Koupil jsem starýho 2T Zipa, r.v. 96 (za pár fufňů) s prasklým plynovým lankem v celkově horším stavu. Po výměně lanka jsem zjistil, že nemá sílu na rozjezd, ale startuje v pohodě a na stojánku jde v pohodě do max otáček. Dal jsem novej řemen a válečky do variátoru, nic se nezměnilo, tak jsem změřil kompresi, která nebyla skoro žádná.
Namontoval jsem tedy nový válec, píst a vše kolem, vyčistil a seřídil karbec, a když jsem to zas celý poskládal zpátky a šel to projet, tak jsem zjistil, že je to téměř to samý.
Teď ovšem začal dělat to, že na stojánku jde nejdřív vytočit na max, ale když to zkusim znova, tak se začne od půl plynu dusit. Dám mu půl minuty pauzu, zas jde vytočit a pak se zas začne dusit, prostě furt dokola.
Z kopce se s problémy rozjede a celkem jede, ale i do mírnýho kopečka to nezvládne a pak se navíc zas začne dusit, takže pak už se tuplem nerozjede.
Předpokládám, že je nějakej problém u karbce, když se to od půl plynu dusí, ale zároveň si říkám jestli nebude něco se spojkou - těsně nad volnoběhem se už začíná točit zadní kolo, tak si říkám, jestli nejsou špatný pružinky ve spojce a nezabírá tak brzy, že motor ještě nemá sílu na rozjezd.
Nicméně spojku jsem měl, když jsem dělal ten variátor, venku a byl jsem jí ukázat i mechanikům co dělaj skútry a říkali, že pružinky by měly být v pohodě.
Máte s tím někdo zkušenosti? Předem díky moc za rady
1 reakcí na tento příspěvek Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...
1 reakcí na tento příspěvek Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...
1 reakcí na tento příspěvek Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...
Po seřízení ve Scootlandu problémy přestaly, dříve variátor začínal zabírat mezi 4-5tis.ot, po seřízeni mezi 5-6tis.ot., taky mi měnili trysku v karburátoru. Na http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/ jsou návody na na údržbu a řešení problému u skůtrů.
Zadní kolo se mi taky začíná lehce točit i na volnoběh, ale výkon začne variátor přenášet až nad 5000 ot.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...
1 reakcí na tento příspěvek Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...
Kontrolní otázka: mažeš? Jestli ne, tak se ti začíná zadírat motor.
mažu Castolem TTS, plná syntetika - dle rad servisního technika z Piaggia - 1:33 při zajíždění, pak cca 1:42-45 na normální ježdění.
1 reakcí na tento příspěvek Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...
Nejdřív jsem to zkoušel bez vzducháče a pak jsem tam dal "K&N", takže problém na sání tam taky není..
Hlavně jde ale o to, že s tim původním vyběhaným válcem to šlo na stojánku vytočit do maximálních otáček pořád, nikdy nenastalo, že by se dusil.
zkus to tady
1 reakcí na tento příspěvek Starý Zip nejede - dusí se, nemá sílu...
V airboxu restrikce není, nicméně výstupní otvor je oproti sacímu otvoru karburátoru o dost menší.
Tak mi to nedalo, provizorně jsem přidrátoval starý airbox s filtrem a vyzkoušel to - na stojánku už se nedusí téměř nikdy a když jsem to byl projet, tak se se mnou Zip rozjel celkem v pohodě i do kopce.
Jezdil celkem slušně, ale stejně trochu vynechával a reagoval spíš jen na plný plyn. V jednu chvíli se mi začal do kopce trochu dusit - jel tak 5km/h, ale jel a když jsem ho pak pustil z kopce, tak se zas hned chytil a pak zas jel v pohodě i do kopce. Leda jestli mi někde nepřisával falešný vzduch, protože jsem to tam měl přidělaný jen tak narychlo drátem.
Teď jde tedy o to, jak velkou trysku tam musím mít s otevřeným filtrem? Ten starý airbox je v mizerným stavu a jiný shánět nechci...
Jinak dnes jsem měl jen chvíli, tak jsem to zkusil ještě projet s tim provizorně přidělaným airboxem a zas to chvíli jelo v pohodě i do kopce, ale reaguje to na plyn spíš jen způsobem "otevřeno-zavřeno" a při jízdě to přibližně vždy 2-3 vteřiny táhne naplno a pak vynechá a zas táhne a zas vynechá...
a dnes cca po ujetých 500 metrech se to nějak zbláznilo, nejdřív se to zas začlo dusit a pak po tom co se mi to udusilo a já to znova nahodil na stojánku, tak to šlo do maximálních otáček a ikdyž jsem povoloval šroub volnoběhu, tak to na to vůbec nereagovalo. I po chcípnutí a opětovném nastartování to zas vylítlo do maxima..
Jsem už z toho nějakej zoufalej a nevím co o toho čekat... Pokud to vidíte na ty gufera, tak stačí vyměnit jen ty u klikovky? Daj se vyměnit, aniž bych musel půlit motor nebo aniž bych motor vyndaval z rámu?
Díky moc za rady
Ale už fakt nechápu proč mi to vůbec nestartuje.
Jiskru to hází (zkoušel jsem i jinou svíčku), benzín tam jde (karbec dvakrát vyčištěn, do šroubku rozebrán, svíčka je mokrá), vzduch tam jde, klapky jsou v pohodě, ani výfuk není ucpaný...
Zkoušel jsem i startovací sprej, jak do sání (nic se nestalo), tak přímo pod svíčku a taky to nechytlo! Proto jsem vyzkoušel i tu druhou svíčku (předtím to s oběma normálně fungovalo) a taky nic, ani když jsem stříknul přímo pod svíčku..
Proto jsem kontroloval jestli se mi nepovolila matice na rotoru zapalování, jestli mi to díky tomu nepálí jinde než má, ale klínek na klice tam je a rotor je dotaženej na krev..
už fakt nevidim jedinej důvod proč by to nemělo fungovat..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
100oktan do dvoutaktu Piaggio Zip 50 | eibenberger | 8 | 15.4.2024 v 16:48 eibenberger |
Nejrychlejší padesátka [1, 2] Piaggio Zip 50 | gusto | 40 | 18.2.2020 v 00:34 JiříII. |
ZIP50 2T tuning Piaggio Zip 50 | Jarin55 | 14 | 5.1.2019 v 16:32 renzdolf |
Nejmenší skútr Piaggio Zip 50 | shwinn | 4 | 4.1.2018 v 14:44 8314 |
Půjčení skútru znamemu Piaggio Zip 50 | Jekub | 13 | 22.6.2017 v 20:39 Jekub |