Chtěl bych si koupit ojetou motorku ale nevyznám se v nabídce našeho trhu. Mám určitou představu co bych tak od ní chtěl a třeba mi podle ní budete schopni doporučit nějaké konkrétní modely.
Dříve jsem měl Suzuki Satria F150 , kterou můžete vidět na mém profilu. Vyhovovala mi prakticky vším kromě relativně nízkého výkonu a rel. vysoké spotřeby (karburátorovka). Takže bych chtěl něco výkonnějšího se vstřikováním (a co možná nejnižší spotřebou). Motorka bude i na běžné ježdění, takže by měla být spolehlivá a mít co nejnižší provozní a údržbové náklady.
Důležitá je pro mě taky ovladatelnost - chtěl bych něco lehkého (a hravého), ne nějakou těžkopádnou obludu. (Ta moje předchozí Suzuka měla 95kg a bezvadně jsem si s ní rozumněl.) Na druhou stranu na žádné těžké motorce jsem ještě nejel, takže nemůžu srovnávat. Na předchozí motorce jsem seděl v předklonu, s nataženýma rukama a velice mi to vyhovovalo - měl jsem velice dobrej pocit kontroly nad strojem. Takže bych asi měl koukat po silničních moto, že? (Seděl jsem jinak jen na scooterech a maličkých motorkách a ty mi posezem nevyhovovaly. Nemůžu tímpádem moc srovnávat a určitě si nechám poradit, jestli se ohledně těch silnic pletu.)
Říkal jsem si, že nějaká čtyřválcová 600ccm se vstřikováním by mohla mít docela nízkou spotřebu, ale přitom vysokej výkon a pořád malou hmotnost. Co říkáte? Jenže co jsem se tak zběžně koukal, tak 600ky se vstřikováním jsou asi otázkou až posledních let a jsou tedy dost drahé.
Nepotřebuji nic extravagantního, naopak budu radši za nějakou osvědčenou klasiku, na které jezdí každý desátý a bude za rozumnou cenu. K takové pak bude předpokládám i snadněji k sehnání příslušenství, díly nebo třeba i celý náhradní motor. (časem bych ji asi chtěl zkusit upravit pro palivo E85 a ve vyšších otáčkách ho možná i podpořit HHO generátorem)
Takže abych to shrnul:
-lehká a dobře ovladatelná
-silniční?
-vstřikování a nízká spotřeba
-spolehlivá s levným provozem a údržbou a pokud možno i nízkou pořizovací cenou :)
Předem všem děkuju za rady a názory!
1 reakcí na tento příspěvek Po jakých motorkách se koukat?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po jakých motorkách se koukat?
keto píše: Malou spotřebu ze starších má jen BMW 650 kupodivu jednoval ty čtařválce si papnou více benálu
Ta nízká spotřeba u BMW je dána spíše 2-3x nižším výkonem oproti 4válcovým šestkám, než počtem válců. Kdyby posadili u šestky nejvyšší kroutící moment o něco níže(jiné časování motoru,sání,výfuk atd.) tak je máme nižší spotřebu jako u BMW 650, ale také i nižší výkon.
jakill píše: časem bych ji asi chtěl zkusit upravit pro palivo E85 a ve vyšších otáčkách ho možná i podpořit HHO generátorem
Pokuď člověk více jezdí, tak E85 schvaluji. Ale ten HHO generátor. Ty tomu opravdu věříš, že to funguje? U motorky by se to ještě dalo pochopit, protože zde je pernamentní altenátor bez možnosti regulace, takže energii, která by se jinak přetvořila na teplo v regulátoru, by jsi použil na výrobu vodíku. U auta je to nesmysl.
Máš už spočítané, kolik takového vodíku dokážeš vyrobit a jaký výkon dostaneš navíc od motoru při jeho spálení?
1 reakcí na tento příspěvek Po jakých motorkách se koukat?
AndělČK píše: Kdyby posadili u šestky nejvyšší kroutící moment o něco níže(jiné časování motoru,sání,výfuk atd.) tak je máme nižší spotřebu jako u BMW 650, ale také i nižší výkon.
Jj, bavil jsem se teď s Findalfem a z toho co mi říkal, jsou ty motory asi laděný opravdu hlavně do těch vysokejch otáček, kde jsou pak i ty vysoké výkony, ale taky vysoké energetické ztráty.Otázkou tedy spíš je, jestli se ty motory dají podtáčet, nebo jestli v nízkých otáčkách spíše trpí a spotřeba pak spíš ještě roste.
Předpokládám že u motorek asi nebude zrovna běžné proměnlivé časování ventilů a pokud někde bude, tak jen na hodně drahém stroji, viďte?
Koukal jsem se na ty BMW 650ky a nejenže jsou na mě dost těžké, ale ani ten posez by mi určitě nevyhovoval.
Ta YBR 250 vypadá, že by mohla mít příjemnej posez, ale ten výkon je jen o chlup vyšší než na té své koloběžce. Jinak na té jsem mimochodem nemohl klesnout se spotřebou pod cca 3,2l a přitom 110ccm Hondy co tam převážně jezdily, si braly jen kolem 2 litrů. Taková spotřeba by se mi líbila
Durex píše: Hodně slušnou spotřebu má thundercat a nebo zx6. Karbce. Není problém jezdit za 4,5l reálně ...
Karburátor je asi schopen pracovat s chudší směsí a motor má pak nižší spotřebu. Já se jich "bojím" hlavně v souvislosti s víceválcovými motory a jejich seřizováním. Nebo je můj strach neoprávněný? Nemám s tím zkušenosti...AndělČK píše: Ale ten HHO generátor. Ty tomu opravdu věříš, že to funguje? U motorky by se to ještě dalo pochopit, protože zde je pernamentní altenátor bez možnosti regulace, takže energii, která by se jinak přetvořila na teplo v regulátoru, by jsi použil na výrobu vodíku.
Ten vodík bych jen použil pro podpoření hoření toho ethanolu ve vysokých otáčkách. Ten má totiž větší odparné teplo, pomaleji hoří a ve vysokých otáčkách by nemusel stíhat optimálně hořet. Naopak vodík je snadno zažehnutelnej a ve spalovacím prostoru rychle připraví podmínky pro optimální prohoření směsi. (Skutečně velkej přínos má prej HHO na spalování biodieselu). To o tom permanentním alternátoru jsem vůbec netušil! Ony nemají regulované buzení jako ty automobilové? Přijde mi jednodušší regulovat buzení než přídavnou zátěž...1 reakcí na tento příspěvek Po jakých motorkách se koukat?
1 reakcí na tento příspěvek Po jakých motorkách se koukat?
Ano,malobjemové víceválcové motoery nemají rády podtáčení a spotřeba při tomto režimu roste.
Variabilní časování co vím má pouze Kawa na svých nových čtrnáctkách.
Ano,BMW 650 je na jednoválec docela těžké.
Pokud se chceš dostat pod dva litry,zapomeň na objem nad 250ccm.
Způsob plnění nemá nic společného s bohatostí směsi.Principiálně bude mít vždy menší spotřebu vstřikování,jen kdyby nešlo 90% zákazníků hlavně o výkon spotřeba současných strojů by byla úplně někde jinde-viz třeba nová Honda NC700.
Principiálně by ses tedy měl dívat spíše po nějakém menším skůtru nebo podobně stavěném stroji.
JindraITC píše: BMW F650 váží tak 170kg to je docela málo, to si kup skůtra, a necpi tam blbosti jako je vodík nebo etanol, jinak si dlouho nepojezdíš, do oprav a uprav nacpeš víc než ušetříš za spotřebou.
Jj, beru zpět - já si tu hmotnost přečetl na nějakým serveru s pochybnýma informacema a tam nejspíš uváděli hmotnost pohotovostní (s řidičem).Na scooter už asi žádnej nesednu - mám z něj špatnej pocit kontroly nad strojem a jezdit se na něm bojím Jezdil jsem sice jen na Vespě 150 a nový scootery jsou asi o něčem jiném. Ale stejně bych si asi nezvyk na to, že nemůžu řadit
Co se týče těch úprav, tak já jsem celkem kutil a navíc studuju motorový vozidla na ČVUT. Takže k nějaké té úpravě mě to dříve či později stejně asi potáhne
eramthin píše: Buďto to člověka chytne nebo ne , to uvidíš když se svezeš.
Jj, chtělo by to abych se prostě svezl na všem možném a zjistil co mi vyhovuje. Protože jak už jsem psal, mám zkušenosti jenom s malými motorkami. Proto právě zjišťuju po čem se mám vůbec koukat, abych si pak mohl objíždět inzeráty a doufat že mě prodejce nechá projet seAnti píše: kdyby nešlo 90% zákazníků hlavně o výkon spotřeba současných strojů by byla úplně někde jinde
Souhlasím, taky mám pocit že náš trh s motocykly je spíš orientovanej na výkon, bez ohledu na spotřebu. (Trochu mi to připomíná stará americká auta )Já nemusím mít za každou cenu úplně co nejnižší spotřebu, ale optimálně si představuju tak do 3l s tím, že když budu potřebovat občas výkon na předjetí, tak ho budu moct ze stroje dostat. Věděl by jsi o něčem takovém?
V Indonésii jsem spotřebu neřešil, protože litr benzínu stál 9Kč. Ale s našimi dnešními cenami právě hledám něco jako levnější alternativu za auto, se kterou si stále dokážu užít jízdu.
Anti píše: Budu reagovat na příspěvek č.10:
Ano,malobjemové víceválcové motoery nemají rády podtáčení a spotřeba při tomto režimu roste.
Variabilní časování co vím má pouze Kawa na svých nových čtrnáctkách.
Ano,BMW 650 je na jednoválec docela těžké.
Pokud se chceš dostat pod dva litry,zapomeň na objem nad 250ccm.
Způsob plnění nemá nic společného s bohatostí směsi.Principiálně bude mít vždy menší spotřebu vstřikování,jen kdyby nešlo 90% zákazníků hlavně o výkon spotřeba současných strojů by byla úplně někde jinde-viz třeba nová Honda NC700.
Principiálně by ses tedy měl dívat spíše po nějakém menším skůtru nebo podobně stavěném stroji.
S tím souhlas,po delší době někdo vyrobil úspornou motorku(NC700),měl jsem před tím 300ccm skůtra a v průměru jezdím se stéjnou spotřebou na 700ccm a skůtr měl 20kW a NC má 35kW a velmi dobrý krouťák už od 2000 otáček,ale pokud chce lehkou,tak to je bohužel o 45kg těžší než to BMW650.
Spotřebu pod 2 litry jsem měl jen na 4taktní 50ccm s manuálním řazením
1 reakcí na tento příspěvek Po jakých motorkách se koukat?
...z tvých podmínek nevyhovuje té o vstřikování, ¨lehkᨠje příliš relativní pojem, ovladatelná je dobře, silniční ano, spotřeba kolem 4 l/100km, spolehlivostí je vyhlášená, provozní náklady minimální, směšnost pořizovací ceny posud´ z inzerátů...
_xy_ píše: XJ 600 Diversion
...z tvých podmínek nevyhovuje té o vstřikování, ¨lehkᨠje příliš relativní pojem, ovladatelná je dobře, silniční ano, spotřeba kolem 4 l/100km, spolehlivostí je vyhlášená, provozní náklady minimální, směšnost pořizovací ceny posud´ z inzerátů...
1 reakcí na tento příspěvek Po jakých motorkách se koukat?
Ke scooterům chovám celkem odpor, ale po tom co píše "MotodědekTonda" ho asi zkusím potlačit a budu se na ně snažit pohlížet nezaujatě... Vždycky jsem měl zato, že scooter je jen pro někoho kdo ještě neseděl na motorce nebo pro někoho kdo neumí řadit :) Takže bych nečekal že někdo, komu prošla pod rukama řada motorek, si nakonec oblíbí scootera. Díky za tvou zkušenost, Tondo!
Ta kawasaki ER-6N vypadá nádherně minimalisticky! To se mi MOC líbí.
Jinak se mi celkem zalíbila ta Yamaha ZF6 Fazer... takže až budu mít čas tak si zkusím pohledat na fóru co o ní majitelé píšou. Říkam si že bych tomu zkrátka dal šanci, zjistil jak se mi na tom jede a za kolik bych na tom mohl jezdit na spotřebu. No a kdyby mi nevyhovovala, tak bych ji zkrátka zas prodal dál a třeba zkusil nějakýho toho scootera
Zatím jsem s ní jel jen cca 60km domů a to hodně opatrně, protože to bylo za tmy, za deště, ještě na nových gumách, no a teplo zrovna taky nebylo. První dojmy jsou takové, že ta dvojnásobná váha je opravdu znát A jsem zvědav, jestli si zvyknu na ten vzpřímenější posez. Ale to se dozvím nejspíš až na jaře Nicméně doufám že si zvyknu a že si motorku zamiluju stejnětak, jako tu předchozí
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|