Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jindrej píše: A proč tomu neuděláš vlastní okruh s chladičem a čerpadlem?
Tak uz prvni vec je to, ze dalsi chladic se nikam nevejde. Nevi nekdo jak je to reseny na autech ?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jindrej píše: KedaR_K> no právě většinou se chladí vodou a částečně i olejem, kterým jsou mazány.
Tak samozrejme, alejak je to turbo napojeno do okruhu chlazeni.???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
... myslíte, že ty 2 mm dolů budou mít nějak zásadní vliv na fci a životnost?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jinak pry se toho vybrani nemusime bat, radsi nezkracovat pisty a jen ho vybrat.
Jinak dospeli jsme k zajimavemu zjisteni, ze Rotax ma stejny predni i zadni pist. Coz je trochu divne. Protoze pisty maji posunuty cep proti ose pistu, podle toho jakym smerem se toci. Origo pisty to nemaji. Protoze by musely mit stejne vybrani na ventily at saci ci vyfuk aby se daly otocit.
Teď jsi objevil ameriku zase ty Ano, má stejné oba písty a tudíž i vybrání na ventily, právě kvůli optimalizaci nákladů. Důležitá je akorát orientace, kvůli přesazení pístního čepu, viz manuál. Nechal bych to tak, ze stejného důvodu (optimalizace nákladů) - ta komprese tak jako tak dost vzroste (dle mých hrubých výpočtů na 13,1 u 1103 ccm). Aftermarket kompresní písty a 1060 od CP už má písty rozdílné.
jinak presazeni se bude delat a je to standart, aby to jelo na 100%. Takze bude jinej predni i zadni pist.
Naposledy editováno 05.10.2012 18:40:04
4 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: tak... přes zimu se chystám předělat (nechat udělat) komplet výfukový systém na RSV 2006. Otázka je, co bude nejlepší? Systém 2-1-2 nebo 2-2? Uvažuju i o 2-1 ála první gen. RSV. U VTR SP systém 2-1 celkem funguje... jde mi o to, dostat z toho pozdějším odladěním nějaké koně, páč se celá motorka stěhuje na okruh
kouknul jsem na stránky akrapoviče a koukám že pro RSV1000 dělá oboje, 2-1 i 2-2. A ten 2-2 vychází celkem líp.
2-1
2-2
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: tak... přes zimu se chystám předělat (nechat udělat) komplet výfukový systém na RSV 2006. Otázka je, co bude nejlepší? Systém 2-1-2 nebo 2-2? Uvažuju i o 2-1 ála první gen. RSV. U VTR SP systém 2-1 celkem funguje... jde mi o to, dostat z toho pozdějším odladěním nějaké koně, páč se celá motorka stěhuje na okruh
2-1-2, koukni na akrap evo 6
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |