1 reakcí na tento příspěvek lakýrníci v Praze a okolí na veterána
2 reakcí na tento příspěvek lakýrníci v Praze a okolí na veterána
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lakýrníci v Praze a okolí na veterána
osiris píše: Sojky> stovka za barvu a stovka za tužidlo s ředidlem ...asi
Napsal jsem ti mejla, díky za ochotu
2 reakcí na tento příspěvek lakýrníci v Praze a okolí na veterána
Fany07 píše: Řikejte si o komaxitu co chce,ale ja toho ze ho tam mam nelituju ani v nejmensim.A to jeste kdyz vypada lip nez od toho lakyrnika ktery si za to rek desitku.Škoda jen ze to nemuzete vydet na živo,to uz by jste zmenili nazor.
A seš si jistej že jde o problematiku akryl vs. komaxit?
pokud ti to ten za 10 tis. odflák a předal ti lak s vadama, měl si to řešit s nim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lakýrníci v Praze a okolí na veterána
komaxit...
komaxit...
komaxit...
komaxit...
atd.atd.atd.
ale máte pravdu, jsou to všechno bezcenný a mizerně zrenovovaný hujdy, kdo by si dal něco takovýho na pořádnýho veterána! třeba kejvačku, že?
když mi seženete ultračerný nitro C0999, slibuji, že to všechno přestříkám.
Edit: jo, souhlas, asi jsem hňup.
Naposledy editováno 29.01.2013 18:09:33
1 reakcí na tento příspěvek lakýrníci v Praze a okolí na veterána
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lakýrníci v Praze a okolí na veterána
krom toho, když ti neřeknu, že to je komax, nepoznáš to. možná ještě u čerstvě zrenovovaného stroje. možná... ale když se s takovým verkem chvíli jezdí - a s těmahle se jezdí - všudypřítomný prskající olej a prosakující benzin ti velmi rychle udělají patinu a poznáš kulový.
a nedělám to tak jen já. třeba to torpedo (obr. č. 2) dělal nevlastní brácha. a je spousta jiných veteránů (myslím skutečných veteránů, ne socialistických pšoukavek), který maj na sobě komaxit. a půjdeš kolem nich, ani tě to nenapadne. jak už bylo řečeno, záleží na tom, kdo a jak ten komaxit udělá.
on je každý děsně chytrej, ale většinou viděl veterána jen z rychlíku.
tím nechci říct, že prosazuju komaxit, pro mne má nějaké výhody, pro někoho třeba ne. ale není v něm rozdílu mezi akrylátem. oboje jsou moderní srágory, které, puritánským pohledem, na veterány nepatří. jenže, už ani to nitro není, svatá stolice bruselská nám ho zakázala. takže čím je polít? originál DUCO lakem (pokud tedy víš, o čem je řeč) už se nám to fakt nepovede....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lakýrníci v Praze a okolí na veterána
...o vlastnostech barev jsem na tomhle fóru toho už napsal mraky, s komaxitem mám zkušenosti taky ...mechanický i estetický rozdíly jakbysmet, takže se do sáhodlouhýho flamu nechci nechat zase zatáhnout
...o tom že komaxit je rozpoznatelnej už z důvodu stupně lesku (ne provedením, ale svojí danou vzhledovou vlastností) tě nemá cenu přesvědčovat
...už jsem psal i to, že přesto, že vzhled budou mít lepší než dobovej děláme na přání zákazníkům leštěnej lak
...komaxit je dobrej, ale na jiný výrobky
...fajn, máš názor odlišnej, já mám svůj, je to každýho věc co si se svejma věcma udělá
ps: pokud na povrchu necháváš "patinu" z bordelu a nevadí ti tam, tak se mi to trošku osvětluje
1 reakcí na tento příspěvek lakýrníci v Praze a okolí na veterána
souhlas, taky se nemím pouštět do nějakého flame, ostatně, taky jsem už na m.cz ke komaxitu párkrát něco prohodil. mě jen štve ta kategorizace, která se vždy v této souvislosti objeví. zkrátka, kdo si dá na veterána komaxit je hňup a prase - a většinou nejvíc takhle řvou ti, co nezrenovovali ani tu prašivou kejvačku. ale chytrý jsou jak rádio...
a opakuju, že z hlediska originality je v podstatě jedno, co tam dáš, protože "správně" není žádná současná barva. takže, ať každý použije co mu vyhovuje nejvíc.
Naposledy editováno 30.01.2013 11:28:59
jinak můj názor je, komaxit ano,s ohledem na stáří moto jej beru jako nutné "zlo",které kov ochrání a zakonzervuje,ale v případě,že je použit jako základní vrstva. dělat na HV povrch komaxitem je dle mého podobná prasárna jako jawa nemoc "co bylo stříbrný, musí bejt nachromovaný"...
co se barev týče, ano EU je svine,co nám zatrhla dobrý barvy. ale,to se nedělají "dobový" barvy jako alkydický emaily a pod, že to musej všichni cpát do akrylátu co koupili v barvách lakách nebo u franty co stříká škodovky za rohem? když vono to schne samo,rychle,leskne se to jak psí koule,takže to vypadá cool a pěkně to ladí s chromem, že jo...
podotýkam,že nejsem restaurátor ani veleznalec starejch motorek, fandim spíš kustomum a pod, ale zároveň coby člověk,který se zajímá o stará řemesla dovednosti, jdu do vrtule, když vidim sto let starej rukodělnej um našich předků, zabitej chromem, komaxitem a pinstripingem přes Beuglera, nebo ještě hůř vymaskovanej páskou, a tvářit se, že takhle to má být a je to OK. Souhlasím, že takový motorky jsou dělaný krásně na pohled,lak drží, linky sou jak tištěný. ale imho to starý,a dle mého nejcennější, je tim zabitý.
jinak at jen nepripicuju, sardel takhle z fotek sou ty stroje na koukani krasnz,mel bys i fota,v jakym stavu ste je vyhrabali? řemenáče rule.. :)
Naposledy editováno 30.03.2014 14:18:50
myslím, že nemám co bych k tomu víc dodal, vše bylo již řečeno.
klidně ti ten komax předvedu, to není problém. vsadím se, že když ti neřeknu co je práškovka a co ne, tak to stejně nepoznáš.
nicméně, už to tu několikrát zaznělo, záleží na vkusu toho kterého soudruha, čím si mašinu napatlá. mě šlo spíš jen o to, čistě řečnicky, aby mi někdo jasně řekl, proč je na veterána prášková barva tak strašná prasárna, kdežto nějaký akrylát je něco úžasnýho. přitom ani jedno není originál, obojí je, dle mého, stejná náhražka...
pokud si někdy viděl pravý ultračerný broušený a leštěný nitro, tak jistě chápeš, že není možné stejného efektu dosáhnout jakoukoliv moderní barvou.
jo, a všechny linky máme vždy kreslený rukou, od písmomalíře. třeba tohle je komplet "handmade"
E: á propos, výchozí stav třeba hned tý první mám v profilu.
Naposledy editováno 30.03.2014 18:32:25
špageta píše: osiris> Zdar, když už se tady řeší kvalita či nekvalita materiálů, neměl by veterán být lakován pokud možno původníma barvama či recepturama nemo materiálama? Zkušenost žádnou nemám, ani veterána nevlastním. Prostě mě to jenom díky týhle diskuzi napadlo a nechám se poučit. Pokud to vyzní jako rejpání, věř že není. Beru tě jako odborníka přes barvy a laky. Díky
Jde o to jestli renovuješ nebo restauruješ
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Jawa 175 a pav Jawa 175/356 | Rýša77 | 5 | 5.10.2024 v 00:58 Wejsada |
Vynechává ve vysokých otáčkách ("dr... Jawa 175/356 | krooky | 16 | 25.5.2024 v 11:08 Hovado-z-lesa |
Uchycení sedla na Jawa ČZ typ 355 v... Jawa 175/356, Jawa 125/355 | JAW4Ř | 8 | 4.4.2024 v 08:49 Dolin |
Jawa 175 po nastartování hned chcíp... [1, 2, 3] Jawa 175/356 | Raptík | 63 | 24.2.2024 v 23:32 ondra1997 |