Problém je v tom, že když jsem se ho zeptal, co by si představoval, tak na mě vyvalil "No na netu jsem našel nějakou silničku, pošlu ti inzerát". V inzerátu to byl klasickej vlhkej sen většiny puberťáků - Yamaha YZF-R1. Prý mu to chlap nechá napsat tak, že v papírech bude mít těch 35kw, jinak to bude otevřený, aby se prý na tom nenudil.
Ptal jsem se ho, jestli by spíš neměl koukat po něčem jiným, tak mi vpálil CBR1000RR. Dlouhou diskusí jsem ho snad přesvědčil, ať na litry nesahá a kouká maximálně tak po šestistovkách. Tam hned měl velký oči pro CBR600RR... Prašť jak uhoď.
Můžete namítnout, že mě nemusí zajímat, že má svůj rozum, ale... Trošku za něj cítím zodpovědnost, alespoň co se jeho přesedání na silnější mašinu, protože se známe dlouhý roky, stejně tak se znají i naše rodiče. Pořád za mnou chodí, očumuje Horneta, ptá se na všechno možný a občas si připadám jak jeho mentor. Nedokážu si představit, že mu "schválím" nějakej supersport, na kterým si potom rozbije hubu.
Důvod, proč bych ho radši viděl na nějaký ER-5 nebo CB500 je jednoduchej - nezvládne ani tu třiapůlu. Jeho zkušenosti skončily po 500km bouračkou, kde na rovný silnici z ničeho nic poslal Jawinu do škarpy. Sice dopadl relativně dobře, jen zlomená ruka, ale co by potom mohl vyvést na nějaký CBR600RR, že... Dál už jezdil maximálně tak na kole. Navíc on váží snad 50 kilo i s postelí a měl problém vytlačit i tu Jawu z garáže.
Už nevím, co bych mu nakecal, aby nesedal na něco, co nezvládne. Neznáte nějakej tip, jak ho přesvědčit/ukecat/odradit, aby hned nebral nějakou střelu, ale spíš něco menšího a méně výkonnýho?
Naposledy editováno 10.12.2012 12:54:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
čendomil píše: Dekker.dave> chápu tvoje obavy kámoš 19 let z 350 na cbr1000f jezdil 3měsíce a je pryč navždy, rok na to druhý asi 22 roků gsxr1000 taky je pryč a potom je už jen "kdyby" tagže maximálně bych mu doporučil bandita,horneta a podobně vzhledem k jeho zkušenostem jak píšeš je šance 20% vpohodě jedu dál,50% jistá nemocnice,30% hřbitov potom zbyde jen "kdyby"
To mě mrzí že ti takhle odešli kamoši po přechod na silnou moto...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Che píše: funkce copy budiž pochválena
...Ti, keří údajně začali na silný a dokázali se na ní dobře naučit (znáte osobně někoho takovýho? já ne ) zde často rozdávaj rádobyzasvěcený rady lidem, kerý vůbec neznaj, tvrdí, jak to f poho jde a že síla motky na to nemá žádnej vliv - hlavním důvodem tohoto jednání je pochlubit se, jak jsou úžasní - jiní vymaštěnci, keří taky toužej bejt úžasní, jim do uvěřej a dou na to - v odborné psychologii se tyto jevy označují jako poruchy sebehodnocení a sebevědomí, v běžné mluvě se hovoří o chlubivosti a machrování - jde tady o to, že někteří lidé mají nedostatek vlastního pocitu sebehodnoty a snažej se to zubynehty doplnit zvenčí od obdivovatelů - prostředí extrémních sportů je těmito lidmi dost zaplněno pro praktický nácvik jízdy je nejlepší, gdyž fpředu jede něgdo, gdo se snaží ujet, aby ukázal, jak je úžasný a vzadu něgdo, gdo se snaží udržet f kontaktu, aby byl taky báječný.....to sou všechno úplně nepodstatný věci záleží jen na štěstí, zabít se přece můžeš i na koloběžce široká guma je naopak mnohem ovladatelnější a bezpečnější (vysvětlí verybusy) navíc ti co začínali na ss 600 a vejš sou taková výlučná skupina sama pro sebe a nikdo jim do toho nemá co kecat, protože to nezažil a nic o tom neví smiř se s tím, že si ubohej přizdisráč, kerej to nigdy nebude mít f hlavě srovnaný a vzdej ten boj jenom úžasní a dokonalí bohem políbení todle dokážou a nigdo se s nima nedokáže srovnat
I zrcadlo lze nastavit s vtipem a že se tu najde lidí dost co se, někteří i nevědomě, zrcadlí...
Váňa píše:
I zrcadlo lze nastavit s vtipem a že se tu najde lidí dost co se, někteří i nevědomě, zrcadlí...
jj - o zrcadlení a taky o podvědomé projekci sou takovýdle vlákna hodně řada lidí je schopna diskutovat a někam se posunout a něco pochopit jiní melou furt dokola nesmysly a gdyž se snažíš něco vysvětlit, tak řeknou, že seš nějakej moc chytrej a melou dál časem sem si na to zvyk a tak sem většinou jen kopíruju - už tady za ty roky asi proběhlo fšechno a nic novýho nebude
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Dr.Houba píše: technické znalosti nemám a popravdě, nevím kdo z vás měl pravdu...jediné čeho jsem si všiml, že po této debatě ses nějakou dobu osvětě o špatné široké gumě pro začátečníky nevěnoval
Člověče, k tomu snad technické znalosti nepotřebuješ? Stačí si sednout na kolo - uzoučká guma, nulová stabilita, snadná manévrovatelnost (= překlápění ze strany na stranu). Motorka se širokou gumou - velká stabilita, ale horší manévrovatelnost - prostě to chvíli trvá, než se odvalí ze strany na stranu.
Pokud má někdo problém s pochopením nebo dokonce tvrdí opak, je problém někde v jeho hlavě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
1 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
4 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
12345šest píše: kua at si dělá dospělý člověk co chce,ne? tohle ja tak dementně narcistická diskuze,že je mi z toho až do pláče :D
obávám se, že f případě člověka toužícího začít bez zkušeností na silným ss se jedná o dítě f dospělém těle
Naposledy editováno 17.12.2012 01:14:31
The_Kučí píše: v 19 to mít v hlavě srovnaný? to má mozna tak 30 letej chlap vidim to na sobě,když mi pučí někdo nějakej stroj tak za chvilku zkousim co to umí
....takže předem upřimnou soustrast!...a snad ti nikdo ,nikdy už nic nepůjčí,když se tady tak hezky "chlubíš"!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
stráťa píše: Zephyr-750> Ono je to trošku složitější, např se širokou gumou musíš mít vyšší náklon než by ta stejná motorka ve stejné zatáčce i rychlosti potřebovala na užší. Taky víc reaguje na nerovnosti v zatáčce atd.
Smyslu tvého příspěvku bohužel nerozumím. Chápu, že na širší gumě se těžiště posouvá víc dovnitř zatáčky než na užší a motorka se musí naklonit o něco (málo) víc. Má ale vyšší náklon na širší gumě vliv na ovladatelnost motorky? Obávám se, že ne. Resp. je pro začátečníka o to těžší zatáčku projet.
Širší gumy se používají proto, že mají se silnicí větší styčnou plochu, tj. déle neustřelí a tím umožňují vyšší náklony. Ale je to za cenu nižší ovladatelnosti. Co je na tom složitého?
Naposledy editováno 16.12.2012 22:28:33
Je to sice extrém, ale podobně se bude chovat jakejkoli začátečník v jakýkoli krizovce s jakýmkoli bajkem. Jen na litru tam bude mít každou rychlost nad svoje síly o mnoho lehčeji a vzadu gumu co se bude do ní bude lámat o poznání hůř.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Zephyr-750 píše: Má ale vyšší náklon na širší gumě vliv na ovladatelnost motorky? Obávám se, že ne. Resp. je pro začátečníka o to těžší zatáčku projet.
Širší gumy se používají proto, že mají se silnicí větší styčnou plochu, tj. déle neustřelí a tím umožňují vyšší náklony. Ale je to za cenu nižší ovladatelnosti. Co je na tom složitého?
Čím vyšší náklon, tím menší stabilita, zhoršuje se funkce tlumičů atd. Těžká guma má větší setrvačnost a motorka se hůř ovládá.
Širší gumy se nedávají proto aby umožnily větší náklony než úzké. Ale proto že 130 guma by neprenesla výkon litru na silnici. Pak když příjedeš na okruh. A někdo tam má polaďenou 125ccm. Tak má v zatáčce větší absolutní rychlost. A ty musíš spíš jet v té zatáčce pomaleji a soustředit se na výjezd, kde to doženeš.
2 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Širší guma obecně se hůř sklápí(díky většímu radiusu a i gyromomentu), zato je však díky většímu gyroefektu stabilnější.
1 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
t_freedom píše: ...nejsem sice odborník na gumy, ale nás ve fyzice učili, že na tření který zajišťuje přenos síly, má vliv pouze normálová (rozuměj přítlačná síla)...ne plocha. Co bude díky větší styčný ploše lepší bude výdrž(opotřebení) pneumatiky a tvorba+odvod tepla.
Ja bych rekl, ze u gum je to trosicku jinak. Nejde tady jen o treci silu, ale taky o deformaci gumy. Kdyz jedes, tak se guma vtlacuje do struktury asfaltu (proto je pak takova kladivkova a ne uplne hladka) a ty kdyz chces aby prokluzovala, tak musis nejen prekonat treci silu gumy o asfalt ale taky zpusobit deformace na vsech techhle mistech kde je guma vtlacena do asfaltu. A logicky cim vetsi plocha, tim vic mist je vtlacenejch do asfaltu a tim vetsi deformaci ty musis zpusobit. Proto sirsi guma lip drzi.t_freedom píše: ...nejsem sice odborník na gumy, ale nás ve fyzice učili, že na tření který zajišťuje přenos síly, má vliv pouze normálová (rozuměj přítlačná síla)...ne plocha. Co bude díky větší styčný ploše lepší bude výdrž(opotřebení) pneumatiky a tvorba+odvod tepla.
To teoreticky jo. Ale v praxi to asi tak nejde, ta guma by na male plose nedokazala tu silu prenest. A kdyby jsis na litr dal 130 gumu, tak za tebou s trochou nadsazky bude pri kazdym vetsim potahnuti cerna cmouha. A i u auta, kdyz nasadis do zadu 245 gumu misto nejake 195. Tak ti vrzoste spotreba - vetsi valivy odpor = lepsi prilnavost.
1 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Ale osobně jsem se setkal v autoškole ( na moto ) s takovou fintou. Takovej pěknej špek od zkušebního komisaře
Před závěrečnou jízdou je nutné postavit moto na hlavní stojan !!
Pokud žadatel moto postaví na boční = zkoušku nesložil
Pokud žadatel moto nepostaví na hlavní stojan = zkoušku nesložil
a pokud má blbý kecy moto opatrně položí na bok a postav to na kola
Pokud žadatel moto napostaví na kola = zkoušku nesložil
Hodně machrů šlo s brečením domů.........