Chcem sa opytat ze keby kupim napr hornet 600 25kw ktora ma otvorena 72kw takze oficialne na nej nemozem jazdit ale vedia to neak zistit policajti je to v TP zapisane ten otvoreny vykon alebo povodny vykon. Alebo je to tak ako napr teraz mam skutra ktori ma v Tp ze ide 45km/h pritom ide 80km/h.
Myslite ze sa mi oplati to risknut a kupit toho horneta? Je mi jasne ze pri nehode alebo tak by nato prisli ale pri beznej kontrole neviem.
Dakujem za rady
Uzavřeno 03.04.2013 v 15:54 uživatelem sonicsvk
1 reakcí na tento příspěvek Vodicak A2 povodny vykon v TP
1 reakcí na tento příspěvek Vodicak A2 povodny vykon v TP
A rozhodně se ti ten risk nevyplatí při tý nehodě, pač se na tebe pojišťovna vys...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vodicak A2 povodny vykon v TP
Gargantua píše: On o koze, vy o voze on se podle mě ptá jestli to bude v tom techničáku zaznamenaný, např. kolonka: výkon původní/seškrcené 70/25 kw. Podle mě to tam takhle rozepsaný nebude, ale osobně vim, že tak třetina policajtů alespoň přibližný originální výkony zná a hornet je hodně profláknutá motorka
A rozhodně se ti ten risk nevyplatí při tý nehodě, pač se na tebe pojišťovna vys...
třetina policajtů neví jak se zavazujou tkaničky né tak kolik má hornet kw
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vodicak A2 povodny vykon v TP
And píše: třetina policajtů neví jak se zavazujou tkaničky né tak kolik má hornet kw
já jsem sám cajt (ne dopravák), je pravda že s tkaničkama máme problém (naštěstí už jsou boty na sucháč snadno k sehnání), ale fakt nás tak minimálně třetina na motorkách jezdí a zajímá se o ně. Další věc je, že třeba mě by bylo při kontrole úplně u řiti z kolika kilowatt to zavřel a jestli to má zavřený nebo ne, až si rozbije tlamu tak bude mít problém on
Gargantua píše: já jsem sám cajt (ne dopravák), je pravda že s tkaničkama máme problém (naštěstí už jsou boty na sucháč snadno k sehnání), ale fakt nás tak minimálně třetina na motorkách jezdí a zajímá se o ně. Další věc je, že třeba mě by bylo při kontrole úplně u řiti z kolika kilowatt to zavřel a jestli to má zavřený nebo ne, až si rozbije tlamu tak bude mít problém on
Já sem to nemyslel nějak zle, většina policajtů má moje uznání málokdo dokáže tu práci ocenit
Blbý vtípek sorry
Gargantua píše: já jsem sám cajt (ne dopravák), je pravda že s tkaničkama máme problém (naštěstí už jsou boty na sucháč snadno k sehnání), ale fakt nás tak minimálně třetina na motorkách jezdí a zajímá se o ně. Další věc je, že třeba mě by bylo při kontrole úplně u řiti z kolika kilowatt to zavřel a jestli to má zavřený nebo ne, až si rozbije tlamu tak bude mít problém on
1 reakcí na tento příspěvek Vodicak A2 povodny vykon v TP
Pokud jde o to, jestli to omezení znamená maximální původní výkon 70kW nebo škrcení o maximálně polovinu výkonu, tedy zjednodušeně, zda-li smím řídit s A2 motorku, která má v TP 25kW a původní výkon např. 65kW, tak jsou zde dva různé výklady.
MDČR si zákon vykládá podle první uvedené varianty, tedy motorku uvedenou v příkladu řídit nesmíš.
PČR si zákon vykládá podle druhé uvedené varianty, tedy motorku uvedenou v příkladu řídit můžeš. Ovšem na PČR jisté záleží mnohem více, neboť to jsou ti, se kterými přijdeme do styku při kontrolách i kteří rozhodnou o odeslání motocyklu k vypracování znaleckého posudku při nehodě.
Jak to je na Slovensku bohužel nevím.
PS: Můžeme být rádi, že o tom nerozhoduje MVČR, ti by nám ten výkon ještě mohli derivovat .
1 reakcí na tento příspěvek Vodicak A2 povodny vykon v TP
A este sa chcem spytat ked urobim teraz vodicak A2 v 18r tak o 2 roky mozem rozsirit na A lebo som nieco cital ze po 2 rocnej praxi na A2 mozem rozsirit na A , alebo musim cakat do 24r.
The_Kučí píše: Mě se by zajímalo ..pokud budu mít A2 (do 35kw) a koupím Horneta (70kw) kterej bude mít už napsáno v TP i škrtící sadu na 25kw mohu na něm jezdit?
E: aha už to tu je napsáno
Jestli jsi v tom editu myslel příspěvek #12, tak ano, tak přesně to momentálně je.
sonicsvk píše: Ale ja viem ze nemozem nanom legalne jazdit ale ci vedia pri policajnej kontrole zistit povodny vykon, ale ako pise mr dreammer tak asi vedia.
A este sa chcem spytat ked urobim teraz vodicak A2 v 18r tak o 2 roky mozem rozsirit na A lebo som nieco cital ze po 2 rocnej praxi na A2 mozem rozsirit na A , alebo musim cakat do 24r.
Jak už jsem psal v #12, v čechách mají ty hodnoty k dispozici a předpokládám, že u vás to bude stejné. Rozšířit můžeš po dvou letech od získání A2 nebo po dvou letech od získání A s omezenim (vydávaný do 19. ledna 2013).
1 reakcí na tento příspěvek Vodicak A2 povodny vykon v TP
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vodicak A2 povodny vykon v TP
EnduristaGG píše: A když mám noty z roku 2012 tzn. A (s omezením) - Opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg (věková hranice 18 let) Bude pro mě na novej rok 2013 platit tento novej zákon o kterém se zde bavíte? Nebo ne?
Pro ty, co mají dnešní A/18 neboli A/25kW platí omezení dané pro tuto skupinu, tedy budou moci řídit motocykly s omezením do 25 kW a 0,16 kW/kg. Jediné, co je pro ně platné, je možnost rozšíření na A po dvou letech držení A/18, tedy po 2 letech od zkoušky mohou žádat o RAo/A.
1 reakcí na tento příspěvek Vodicak A2 povodny vykon v TP
Rozsah a členenie skupín motorových vozidiel
(4) Do skupiny motorových vozidiel A2 patria dvojkolesové motorové vozidlá bez postranného vozíka alebo s postranným vozíkom vybavené motorom s výkonom nepresahujúcim 35 kW, s pomerom výkon/najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahujúcim 0, 2 kW/kg, ktoré nie sú odvodené od vozidla s viac ako dvojnásobkom ich výkonu.
§ 143b
Prechodné ustanovenie
k úpravám účinným od 19. januára 2013
(1) Vodičské oprávnenia udelené pred 19. januárom 2013 zostávajú v platnosti v plnom rozsahu a oprávňujú na vedenie skupín motorových vozidiel podľa tohto zákona takto:
c) doterajšie vodičské oprávnenie skupiny A s obmedzením výkonu motora do 25 kW oprávňuje na vedenie motorových vozidiel skupiny A2, A1 a AM,
A/25kw si na budúci rok polepšia na 35kw.
