1 reakcí na tento příspěvek Relátko startéru.
http://www.motovraky...eru---GSXR-750-_98_/
to už je lepší, ale stejně sou to židáci, na to že normální automobilový relé stojí kolem 50kč. Teď je otázka, jestli by to šlo nějak nabastlit, ale neviděl sem to ještě vyndaný, jak to přesně vypadá.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relátko startéru.
petr.machy píše: No koukám se na parts Depot a je to docela síla... 2 tácy za relátko, ti se s tim nepářou teda. Dále na motovrakách je jetý za litra,
http://www.motovraky...eru---GSXR-750-_98_/
to už je lepší, ale stejně sou to židáci, na to že normální automobilový relé stojí kolem 50kč. Teď je otázka, jestli by to šlo nějak nabastlit, ale neviděl sem to ještě vyndaný, jak to přesně vypadá.
no automobilovy relatko za 50kc nesepne startovaci proud ala 150A
ono to ze se to taky jmenuje relatko neznamena ze je to to same :)
editace:
PS. : starší bych nekupoval, už bude s největší pravděpodobností taky napálené, vevnitře se při sepnutí pomalu vypalujou kontakty a když už to nepřejde jak má, začne to právě zlobit, když ho rozebereš a zabrousíš dosedací plochy, bude zas chvíli chodit,ale je to hodně dočasný řešení!
Naposledy editováno 13.12.2012 16:12:56
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relátko startéru.
třeba na mojí motce je starter jištěn tuším dvěma 20A pojistkama. Osobně bych skusil třeba tohle ODKAZ
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relátko startéru.
Begy píše: ona taky motorka nebere při startu 150A na tenhle proud se pomalu nedostaneš ani u dieselovýho auta.
třeba na mojí motce je starter jištěn tuším dvěma 20A pojistkama. Osobně bych skusil třeba tohle ODKAZ
U aut se udávají teda trosku jiny start proudy, ale nemeril jsem to, u motorky jo, konkretne u TLS a měl sem 120A wattmetr a šel za roh, takže ja tu z vody nevarim.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relátko startéru.
Begy píše: ona taky motorka nebere při startu 150A na tenhle proud se pomalu nedostaneš ani u dieselovýho auta.
třeba na mojí motce je starter jištěn tuším dvěma 20A pojistkama. Osobně bych skusil třeba tohle ODKAZ
No jo, ale těch 20A teče do spínací cívky, která sepne hlavní kontakt, přes kterej de těch 150A... na těch 150A tam žádná pojistka není, to jde přímo Aku-rele-starter-kostra-aku. Bez pojistky je to i u auta...
Edit:
Já bych to řešil spíš několika tranzistory FET na nízký napětí. není problém koupit jeden na 50A za 15 Kč a k tomu dva odpory (jeden k zemi a druhej aby se nespínal úplně natvrdo) třeba bych tam dal tenhle, 3-4x paralelně by mohlo stačit http://www.gme.cz/u...rlr8743pbf-p915-105/
Naposledy editováno 13.12.2012 20:12:40
assassin píše: U aut se udávají teda trosku jiny start proudy, ale nemeril jsem to, u motorky jo, konkretne u TLS a měl sem 120A wattmetr a šel za roh, takže ja tu z vody nevarim.
TL je taky dvouválec....což u čtyřválce to nebude tak vysoko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relátko startéru.
Mára153 píše: No jo, ale těch 20A teče do spínací cívky, která sepne hlavní kontakt, přes kterej de těch 150A... na těch 150A tam žádná pojistka není, to jde přímo Aku-rele-starter-kostra-aku. Bez pojistky je to i u auta...
Edit:
Já bych to řešil spíš několika tranzistory FET na nízký napětí. není problém koupit jeden na 50A za 15 Kč a k tomu dva odpory (jeden k zemi a druhej aby se nespínal úplně natvrdo) třeba bych tam dal tenhle, 3-4x paralelně by mohlo stačit http://www.gme.cz/u...bf-p915-105/ [/quote]
Ta 20A pojistka bude jištění celého obvodu proti zkratu ale 20 A do cívky start.relé nepoteče možná tak 0,2 A to jo
Naposledy editováno 13.12.2012 20:28:16
Omyl, některý lepší auta maj jištěný napájení startéru a alternátoru. Bývá to buď zakomponované v kabelu nebo je tam krabička ve který uvnitř je patřičná pojistka.
Renaulti maj přímo na plus kontaktu u baterky takvou malou černou krabičku - pojistka pro napájení startéru.
A co se týká těch startovacích proudů, u aut není problém 300-500A, u litrový motorky by to mohlo být něco kolem 100A-150A. Všechno lze dočíst v manuálech nebo změřit proudovýma kleštěma.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relátko startéru.
Jo, já to takhle myslel, ale napsal sem kravinu :D. I když 0,2 A tak teda taky neteče - když sem tam měl prohozený pojistky, tak proud do toho rele šel přes 10A pojistku místo 20A pojistky, která tam měla bejt a při několika startováních po sobě se ta 10A spálila, tak bych čekal, že tam kolem těch 10A půjde. (DR800 BIG).
dave-lister> Může bejt, ale ne na motorce z 96 . Jako neslyšel jsem o tom, přijde mi, že tam je pojistka zbytečná - při normálním startování tam poteče řekněme 500A, při poruše, když se neroztočí motor, nebo něco tam přes kabely stejně neprojde víc než třeba 700A...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relátko startéru.
Begy píše: ona taky motorka nebere při startu 150A na tenhle proud se pomalu nedostaneš ani u dieselovýho auta.
třeba na mojí motce je starter jištěn tuším dvěma 20A pojistkama. Osobně bych skusil třeba tohle ODKAZ
Tohle relé který jsi měl v odkazu je tak vhodný pro spouštění větší chladící sahary na chladiči, dávat to na spínání startéru je tak dobrý si koledovat o to že ti tvoje milovaná motorka shoří. Pokud toto relé s mini konektory bude vůbec startovat, tak ten kontakt uvnitř se může přehřát natolik, že ten plastový obal se začne tavit a můžou od toho chytit další věci. 70A je na litrovou motorku málo.
Stačí se podívat jaký výkon má startér a z toho se dá spočítat jakej proud tam poteče. Plus se musí počítat se ztrátama na kabelu a ve startéru takže bych to relé tak o 10% dal silnější.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relátko startéru.
Edit: myslím to 70A rele, který výše zmíněný také kritizoval
Naposledy editováno 13.12.2012 21:31:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relátko startéru.
Mára153 píše: tigerbou>
Jo, já to takhle myslel, ale napsal sem kravinu :D. I když 0,2 A tak teda taky neteče - když sem tam měl prohozený pojistky, tak proud do toho rele šel přes 10A pojistku místo 20A pojistky, která tam měla bejt a při několika startováních po sobě se ta 10A spálila, tak bych čekal, že tam kolem těch 10A půjde. (DR800 BIG).
dave-lister> Může bejt, ale ne na motorce z 96 . Jako neslyšel jsem o tom, přijde mi, že tam je pojistka zbytečná - při normálním startování tam poteče řekněme 500A, při poruše, když se neroztočí motor, nebo něco tam přes kabely stejně neprojde víc než třeba 700A...
Právě proto bych tam nestrkal tyhle vaše bastly "relé sehary". Protože tento obvod není jištěn pojistkou, může tavící se izolace kabelu zažehnout plamen. Víš kolik W má ten startér?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relátko startéru.
Mára153 píše: dave-lister> Já bych se bál spíš toho, že se ty kontakty svařej a nerozepnou... Každopádně tohle taky nedoporučuju a ani na skůtra, kde se startuje třeba 50A.
Ano kontakty se k sobě přivařej a nerozpojej. Teplo bude neustále stoupat a může ta celá krabička chytit. Pak už to bude záviset na tom za jak dlouho majitel odpojí kabely od baterky na kterých se bude tavit izolace. :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relátko startéru.
dave-lister píše: Právě proto bych tam nestrkal tyhle vaše bastly "relé sehary". Protože tento obvod není jištěn pojistkou, může tavící se izolace kabelu zažehnout plamen. Víš kolik W má ten startér?
Pokud do něj půjde 100A, tak bude mít asi 1000W né asi :D. Ale kabel je to poslední co se ti bude hřát, to spíš kontakty na kabelu a hlavne vinutí ve startéru - zkus si po delším startování ošahat startér a kabel a porovnej teploty . Smysl tý pojistky bych viděl jen v případě, že se kabel nevhodným uložením prodře a přivaří se ke kostře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relátko startéru.
dave-lister píše: Ano kontakty se k sobě přivařej a nerozpojej. Teplo bude neustále stoupat a může ta celá krabička chytit. Pak už to bude záviset na tom za jak dlouho majitel odpojí kabely od baterky na kterých se bude tavit izolace. :D
ta krabička bude určitě ze samozhášivýho plastu. mě by spíš štvala trpící baterka a startér, i když v tomhle případě by nejspíš přehořel takovej ten tenkej plíšek, kterej vede ke spínacímu kontaktu. Každopádně bych se pobavil, kdyby to někdo zkoušel na svojí motorce a já se mohl koukat :D
Mára153 píše: Pokud do něj půjde 100A, tak bude mít asi 1000W né asi :D. Ale kabel je to poslední co se ti bude hřát, to spíš kontakty na kabelu a hlavne vinutí ve startéru - zkus si po delším startování ošahat startér a kabel a porovnej teploty . Smysl tý pojistky bych viděl jen v případě, že se kabel nevhodným uložením prodře a přivaří se ke kostře.
1000W by ten startér mít mohl.
Mára153 píše: ta krabička bude určitě ze samozhášivýho plastu. mě by spíš štvala trpící baterka a startér, i když v tomhle případě by nejspíš přehořel takovej ten tenkej plíšek, kterej vede ke spínacímu kontaktu. Každopádně bych se pobavil, kdyby to někdo zkoušel na svojí motorce a já se mohl koukat :D
Kabely se taky dělaj s nehořlavou izovalcí a pořád jsou tu a tam vyhořelý auta.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relátko startéru.
Begy: ona taky motorka nebere při startu 150A na tenhle proud se pomalu nedostaneš ani u dieselovýho auta.
Když už se startér točí, tak to 150A opravdu není. Ale než se rozběhne a motor "povolí" a začne se točit, tak ty prvotní špičky opravdu dosahují takových hodnot.
Virago mi kopne až ke 200A, ustálený proud je pak okolo 20A. Diesela jsem neměřil, ale stovka tam podle mě držet bude, dokud motor nenaskočí. Přece jen jsou ty tlaky ve válcích několikanásoobně vyšší a startéru neuleví dekompresory.
1100Virago píše: Když už se startér točí, tak to 150A opravdu není. Ale než se rozběhne a motor "povolí" a začne se točit, tak ty prvotní špičky opravdu dosahují takových hodnot.
Virago mi kopne až ke 200A, ustálený proud je pak okolo 20A. Diesela jsem neměřil, ale stovka tam podle mě držet bude, dokud motor nenaskočí. Přece jen jsou ty tlaky ve válcích několikanásoobně vyšší a startéru neuleví dekompresory.
Ano startér v autě která má jmenovitý výkon 2500W bude při běhu žrát 208A, ale při rozběhu bude žrát mnohonásobně více A.
Bohužel pořád nevíme jaký výkon má startér v tom GSX-R.
Cívka startéru
Další cívka, ale nepíšou parametry
Naposledy editováno 13.12.2012 22:16:33
1 reakcí na tento příspěvek Relátko startéru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relátko startéru.
Mira-KT: ]Nechci se nikoho dotknout, ale nedokážu si představit, že bych na motorku dal něco co tam nepatří. Nejdříve nabastlim relé a tim to začíná...
Dovolím si ocitovat text ze tvého BMW: "Ještě jí čeká do pár dnů novej zadní kotouč, kterej si nechávam vyrábět na zakázku, aby něco vydržel a necinkal jako ty originální nedodělky..."
Jak se to slučuje s tvým předchozím výrokem?
Naopak, "dát něco co tam nepatří" může být často přínosem. České regulátory na rozdíl od originálů Honda, protože vydrží víc. Zapalování Ignitech. Pratelné filtry. Laděné výfuky. Vysocesvítivé žárovky do předního světla. Příkladů se najde hromada, jde jen o to, aby úprava byla smysluplná a dobře provedená.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zahradní domek či jen domek pro mot... [1, 2, 3] Suzuki GSX-R 750 | Eqwidirium | 63 | 9.9.2024 v 20:16 kratkej01 |
Nefunkční budíky Suzuki GSX-R 750 | Donadgger | 0 | 6.9.2024 v 21:18 Donadgger |
Typový list Suzuki GSX-R 750 | Pawkahb750 | 26 | 23.8.2024 v 21:41 Kohlstein |
Synchronizace karburatorů Suzuki GSX-R 750 | Pawkahb750 | 1 | 18.8.2024 v 13:23 závoďáček-r1 |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 6 | 1.8.2024 v 21:32 Ozzy_ |