Kámoši,co mají diesely,vlastně i mojí známí mechanici a prodejci v bazarech,říkají.Jedině nafta v TDÍčku.Jede to,člověk se sveze a ještě je spotřeba do pěti litrů.Kroutící moment,snadné předjíždění,atd....
Když ale přijedem k tchánovi.Tak jakmile mu řeknu,že by jsme chtěli naftu.Ba co víc 1,9 - 2,0.Tak on div že nedostane infarkt.Že prý se nedoplatím až příjdou drahé opravy.Že diesel není na krátké vzdálenosti.Špatné zimní starty,drahý servis,netopí to...Podle něj by nám stačila tak 1,4 max 1,6 ale v benzínu.Levnější náhradní díly a servis.Spotřeba sice vyšší,ale když člověk nemá těžkou nohu.Tak je taky na přijatelné úrovni.No vždycky mě nalomí a jsem na rozpacích.Ono těch peněz taky není a dát třeba 20 tisíc za turbo ....
Ano,jezdíme na krátké vzdálenosti.Denně 7 km a zpátky do města,tak jednou týdně 20 tam a zpátky.Sem tam větší výlet plus jednou ročně k moři.Jenže právě když už teda někam jedu.Tak bych rád dvě věci.Příznivá spotřeba právě třeba do těch 5-ti litrů při klidné jízdě.
A poslední věc.Bohužel je ve mě trochu toho ego maséra.Takže občas bych si rád,stejně jako na motocyklu "zapředjížděl"...Furt uhýbat ke krajnici a tahat se za kamiony v kopcích mě pěkně štve...
Má to nějaké řešení????
Ještě doplním chtěli by jsme koupit jetý auto tak max do 100 - 170 tisíc.Víc fakt nedáme.Takže vyššímu nájezdu kilometrů se nevyhnem
Naposledy editováno 24.12.2012 23:13:46
1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
Rampa89 píše: Mě by zajímalo, kdo může doporučovat nepřeplňovaný naftový motor? Kdysi to byly symboly spolehlivosti, ale jinak teda... Jel někdo s nějakým, kteří to doporučují? A objem tak do 2 litrů, 3 l historický mercedesy do toho netahat prosím.
OI 1,9 SDI...žádná trága...180 tachometrovejch to jelo...srovnal bych to s 1,6 MPI ve dvojkový Koktěpodle toho, co tu čtu, nechápu, že to auto ještě nemá generálku motoru
hold je asi rozdíl mít zkušenost s novým motorem a nebo 2x stočeným motorem kterej má ve skutečnosti 300 tisíc.
1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel
Twister, To Sandero nie je nové auto,ono je to skladačka zo starých overených Renaultov a ja podstupujem to isté riziko ako Der ,ked nepočúvnem manželku. Staroženáči mi daju isto zapravdu.
Ako hovoria odborníci, ako môže byť dobré auto, keď má na prednej maske p...u.
Naposledy editováno 26.12.2012 09:30:26
Ono to láká-síla odspod a nízká spotřeba možná.Ale uvědom si,že kupuješ jetý diesel,který bude mít už něco najeto a nevíš jak se k tomu předchozí majitel choval.Nevíš v jakým stavu jsou vstřiky,setrvák,turbo...
Navíc zimní starty,než se ti to ohřeje..háklivost motoru na naftu,na olej,vyšší POV.
Takže buď koupiš dobře,nebo budeš litovat!!!Je to taková loterie A při tvým nájezdu,když se ti něco posere,tak se ti to budou moc dloouuho vracet.
Takže být tebou tak na naftu prdím.
A když jsi masér ,tak je řešením třeba 1.8T a předělat to na LPG.ale ty zase moc nejezdíš,tak se přestavba vrátí za dlouho noo..takže se ti to taky třeba nevrátí
Já to do budoucna budu řešit silným benzínem na LPG.asi nejlepší řešení.
A kolik za rok najedeš??????
Kup si nejakej model lodi v lahvi a zkus si to slozit. Je to skladacka z osvedcenych dilu. Ale i tak trochu zalezi kdo to sklada Jinak osobne proti Dacii nic nemam. Duster se mi hodne libi. O sanderu sem kdysi taky uvazoval, ale nakonec mi to prislo moc malinky. Zkus prolezt weby jako www.moje-auto.cz Tam se obcas dozvis zajimavy informace.
Ohledné té posledně zmíněné Tesly 439 - tam jsem jen přecínoval vyhřáté spoje na rozkladu, vyměnil haprující relátko spínající zdroj, doostřil obraz a šmytec... sice je trochu vysvícená, ale slouží dodnes. To občasné mrznutí řídícího brouka tak nevadilo, to se stalo zřídkakdy. Pak jsem byl konfrontován s typem 471 a to bylo peklo - problémy se synchrem, mrznutí procesoru, nestabilita ladění, několikrát prohořel jeden filtr s následným "pískáním" zkratovaného zdroje - po roce šla z baráku. Což dokazuje, jak kolikrát novější je spíš horší.
1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel
Ide o kvalitu dielov(Lopézov efekt) a ako si automobilka ustráži montáž.
K model vo flaši som sa nedostal,ale raz dávno som lepil SU 25 1:72 Kovozávody Prostejov a to bola makačka,toľko gitu som nedal ani na žigulu, keď šla do nového laku.:( Čaká ma ešte jeden F4 Phantom 1:32 MiG 21 Air Vietnam 1:32.
Kamarát má Polo classic (Cordoba) cca 380tis km bez opráv:Váha ísť do nového,lebo neverí už mu nové auto vydrži to čo starí koncern.
Duster je pekný ,ale v interieri je cítit tú nižšiu cenu auta.Tan istý pocit som mal ,ked som sedel v novom Rapide(cennik tomu ale nenasvedčoval).Z vonku kus krásneho auta a dnu lacný material a sedačky ala Favorit.
Osobne nemán nič proti žabožrútom a ani koncernu.
Ja idem do benzínu. Presne kvôli dôvodom aké tu píše Paja.
hruso25 píše: K model vo flaši som sa nedostal,ale raz dávno som lepil SU 25 1:72 Kovozávody Prostejov a to bola makačka,toľko gitu som nedal ani na žigulu, keď šla do nového laku.:( Čaká ma ešte jeden F4 Phantom 1:32 MiG 21 Air Vietnam 1:32.
S tím jsem si rovněž užil své, ty prostějovské frézované formy, to bylo leckdy utrpení. Přesnost nic moc, leckdy i zkroucené výlisky (to ale udělá nesprávně seřízený lis s příliš uspěchaným cyklem, kdy se výlisek nestačí pořádně zchladit). Zato modely Italeri, nebo Academy, již z jiskřených forem, to bylo jiné kafe. A Italeri měla i dobře řešené obtisky, výborně se s nimi manipulovalo - daly se stáhnout z podkladu, aniž by se kroutily.
Když Kovozávody Prostějov zanikly, prodaly formy firmě Revell, ale těžko říct, zda ta je (vzhledem k na dnešní dobu pochybné kvalitě) vůbec používá.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
.zelenac.jk.rx píše: Je fakt že předjíždět se silným motorem umí každej s 1,6 benzínem teprv zjistíš jakej je to adrenalin předjíždět kamiony (odzkoušeno na trase Praha-Vary)
zkus si to s 1.0 to poznáš teprve adrenalin
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
The_Kučí píše: .zelenac.jk.rx píše: Je fakt že předjíždět se silným motorem umí každej s 1,6 benzínem teprv zjistíš jakej je to adrenalin předjíždět kamiony (odzkoušeno na trase Praha-Vary)
zkus si to s 1.0 to poznáš teprve adrenalin
Moje řeč... a co teprve s motorem 1116ccm, 55k/40Nm, primitivní jednokomorový karbec, kladívkové zápalko s předstihem řízeným jen dle otáček, vše ovládané manuálně a ještě ke všemu dvakrát šlapat spojku a dávat meziplyny. A to ještě mnohé usnadňuje fakt, že motor přes svou jednoduchost a malý objem má relativně plochý průběh momentu a široké využitelné pásmo. Na takovém voze se člověk naučí "řídit" a ne jen šlapat pedály a kroutit volantem, jako na těch dnešních "PC na kolech".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
J.M.K. píše: Moje řeč... a co teprve s motorem 1116ccm, 55k/40Nm, primitivní jednokomorový karbec, kladívkové zápalko s předstihem řízeným jen dle otáček, vše ovládané manuálně a ještě ke všemu dvakrát šlapat spojku a dávat meziplyny. A to ještě mnohé usnadňuje fakt, že motor přes svou jednoduchost a malý objem má relativně plochý průběh momentu a široké využitelné pásmo. Na takovém voze se člověk naučí "řídit" a ne jen šlapat pedály a kroutit volantem, jako na těch dnešních "PC na kolech".
co to máš za auto?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
WHTRDR> Má, ale po 240000km už nejsou zrovna jako nové a navíc nejsou zas tak technicky vyspělé, aby se dalo řadit "prasácky bez citu". Ale upřímně řečeno, bez meziplynu ani řadit neumím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
J.M.K. píše: The_Kučí> F128A, 1972. Mimochodem, motor je dílem Aurelia Lamprediho, konstruktéra závodních motorů pro Ferrari.
WHTRDR> Má, ale po 240000km už nejsou zrovna jako nové a navíc nejsou zas tak technicky vyspělé, aby se dalo řadit "prasácky bez citu". Ale upřímně řečeno, bez meziplynu ani řadit neumím.
...pravda ..dobrý "veterán"..ale asi zakladatel tématu chce jiný automobil ,jiné konstrukce a stáří!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
J.M.K. píše: 2LEKO> Také nebylo řečeno, že by takový vůz měl zakladatel pořizovat, šlo o reakci na příspěvky řešící míru "bezpečnosti předjíždění" ve vztahu k objemu. Coby příklad toho, že i s takovým motorem je možné bezpečně jezdit i v dnešním provozu a tak argumenty typu "pod 1.4l nechodit" nejsou zcela na místě. Záleží i na umění řidiče.
..bezpečně lze jezdit i Trabantem a nebo Žigulem...otázka je ,jak to člověka nadchne a uspokojí!...a předjíždění s těmito vozy,ale nebezpečné je,bez ohledu na řidiče!
..a jasně, že vyšší motorizace a výkon a moderní typ vozu může i kritickou situaci zachránit!..to samé jako elektronické prvky výbavy!
..takže dle mě porovnáváš jabka s hruškami!..jako jak někdo rtady psal ,že i TV Tesla je výborná a dá se na ní koukat i dnes!..valcha a necky taky vyperou,jako ohnište v obývaku na koberci taky zahřeje!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
selkie píše: OI 1,9 SDI...žádná trága...180 tachometrovejch to jelo...srovnal bych to s 1,6 MPI ve dvojkový Koktě
No teď co je horší, ale tak u té dvojkové to je zase vlivem hmotnosti... jen mě tak napadá, že koncern snad nikdy neuměl atmosféricky plněný zážehový motory, tak jako japoncům nikdy nešly vznětový.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
Ano, dá se koukat na starou Teslu, vyprat na valše a topit piliňákama, ale tam šlo spíš o porovnání jednoduchosti, spolehlivosti a (ne)obtížnosti oprav. U Š120L stačí mít v kufru brašnu s několika klíči, šraubcígly, kleštěmi, pár dráty, vázacím drátem, kousky hadic a řemeny a opravíš na cestě skoro všechno. Dnešní "PC na kolech" rozsvítí kontrolku, z které ani nepoznáš, co přesně se děje, zastavíš se a jsi v koncích - neopravíš nic.
Silnější motor a elektronické prvky, jako ABS, ESP apod. každopádně dovedou v mnoha situacích pomoct, ale spíš mi to bohužel připadá, že ve finále "otupují" pozornost řidiče, svádí ke spolehání na to, že "elektronika vyřeší vše" a řidičské dovednosti tak degradují.
Před časem tu v nějakém vláknu padla zmínka, že kdyby dnes autoškoly používaly "embéčka", hundrtky", nebo dokonce Š440, vypadalo by to na silnicích úplně jinak... řidší a bezpečnější provoz, jelikož jednak by nedostal papíry každý vořežprut, co ví jen, k čemu slouží volant, k čemu pedály, kam strčit klíč a kam chrstnout benzin a druhak kdo by se naučil řídit embéčko, leccos by uměl už od základu a měl by k vozidlu mnohem větší respekt a pokoru.