1 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil
3 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil
Biker_Bobr píše: V životě jsem pist nebo tak něco neměnil dokud to jezdí nestarej se ;) a že by se rozletěl píst..hm to slyšim poprvý,to spíš se zadře jako všechny 2T co maj odježdíno.Pak jednoducha oprava po zadření vše vyměnit a máš zase klid no a když se k ní budeš chovat normálně dopřávat ji nejaky lepší olej a ne M2T atd.. tak tě motka přežije
Pěkná blbost Kup si nějakej ostrej 2t cross a praktikuj to co doporučuješ jsem zvědav jak si povedeš
Takže odpověď na dotaz zakladatele vlákna je: Dříve nebo později ho rozbiješ.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil
40mth/vůle0,07mm/nikasil origo beze změn(vše za předpokladu správného používání stroje a jeho seřízení vždy vůči podmínkám a dobrý olej
60mth/vůle 0,07-0,08 nutná výměna pístu/nikasil moh stovku už ztratit,ale zaručeně se již z volného pístu udělají výtluky na horní hraně válce
100mth/další píst opět ztratil stovku až dvě/na nikasilu už jsou stopy po nečistotách a provozu,začíná se tvořit již měřitelná ovalita 0,01 a výtluky jsou větší,píst se opotřebovává rychleji.V tento moment je nejlepší nechat válec přehonovat diamantem(0,01mm) tím se skoro ztratí výtluky a sníží ovalita na minimum,nasadit odpovědný píst.
Po dalších 100mth je nikasil hotov a blíží se možné zadření(odhalení hliníku pod nikasilem).
Čím menší průměr píst má ,tím jsou intervaly kratší(85cm3/300cm3).
Vše lze prodloužit správným přístupem od mytí motorky,zahřátí před jízdou,kvalitou použitých filtrů a maziv.Do toho jsou tady samozřejmě ještě ložiska kliky,ojnice atd.Ideální je vyměnit píst hned po koupi za větší u 250 bývá vůle 0,06 tu měním za 0,05B-0,04C ,u 300 je ještě větší 0,08 a opatrněji zajíždím a dbám před závoděním na zahřátí.Tohle prodlužuje životnost válce o dvojnásobek 400mth i píst vydrží 60mth běžně a je jen stovka na něm dole,výtluky takřka nepozorovatelné.
Nutno dodat že dělaný nikasil nemá s origo nic společného a né každý jej navíc umí udělat na vysoké úrovni blížící se origu.Je vždy tlustší což bohužel vede spíše k sloupávání nežli výdrži a je vždy měkší než byl origo,rovnost také již není tak dobrá.Není nad origo nový válec.
Takže pokud člověk na to kašle a jen jezdí tak pomalu ztrácí výkon(kompres) až vydře nikasil tak to jednoduše zadře.A zde hrozí ledasco od zablokování kola a držky až po roztržení motoru na několik kusů.
Naposledy editováno 26.10.2012 12:13:13
Biker_Bobr píše: V životě jsem pist nebo tak něco neměnil dokud to jezdí nestarej se ;) a že by se rozletěl píst..hm to slyšim poprvý,to spíš se zadře jako všechny 2T co maj odježdíno.Pak jednoducha oprava po zadření vše vyměnit a máš zase klid no a když se k ní budeš chovat normálně dopřávat ji nejaky lepší olej a ne M2T atd.. tak tě motka přežije
hoď radeji motorku ze skaly !
603356596 píše: 0 mth/vůle 0,06mm/ nikasil origo 0,04-0,05mm
40mth/vůle0,07mm/nikasil origo beze změn(vše za předpokladu správného používání stroje a jeho seřízení vždy vůči podmínkám a dobrý olej
60mth/vůle 0,07-0,08 nutná výměna pístu/nikasil moh stovku už ztratit,ale zaručeně se již z volného pístu udělají výtluky na horní hraně válce
100mth/další píst opět ztratil stovku až dvě/na nikasilu už jsou stopy po nečistotách a provozu,začíná se tvořit již měřitelná ovalita 0,01 a výtluky jsou větší,píst se opotřebovává rychleji.V tento moment je nejlepší nechat válec přehonovat diamantem(0,01mm) tím se skoro ztratí výtluky a sníží ovalita na minimum,nasadit odpovědný píst.
Po dalších 100mth je nikasil hotov a blíží se možné zadření(odhalení hliníku pod nikasilem).
Čím menší průměr píst má ,tím jsou intervaly kratší(85cm3/300cm3).
Vše lze prodloužit správným přístupem od mytí motorky,zahřátí před jízdou,kvalitou použitých filtrů a maziv.Do toho jsou tady samozřejmě ještě ložiska kliky,ojnice atd.Ideální je vyměnit píst hned po koupi za větší u 250 bývá vůle 0,06 tu měním za 0,05B-0,04C ,u 300 je ještě větší 0,08 a opatrněji zajíždím a dbám před závoděním na zahřátí.Tohle prodlužuje životnost válce o dvojnásobek 400mth i píst vydrží 60mth běžně a je jen stovka na něm dole,výtluky takřka nepozorovatelné.
