, turbo) a chce to investice
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
Che píše: tak pro lidi, keří jezděj hodně (TAK 30 ročně a víc) je ropák asi ekonomickej, jak to sleduju kolem sebe, tak kolem 150 000 začínaj problémy (vstřiky, turbo) a chce to investice
530d 330tisíc najeto a vše původní jediná investice je přední tyč stabilizátoru1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test
zmulin píše: Jirka749> Jakej je to model taky ale napiš...
530d 2002 v Mpaketu