Máte někdo zkušenosti jak na to popřípadě kde kola koupit či nechat vyrobit?
Nešel sem pouze TUHLE nabídku
ale 75tis Kč za kola mi přijde moc, když za cenu 30tis Kč se dá pořídit sada 4ks 17"x7" na auto i s adaptérem na klasické šrouby,100 drátů každý ráfek,centrální křídlovkou a kdoví s čím ještě.
Díky všem za rady, poznatky, odkazy apod.
Naposledy editováno 02.11.2012 22:08:32
Počítám, že výroba těch kol mě vyjde tak na 15 tyček, doufám, nejdražší budou samozřejmě ráfky - chci použit Al falcové ráfky, resp. ráfky se zvýšenou patkou...
Jinak další možností je sehnat nějaká comstarová kola - z Hondy CB 750, CX 500, odřezat nýty těch paprsků - tím ti zůstanou jen středy - na ty pak už jen necháš vyrobit prstence, které se na ty středy přišroubují (přes díry po nýtech)...koukni se na Cafe GS 550 od uživatele Mopako, přesně takhle to dělal, vyapdá to luxusně
2 reakcí na tento příspěvek Přestavba z paprskových kol na drátěné
Boužel kdekoli ve světě stačí od výrobce u mně fa.Exceel od AfricanQueens psal jsem o schválení,jejijch certifikát,není problém kdekoli v zahraničí jen s tím certifikátem zajít na úřad a přihlásit,boužel u Nás to nejde.
Psal jsem žádost do Hondy aby mi dali vyjímku že kola jsou originál od výrobce a Honda odepsala že toto u Nás není možné,ale kurňa proč to jinde jde a tady ne??
A jak píšeš není to nic levného 1800 Eur a prostě to nejde,ale ještě mi na to nikdo nic neřek ani policie,ani STK horší by to bylo asi v případě nehody,ale nemalujme čerta na zeď.
Hold bydlíme v Kocourkově
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba z paprskových kol na drátěné
Já bych rád postavil nějakýho kafáče, ale z něčeho " novějšího" aby to mělo alespoň nějakej výkon a nemusel jsem to repasovat od základu.Vyhlídlý mám TRX 850, ale sháněj na to dráťáky, i když líbily by se mi moc...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné
Vůbec bych se nebál toho, že ten velký výkon ty drátové kola nevydrží - resp. ty upravované středy(tak jak jsem to popsal), myslím že materiál středů u drátových kol není taky nic extra...když to člověk trochu předimenzuje, použije na to letecký dural a dobře se to zavaří, tak to musí držet jak helvécká víra...třeba u těch comstarových kol předělaných na drátové drží ty prstence jenom pomocí šroubů - zvláště na zadním kole musí být hodně velké střižné síly, no a Mopakovi ty kola drží jak nic...fakt bych se té "pevnosti" až tak moc nebál...
Naposledy editováno 03.11.2012 00:31:07
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba z paprskových kol na drátěné
Teorie je mi jasná.
Cami píše: Jediný problém je že podle zákonu nemůžešs takovou moto po přestavbě na cestu,nikdo ti totiž nenapíše ty kola do TP a že jsem to zkoušel.
Boužel kdekoli ve světě stačí od výrobce u mně fa.Exceel od AfricanQueens psal jsem o schválení,jejijch certifikát,není problém kdekoli v zahraničí jen s tím certifikátem zajít na úřad a přihlásit,boužel u Nás to nejde.
Psal jsem žádost do Hondy aby mi dali vyjímku že kola jsou originál od výrobce a Honda odepsala že toto u Nás není možné,ale kurňa proč to jinde jde a tady ne??
A jak píšeš není to nic levného 1800 Eur a prostě to nejde,ale ještě mi na to nikdo nic neřek ani policie,ani STK horší by to bylo asi v případě nehody,ale nemalujme čerta na zeď.
Hold bydlíme v Kocourkově
spíš 2700E u mě ano legislativa je u nás prostě slepá
mari píše: druhá strana věci je, že pokud máš něco výkonnějšího, musíš počítat s tím, aby to ty kola bez problémů ustály...
v tom problém nevidím vůbec, myslím že takový BMW R1200GS má hmotnosti, výkonu i krouťáku na dost a jezdí i na drátech z výroby
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba z paprskových kol na drátěné
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné
tomas.s. píše: mimochodem, v plzni jezdí kafáč z monstra a kola má z Aprilie ETV1000 Caponord, ale nevim jak mu to prochází na STK. Já bych se podíval po nějakejch z jiný moto a prostě bych je upravil aby tam pasovali
Jak to udělal s předním kolem? Neříkej, že tam dal 19" Dráťáky na Caponordu jsou nejhezčí z cestovních endur
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné
Stewe píše: Jak to udělal s předním kolem? Neříkej, že tam dal 19" Dráťáky na Caponordu jsou nejhezčí z cestovních endur
nevim jak je na caponordu sirokej zadni rafek, ale nemohl třeba pouzit zadni rafek a jen tam vyplest predni naboj? ...tedy neni mi jasny kde by ty dily nakoupil...ale ciste teoreticky...
já vidím problém sehnat přední náboj takový, abych na něj uchytil 2 kotouče,motardový náboje jsou pouze na jeden kotouč....
