dík všem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje
HornisGSX píše: pesastor> hlvaně že ty máš klenot s kterého si každej sedne na prdel
Já jenom k těm starejm klenotům mám DR 650 z roku 1992. Ale abych pravdu řekl vůbec mě to netrápí víc financí sice nebylo, to je fakt. Ale na provoz je to motorka přesně pro mě jak na silnice, tak na opravy. Na babičku šlape jak píchlý prase ...A co já vím, je přeci jedno na čem jezdíš ne ? hlavně že jezdíš, a máš motorkářskýho ducha !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje
a dejte si tam co chcete mě je to vážně jedno třebas si čumte do budíčku mě je to putna já si jen myslím že je to na motorku narpstá zbytečnost
Podle mě je na k ničemu kontrolka tlaku, protože při poruše některého komponentu většinou nesvítí, což je požadovaný stav. Tlakoměr je lepší, ale komplikovanější a dražšší.
Ono taky když začne blikat kontrolka je už pozdě.
Ale ruku na srdce, kdo to opravdu sleduje?
Specifikum je třeba guzzi, kde starší motorky mají filtr ve vaně a únik oleje nepoznáš. Což je třeba po výměně filtru dost blbý, páč to nemůžeš okem zkontrolovat.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje
Těch možností je víc. Například taková yamaha má pouze čidlo hladiny oleje, ale ne tlaku, takže se dozvíš po zhasnutí kontrolky pouze že máš olej ve vaně, ale nemusí to mazat.
1 reakcí na tento příspěvek Budík tlaku oleje
Hornis, přesně kvůli takovým jako jseš ty aby se tady člověk raději neptal. Znáš odpověď na dotaz nebo máš konstruktivní radu?Tak odpověz. Nemáš?Tak raději neříkej nic.
Kvůli takovým jako jseš ty tady to fórum upadá - člověk se bojí zeptat aby nevypadal náhodou jak blbce, že něco neví, že chce poradit...
Prostě to tam chce, tak se ptá na způsob jak to tam dostat, případně na zkušenosti a ne na tyhle blbý řeči...
Ja budika vozim od sedmdesatejch let na kazdym 4T co jsem mel od J500 OHC. Tal blbn prepusteci ventilek a delal jsem kvuli tomu horejsek. Od ty doby je tlak oleje dulesitejsi jez otackomer.
Hornisu a poobjejfh vseznalku typu Pat a Mat je tu prehrsel.... Bohuzel!
1 reakcí na tento příspěvek Budík tlaku oleje
Náhodou měřák tlaku oleje není špatná věc, jelikož, jak už bylo zmíněno, tlakové spínače pro kontrolku jsou prakticky vždy nastavené tak "nízko", že sice (někdy) ukážou náhlou ztrátu tlaku (výpadek čerpadla, nasátí vzduchu do zubovky, porucha přetlakového ventilu), ale před postupnou ztrátou tlaku už nevarují a necelá atmosféra je pro mazání motoru fakt málo.
Osobně mám na F128A dodělané měření teploty glykolu a tlaku oleje (s využitím čidel a přístrojů z přístrojovky (nejspíš) z nějaké Lancie, kde byla dokonce i teplota oleje), přece jen u motoru 40let starého s najetými 230000km (a který se navíc neválí v každé druhé stodole) je člověk rád, když má větší jistotu.
Holt rovněž patřím k těm, pro které "čím víc toho přístrojovka ukazuje, tím líp".
A pokud jde o postupný pokles tlaku, tak ukazatel tlaku oleje by se dobře hodil třeba u GS500, kde je kontolka dobrá spíš jen na indikaci zhasnutí motoru - když za jízdy problikne, je už pozdě. Tento motor je velmi citlivý na dodržení hladiny a při jízdě "brzda-plyn" začíná znatelně žrát olej.
BladeRider> V takovém případě sundám víko hlavy a hned vídím, zda jde olej na vačku, nebo na vahadla, nebo povolím snímač a rovněž poznám, na čem jsem. Zrovna nedávno se mě kámoš ptal, že mu na Š105 po ohřátí problikává kontrolka tlaku, pak už na volnoběhu svítila pořád. Olej na vahadla jakžtakž šel, ale nakonec to bylo tím, že auto bylo přestím dlouho odstavené a ani jeho táta si nemohl vzpomenout, jak dlouho tam olej byl, tož mě hned napadlo, která bije - a kámoš později napsal: "při vypůšťaní potvrzena Tvoja diagnóza švarcovej wasrůfky z radiátoru". Vyměnil olej a hned bylo vše v cajku.
1 reakcí na tento příspěvek Budík tlaku oleje
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje
já nevím jak většina z vás, ale pro běžné ježdění to k životu nepotřebuju... chápu to u závodních speciálu, upravených motorů, nakl.aut, prac.strojů a u historických strojů jo ale na motorce? nevím no! Já raděj čumím před sebe a kolem sebe než na to jak mě skáče budíček! Myslím si, že pravděpodobnost závady mazaní je mizivá!
pesastor> no vidíš to nemám hned pro jedny běžím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje
Naposledy editováno 25.02.2013 17:18:49
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výfuk cobra Yamaha XV 1600 WildStar, Yamaha XV 1700 Warrior, Yam... | petrscz | 0 | 6.8.2024 v 14:32 petrscz |
Motor zdechnul, ozývá se drnčení a ... Yamaha XV 1600 WildStar, Yamaha XV 1700 WildStar | ZaFr | 11 | 20.6.2024 v 20:06 MartinXL650V |
Yamaha wildstar nejde startovat Yamaha XV 1600 WildStar | Plankton | 7 | 20.6.2024 v 07:48 Mašer. |
Držák origo výfuků Yamaha XV 1600 WildStar | georges63 | 4 | 30.5.2024 v 14:18 georges63 |
Nádrž Wildstar Yamaha XV 1600 WildStar | čáslava | 2 | 11.4.2024 v 17:58 ja1 |