Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
KedaR_K píše: assassin> Jo jo, tak plná verze ignitechu stojí přes 20, to nepřipadá v úvahu. Už vim co leze z toho servo kontroleru. Jde tam normálně PWM a kontroluje se to přes potenciometr toho motoru. Takže snad pokud bych vzal RC servo, vykuchal z něj elektroniku a napojil to přímo na motor a potik toho serva, mělo by to jet.
Fizzer> No jo, jsou tam za 54USD, ale ani nezasílaj do čech. A když jo tak to je ranec. Muselo by se to nechat poslat přes ameriku do čech, což je zase poštovný + 1000kč + clo a dph . Ale furt to vyjde o něco málo levněji než to kupovat u nás
Zdar,není vůbec potřeba kupovat plnou verzi,i když se občas docela dobře sežene starší.
Výhoda ignitechu v tomhle případě je ta,že si můžeš podtlakovou mapu předělat na přetlakovou a da se s nima domluvit i to, aby předělali závislost předstihu z TPS mapy na tlak.
Turbo není kompresor,takže podle TPS bych to nedělal,vždy podle tlaku.
ManiaC píše: WenCa> Ale hlavně kvůli konektoru u motoru kterej se většinou vypálí a zkratuje
jo ale to může potkat i nás veteránisty.
nicméně jdou hlasy, že 04+ má silnější magnet rotoru a to je druhej hřebík do rakve...
Jak se tak pozoruju, tak tady akorát furt papouškuju moudra vyčtený z apriliafóra, což?
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Sefo píše: 15 stránek za máte za sebou, tak jak? Už někdo aspoň něco vytunil? Aspoň nálepku KN někam? :) Nebo klasika mokrý sny? :)
říkal dakarista, že to dá v září do výroby... čekám na výsledky. ale asi to prodám a koupím něco, co jede už v základu... ta lenost...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Sefo píše: 15 stránek za máte za sebou, tak jak? Už někdo aspoň něco vytunil? Aspoň nálepku KN někam? :) Nebo klasika mokrý sny? :)
no jak rikas, ale uz jsme takhle driv do kedaR_K vandrovali s quickshiftem apod. a on ty projekty dotahl... tzn. verim ze on to nejak do kupy da, znova uz ho nepodcenim
kedaR_K: ty vstrikovace sem myslel z auta z vrakace, jety... to by se myslim podarilo neco vybrat... ale tak uvidis, lambdu mas, budes zvetsovat dobu otevreni a kdyz zjistis ze uz mas otevreno celej cyklus a furt to nestaci tak holt budes shanet jiny :)
to servo tim vystupem z ignitechu urcite nejak poresis, nedokazu rict ze rovnou tim co z toho leze, nebo s tim signalem budes muset neco delat, ale i kdybys tam mel dat servo tester za par dolaru a pak to ridit analogem (nahradit ten potak co tam je) .... proste tohle bych jako zasadni problem nevidel... jestli z neceho leze analog nebo PWM tak uz s modelarskym servem nejak zahejbes....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot píše: FiZzeR> Seriovejch 115 kW je malo? 1098 ma nejakejch 120 kW a stoji o ranec vic. A nebo nejakej cytrvalec?
papirove mozna majle vypada skoro stejne silna, ale jinak je 1098 o trosku jinde... sefo urcite potvrdi... prestupoval z falka na 1098....
navic vykon neni vse, proti stary majly je 1098 jinde ve vsem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Dawe02 píše: assassin> s jednoduchou turbo ECU mu snad pomuzes ne?! Aspon se konecne poradne naucis ty jednocipy, na tohle ta Atmega staci s prstem v nose. Aktuator mu muzu nejaky vhodny nejak prenechat ja... kdyz se v tom chce kedaR_K machat sam
cece ja mam tech projektu na jednocipy dost svejch a nemuzu se k tomu dokopat :) bud neni cas, nebo nalada... potreboval bych dny aspon s 36ti hodinama :) ale jinak kdyz to pujde tak klido pomuzu...kdyz to nekomu slibim tak je aspon naka sance ze se k tomu prinutim
KedaR_K> az budes mit nejake turbo v ruce, tak to vyfot a omer, nejaky aktuator ktery tam sedne ti vyberu. S tim modelarskym servem na to zapomen, to nema sanci. Tlakovou plechovkou to prozmenu poradne neodladis a bude to dalsi showbike s turbo lagem jak Brno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: papirove mozna majle vypada skoro stejne silna, ale jinak je 1098 o trosku jinde... sefo urcite potvrdi... prestupoval z falka na 1098....
navic vykon neni vse, proti stary majly je 1098 jinde ve vsem...
Naposledy editováno 06.09.2012 14:35:15
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: KedaR_K> a co spodek? uložení kliky, ojniční ložiska...? budeš měnit? strašej tím všichni, ale furt se tady kurva nikdo k tomu nevyjádřil
Hele risknu to a dělat to nebudu. Mám najeto jen 36 000 (nebo tak nějak, nevim přesně ) a každej motor by měl být zkonstruovanej na cca 30% větší výkon bez snížení životnosti a spolehlivosti. Ty s BB se do toho vlezeš v pohodě a já to o něco přešvihnu no. Ale fakt si nemyslim že když nevyměnim ložiska, tak by se to na místě kouslo, ohnuli se ojnice nebo něco podobnýho . Jako že se o něco sníží maximální nájezd motoru je jasný....To už tu motorku ale dááávno mít nebuduFiZzeR píše: KedaR_K> a co spodek? uložení kliky, ojniční ložiska...? budeš měnit? strašej tím všichni, ale furt se tady kurva nikdo k tomu nevyjádřil
tam vic jak vymenu sal neudelas. Takze bud je vymenis nebo je nevymenis... Zkouknout saly v jakym jsou stavu a kdyztak je vymenit pokud jsou KO. Pokud ne, tak je necham a jede se dal...
Co.vic na tom resit ...
a kousnout se to muze i s novejma. Preci jen je musis nechat sednout a budou tesnejsi a haklivejsi nez ty vybehane
Naposledy editováno 06.09.2012 20:31:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
edit. Ještě jeden takový (možná zásadní dotaz). Kam umístit lambdu? před nebo za turbo?
Naposledy editováno 06.09.2012 20:44:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
edit:a co budes v Chambery delat? Litam nekdy pres Zenevu do Rolle. Kdybys mel casm mohli bychom spolu treba zajet na okruh do Dijonu. Pujcime motorky, je to pekny okruh...
Naposledy editováno 06.09.2012 21:06:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Murkin píše:
Turbo není kompresor,takže podle TPS bych to nedělal,vždy podle tlaku.
Hele jak psal dawe. velkou část regulace nechat na WG. Takže se bude otevírat v závislosti na otáčkách a TPS, tak abych co nejpřesněji dodržel požadovaný tlak. Pak udělat mapu(otáčky+tps) tak, abych se stále držel v režimu 14,7 a bohatší. Dělat to budu na brzdě se statickou brzdou, takže půjdu pěkně pomalu od malého zatížení až do nejvyšších otáček a nejvyššího zatížení. Pěkně si to vždy přidržim na požadovaných otáčkách, nastavim WG, směs a půjdu dál.
Jo a ještě jedna věc. Originál kompresní poměr je 11,8. Jestliže ho snížim na 10, tak se při přeplnění 0,5baru dostanu na původních 11,8. Což by i těch 0,6bar bez problémů pobralo, protože pochybuju že ten motor v serii pracuje na hranici možností naturalu 95. (při 0,6baru to vyhází na 12,4:1)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |