Lidlovka je super jen ta cena
Davepuschkin - mam jak 4ku tak 6ku a zkus hadat proc delaji vice typu? No podle velikosti baterek. Malou nabijim malim proudem a velkou velkym..jednoduche.
Oboje luxus S ctekem take v pohode.
Naposledy editováno 28.03.2013 10:16:59
1 reakcí na tento příspěvek Optimate 6
1 reakcí na tento příspěvek Optimate 6
1 reakcí na tento příspěvek Optimate 6
3 mrtvé baterie, to bude špatným skladováním, klidovým odběrem na mašině nebo špatným dobíjením (rady typu "když naměříš aspoň 14,4 V za chodu motoru, je to ok" jsou k prdu, protože ti může kecat měřák nebo napětí hodně kolísá třeba podle teploty regulátoru a to na místě neověříš).
Taky máš třeba motorku, kde jde na baterku teplo a to pak chcípne každá.
olda3 píše: Nabijim optimate6 moto i auto a v pohode rozsah je 0,4-5A nikdy do motobaterie nepustila 5A je to signalizovano kontrolkou.Jo a motobaterii mam 8Ah.Ani baterku nevyndavam nabijim prez 12v zasuvku.Za me .
kurde, to jsem nevěděl, že to jde přez 12V zásuvku, to sú věci
1 reakcí na tento příspěvek Optimate 6
Tak jsem koupil CTEK mxs 5.0. a super, nabíječka stále nabíjí, více stupňů nabíjení a vypadá to, že baterie ještě nějaký čas vydrží(zatím se stále nabíjí)
Je to ta nej. nabíječka co je na trhu (v cenové relaci kolem 1600,-kč)
POZOR: nepoužívat mod RECOND pro baterie s GEL elektrolitem!
Jinak bych Optimate 6 nepoužíval mimo rozsh 15-240Ah, max budeš mít baterii o něco rychleji nabitou, záleží kolik dáva Amper
Naposledy editováno 31.03.2013 23:59:30
Sidonius78 píše: Tak jsem koupil CTEK mxs 5.0. a super, nabíječka stále nabíjí, více stupňů nabíjení a vypadá to, že baterie ještě nějaký čas vydrží(zatím se stále nabíjí)
Je to ta nej. nabíječka co je na trhu (v cenové relaci kolem 1600,-kč)
Uz jsem to tady psal nekolikrat .... Ctek se chova jako tvrdej zdroj a dokaze si poradit i s uplne vytlucenou baterkou. Bohuzel spousta lidi si porad mele svoji pohadku o chytrejch nabijeckach (pomalu se modlej k Lidl nabijeckam) a nutnosti nejdriv pouzit stary trafo.
Jsem rad, ze se najdou lidi, ktery radi pridaji par korun a maji vec, ktera jim vydrzi pomalu do konce zivota.
2 reakcí na tento příspěvek Optimate 6
Nemám LIDL nabíječku, ale vím o ní, že nabíjí léta a dobře.
Proto ji používá tolik lídí.
Baterku s 9 V přëd nabíjením už nemá moc cenu zachraňovat, a pokud to chceš zkusit, tak snad máš baterku i v autě, nejen v moto, a máš kus drátu, ne? Na pár vteřin připojíš a stane se totéž, jako když se začne točit alternátor.
Odpojíš a hned nabíjiš nabíječkou.... není co řešit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate 6
rrss píše: Trojnásobek ceny je pár korun? Zajímavé.
Nemám LIDL nabíječku, ale vím o ní, že nabíjí léta a dobře.
Proto ji používá tolik lídí.
Baterku s 9 V přëd nabíjením už nemá moc cenu zachraňovat, a pokud to chceš zkusit, tak snad máš baterku i v autě, nejen v moto, a máš kus drátu, ne? Na pár vteřin připojíš a stane se totéž, jako když se začne točit alternátor.
Odpojíš a hned nabíjiš nabíječkou.... není co řešit.
Mám i starý model Tronic T4X a nyní i tu nejnovější z Lídlu. Nabije to každou baterku to ano, jen do doby kdy vezmeš multimetr a začneš proměřovat v průběhu dobíjení a po nabití a zjistíš, v čem je rozdíl.
Prostě v koupi lidl nabíječky jsem udělal chybu, na nabíjení staré klasické autobaterie ji klidně připojím, ale na moto jí nedám.....
PS: dnes jsem zkusil baterii co má bratr nabít, 7 měsícu ležela v kotelně. Změřil jsem napětí 12,3V pak připojil LIDL nabíječku a začla nabíjet, po cca 1minutě přepla do udržovacího modu......to mi stačilo.Ano baterie je nabitá, ale při zátěži neudrží a je to v háji. To je vše z mého pohledu. Pokud někdo má na drahou motorku, ale na nabíječku nemá, nechápu. Ctek je super nabíječka, jediná věc mi vadí, že nemá ukazatel napětí a amper, aby jsi viděl průběh nabíjení.
1 reakcí na tento příspěvek Optimate 6
Sidonius78 píše: jediná věc mi vadí, že nemá ukazatel napětí a amper, aby jsi viděl průběh nabíjení.
Myslím, že se to dá dokoupit asi za 1000 Kč...
Naposledy editováno 30.03.2013 21:33:40
olda3 píše: Nektere veci jdou proste vyrobit vyrazne levneji pouze za cenu vyrazne snizeni kvality -- a tak je to bohuzel se vsim vcetne potravin,naradi atd.
Presne tak ... Ja vzdycky rikam, ze vetsina lidi si nejdriv koupi to levny, aby zjistili, ze si meli koupit to drahy. Ja uz se snazim to levny vynechat a usetrim tim dost penez.
1 reakcí na tento příspěvek Optimate 6
Cena výrobku je dána pouze a jedině tím, co jsou za něj lidi ochotni dát.
V menší míře je dána tím, kdo ho prodává. Pokud motoshop s 3 prodanými nabíječkami za měsíc, tak bude to samé levnější v¨marketu, kde jich prodají 30 za týden.
Ješte v menší míře je cena dána tím, kolik ks se vyrobí. A dnes už prakticky nezáleží na tom, kde se vyrobí, protože téměř vše se vozí z Asie, počítače, tablety, mobily, boty Puma, Adidas, Nike, značkové hadry - prostě všechno.
1 reakcí na tento příspěvek Optimate 6
Jinak jestliže je u Optimate 6 dobíjecí proud 0.4 až 5A (a to skutečně je, dokonce světelně indikován, jak je psáno výše), tak jediný důvod, proč výrobce uvádí doporučenou kapacitu nabíjených baterií 15 až 240 Ah je možná ten, že kdyby výrobce napsal, že to prostě nabije všechno, tak se jejich ostatní (rozsahově nižší) nabíječky prodávat nebudou. Jinak si to nedovedu vysvětlit.
A konečně - kdyby dávala fakt těch 5A trvale a kdyby to fakt tak ničilo baterku, tak už mam v hajzlu 2 motobaterie. Fakt ale je, že všechny auto/moto baterky mi šlapou jak hodinky a jednu cca 7 let starou autobaterii to dovedlo ještě oživit.
Vcera jsem si koupil BMW K1200R a chci se zeptat, jestli Ctek je vhodnej na BMW zasuvky. Na strankach Optimate, jsem cetl, ze ctyrka dual je delana prave kvuli BMW motorkam, z duvodu setrnosti k elektronice.
Prostě virální reklama, dovozce vytvoří pár profilů a začne chválit svoje zboží.
Davepuschkin: to si nech poradit na BMW fóru, protože tady jen bývalí a současní majitelé BMW vědí, že novější motorky s CAN busem vypínají zásuvku několik minut po vytažení klíčku, takže JAKOUKOLI nabíječkou bez CAN busu prostě BMW nenabiješ :)
Vcera v noci me to nedalo a dal jsem vybitou uplne do mrte baterku jak na Optimate 6 tak na 4.
A vysledek je takovej za na uplne vymlacenou batreku vam to napali na PLNO tedy 5Amper a Opti2 nebo kolik to dava. Proste oboje jedou to chvili nez se to nabije do urciteho stadia.
A to je to proc se to dela. Na slabou baterku je to proudu moc..proto se dela slabsi.
Radeji budu nabijet mensi proudem jak vecim. Slabe baterce to nedela dobre a vari.
Jinak vam to namlati oboje.
Ted uz si to preberte a kupujte co chcete. Vyrobce neni blbec.
Používám ji i na autobaterii a jsem spokojený.
Loni na výstavě jsem se ptal na nabíječky Optimate a přímo jejich prodejce mi řekl, že pro motorku je lepší Optimate 4, má lepší charakteristiku (víc stupňů) nabíjení než Optimate 5. Ta je braná spíš jako univerzální.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate 6
Sidonius78 píše: Mám i starý model Tronic T4X a nyní i tu nejnovější z Lídlu. Nabije to každou baterku to ano, jen do doby kdy vezmeš multimetr a začneš proměřovat v průběhu dobíjení a po nabití a zjistíš, v čem je rozdíl.
Prostě v koupi lidl nabíječky jsem udělal chybu, na nabíjení staré klasické autobaterie ji klidně připojím, ale na moto jí nedám.....
PS: dnes jsem zkusil baterii co má bratr nabít, 7 měsícu ležela v kotelně. Změřil jsem napětí 12,3V pak připojil LIDL nabíječku a začla nabíjet, po cca 1minutě přepla do udržovacího modu......to mi stačilo.Ano baterie je nabitá, ale při zátěži neudrží a je to v háji. To je vše z mého pohledu. Pokud někdo má na drahou motorku, ale na nabíječku nemá, nechápu. Ctek je super nabíječka, jediná věc mi vadí, že nemá ukazatel napětí a amper, aby jsi viděl průběh nabíjení.
Naposledy editováno 01.04.2013 18:53:48