Téma: Nafta kontra benzín - reálnej test
 
29.8.2012 v 21:29
Nafta nebo benzín? Věčná otázka dělící motoristy do dvou nesmiřitelných táborů statečně hájených umírněnými i ostrými zastánci. V hospodských debatách se hovoří o skoro poloviční spotřebě, renomované časopisy se pomocí složitých vzorců snaží zohlednit i vliv servisních nákladů a sazeb pojišťoven. Argumenty typu jel jsem s tédéíčkem Itálii za pět a brácha Švédsko s benzíňákem za osum mají ale velmi spornou hodnotu a tak se s kámošem u příležitosti cesty do Chorvatska rozhodujeme uskutečnit o něco objektivnější test – pojedeme spolu, stejně rychle, s podobnýma autama.
Ropáky zastupuje kámošův Pažout 307, auto roku 2002, šestnáctistovka HDI s 80kW - za benzíny bude bojovat přítulky Stilo, čtrnáctka se 70kW, auto, které v téže anketě obsadilo třetí místo. Oba motory platí ve své třídě za vyhlášené šetřílky, oba vozy jsou v dobrém stavu, hýčkané značovými servisy. 307ma je čtyřletá, má natočeno asi čtvrt sta, Fiat je sedmiletej a na tacháku má skoro o sto více, takže motor je asi už vyběhanější, což se zhruba kompenzuje tím, že Ital je pětidvéř a Fracouz kombajn s pár kily navíc. Obě auta sou shodně na gumách 205/55/16 a jsou naložený na hranici nosnosti.

Sjíždíme se časně ráno na pumpě na D1 a po dotankování vyrážíme. Po rozjezdu na dálniční limit tahám z kapsy jedinej trumf, kerej můžu postavit proti větší hospodárnosti naftovýho motoru a řadím šestku – žabožrout si musí vystačit s pěti kvalty a kámoš hlásí péemerkem otáčky 2800. Já mám na točkoměru 3200, což není až takovej rozdíl a upalujem ku Břeclavi, kde sjedem s dálnice, páč slovenský a maďarský dálnice platit nehodláme. Za Brnem si hlásíme údaje palubáků a Ital kupdivu tvrdí, že jede o tři deci levněj. Při kuřáckých zastávkách porovnáváme ručičky palivoměrů a ty asi do půlky Maďarska padají stejně, takže to vypadá docela věrohodně. Oba najednou zapínáme klimu, páč začíná bejt nějaký vedro, projíždíme kousek Slovinska a vjíždíme do Chorvaska a po chvíli najíždíme na jejich proslulej autobahn. Už toho začínáme mít plný kecky a tak stojíme častěj a vidíme, že palubák zjevně kecá a ručička benzinoměru na Fiatu začíná padat dolů. Nakonec se rožíná hladový světlo a tak dotankovávám rovnejch deset, aby se to dobře počítalo. Dojíždíme na ubytko, vybalujem – ručička itala je opět těsně nad nulou, francouz tvrdí, že má ještě skoro čtvrt nádrže. Druhej den se válíme na pláži a třetí den ráno u pumpy v Šibeniku přichází okamžik pravdy. Dotankovávávme do plna, přepočítáváme ujetou vzdálenost podle navigace, což by mělo bejt přesnější. Ropák vítězí, vychází mu to 5,12 – benzíňák zůstává těsně pod šesti litry, jel za 5,98.
Ujetou vzdálenost (dle navi 990km) ukázaly obě auta s nepatrnou chybou, francouzskej palubák ukazoval oproti skutečnosti spotřebu o 0,3 nižší, Ital kecal o 0,7 litru. Palivoměr Fiata ukazoval ke konci míň, než bylo v nádrži, Pažout naopak ukazoval víc. Zatímco kámoš frčel furt na pětku a turbo si to hezky ládovalo, já sem musel řadit na pět a několikrát i na čtyři, což mi teda nevadí, páč sem zvyklej z motky často řadit, ale uznávám, že pro někerý lidi to znamená pakárnu. V Chorvatsku je ropa skoro o desetinu levnější než benzín, kerej stojí stejně jako v Čechně, což je další výhoda pro paliče dehtu a fritovacích olejů. Docela by mě zajímalo, jak by dopadlo srovnání s koncernovejma tédéíčkama – nezkoušeli jste to někdo?

P.S. Nafta patří do kamen!!!!

Naposledy editováno 29.08.2012 21:41:15
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 21:32 | Nahoru | #1
Srovnáváte nesrovnatelný... Naftovej motor je hospodárnej při částečným zatížení, když to tavíte po dálnici, tak tu výhodu ztrácí... Navíc litr nafty obsahuje víc energie, než litr benzínu...