Nutno dodat že dělaný nikasil nemá s origo nic společného a né každý jej navíc umí udělat na vysoké úrovni blížící se origu.Je vždy tlustší což bohužel vede spíše k sloupávání nežli výdrži a je vždy měkší než byl origo,rovnost také již není tak dobrá.Není nad origo nový válec.
Takže pokud člověk na to kašle a jen jezdí tak pomalu ztrácí výkon(kompres) až vydře nikasil tak to jednoduše zadře.A zde hrozí ledasco od zablokování kola a držky až po roztržení motoru na několik kusů.
hezky napsane s tim nikasilem maz bohuzel pravdu , i kdyz nektere nikasily sou kvalitativne srovnatelne s originalem
1 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil
0 mth - origo nikasil vyhonován + nový píst, vůle dle manuálu 0,06mm
po 5 mth - motorka jde krásně do otáček, krásný výkon - válec zajetý
po 28 mth - citelná ztráta výkonu, nicméně nechrastí, říkám si, že ho při 40mth vyměním
36 mth - výrazná změna zvuku, pro jistotu jsem ho vyměnil okamžitě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
Naposledy editováno 29.10.2012 20:07:36
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
2 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil
EDIT:pismenko
Naposledy editováno 31.10.2012 22:07:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
Biker_Bobr píše: Nevím proč bych měl motorku hazet ze skály.. podle mě je zbytečné měnit píst dokud motorka nezačne ztrácet výkon .. a nějaký MTH pro motorku se kterou jezdím ve volných chvílých moc platit nebude když jezdim normál občas se vyblbnout..píst se muže ulomit kdykoliv muže se ulomit i novej je to prostě vada ale za mě osobně dokud motorka neztratí znatelně výkon tak bych pístní sadu a nic jinýho neměnil..jo když už tam sou vule tak proč ne.Nevím jak to je u krosek jak tu pišete,já bahňák nejsem.Tak mě hned nekamenujte za to jak to podám je jasný když už moto nebude chtit jezdit že ho nebudu rvat do zadření ale mě to tak připadá že ste to odemne takhle pochopily..
EDIT:pismenko
jestli nevíš, jak je to u krosek, tak tady neraď. když je píst vyběhanej, tak se ve válci mlátí jak čůrák a prostě se ještě rychleji opotřebovává a snáze se pak všechno rozbije. od toho se píst mění po určitých hodinách, aby byla jistota, že k tomu nedojde
markus píše: jestli nevíš, jak je to u krosek, tak tady neraď. když je píst vyběhanej, tak se ve válci mlátí jak čůrák a prostě se ještě rychleji opotřebovává a snáze se pak všechno rozbije. od toho se píst mění po určitých hodinách, aby byla jistota, že k tomu nedojde
tak nějak jsem mu to chtěl napsat..
2 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
1 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu a nikasil
Já jsem si na ní koupil motohodiny a teď mám 15mth.
O to víc mě vyděsil pohled do válce.
Píst má pár škrábanců a je takovej divně zubatej. Jinak jako nějak extra naleštěnej neni. Na údržbě si dávám záležet - od začátku peru filtr téměr po každém ježdění, když je prach tak po každém. Na výkonu nebo jeho průběhu nic nebylo znát, motorka stále šlape jak hodinky, má pořád super zátah i kompresi...
Fakt jsem to chtěl prohlídnout jen tak ze zajímavosti...no a teď nevím, jestli to mám rozdělávat nebo ne.
Měl jsem to v plánu, ale až zmrzne hlína...do tý doby jsem se ještě párkrát chtěl svézt, ale nevim, jestli to nebude moc velkej risk...
Co vy na to?
Dík za všechny rady ;).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu a nikasil
raven13 píše: Po pročítání tohoto tématu jsem se rozhodl, že si zkontroluju píst svojí 125sx přes výfuk. Mám jí od kamaráda, kterýmu nemám důvod nevěřit a když jsem jí od něj kupoval (zrovna čekal na operaci s kolenem), řekl mi, že na nový píst najel 1 nádrž.
Já jsem si na ní koupil motohodiny a teď mám 15mth.
O to víc mě vyděsil pohled do válce.
Píst má pár škrábanců a je takovej divně zubatej. Jinak jako nějak extra naleštěnej neni. Na údržbě si dávám záležet - od začátku peru filtr téměr po každém ježdění, když je prach tak po každém. Na výkonu nebo jeho průběhu nic nebylo znát, motorka stále šlape jak hodinky, má pořád super zátah i kompresi...
Fakt jsem to chtěl prohlídnout jen tak ze zajímavosti...no a teď nevím, jestli to mám rozdělávat nebo ne.
Měl jsem to v plánu, ale až zmrzne hlína...do tý doby jsem se ještě párkrát chtěl svézt, ale nevim, jestli to nebude moc velkej risk...
Co vy na to?
Dík za všechny rady ;).
Naposledy editováno 02.11.2012 18:37:00