1 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin
1 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin
Jedna hodina práce motoru při jmenovitých otáčkách = jedna motohodina.
Udává tedy přibližně zatížení motoru. Orientačně lze podle ní zjistit např. spotřebu paliva, určuje servisní intervaly apod.
Pro přesnější popis zatížení a opotřebení motoru a tedy i odvedené práci a jeho skutečného stavu, by bylo třeba uvádět ještě dobu trvání práce v občanském čase a celkovou spotřebu paliva.
1 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin
Zil píše: můj měřič snímá pulzy z kabelu ke svíčce...je nastartováno=počítá, není nastartováno=nepočítá
Ale máš 2t
Jak je to řešený třeba u 4t, který háže jiskru každou otáčku motoru, ale jen u každý druhý dochází k expanzi. Je mi jasný, že k opotřebování materiálu dochází i při ostatních pracovních dobách, ale přeci jenom méně, než když 2t buší každou otáčku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
Jindrej píše: Jako že by jsi jezdil třeba 5 hodin ale moc bys tomu nedával a počítala by ti tedy jen tři ? to by bylo dobrý
No ale přesně tak to je.1 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin
edit, ještě k tvý otázce - i když necháš motor běžet v garáži na volnoběch hodiny se počítají, ale hrozně pomalu, napočítá ti to 1 mth za cca 6 hodin volnoběhu.
Naposledy editováno 04.10.2012 12:35:40
1 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin
3 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
MiraXR píše: tak jsem to nakonec zkonzultoval jeste s mechanikem a je to tak ze kazde hodinky(i ty z levnejsich rad) meri mth "podle otacek". Meri to nějak podle toho jak to dava jiskru.
tak tomuhle never :) Vsechny merice ktere se daji dokoupit meri pouze cas behu motoru i vcetne tech co dovedou merit otacky. Na meric co meri presne mth jsem snad nenatrefil, mozna tak ty co jsou na endurech origo (KTM). Uz jenom proto, že není kde by jsi na tom merici nastavoval nominalni otacky .-)
Podle způsobu "zapojení" -tj. ovinutí přívodu ke svíčce, bych předpokládal, že se měří +/-
otáčky -podle počtu impulsů. Ale nastavení základních otáček samozřejmě není, a metoda přepočtu impuls /motohodina taky může být u různých výrobců různá, z toho pak vyjde neořesnost měření. Určitě ale u nich nebude řádová chyba.
Joraell píše: tak tomuhle never :) Vsechny merice ktere se daji dokoupit meri pouze cas behu motoru i vcetne tech co dovedou merit otacky. Na meric co meri presne mth jsem snad nenatrefil, mozna tak ty co jsou na endurech origo (KTM). Uz jenom proto, že není kde by jsi na tom merici nastavoval nominalni otacky .-)
Toto je pravda. Ani ty origa KTM nezohledňují režim chodu motoru/otáčky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
MiraXR píše: tak jsem to nakonec zkonzultoval jeste s mechanikem a je to tak ze kazde hodinky(i ty z levnejsich rad) meri mth "podle otacek". Meri to nějak podle toho jak to dava jiskru.
Tvůj mechanik je vedle,jak ta jedle.
Tank- toto jsem si myslel taky,není to pravda,je to tak,jak píše Jorael.
OK, bral jsem to jen podle zapojení k motu. Určitě se ale dá s určitou nepřesností odhadnout interval údržby, a navazujícího servisu. Beru měřič jako "příjemného pomocníka", ne diktátora
A zase vím o něco malinko víc
Naposledy editováno 08.10.2012 08:21:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
MiraXR píše: tak jsem to nakonec zkonzultoval jeste s mechanikem a je to tak ze kazde hodinky(i ty z levnejsich rad) meri mth "podle otacek". Meri to nějak podle toho jak to dava jiskru.
Obávám se, že tvůj mechanik nemá pravdu. Jediný, podle čeho motohodiny měří, jsou impulsy z indukční cívky (vysokonapěťovýho kabelu) - pokud jsou na něj připojený. Vše ostatní je už jen nějaký algoritmus, který je nastavený v hodinách. Pojem jako otáčky hodiny znát nebudou. Max počet impulsů v závislosti na času. Jako jediný správný měření vidím, že motor dává 1 hodinu impulsy bez závislosti na otáčkách a naskočí 1 mth.
Jinak by v tom byl dost velký bordel, každý typ motoru má přeci, nazvu to "použitelný otáčky", jinde a pokud ty hodiny znají jenom 2T a 4T a nezohledňují 2T 80 a 2T300 nebo 4T250 a 4T450 je to dost na prd. Možná u MX to takový rozdíl není, ale u endura většinou netočíš víc, než je třeba.
Co by mě zajímalo, jaký je rozdíl v počítání při nastavení 2T a 4T. Pokud by hodiny počítali čes podle doby trvání impulsů, byla by ta možnost volby k ničemu, protože pokud bude 1 hod dávat impuls 2T je to stejný, jako když ho bude dávat 4T. Z toho usuzuju, že k nějakýmu převodu impulsů na jakousi relativní hodinu, nikoli hodinu jako časovou jednotku, dochází
Kurňa, že tu ještě někoho nenapadlo udělat test počítadel.
Edit: Viděl bych to tak, že hodina naskočí na základě přesně danýho počtu impulsů bez ohledu na to, jaký přesný čas to trvá, bude jedno, jestli to drtíš na jedničku nebo převaluješ motor na šestku po silnici, ale pořád mi v tom přebývá možnost nastavení 2T a 4T . Leda by to nastavení pro 4T zohledňovalo to, že pálí jednou za 2 ot., ale impuls z indučky jde každou otáčku, což by ale nemohlo znamenat, že vše se dělí dvěma, protože i ve fázy, kdy nedocházík expanzi, dochází k opotřebování součástek - ventily klapou pořád, kroužky se třou o válec, ....
Naposledy editováno 08.10.2012 08:41:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
Michal #5 píše: Janek> ... Navíc bych moc nedal za to, že i 4T pálí každou otáčku, vzhledem k tomu, že nemají čidlo vačky mi to přijde jako nejpravděpodobnější.
To je pravda, já to jen možná blbě napsal - "Leda by to nastavení pro 4T zohledňovalo to, že pálí jednou za 2 ot., ale impuls z indučky jde každou otáčku" - jiskru háže každou ot., ale pálí (zapaluje směs) ob jednu.
Z toho, co píšeš v začátku,jsme ale zase u příspěvku č.3 od Uvalaka
2 reakcí na tento příspěvek Měřeni motohodin
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřeni motohodin
edit: Měřič motohodin funguje na principu snímání počtu otáček motoru(respektive počtu elektroimpulzů co jdou do svíčky).Právě proto má tento měřič smysl.Kdyby byla 1 motohodina = 60min,tak by měl měřič stejnou funkci jako hodinky od vietnamců omotaný kolem řidítek.60 minut jetý profíkem ničí motor víc než 60min amatérem.Ale 1 mth od profíka je stejná jako 1mth amatéra.Akorát amatér potřebuje na 1mth 1,5x víc času. tzn profík jedoucí na plno 1 hodinu natočí 1 mth, amatér natočí 1 mth až po 1,5 hodině normálního času.
Naposledy editováno 08.10.2012 16:15:08