Podělte / svěřte se i s Vašimi názory (ALE NEJLÉPE SE ZKUŠENOSTMI!!).
Zrenovoval jsem(1984-86) a přestavěl dle mých TEHDEJŠÍCH představ
a možností na kafáče (1987-96!) Suzuki GT750/1976 .
Už v sériovém provedení má její TŘÍVÁLCOVÝ motor velmi zajímavé para-
metry a s výfuky 3-3 a K&N filtry se snad ještě vylepšily
Protože však je to DVOUTAKTNÍ Suzuki, rád se pochlubím jejími "křivkami"
při jejím objemu pouhých 750 kubíků .
Především proto, že jsem v ČMN 2/2013 četl zajímavé pojednání
o novém Triumfu Tiger Sport, kde je zmíněna jeho
TŘÍVÁLCOVÁ charakteristika "POŘÁD SÍLY DOST", kterou prozrazuje prakticky
plochá krouťáková křivka (a lineární nárůst výkonu).
Moje "bába" r.v.1976 se může honosit něčím obdobným a tak bude zajímavé
pro všechny, číst Vaše zkušenosti s TŘÍVÁLCI ,
případně i jejich porovnání se DVOU až ŠESTIVÁLCI ...
že do jejich ojnic, "rozmístěných" na klice po 120(!) stupních,
"buší" písty KAŽDOU otáčku pravidelně jeden po druhým
A máloplatný, čtyřtaktní čtyřválec je pouze "dvojnásobnej dvouválec"
Naposledy editováno 04.02.2013 14:03:53
Já když jsem s GT začínal,tak jsem byl´dožranej´, že musím
hned na začátku "dělat" totálně zkorodovaný výplety, ale
proti tomu co by čekalo ´renovátora´ té modré, ty moje práce
byly "dortíček" - na té by se muselo dělat ale úplně všechno
1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma
PetrL3 píše: Ivane, a jak je to s výdrží motorů u těch 2T japonců? Nejsou tam problémy s přidíráním a podbný nemoci jako u 2T jaw? Je mi jasný, že to je jiný kvalita, ale přeci jen stejnej systém mazání. U jaw se každou chvíli půlí a brousí...
Ohledne mazani u 2T me vzdy napadne, zda by nesel udelat 2T se vstrikovanim, ktere by zaroven davkovalo i idealni mnozstvi oleje v dane situaci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma
SirIndy píše: Ohledne mazani u 2T me vzdy napadne, zda by nesel udelat 2T se vstrikovanim, ktere by zaroven davkovalo i idealni mnozstvi oleje v dane situaci
I tohle existuje, používá to aprilia u skůtru sr 50, nazývá se to ditech...
Naposledy editováno 04.02.2013 14:33:22
jack.fx píše: Přesně tak, čím méně taktů, tím větší výkon ze stejného objemu. Čtyřtaktní motory konají práci jenom každou druhou otáčku, zatímco dvoutakty pracujou v každé otáčce. Jednotaktní motor se obvykle nazývá Wankelův.
Podle mě se to nedá tak říct. Rotor má po obvodu tři "pracovní komory" a každá během otáčky rotoru vykoná v podstatě čtyřdobý pracovní cyklus. Ale převod mezí vnitřním věncem rotoru a ozubením hřídele jest 3:1, tedy motor vykoná expanzní "zdvih" během každé otáčky hřídele. Ale nazývat jej proto "jednotaktem" je už z principu pojmenování jednotlivých dob spalovacího procesu blbost.
Jinak k tématu... tříválcový motor ve dvoutaktu uznám, viz legendární motor IFA-Wartburg a podobně jako GT750 byly výborné i Kawasaki H1 Mach III, jak ve verzi 500ccm, tak 750ccm. Takovou bych lidně bral. Motory to byly výborné a kor ten unikátní třítrubkový výfuk... ale ta spotřeba!
O čtyřdobých tříválcích moc valné mínění nemám, nicméně je to co člověk, to názor.
1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma
Suzuki měla řadu "pouze" 380+550´vzducháče´ a 750´vodníka´, zato Kawa
250,350,400,500,750 - všechno ´vzduch´! Půllitr Kwacker byl první sé-
riovkou, co šla 200km/h a 750 měla na svědomí dost nebožtíků, protože
podvozek naprosto "nestíhal"... Jeden kotouč vpředu to jen "dokresluje"
Petri: nevím jak u Kawy, ale Suzuki-mazací systém CCI(Crankshaft Controlled
Injection)je dodnes unikátní a naprosto neselhávající. Je to vlastně dodávka
oleje čerpadlem do dolních ojničních ložisek a odtud odstřikem( "ztratně")
na stěnu válce a píst čep. Vlastně něco jako (neztratně) čtyřtakt !
PLUS(!!) to ,co měla Jawa Calif Oilmaster - "rozprach" oleje na zadní/
teplejší stěnu pístu (u Jawy jediné mazání klikovky+pístu!).Takže
"shora" jen benzin = minim. karbonování hlavy,svíčky i pístu(což s tehdejšími
oleji problém ještě byl!) A HLAVNĚ čistý olej do klikovky, což jí u modelů
Suzuki T a GT dávalo / dává málem neomezenou životnost ...
Jak tu někdo "pochválil" Wartburgy a Trabanty, tak DNES bych tento "vůz"
koupil NOVÝ bez zaváhání - s dnešními dvoutaktními oleji, spolu se "zanedba-
lným" výkonem, by ty jejich motory byly snad taky "věčné"
Když jsem v r.1984 začal s GT750 jezdit "po Česku", leckdy někdo říkal, že je
to něco "jako Wartburg", když zjistil, že je to tříválec chlazený kapalinou .
Já jsem se bavil odpovědí, že ano - jen Wartburg že "dával" 50PS z 1000ccm
a "ta" Suzuki z roku 1976 70PS ze 750 ccm
No a s "laďákama" + K&N filtrama to šlo ještě o dost vejš
Naposledy editováno 04.02.2013 16:09:15
2 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma
nemá zvuk bůhvíjak odlišnej od "třindy Jawky"
Ani RG500Gammu, přestože má dvojnásobek "výfuků",
by možná nikdo(kdyby ji neviděl) při volnoběhu od Jawy nerozeznal
Až by se začlo tahat za plyn
No a ta spotřeba, J.M.K : nikdy jsem nešel přes 13lt ,
akorát že to bylo prakticky stejný u 750GT, jako teď u 500Gammy
"Koně se holt musí nakrmit"
Ani ty 4T - 4V málem dvěstěkoňský supersporty nejezdí za míň ...
Naposledy editováno 04.02.2013 16:05:47
Jinak souhlas - Warťase bych také koupil hned, být nějaký ve slušném stavu. Motor sice občas trpěl "záhadným" zanášením svíčky zadního válce, ale stačilo trochu poupravit klapku v karbci, aby se směs víc rozprašovala, lépe se tak míchal olej a nestékal šikmými parohy k válci.
A především - v jednoduchosti je síla. A jak bylo zmíněno vstřikování u dvoutaktu a jak přitom zajistit mazání, tak jsem před časem viděl na netu klip s Wartburgem, do kterého napasovali elektronické zapalování, možná i stříkačku (to už nevím jistě) a dokonce katalyzátor. Na chodu motoru to bylo sakra znát.
1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma
1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma
Něco o čtyřtaktních tříhrncích ... mívali jsme v rodině XS750, tříválec co konstruoval pro Yamahu Ferdinand Porsche (nebo jeho tým) někdy v 70'letech.
Volnoběžka startéru odešla, atak jsme to "kopali" nožně. Motor tahal pěkně odspodu a řadit se moc nemuselo, ale když se to podrželo přes 6t rpm lětělo těch 70HP moc hezky. Nic moc brzdy,takový tupý, ale co chtít od bajku ze sedmdesátých let ? Krásnej kus železa. Nevím jak to udělali, ale mělo to krásnej hrčivě Porší zvuk ...fakt hezkej.
V létě jsem sjel několik stovek kiláků na Tigeru 800XC - daleko víc točivější motor, lehoučkej, daleko víc bažící po otáčkách. Je i daleko víc vyrovnanější a míň vibruje (což pro mě jako ducatistu bylo spíš mínus)...ale přecijen v tom stejně cítím to divný "nevyrovnaný" a trochu zábavnější chování oproti čistě "sterilní" řadě čtyři nabo šest takže za mě třívlace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma
tomas.s. píše: Můj názor na tvé dvoutaktní Suzuki Ivane znáš, prostě nádhera, ale když jste u těch Warťasů, vložím sem video od kolegů co mají dvě stopy. Formule s motorem Wartburg:
to je mazec, vůbec jsem netušil že to honili warťasem
to by nemuselo bejt ani moc těžký postavit...
1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma
t_freedom> Chyba lavky Motor XS750 je az na kardan cistej Japan. Prisroubovana uhlova prevodovka na vystupu a vlastni kardan, to je dite spoluprace s Nemcourama, az do roku 1978 (zbytky jeste 1979) delal obe sestavy pro Yamahu nemecky Getrag. Na svojem z roku 1977 mam taky Getragacky skrine. Se zvukem mas ale pravdu ....tak Porsche jsou jen dva trivalce spojeny k sobe do placata
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma
Naposledy editováno 04.02.2013 21:54:09
CCI, nejen "vodní bůvol"GT750 . SRIS to už byla(či je na těch pár GT,co jsou ještě
na silnici) "jen" vychytávka, aby po studeném startu nebyly za motocyklem příliš
dlouho kouřové"clony" Ze dna klikovek jednotlivých (tří) válců byl odsáván
olej do sání, či přefukových kanálů, který tam "stekl" po zastavení motoru právě
z těch dolních(jehlových) ojničních ložisek. Taková "daň" (ale velice malá!) za
mnohaletou životnost klikovky, díky mazání čistým olejem a ne "jakousi mlhou
benzinu s olejem", běžnou u dvoutaktů, které CCI nemají ...
kultovní bajky "mají dobře" V předzahrádce prostor vyhrazený
jen pro XS750, světle vydlážděný - i když zde asi"nehrozí",že by
se pod ní mohly objevit nějaké kapky oleje ...
Jen ta akustická prezentace byla slabší - mohl ji předem více ohřát
a pak nechat "více slyšet", ne !??
Naposledy editováno 04.02.2013 22:18:53