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba z paprskových kol na drátěné
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné
Delta píše: 2stroke >Mám přístup k leteckému duralu, frézce i zavaření v atmosféře, v tom problém nevidím, ale něco odsoustružit a pak na to vařit výpalky aby to bylo přesně v ose atd, takovej kaskadér nejsem.
Teorie je mi jasná.
Na náboji je celkem jedno, jestli ty prstence budou navařeny třeba s 2 mm tolerancí, jsou to drátová kola, vše se vykompenzuje výpletem a vycentrováním...
Jestli máš přístup k tomu co si psal, tak bych se toho vůbec nebal, fakt že ne...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné
2stroke píše: Na náboji je celkem jedno, jestli ty prstence budou navařeny třeba s 2 mm tolerancí, jsou to drátová kola, vše se vykompenzuje výpletem a vycentrováním...
Jestli máš přístup k tomu co si psal, tak bych se toho vůbec nebal, fakt že ne...
takže by jsi konal krok po kroku jak?
středy například z ??? a doladit je podle originálních Triumph kol, včetně děr na osu, ložiska, držáky kotoučů atd?
Ale jak zadní letmáč?
Pak koupit ráfky, niple a dráty (např EXCEL) a nechat to naplést?
Prstence navařit tak, ať ti pak špice nechytají o brzdové třmeny (snad je to k pochopení)...
U toho předního kola jde samozřejmě o to, aby ti na to drátové kolo pasovaly kotouče a měly stejné roztoče, + samozřejmě aby na to nové kolo seděla i původní osa kola...
Díry do prstenců bych navrtal buď až po navaření (musel by sis to rozměřit, nechám na tobě za 36 děr, či 40), anebo bych je nechal vyřezat rovnou už při výrobě, každopádně nezapomeň na to, že díry jsou na levé a pravé straně proti sobě o půl vzdálenosti dvou děr posunuté - koukni se na nějaký náboj z drátového kola - třeba z fekála...
Ráfky třeba Excel, Borranni apod., já zvolím ráfky se zvýšenou patkou - mají průřez ve tvaru písmene M - vypadají lépe a jsou pevnější...pokud si na vypletení těch kol netroufáš, tak to odvez třeba sem: motorafky.cz - tam by ti vyrobili i špice a vypletli to...špice raději z nerezu...
To by bylo to přední kolo, to zadní letmé kolo bude větší oříšek ...vlastní střed toho paprskového zadního kola je posunutý na pravou stranu...budeš muset použit stejné zadní kolo, hlavně ten střed budeš muset použít za každou cenu, jinak to nevidím, frézování nového středu z duralové kostky by bylo mastné...ráfek bych použil původní z toho paprskového kola (potřebuješ nějaký širší ráfek bez navrtaných děr, bez bradavek) - odřezat pryč paprsky a díry na špice navrtat s posunutím na pravou stranu - díry nebudou uprostřed ráfku, ale budou posunuté doprava tak, aby si mohl posunout i střed na pravou stranu - už jsem to takhle viděl a fungovalo to). To, o kolik ty díry posuneš na pravou stranu, si ale budeš muset rozměřit podle původního kola. Ráfky na drátové kola mají vylisované bradavky na niple. Ty bradavky na niple by ti v těch motoráfcích vyrobili a nalisovali (P.S. tím pádem můžeš použit i původní ráfek z předního kola)...ty bradavky tam musí být, jinak by si za chvíli prodřel duši a celkem blbě by se ti na to nahazoval plášť. Jo, ty díry v ráfcích (včetně bradavek) směřují na střed kola pod určitým úhlem, koukni se na cafe-racer.cz fórum na diskusi s názvem: výroba drátových kol z kol comstarových (tak nějak by se to mělo jmenovat), někdo tam přesně popisoval, jak ty díry přesně vrtat...
No, snad je to trochu k pochopení, věřím že ty kola na dráty ale předělat půjdou...jinak inovacím se meze nekladou...
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba z paprskových kol na drátěné
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba z paprskových kol na drátěné
Jo a taky ty prstence z leteckého duralu asi neklapnou, ten je totiž velmi špatně svaritelny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné
To navařeni prstenců volím z jednoho prostého důvodu - můžu použít původní kotouče (jak vpředu tak i vzadu) a původní rozetu...a navíc tohle bude levnější...
No uvidím, snad to půjde...
Naposledy editováno 03.11.2012 22:32:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné
....jo a taky samozrejme budu chtit pozadovat aby mi novy naboje pasovaly na origo kotouce, to prece jen zalezi jak si to nakreslis.
Naposledy editováno 03.11.2012 23:36:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba z paprskových kol na drátěné
2stroke píše: K tomu letmému zadnímu kolu - myslel jsem to takhle...
tady
jj podle tvého návodu jsem to pochopil, ale tuhle možnost celkově asi vypustím z důvodu bezpečnostního a nepřesností při výrobě, stejně tak jako různorodosti materiálů