Benzín do motoru, nafta do traktoru Ale stejně skončím u SDIčka...

(reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 21:38 | Nahoru | #2
FiZzeR> Po dálnici sme jeli česko a část chorvatska, celý slovensko, maďarsko a slovinsko sme
jeli devadesátkou po okreskách

1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 21:40 | Nahoru | #3
No já bych si auto na benzín asi nekoupil, celej život jsme měli doma nafťáky. Moje první auto bylo logicky nafťák, starej passat při rychlostech do 100 km/h jezdí do 5,5 l/100 km. S rostoucími cenami nafty a benzínu jsme doma přešli na Benzín/CNG a momentálně ani nepřemýšlím o ničem jiném (když koukám na nějaké auto) kam by se dali nastrkat nádrže na plyn . Dopomohlo k tomu taky že během měsíců se nám oddělali díky nekvalitní naftě dva naftové motory

1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 21:46 | Nahoru | #4
když to přepočítám na koruny, tak rozdíl na kilák je pár desítek halířů - pokud koupím nafťáka v akci TD za cenu benzína, tak je to pohoda - jenže rozdíl v ceně 50 nebo 100 litrů se vrátí až za dlouho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 21:49 | Nahoru | #5
.zelenac.jk.rx> se vam oddelaly naftou 2 motory? Chces rict, ze jste tankovali u beznych benzinek a zadrely se cerpadla, vstriky a tak?

(reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 21:49 | Nahoru | #6

Che píše: když to přepočítám na koruny, tak rozdíl na kilák je pár desítek halířů - pokud koupím nafťáka v akci TD za cenu benzína, tak je to pohoda - jenže rozdíl v ceně 50 nebo 100 litrů se vrátí až za dlouho



Octávka 1,6 benzín, při jízdě na zemák jedu kolem koruny na kilometr. Chceš li šetřit v benzínu ani v naftě to nehledej

1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 21:49 | Nahoru | #7
HDI je nafťák s turbem s přímým vstřikem commonrailem? To Stillo 1.4 je bez turba a s nepřímým vstřikováním?

Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 21:50 | Nahoru | #8
...je to dlouhy a bude to kundovina...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 21:52 | Nahoru | #9

MedWed píše: .zelenac.jk.rx> se vam oddelaly naftou 2 motory? Chces rict, ze jste tankovali u beznych benzinek a zadrely se cerpadla, vstriky a tak?



Žádná renomovaná pumpa to nebyla. Motorová holt nafta nemá bejt žlutá. . . .

1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 21:54 | Nahoru | #10
Se musim přiznat, nafťáky sem nikdy neměl rád Ale při dnešních cenách benálu?! Máme doma krom jiného Pažouta 206 1.4 v naftě, jezdí s klidnou nohou za 4,5l Takže pro mě nejsou další argumenty třeba, až budu kupovat svoje vozítko, bude to malá nafta.

(reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 21:56 | Nahoru | #11

Peca píše: Se musim přiznat, nafťáky sem nikdy neměl rád Ale při dnešních cenách benálu?! Máme doma krom jiného Pažouta 206 1.4 v naftě, jezdí s klidnou nohou za 4,5l Takže pro mě nejsou další argumenty třeba, až budu kupovat svoje vozítko, bude to malá nafta.



Malá nafta = malé auto. To se nebojíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 21:58 | Nahoru | #12

.zelenac.jk.rx píše: Žádná renomovaná pumpa to nebyla. Motorová holt nafta nemá bejt žlutá. . . .



pak se obavam, ze chyba neni v motoru...

(reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 22:00 | Nahoru | #13

karf píše: HDI je nafťák s turbem s přímým vstřikem commonrailem? To Stillo 1.4 je bez turba a s nepřímým vstřikováním?



přesně tak

Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 22:03 | Nahoru | #14
wony údaje z palubáků sou hezký, ale doporučuju to objektivně ověřit

(reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 22:03 | Nahoru | #15

MedWed píše: pak se obavam, ze chyba neni v motoru...



Však já netvrdím že je chyba v motoru, jen říkám že to jak to u nás chodí s kvalitou nafty je docela na hovno

1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 22:05 | Nahoru | #16
já sem naftu nikdy neměl, ale kdybych si koupil moderního ropáka v vysokotlakým multivstřikem, tak bych asi tankoval u škeble

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 22:08 | Nahoru | #17

Che píše: já sem naftu nikdy neměl, ale kdybych si koupil moderního ropáka v vysokotlakým multivstřikem, tak bych asi tankoval u škeble



Nedávno jsem tam s náklaďákem tankoval a cena za litr začínala čtyřkou

Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 22:14 | Nahoru | #18
Turbonafta měla výhodu většího krouťáku.Neni to přeci jenom o spotřebě,ale sazomet je těžší,takže odcházej dřív gumy,silentbloky atd.,což se na výsledný ceně provozu taky odrazí.To už si nikdo moc nepočítá.Navíc každej ekomatěj počítá CO,ale že ten smog dělá spíš NO už neřeší.To stačí hezkej PR článek o dokonalym spalování a filtrech.Jenže ty zachytěj tak max ty obláčky za vejfukem,který uměj zachytit i chlupy v nose a rakovinotvorný mikročástice vesele funěj dál.

p.s. :Kdyby někomu připadalo,že jsem zastánce benzínu,tak je to pravda

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 22:14 | Nahoru | #19

.zelenac.jk.rx píše: Nedávno jsem tam s náklaďákem tankoval a cena za litr začínala čtyřkou



jj - stojí to za vyližprdel když si představím, jak to tam ten multijet u osobákovýho motoru cvrká během jednoho cyklu několikrát za sebou přes malou dírku za šílenýho tlaku, tak bych na naftě asi fakt nešetřil - náklaďák by měl bejt odolnější - na 405ce bez turba má kámoš natočeno 420 a hlava nebyla dole

Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 22:34 | Nahoru | #20
Máme Fabii SDI s 250k na tachometru a když s ní jedu do Jižních Čech, tak jsem schopen se s ní dostat hluboko pod 4 litry. A k tomu Hyunai Accent 1.3 atmosferický benzín a u něj silně záleží na stylu jízdy, na stejné trase 5.5-7,5 litru.

1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 22:34 | Nahoru | #21
myslim, že v autě nemá nafta moc smysl, respektive u novejch aut. Starý motory jsou v pohodě, ale zase ta spotřeba... Až se ti vyse*** common rail nebo podobný ptákoviny, tak se nedoplatíš (čerpadla, trysky).

Pokud člověk víc jezdí, tak snad ten LPG

Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 22:38 | Nahoru | #22
A pak už jen toho benzína překopat na lpg a jeto, mám Dodge G caravan 3.8 litr se sekvenčním vstřikem plynu , váha 2tuny a v obsazení 7 lidmi a bagáží jezdí takový trasy jako IT nebo chorvatsko v přepočtu na cenu benzínu tak jako bych jel za 5-5.5 litru na 100km (při rychlosti 130-140km/h)jinak v benzínu to jezdí takový trasy za 9, místo toho aby jsem jely 2 rodiny dvouma autama naskáčem do jednoho a pak počítejte kolik stojí doprava na 1 rodinku.

Naposledy editováno 29.08.2012 22:43:04

1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 22:41 | Nahoru | #23
Neřekl bych že nafta patří do kamen Můžu potvrdit že se nechá s 530d jet i pod 5.5 litru a s 330d ještě míň pokud pojedu podle předpisů . A to se bavim o autech s šestiválcem a třílitrovim naftovym motorem . BMW Power

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 22:42 | Nahoru | #24

meti píše: myslim, že v autě nemá nafta moc smysl, respektive u novejch aut. Starý motory jsou v pohodě, ale zase ta spotřeba... Až se ti vyse*** common rail nebo podobný ptákoviny, tak se nedoplatíš (čerpadla, trysky).

Pokud člověk víc jezdí, tak snad ten LPG



tak pro lidi, keří jezděj hodně (TAK 30 ročně a víc) je ropák asi ekonomickej, jak to sleduju kolem sebe, tak kolem 150 000 začínaj problémy (vstřiky, turbo) a chce to investice

Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 22:43 | Nahoru | #25
Jezdim sporáka (LPG) za 8 litrů a v práci se tlemim jak řešej tohle věčný dilema majitelé dehtáků a benzináků .....

(reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 22:44 | Nahoru | #26
Jirka749> mi palubák přes to maďarsko ukazoval 4,5 jenže to nebyla pravda

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 22:45 | Nahoru | #27

Che píše: tak pro lidi, keří jezděj hodně (TAK 30 ročně a víc) je ropák asi ekonomickej, jak to sleduju kolem sebe, tak kolem 150 000 začínaj problémy (vstřiky, turbo) a chce to investice

530d 330tisíc najeto a vše původní jediná investice je přední tyč stabilizátoru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 22:48 | Nahoru | #28
Jirka749> Jakej je to model taky ale napiš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 22:48 | Nahoru | #29
Jirka749> a i krátký štreky nebo jen dlouhý?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

29.8.2012 v 22:49 | Nahoru | #30

zmulin píše: Jirka749> Jakej je to model taky ale napiš...

530d 2002 v Mpaketu
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist