Za ty peníze by z toho v terénu asi neměly opadávat plasty, ulamovat se zadní brzdiče, zadírat v písku kardany, chcípat softvéry, sypat se ložiska.....
Oproti konkurenční LC8 už pro BMW hraje dle mého názoru jen nižsší spotřeba(majitelé nové LC8 nebo GS asi spotřebu řeší jako poslední věc)...o spolehlivosti, kvalitě zpracování ani životnosti nemůže být ani zmínka.
Jako dlouholetej příznivce značky z nynějších boxerů od BMW nemám dobrý pocit a je mi z toho smutno,že tyto stroje přecházejí z pověsti motorek na celý život, k pověsti "předražený mrdky".
Raději bych si dnes za ty peníze koupil 3 Yamahy XT, než jednu novou bramboru a znám dost kamarádů,zapřísáhlých Baworácích,kteří novou řadou R1200 vyloženě pohrdají....
Jaký tedy máte názor vy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS - povedla se???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS - povedla se???
...jinak souhlasím, že to je MRDKA!!!
...ale to se obávám, že z KTM bude za chvilku také bo svět spěje směrem k rozpočtovkám...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS - povedla se???
sqwer píše: qwert> shodli, Petíku shodli... život nejsou jen kupecké počty,ale také krásný český jazyk-:)))
...jinak souhlasím, že to je MRDKA!!!
...ale to se obávám, že z KTM bude za chvilku také bo svět spěje směrem k rozpočtovkám...
hlavně, že ho opravuješ a ty napíšeš BO :P
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS - povedla se???
...bo a bububu-:)))
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS - povedla se???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS - povedla se???
1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200GS - povedla se???
Ano, je dost pravdepodobne ze GS1200 nevydrzi fungovat 20 rokov a 200tis km, ale koho to zaujima? Po 5 rokoch maximalne je motorku nutne vymenit, jednak kvoli spolahlivosti ale hlavne kvoli moralnemu opotrebeniu. Vyvoj ide strasne rychlo vpred aj ked sa vam zda, ze ide vzad. GS1200 je oplastovana, ale oproti GS1150 z nej dali dole snad 35kg, tak ako to mali spravit? Tie suciastky mohli spravit titanove, ale kde by bola cena motky?
Mimochodom LC8 je z plastu, az na ram, cela a nikto na to nikdy nefrflal... :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS - povedla se???
Tenere i 800GS jsou docela dobře zacílené modely pro ty, kteří preferují jiný poměr než 90/10. A věřím tomu, že kdyby KTM měla už 690 Adventure, tak by fůra lidí šla zrovna do téhle kategorie, protože litr a víc nikdo v offroadu vlastně nepotřebujeme. Ale dvouválec je výhoda, to je jasný. 800 je celkem ideální.
Jinak nevím o tom, že by se při normálním použití s 1200GS něco odlamovalo a pokud s tím někdo jezdí opravdu hardcore offroad (a že pár takových lidí znám), ví co riskuje, protože ta motorka na takové zacházení prostě dělaná není. Co bylo na 1150 centimetr kovu, je na 1200GS šlupička aby to bylo co nejlehčí. Těch problematických míst moc není a dají se řešit ale když to vezmu jen z mých zkušeností nebo z konkrétních zkušeností u nás ve firmě, tak 1200GS/GSA prostě upravit na takovou robustnost jako 1150GSA nejde. Nebo jde ale stálo by to dost peněz. Rozhodně víc, než 1150GSA, kde vlastně moc věcí potřeba nebylo. Ale vím, jak se ty problémy projevily, po jaké jízdě a jakém zacházení a chtěl bych vidět třeba Varadero nebo Vstrom nebo tu novou Moto Guzzi v takových situacích. S pár lidma s těmito silnicemi jsme jezdili a je to opravdu trápení. Tyhle motorky na terén nejsou vůbec. Zase LC8 je někde jinde, závodní konstrukce je na trhu ojedinělá ale zase naši kamarádi s LC8 990 řeší trošku jiné problémy - třeba spolehlivost po jednom roce kdy jezdili ty samé terény a brody, jako my. Sice se jim jezdilo mnohem líp ale teď jim motorky oplácí podivným chováním nízko umístěné elektriky, která prostě máčení ve vodě ráda nemá a neprojevuje se to hned...
Jestli tě štve, že 1200GS není pokračovatel tradice 1150GS/A, tak mě to štve taky ale už jsem se s tím dávno smířil a teď když vidím 800GS, tak je jasné, že na takové ježdění bude jiná řada a 1200GS jde dál cestou dvoukolového špičkového "SUV" a nevidím v tom problém.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS - povedla se???
...elektronika je pod světlem - ale máš pravdu, už jsem několikrát brodil po světlo...
...nicméně s el. sem nikdy problém neměl...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS - povedla se???
No ono je plast a plast. Já teda nevim z čeho dělá plasty ktm, ale na LC4 s tím mlátím o zem jak cvok a jediný co odpadává jsou blinkry.
Jinak vcelku souhlas s Tomášem, a co se týče elektroniky, je to hodně podobné jako u Discovery III. Taky jsou všichni zděšení co tam je elektroniky ale ona se tam dává právě proto, že se na ní není moc co pokazit. Ty řeči co jdou kolem, jak jsou nespolehlivý jsou prostě kecy těch, co se odmítají smířit s se silikonovým životem (ne kozama)
3 reakcí na tento příspěvek BMW R1200GS - povedla se???
Designově je moc hezká,jede jako z praku, je lehká a to dneska prodává.... bohužel "Čecháček" jako já, si motorku kupuje na hodně dlouho a čeká od ní téměř nesmrtelnost, čili o novém GS už nemohu uvažovat jako o dobré investici do motorky, se kterou se dá zestárnout - i když mě designově fakt táhne. Kultovní 1100GS je prostě můj osud a už se jí nezbavím....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS - povedla se???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS - povedla se???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS - povedla se???
Protože se to prodává víc než dobře. Jako výrobce bys snížil cenu výrobku, který je nejprodávanější v kategorii na trhu? Nesmysl.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS - povedla se???
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS - povedla se???
Edit: A absolutně nezaujatě se na to nedíváš ty stříbrná oranžádo :) (já koneckonců taky ne :))
Ale je otázka, jestli náhodou výrobce netěží z tradice a jména. Jakože asi určitě, že? Zákazníci za tohle půl mega zaplatí, je to přece GS....
Ale kolik lidí si tuhle motorku koupí i podruhé, potřetí? Tak jak to bývalo mezi majiteli GS zvykem?
Do terénu není a na silnici je příliš drahá co se všech možných výdajů týče. Snad jen krom spotřeby.
Majitel nového, lehkého, krásného a ultramoderního GS se tak stává oslíčkem otřes se. Koupí motorky za půl mega to nekončí. Teprve začíná....
GS1200 je mi naprosto šumák. Nemám na ni a ani kdybych měla, nechtěla bych ji.
Mě hlavně teď asi mrzí,že BMW už není symbolem spolehlivosti,ale prestižní značky za velkou cenu - jako oblečení Nike - normální kvalita za nadstandartní prachy.
Dnes už to není o tom: "chci kvalitu a proto mám BMW" - ale "mám prachy a proto si můžu dovolit BMW,drahej servis" atd....
Bojím se,že i na stáncích BMW, na výstavách motorek,si s tebou,jako človíčkem,co chce očumovat jejich stroje ani nepokecaj,ale když před nima zablejskáš zlatou kreditkou, tak budeš mít kafíčko na stole v tu ránu,aniž bys někdy na motorku chtěl lézt.
1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200GS - povedla se???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS - povedla se???
Neříkám že to tak není. To vůbec ne. Ale když v mnoha oborech poměr cena/výkon zákazníky vůbec nezajímá. Kdyby to tak bylo, tak třeba většina švýcarských hodinářských firem bude na mizině, nebudou existovat sportovní auta, limitované edice čehokoliv atd... Dost možná, že je dobře, že se trh neřídí jen poměrem cena/výkon :)
1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200GS - povedla se???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200GS - povedla se???
všechno pravda ale proč se teda prodává víc to BMW? Možná u konkurence chybí taková drobnost... říká se tomu "image" nebo nějaké kouzlo. Některé stroje to prostě mají a některé ne, i když jsou papírově mnohem lepší.
Jinak souhlas že BMW je drahá značka a má drahý servis ale upřímně řečeno, spolehlivost není horší než bývala, jen lidi jezdí s nesprávnou motorkou. Slyšel jsi někdy že by někde někdo zůstal viset s F650GS? Nebo o problémech G650X někde v divočině? Ne. Tyhle motorky jsou celkem navržené na takové podmínky. Stejně tak byla 1100GS nebo 1150GS a Adventure. Bohužel lidi nepochopili, že 1200GS je už z jiného těsta a buď se musí hodně upravit a vylepšit, aby byla alespoň přibližně tak odolná, jako bývaly ty 11xx a že je to opravdu SUV a ne offroad. Tradice netradice - opět příklad z oblasti aut - Pajero bývala kdysi ikona offroadu a podívej se, co je dneska - už nemá ani rám. V celé evropě je pomalu problém vyjet mimo silnici, aby tě nezabásl majitel pozemku nebo nejrůznější organizace (od myslivců po různé ochranáře). A lidí co jezdí do Asie nebo do Afriky je strašně málo. Jak v autech, tak na motorkách. Trend je jasný - image offroadu ale víceméně komfort na cestování po silnici. A když už offroad, tak buď hodně specializovaný (čistokrevné endura nebo offroad auta) a nebo něco na hraně, kam patří třeba i to nové GS, kde je funkčnost nadřazená tradici - takže bohužel těžký boxer nahradil lehčí motor. Jak jsem psal - chtěl bych taky velké, výkonné a v terénu použitelné enduro BMW s boxerem za dostupné peníze a s kvalitní technikou a zpracováním ale není a pochybuju že bude. Na té hranici mezi silnicí a terénem bylo KTM vždycky víc na straně terénu a BMW na straně silniční a podle mě se nic nezmění. BMW trošku víc obsazuje pozice takového hobby endura, kde dřív neměli vůbec nic ale že by udělali přímého konkurenta LC8 990 Adventure je nereálné. Nemají důvod. Ten trh za to nestojí. Možná někdy jednou bude nějaký exkluzivní stroj jako je HP2, který bude víc zaměřený na dálkové cestování offroad. Možná, přeju si to ale pochybuju že se to splní.
Jednoznačně. Kdyby byla cena stejná jako u japonských značek (například), určitě by to část kupujících odradilo. Podívejte se na to očima majitelů v cizině. Pro ně to stojí co já vím 5x míň vzhledem k příjmům. Zkuste si představit, že vyděláváte tolik, co třeba ve Francii nebo v USA. Bude vám pak vadit rozdíl v ceně?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Na neutrál točí kardan BMW R 1200 GS BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 3 | 7.10.2024 v 20:01 Otmarlojzek |
který ročník vybrat BMW R 1200 GS | Kuzy | 16 | 26.9.2024 v 17:54 TomH |
EWS BMW R 1200 GS | Fuksino | 2 | 25.9.2024 v 09:47 servisák |
BMW servis Ostrava a okolí BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 8 | 22.9.2024 v 19:00 FrancisR |
BMW R 1200 GS - 2005 Výroba klíčku BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 26 | 22.9.2024 v 10:30 Ivos |