Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
tak jsem dnes trochu pátral a mám sehnaného pána,který se zabívá již řadu let repasováním starých motorů,nabídl mi cenu za převložkování válce pro big bore litinovou vložkou za 6tis. kus.V žádným případě nedoporučuje nikasil ani ocelové vložky.Takže budu potřebovat rady kde sehnat písty.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
ManiaC píše: Ahoj
tak jsem dnes trochu pátral a mám sehnaného pána,který se zabívá již řadu let repasováním starých motorů,nabídl mi cenu za převložkování válce pro big bore litinovou vložkou za 6tis. kus.V žádným případě nedoporučuje nikasil ani ocelové vložky.Takže budu potřebovat rady kde sehnat písty.
zkus to, ale litina mi byla rozmluvena. Tendle motor uz je hodne na hrane s otackama. Ma moc velkou stredni pistovou rychlost... Ale neni litina jako litina. Jsem zvedav jestli se to nekam dohrabe...
Jake pisty chces nechat delat?
Pisty muzes nechat udelat u Albrechtamotorsport nebo prez Oulehlu u Wossnera
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: zkus to, ale litina mi byla rozmluvena. Tendle motor uz je hodne na hrane s otackama. Ma moc velkou stredni pistovou rychlost... Ale neni litina jako litina. Jsem zvedav jestli se to nekam dohrabe...
Jake pisty chces nechat delat?
Pisty muzes nechat udelat u Albrechtamotorsport nebo prez Oulehlu u Wossnera
Mě byla zase doporučena,kvůli své poréznosti(lépe se maže),tepelné vodivosti a tlumení hluku.Je pravda že používá nějakou speciální litinu,která se prý špatně shání,jelikož české firmy malé zakázky nezajímají a vagon litinových odlitků nikdo nezaplatí.
Písty bych koupil asi od kaemny.
Ale budu muset sehnat ještě jeden motor,nějaký to tuono 2008.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jako sranda od Keamna za 25000kc je ulet a to bych hlavne sel cestou komplet Amann... Jinak pocitej, ze pisty od Keamna jsou na Nikasil ve valcich a ty budes mit litinu. A oba typy potrebuji jine pisty a jine vule aby jsi je nezadrel a vydrzely...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ještě co těsnění pod hlavu?kdo vyrobí?Musí se pak řešit ještě něco(vačky třeba)?
Teď ještě sehnat jeden motor na úpravu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
moc neznámejch a moc potenciálních průserů na můj vkus, já radši šel zbabělou cestou koupě jiný motorky...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: ManiaC> musí se pořešit časování vaček a pokud půjdeš na těch 1127, tak už to chce i větší vstřiky. taky se to musí nějak vošéfovat, aby se ti ty písty nepotkaly (ano, písty). taky je potřeba upravit reliéf dna pístu, kvůli změně časování je totiž možný, že se standardním by se ti potkal ventil s pístem. taky je potřeba pořešit kompresi.
moc neznámejch a moc potenciálních průserů na můj vkus, já radši šel zbabělou cestou koupě jiný motorky...
Takže v sobotu na Železný??? Ať vím co v tom 4V je, ty přeběhlíku
5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Stev píše: FiZzeR> gratuluju, kdybych chtěl čtyřválec tak jedině tuhle kawu Ale teda podle toho krátkýho popisu a tvojí historie už je mi jasný co bude příští sezónu nejdiskutovanější model v opravách
Myslíš až pořeším ten techničák, co mi pošta ztratila?
Nebudu podléhat předčasnému optimismu, ale myslím že tomu tak nebude... když si odmyslím ten šílenej vzhled, ta motorka působila solidním dojmem... Hnusná, ale opečovávaná... Jako všecky moje stroje
FiZzeR píše: Myslíš až pořeším ten techničák, co mi pošta ztratila?
Nebudu podléhat předčasnému optimismu, ale myslím že tomu tak nebude... když si odmyslím ten šílenej vzhled, ta motorka působila solidním dojmem... Hnusná, ale opečovávaná... Jako všecky moje stroje
Ale jo, jednou z toho kruhu prostě musíš vystoupit
Jinak tím že ušetříš na nákupní ceně na tom stejně tak moc netratíš, já zas do všeho vrážím prachy i když to funguje a kupuju to draho
FiZzeR píše: Myslíš až pořeším ten techničák, co mi pošta ztratila?
Nebudu podléhat předčasnému optimismu, ale myslím že tomu tak nebude... když si odmyslím ten šílenej vzhled, ta motorka působila solidním dojmem... Hnusná, ale opečovávaná... Jako všecky moje stroje
Ten techničák ti nezávidím, je s tím strašnej oser...tohle se mi stalo, když jsem koupil Tele, pošta to ztratila a já s tím lítal jak exot, nejdřív protokol o ztrátě zásilky poštou, pak na magistrát do Jungmanky k technikům pro protokol o vydání duplikátu OTP, motocykl vyfotit zezadu, zepředu a z obou profilů a VIN se štítkem, poté s fotkama zpět k technikům, pak dva měsíce čekání, bo než se to vykomunikovalo s registrem v Šumperku(u tebe to bude možná jen měsíc, jestli je to ze stejného okresu)...no a pak hurá pro duplikáty ,...duplikát ti platí pouze 14dní, do té doby musíš na STK pokud už ti mezitím propadla, pokud ne tak na evidenčku a stím zas letět do Jungmanky a oni ti to odblokujou pro přepis na tvou osobu, no říkám oser jak sviň...už to vyběhávej, ať na jaře můžeš jezdit
Naposledy editováno 02.11.2012 22:05:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
all> Četli jste první dojmy v recemzi?
Motocykl po starší paní, která s ním jezdila akorát v neděli do kostela.
První dojmy - Má jenom trošku oťukané boky, pravděpodobně od tašek s nákupem. Paní se totiž cestou zpátky z kostela pravidelně stavovala na nákup v Lídlu. Jednou spadla ze stojánku (motorka, né paní), ale nebylo to nic vážného, jen se třikrát odrazila na druhý bok.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |