Dily na batbike





Téma: VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
 
2.9.2010 v 18:39
Tak produkce české motorky dostala zelenou.A první prodejce pro moravu a slezko je již také na světě.Viz opis článku:VM MOTO

S firmou VM MOTO jsem rozjednal obchodní zastoupení motocyklů VM pro severní a jižní Moravu. Už velmi dlouho jsem byl zván na test nového českého motocyklu pod názvem VM. Sezóna byla velmi nabitá, takže jsme se s majitelem firmy, panem Vladimírem Váchou, míjeli a neměli čas dohodnout si termín testu. V polovině srpna mi pípla SMS od tvůrce motocyklu Bohouše Staši a konkrétní termín byl dohodnut.
Byl jsem na tento motocykl šíleně zvědavý. Domluvil jsem se se svým teamovým jezdcem Ondřejem Liškou, že se testu zúčastní taky. A zvědavost začala hlodat v nás obou. VM-ka pro nás byla velkou neznámou, pouze jsme věděli, že její obsah je 610 cm3, váha 109 kg, má bílou barvu, nemá startér, přední tlumiče jsou Paoli-Kayaba, zadní Öhlins a brzdy Brembo. Tato skutečnost nás nutila si při dlouhé cestě pokládat navzájem spoustu otázek:…jak je motorka vyvážená …s výkonem přes 60 koní nebude asi žádný beránek, …jak půjde startovat, když jsme v dnešní době zvyklí jen mačkat tlačítka startéru, …jak si konstrukce pohrála s gyroskopickým momentem, …jak zvládnou brzdy zastavit to stádo koní? A hlavní otázka zněla, jak padne do ruky.
Než jsme tyto otazníky stačili probrat, objevila se cedule Jinín. Tam nás již očekával pan Bohouš Staša se svým karavanem v barvách VM MOTOR a na první dojem krásná, bílá VM-ka. Seznámili jsme se s Bohoušem a vyslechli základní informace ohledně motocyklu. Při podrobném shlédnutí mota mě zaujalo mnoho detailů: středy kol velmi robustní a přitom lehké, racingové stupačky, sedlo Acerbis, velmi pevné brýle tlumičů, ale nejvíc mi padly do oka velké chladiče a dovoluji si říct, že jsou pevnější než všechny megasystémy. Zkrátka na motocyklu bylo odvedeno kus dobré práce.

O půl druhé otevřeli v Jiníně areál. Bohouš nastartoval stroj, nechal ho prohřát a my si zatím oblékli výstroj a šli se seznámit s tratí i motocyklem. VM mě překvapila ohromným výkonem, který v nízkých otáčkách naháněl strach. Udělali jsme pár koleček a VM-ka, i my dva s Lišákem, byli dostatečně prohřátí. Přestavil jsem ještě nastavení podvozku, řídítek a páček. A konečně nastal čas vyzkoušet moto naplno. Po rozbité trati VM-ka uháněla jako šutr a tuto trať krásně pohlcovala, před zatáčkama ukázala své předimenzované brzdy a poslušně zatočila tam, kam jsem chtěl. V zatáčce poslouchala na jedničku, při výjezdu si musí člověk dávat pozor na akceleraci. Stádo koní se o slovo hlásilo každou chvíli. Rukojeť plynu je dlouhá a tak dávkování výkonu nebylo tak hrozné. Motocykl VM na mě zapůsobil velmi dobrým dojmem, výtky, které jsem přednesl Bohoušovi, se budou určitě řešit.
A nyní převzal štafetu Lišák. Prvotní respekt, který k VM-ce měl, byl rychle pryč, kroutil plynem, co to šlo a neustále zrychloval. Potom si vyzkoušel několik startů a s velkým údivem konstatoval: “Tak tohle jsem nikdy nezažil, motorka má tolik výkonu, že jsem nestačil řadit!”
Odpoledne pomalu uběhlo a byl čas opustit trať. Na mou otázku, jaký pocit v něm VM-ka zanechala, odpověděl: “Na ničem tak silném jsem v životě neseděl, natož jezdil, motorka se mi fakt líbí, asi bych si zvykl. Při nájezdu na skoky mi chyběla jistota, špatně se odhadovala rychlost, protože motorka dopředu žene na jakoukoliv rychlost.” Tyto dojmy odhaduju podle toho, že Ondřej jezdí na novém Husarovi a ten se chová jinak, než konvenční motocykly, ale to je taky vše, co asi umí.
Své hodnocení motocyklu bych vyjádřil stupnicí od 1 do 5, kde 5 znamená nejlepší a 1 nejhorší:
Motor: výkon…………..5
průběh…………3
startování……..3
Podvozek: tlumení………….4
geometrie……….5
vyvážení…………4
Brzdy: citlivost…………4
účinnost………..5
Zpracování: ……………..5

