Chci se zeptat zda se vyplatí si koupit pneu za nějakých 1300,- nebo si radši připlatit a koupit kolem 2000,-.
Příklad :
http://www.shop.jbr....u::9999**kateg::9999
http://www.megalevne...elli-diablo-corsa-3-(56w)-tl-120-65-r17-z~z8019227168310.html
2 reakcí na tento příspěvek Vyplatí se šetřit na pneu ?
Hellborn píše: Jako úúplný laik se Tě zeptám - dá se někdo dohledat, že studený slick bude mít lepší přilnavost než studená guma (to samé, že při stejné provozní teplotě (ktará pro normál pneu ideálnější) bude mít slick (jehož ideální provozní teplota je vyšší) lepší přilnavost) - jinak řečeno potkají se v provozu takové teploty pneu, při kterých je slick lepší nebo je to jen Tvůj názor (dojem)?
je to jen moje osobni zkusenost, uz se ale zase opakuju, jezdil sem 4km do prace (po Praze) kazdy den, mel sem jeste ZX9R 98, a vzdy sem zkousel podle ohrati motoru zvedat po ceste motorku na zadni, kdyz sem ji ohral trochu jeste na miste, tak uz tak po 2km (v pulce cesty), a rozhodne vim, ze rezanej slick sem neutrhnul ani nahodou, kdezto normalni guma se protacela, to je pro me znamka toho, ze ten slick proste je mekkej a drzi i relativne studenej (samo ne hned po vyjeti, to si rozbil hubu kamos s XX a taky sem to tu psal, ze by to neudrzela zadna guma, a sam mi rikal taky ze mu rezany slicky drzej paradne, poznatelne vic nez normalni gumy a to nejezdi zadnou strelbu taky). je taky mozny, ze po 2km se slick ohreje na vyssi teplotu, nez cestovne-sportovni guma, tim jak je slick slozenej a ma rychlejsi ohrivani. vzdyt i pri 0st.C sem normalni jizdou ohral slick tak ze se na nem nedala udrzet ruka.
me je to jedno, jezdete si co chcete, je to samozrejme vase volba, vase riziko, vase zdravi, to bez debat, ja vam to vnucovat nebudu abyste se pak nekde vyvaleli a svadeli to na me, i kdyz to bylo kdovicim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?
kubikula78 píše: Bubraku, dovol jednu příhodu.....před 2 lety, nepamatuju se, jestli to bylo zahájení, nebo ukončení, takže buď květen nebo září....teplo, sluníčko ale bylo. Na průtahu v Karlových varech, po ukončení akce, jel mladý klučina na slickách do mírné zatáčky. Já jí jezdím na mým Drakovi bezpečně, v pohodě kilem. Jemu to na supersportu ve 120 ustřelilo tak, že ho to propasírovalo pletivem, který je mezi jízdíma směrama. Teď tam má věneček a zbytek tý pneumatiky.....Selským rozumem musí každýmu dojít, že závodní technologie patří na okruh, ne na silnici!
a nebylo treba mokro?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?
Bubrak-ZX10R píše: a nebylo treba mokro?
No ty krááávo.....píšu, že bylo teplo a sluníčko, takže k tomu bylo určitě úplně mokro, louže jak svině a pršely z nebe žáby.....kubikula78 píše: No ty krááávo.....píšu, že bylo teplo a sluníčko, takže k tomu bylo určitě úplně mokro, louže jak svině a pršely z nebe žáby.....
Teplo a slunicko nijak nevylucuje mokro po desti. Takze kdovi jak to bylo nakonec, a kdovi co dotycnej zrovna udelal. Ulitnul mu zadek jo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?
2 reakcí na tento příspěvek Vyplatí se šetřit na pneu ?
Bubrak-ZX10R píše: kamos pichnul predni gumu ve 240km/h, nastesti na rovine
Ja v 180 - najedno jsem měl pocit že jedu po kolejích - nezatačelo to, nenaklápělo. Než jsem zpomalil vůbec jsem netušil o co jde a co se kuwa děje - dálnice u 9ti křížů směr praha při přejezdu mezi pruhy. Taky prakticky rovně.
1 reakcí na tento příspěvek Vyplatí se šetřit na pneu ?
1 reakcí na tento příspěvek Vyplatí se šetřit na pneu ?
ono to vypada, ze furt melu svoji a neuznam protinazor, ja ho respektuju a kazdej at si zvoli svoji miru rizika (uz tim ze vlezete na motorku tak pristupujete na zvyseny riziko umrti ci trvalych tezkych nasledku), jen zatim u me v pohode a kdyz si i vzpomenu jak sem jen prstem natlacil knot do diry v gume a drzelo to do 240 v pohode (nebo ta predni 2x lepena 10let stara do 280km/h), tak si rikam, ze to zas neco vydrzi a neni treba z tech, co si koupej levnejsi gumu delat magory, tak sem spis takova protivyvazovaci strana
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?
kubikula78 píše: FishX3> To máš samo pravdu. Byl to supersport, tuším R1, ale není až tak podstatný jestli měl 130 nebo 150 koní, bylo jich prostě hodně Byl to policajt, kolem 25 let. I samotný policajti na konci řekli, že mít normální gumy tak byl v poho. Pročpak se asi na slicky dávají nahříváky, že? Kdyby je šlo ohřát jízdou tak pošlou motorky udělat si 2-3 kolečka na okruhu a hotovo.....A to nemluvím o tom, že kdyby to přežil a skončil třeba na vozíku tak mu nikdo nic nedá, protože to pojišťovna okamžitě hodí na gumy.
Hehe prohlaseni policajta o tom ze na normlnich pneu by se to nestalo ma vahu
Slicky samozrejme ohrejes i jizdou, a nahrejvaky se tam davaj pro usporu penez, kazdy kolo na okruhu stoji prachy a je skoda jet jedno kolo zahrivaci kdyz jde pneu ohrat v boxech a jet hned od zacatku nadoraz...
Bez urazky, kdyz toho o pneumatikach moc nevis tak nemudruj
Na motorce jsem za devet let co ji mam nemel nove pneu, vetsinou ty s 2mm vzorku co sem dostal zadara a dojezdil do smrti a nikdy sem se na nich nevyvalel... Chce to jet podle toho co tam ke nazute a nemit slepou duveru v pneu a jezdit vic nez na co mam....
Naposledy editováno 21.02.2013 17:14:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?
Slicky ohřeješ jízdou samozřejmě, ale jízdou v provozu asi těžko, nebo jste fakt pekelný střelci.
Sukin píše: assassin>
Slicky ohřeješ jízdou samozřejmě, ale jízdou v provozu asi těžko, nebo jste fakt pekelný střelci.
Jo mozna je neohrejes na optimalni teplotu, ale na takovou ze drzi alespon jako vzorkova pneu jo... Nebo jezdim na vsem daleko pod limitem protoze zajedu temer stejne na jakekoliv pneu...
Btw zahrat pneumatiku je pouze a jenom o jejim silovem namahani, ano ohrat ji namahanim od pretizeni v zatackach neni snadny-cistou jizdou, ale akceleraci a brzdenim to dokazes snadno, proste brzda plyn styl a na pneu neudrzis ruku
Naposledy editováno 21.02.2013 17:40:43
1 reakcí na tento příspěvek Vyplatí se šetřit na pneu ?
1 reakcí na tento příspěvek Vyplatí se šetřit na pneu ?
dewwil píše: Věř a víra tvá tě uzdraví To co sundavám v práci některejm střelcům z motorky za gumy tak ty bych nechtěl ani zadarmo a kupodivu se nikdo nevyválel a to přijel borec na Blackbirdu kde měl na předku 9 let starou Dunlopku slítanou na plátno, to mi hlava nebrala a taky se nevyválel, prostě když máte cit pro gumy co máte obutý tak se dá jezdit skoro na všem, vrchol byla holka na R6 tady z fóra co přijela s desetiletou Bridgestonkou na předku jestli bych jí to nedofouknul, že jde lítat Horoměřický zatáčky a ještě na gumě měla napříč šlic jakoby od nože a na gumě byl vzorek cca 1mm na bocích a to holka lítá na kolínko...Takže kdo umí ten umí, kdo neumí tomu nepomůže ani posvěcenej superultramegafungl slick či racing street lepivka, chce to mít prostě už nějakou zkušenost a nejezdit s vědomím, že to ta guma udrží...Já sundal jen jednou gumy cca po týdnu, ne že by byly starý, ale byly tak tvrdý, že i zahřátý ustřelovaly, nějaký Dunlop D221, na tom se fakt dalo jezdit jen rovně...
nene
Né jak už psali klici. Zaleží jak jezdíš a podle toho kupuješ gumy. Slick se dá ohřát na běžných silnicích v květnu -září na pohodu. Samozřejmě ne tak dobře aby fakt fungoval jak má. To na okruhu. Ale když seš trochu magor tak ten slick je dobrej. Ale pruser přichází, když bude nějaká velká nehoda a začne se v tvým biku štárat nějakej znalec. Budeš platit vše ty pokud neumřeš. Další pruser je, že slick se mě zdá že chládne dřív. Takže dát pozor a pořád myslet na to že když někde sedíš na kofole a pak po 20 minut vyjedeš s plným plynem mužeš lítat po asfaltu. A když je okolo 5-7 stupnů nefunguje skoro vubec. Teda na silnici. Já tak rozmrdal R1, taky jsem pořád nemyslel že tam mám slick a v +5 stupních jsem přidal plnej na 1 čku a šel jsem... Ikdyž 2 dny předem jsem lítal na slicku po kolenu okolo 9 stupních ale pak se mě to vymstilo
Na obyč silničních gumách bych nešetřil pokud chceš nové. Tam bych kupoval jen prověřený značky. Dají se ale koupit jetý vzorkový gumy jeté na silnicích a tam bych se nebál, pokud teda není nejak poškozená.
A co se týče použitých vzorkových pneu z okruhu ( supercorsa, D211 apod) tam bych dal za pozor na přední pneu. Je olítaná na krajích. Záleží jak moc. A když pojedeš zatáčku a budeš muset mašinu přitáhnout do většího náklonu tak může začít podkluzovat. Já tak koupil jetou supercorsu a po 4 tým dívným pocitu s předku a lehkým podklouznutím jsem to zhodil pryč a na předek chci jen novou. Předek jak uchčije moc, už se vezeš. Zadek ještě jde. Tot moje poznatky