Skrátené :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vodicak A2 povodny vykon v TP
hruso25 píše:
c) doterajšie vodičské oprávnenie skupiny A s obmedzením výkonu motora do 25 kW oprávňuje na vedenie motorových vozidiel skupiny A2, A1 a AM,
Tahle věta v českém zákoníku není, nám zůstane 25kw. A jestli ten Váš chápu dobře, tak Slovák s A25 bude moct řídit 25kw s původními třeba 80kw, ale 35kw s původními 80kw ne
marwil píše: HonzaČ> jsi si tím rozšířením jistý? zkoušel jsem se ptát v autoškole + to vyhledávat a nikdo mi nebyl 100% odpovědět jak to bude... většinou mi, ale řekli ať se připravim na to, že budu moc až ve 24 letech :(
Jistý si jsem, neboť provozuji autoškolu, resp. motoškolu a nové znění mám dost slušně nastudované vzhledem k tomu, že u nás děláme i zdokonalovací kurzy pro učitele autoško a tam tyto nové předpisy také presentujeme.
1 reakcí na tento příspěvek Vodicak A2 povodny vykon v TP
2 reakcí na tento příspěvek Vodicak A2 povodny vykon v TP
Ale našiel som napr tuto ze do 35kw ALEBO do 0.2kw/kg
Takze musis splnat obi dve podmienky alebo staci iba to 0.2kw/kg napr tu poslem linky
http://motocykle.baz...56/Yamaha-XJ-600.php
http://motocykle.baz...17/Kawasaki-ER-5.php
http://www.autoskola-hercok.cz/vycvik-ridicu
motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj do výkonu 35 kW NEBO s poměrem výkon/hmotnost do 0,2 kW/kg
Držitel A1 může získat A2 formou doplňovací zk. (jízda)
sonicsvk píše: Zdar este jedna otazka v zakone sa piše ze A2 je do 35kw a maximalne 0.2kw/kg
Ale našiel som napr tuto ze do 35kw ALEBO do 0.2kw/kg
Takze musis splnat obi dve podmienky alebo staci iba to 0.2kw/kg napr tu poslem linky
http://motocykle.baz...56/Yamaha-XJ-600.php
http://motocykle.baz...17/Kawasaki-ER-5.php
http://www.autoskola-hercok.cz/vycvik-ridicu
motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj do výkonu 35 kW NEBO s poměrem výkon/hmotnost do 0,2 kW/kg
Držitel A1 může získat A2 formou doplňovací zk. (jízda)
Jak je to u vás na Slovensku nevím, u nás ale platí do výkonu 35 kw a s poměrem nepřevyšujícím...
sonicsvk píše: Zdar este jedna otazka v zakone sa piše ze A2 je do 35kw a maximalne 0.2kw/kg
Ale našiel som napr tuto ze do 35kw ALEBO do 0.2kw/kg
Takze musis splnat obi dve podmienky alebo staci iba to 0.2kw/kg napr tu poslem linky
http://motocykle.baz...56/Yamaha-XJ-600.php
http://motocykle.baz...17/Kawasaki-ER-5.php
http://www.autoskola-hercok.cz/vycvik-ridicu
motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj do výkonu 35 kW NEBO s poměrem výkon/hmotnost do 0,2 kW/kg
Držitel A1 může získat A2 formou doplňovací zk. (jízda)
S ohledem na to, že jak ČR, tak SR jsou členské státy EU a platí tedy pro ně Směrnice 2006/126/ES, která jednoznačně říká, že skupina A2 je pro řízení moto do 35 kW a s poměrem výkon/hmotnost do 0,2 kW/kg a původní výkon motocyklu nesmí být více než dvojnásobek sníženého výkonu, jsem přesvědčen, že nejpozději od 19.1.2013 platí stejná pravidla jak v ČR i na Slovensku (co vím, tak tam to už platilo dříve než v ČR).
e: na odkazu http://www.autoskol...cok.cz/vycvik-ridicu je u A2 znění nesprávné, musí platit obě podmínky současně. Rozšíření z A1 na A2 je možné získat formou doplňkové zkoušky z jízdy, ale po dvou letech od získání oprávnění A1, jinak v 18 letech po celé zkoušce.
Naposledy editováno 20.02.2013 10:16:32