Areál v Jiníně byl uzavřen a my vyrazili na místo, kde se VM-ky rodí. Bohouš otevřel dílnu a my viděli rozpracované motocykly. Nejvíc mě zajímalo právě zpracování a kvalita dílů, které jsou použity v motocyklu a zvenčí nejsou vidět. Bohouš začal vytahovat bedny plné velmi dobře zpracovaných dílů a já se začal ujišťovat, že se nejedná o žádný velký boom, jako to předvedla Praga, která jak rychle začala, tak ještě rychleji skončila. Nezbývalo mi nic jiného, než složit poklonu. A Bohouš s úsměvem dodal, že tady skoro nic není a že uvidíme teprve zítra v továrně, kde jsou ve skladech veškeré komponenty.
Druhý den jsme osobně navštívili pana Vladimíra Váchu v jeho podniku, nesoucí název VM MOTOR. Po několika hodinovém rozhovoru a exkurzi firmy padla dohoda a Faryn moto se stal oficiálním prodejcem pro celou Moravu a Slezsko a pro zlepšení služeb také prodejcem veškerého sortimentu firmy Öhlins.
Jsem velmi rád, že došlo k naší oboustranné dohodě. Tím, že je VM-ka kusová výroba, jsem schopen po vzájemné konzultaci objednat zákazníkům motocykl přímo na míru. Například dle jeho váhy bude moto osazené pružinami, dále např. výška řídítek, typ výfuku, velikost nádrže (8-11 litrů), typ nádrže (karbonová nebo hliníková). Takže po závazné objednávce dodám motocykl přesně podle zákazníkova přání a představy. Dále budu nabízet omezenou edici Cross country.
Možná se budu opakovat, ale nejvíce mě těší, že se jedná o ryze český motocykl, pánové Vladimír Vácha a Bohouš Staša odvedli v dnešní konkurenční době kus skvělé práce.
Cena motocyklu je stanovena na 136000,- Kč vč. DPH.
Veškeré dotazy velmi rád zodpovím.

Pavel Fárek


Naposledy editováno 03.10.2010 11:53:42

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

1.6.2011 v 14:30 | Nahoru | #271

markus píše: sxs525> stejně jako většina hobíků lechtá 250 2T

proto říkam 125 2T stačí až nad hlavu

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

1.6.2011 v 14:41 | Nahoru | #272
markus> ossa se už naprosto běžně rok prodává jedou na tom svět a i v našem mistráku to je vidět připravujou do výroby enduro 250 a 300 jinak k tomu mazání 2taktů pokrok v materialech a chemii to už vyřešil je to jak píšeš za pár let se to možná obejde uplně bez oleje ta vm 610 je pro motokros vhodná asi jako dodge viper pro rally korsika

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

1.6.2011 v 15:13 | Nahoru | #273
nojo, už na to koukám ten ossí zmrd už jezdí už půl roku, to by mohlo nakopnout další výrobce, aby do vstřikování 2T už taky konečně šli. možná bude problém v tom, že 2T se vstřikem nemá tak velkej výkon a ladění 2T je finančně náročný. taky by mě zajímalo, jestli tenhle 2T potřebuje to expanzní koleno, podle mě asi ne, tendle E-tec od Rotaxu ho zřemě taky nemá. jinak sorry za kecy mimo téma

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

1.6.2011 v 21:01 | Nahoru | #274
markus> Rezonanční vyfuk si myslím je stále nutnost, protože kdyby ti utekla většina vzduchu do výfuku tak by jsi měl problém s výkonem, protože by jsi mohl dát jen málo paliva na optimální směs. To samé platí v opačném případě kdy by spaliny zůstávaly ve válci.

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

1.6.2011 v 23:02 | Nahoru | #275

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

2.6.2011 v 06:13 | Nahoru | #276
n¨No myslim ze problem tohoto vstrikovani je zatim jeho vysoka vaha navic. Teda alespon dle videa to tak vypada.

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.8.2011 v 10:37 | Nahoru | #277

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.8.2011 v 13:08 | Nahoru | #278
ajaj vývoj se dokončil a mx3ky to maj za sebou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.8.2011 v 13:43 | Nahoru | #279

sxs525 píše: ajaj vývoj se dokončil a mx3ky to maj za sebou


Pššššt, nebo budeš smazán .

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.8.2011 v 14:29 | Nahoru | #280
Janek> hele si to koupíme na půl to nemůžem nikdy utahat

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

15.8.2011 v 10:32 | Nahoru | #281
nechci být skeptickej ale videl sem tu krásku ve Vranově u Brna na mx a je to podle me heblo neschopný života, možná v enduru jako dustojný nástupce TTR XR a takových motorek ale aby to konkurovalo závodním motorkám tak to je mi líto ale bohužel. Myslím že je chyba že z dalšího velkolepýhho počinu nejspíš nic nebude. Meli to odzačátku prezentovat jako motorku pro hoby na enduro ježdení a prodávali by ale takhle to je jen pár kousků který žijou nekde na pokraji vývoje a vyhynutí

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

15.8.2011 v 11:21 | Nahoru | #282
Kubajz438> Kde si byl posledních 11 měsíců ? O tom se tu psalo (než to bylo Markem smazáno) pořád.

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

15.8.2011 v 14:31 | Nahoru | #283
byl sem tady ale až ted sem ji videl naživo a byl sem z toho fest zklamanej

Naposledy editováno 15.08.2011 19:01:55

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

15.8.2011 v 18:26 | Nahoru | #284
Včera se jel v Německu mistrák MX a Pepa Dobeš je napsaný s Kawasaki. Když jede fabrickou VM, tak proč ne venku?

Naposledy editováno 15.08.2011 20:19:50

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

15.8.2011 v 19:52 | Nahoru | #285
"nechci být skeptickej ale videl sem tu krásku ve Vranově u Brna na mx a je to podle me heblo neschopný života, možná v enduru jako dustojný nástupce TTR XR a takových motorek ale aby to konkurovalo závodním motorkám tak to je mi líto ale bohužel. Myslím že je chyba že z dalšího velkolepýhho počinu nejspíš nic nebude. Meli to odzačátku prezentovat jako motorku pro hoby na enduro ježdení a prodávali by ale takhle to je jen pár kousků který žijou nekde na pokraji vývoje a vyhynutí"

Já bych řek, že je to přesně naopak- ultra závodní záležitost(co se týče spolehlivosti-nespolehlivosti a nároků na servis)ovšem koncepčně z roku cca 2000(což oto, tehdy byly hezký motorky, jen dneska je už rok 011)

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

15.8.2011 v 19:54 | Nahoru | #286
Eště bych dodal, že firma VM je v tom podle všeho nevinně a nikdy žádnou větší produkci neplánovali, to je jen mystifikace tohoto vlákna.

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

15.8.2011 v 21:45 | Nahoru | #287
M6> tak projekt VM je plný paradoxů a nezodpovězených otázek od samého začátku solution zná asi jen manažer toho mnohaletého cirkusu předváděček prezentací prototypů senzačních odhalení na míru asi míru dušína

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

15.8.2011 v 22:03 | Nahoru | #288
Je to fakt mrtvý, to je vidět už dlouho.. ale vyprd bych se na VM.
Obouvat se je lehký - připadá mi to, jako když jeden dá druhýmu při bitce KO a pak se seběhne 10 co stáli vedle aby si koplo, nejlíp do hlavy.
Těžší je se do něčeho pustit. Ať tak ,nebo tak z nebe jim to nespadlo a pokus to byl...je . A kdybych za čas viděl VM jako Fénixe tak smeknu .

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

15.8.2011 v 23:37 | Nahoru | #289
MikiberG> akorát že to KO si dala VMsama když začla rozpatlávat něco co už řada výrobců hodila do popelnice před desítkou let myslim že toho fenixe budeš vyhlížet dlouho předlouho
pač ten už možná snes zlatý vajíčko někomu a hned ulít a už se nevrátí

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

25.3.2012 v 19:57 | Nahoru | #290
sezoná začala a tak se ze zvědavosti zeptám něco nového okolo VM?

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

25.3.2012 v 23:49 | Nahoru | #291
Byl to jen sen, byl krátký jen...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

26.3.2012 v 07:59 | Nahoru | #292
Slow> Přes zimu se u Váchy postavila úplně nová VM 450 se vstřikováním, je téměř před dokončením, měla by jet mistrák v motokrosu. Po vychytání, by měla jít do výroby, nejdřív motokros a pak i enduro.

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

26.3.2012 v 13:46 | Nahoru | #293
hmm japonce koupíš už za 130 450ku a dvoutakty se vracej v plný parádě trošku po tom jako funuse

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2012 v 10:39 | Nahoru | #294

Buro píše: Slow> Přes zimu se u Váchy postavila úplně nová VM 450 se vstřikováním, je téměř před dokončením, měla by jet mistrák v motokrosu. Po vychytání, by měla jít do výroby, nejdřív motokros a pak i enduro.



To bude asi toto:











Foto: Martin Molcar

Naposledy editováno 14.09.2012 10:41:11

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2012 v 10:58 | Nahoru | #295
RSWR> Zajímavý . Takhle podle fotek neumím posoudit, co a jak, ale kouká se na to pěkně. Takový skoro líbivý italský design. Nájezdový úhel OK, jen ochrana motoru při použití na enduro mi přijde hodně nedostatečná.
Tak snad nezůstane jenom u fotek a několika málo kusů. Držím
Edit: Normálně láska na první pohled .

Naposledy editováno 14.09.2012 11:00:06

VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2012 v 11:05 | Nahoru | #296
Wow tak to musim teda rict, ze tohle me hodne prekvapilo. Krása.

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2012 v 11:31 | Nahoru | #297
Koukám, že ta motorka je udělaná celá komplet na fréze včetně karterů :) To asi nebude moc levný nářadí ? :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2012 v 11:39 | Nahoru | #298

Joraell píše: Koukám, že ta motorka je udělaná celá komplet na fréze včetně karterů :) To asi nebude moc levný nářadí ? :)



jo a dokonce si vyrabi skoro vse sami, ta co byla na veletrhu mela teda treba brzdovy pumpy a zadni brzdic koupeny, ale co sem videl ja tak tam byly i jejich pumpy,brzdice.. vse vyfrezovany z plnyho... co sem videl a co mam info tak fakt sem koukal, ale v tomhle stavu by to stalo nesmysl... takze vubec netusim co z toho bude....

Janek: mam za to ze pred ten motor se pocita s volitelnym ramem...

docela sem cumel ze to bylo u heidenu vystaveny, kdyz to nebylo nikde oficialne predstaveny...teda jestli sem to jen neprosvihl...

(reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2012 v 11:48 | Nahoru | #299
assassin> Uvidíme co z toho vzejde :) treba maji nejakou super fofr frezu :D :D

1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů

14.9.2012 v 12:23 | Nahoru | #300
Moc pěkný, jsem zvědavej jak to bude fungovat. Předpokládám, že pro nějakou prodejní serii s tím frézovaným karterem atd nepočítají.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist