Před čtrnácti dny jsem dovezl ze servisu Yamaha v Ostravě svou 53pětku, kterou jsem koupil v lednu. Měl jsem ji na servisní prohlídce a na jejich doporučení jsem si do ní nechal dát novou baterku (Topline, mj. byla pěkně drahá). Dnes jsem se chtěl projet a po otočení klíčku motorka ani neškytla, baterie byla úplně vybitá. Zkoušel jsem ji dát na nabíječku a ampermetr se ani nehnul, takže se obávám, že to má za sebou. Otázkou ale zůstává, co může být toho příčinou. Může být baterie od výroby špatná i přes to, že jsem na ní ze servisu odjel? Nebo mi něco žere baterku i po vypnutí klíčku? Původní majitel s tím s tím údajně problém neměl. Máte s tím nějaké zkušenosti? Budu vděčný za každou odpověď! Hned v úterý s baterkou pojedu zpět do Yamahy, ale rád bych znal Vaše názory.
Na to, že je to moje první motorka a ještě jsem ani pořádně nevyjel to začíná pěkně
Díky moc!
1 reakcí na tento příspěvek Nová baterka v háji po čtrnácti dnech
Jinak fungující dobíjení poznáš jednoduše. Nastartujěš a rosvítíš světla proti zdi, s měnícíma se otáčkama musí měnit intenzitu.
2 reakcí na tento příspěvek Nová baterka v háji po čtrnácti dnech
petrumr píše: nový baterky jsou nabity za sucha a až servis tam dá elekttrolit a mají se když se nejede dobít nabíječkou.Já bych to řeěšil, že bych to dobil a až potom bych to reklamoval, kdyby zátěžák klesal.
Dobrý ptákovina. Ale pobavil jsi po ránu Prosím nastuduj si, na jakém principu funguje olověný akumulátor.
petrumr píše: nový baterky jsou nabity za sucha a až servis tam dá elekttrolit
Když už, tak elektrolyt.
A jestli tím "za sucha" myslíš nabíjet třeba v dílně v suchém prostředí a ne třeba v kádi s vodou nebo v bojleru v nasycené páře, ta to asi fakt raději v té dílně...
Ale jestli se domníváš, že olověný článek "za sucha" (bez elektrolytu) je nabitý, tudíž s nějakou využitelnou kapacitou respektive nábojem a s nenulovým svorkovým napětím, tak si prosím raději ponechej své vědomosti pro sebe.
A buď tak hodný a neposkytuj tyto sve "dobré rady" takto veřejně.
jardaviro píše: Zajímalo by mě co všechno servisovali, a kolik ta sranda v yamaze stála.
Jinak fungující dobíjení poznáš jednoduše. Nastartujěš a rosvítíš světla proti zdi, s měnícíma se otáčkama musí měnit intenzitu.
NO píšeš tak na půl. Ano, ukáže ti to, že to dobijí,ale špatně. Protože regulátor dobijení by ti měl udržet právě stejný prod i napětí jdoucí do baterky po celém spektru otáček stejné.
Když už chce použít zeď, bude rozdíl akorát meti tím, jesli svítíš s běžícím motorem a nebo s vypnutým. Za běžícího ti bude svítít malinko víc, vypneš motor a malinko povadne světlo.
1 reakcí na tento příspěvek Nová baterka v háji po čtrnácti dnech
Ale uz se neponizi odpovedet na tema 'byl jsem v garazi,vyzkousel jsem, dosle jsem k zaveru ze.....'!
Asi uz je ta zima k nepreckani! Ja bych jezdil, az bych plakal - I BEZ BATERKY!
pesastor píše: Taky divny vlakno: autor polozi otazku, dostane pres 30 odpovedi, z nichz nektery docela smysluplny.
Ale uz se neponizi odpovedet na tema 'byl jsem v garazi,vyzkousel jsem, dosle jsem k zaveru ze.....'!
Asi uz je ta zima k nepreckani! Ja bych jezdil, az bych plakal - I BEZ BATERKY!
O tom mi povídej, když už to vypadá,že bude líp, začně padat ta bílá věc((
Párkrát jsem se proje do práce,ale to je tak všechno, nebaví mě ráno škrábat sníh ze sedla
2 reakcí na tento příspěvek Nová baterka v háji po čtrnácti dnech
Takže pokud nepůjde baterka babít,tak patrně došlo k zátěži ihned po nalití a tím šla celá aku do řiti. No a co se týče nbíjení,tak každopádně změřit. Po zakoupení 535ky s kolegou to byla jedna z prvních věcí,která se měnila./regulátor napětí/ J.
Benda1 píše: Některé aku jsou opravdu "nabité za sucha" - neznamená to, že jsou však 100% nabity. Na start to ovšem stačí. Tyto baterie by se po nalití měly nechat "ustát", tzn. neměly by být hned zatěžovány.
Takže pokud nepůjde baterka babít, tak patrně došlo k zátěži ihned po nalití a tím šla celá aku do řiti.
Šlo mi jen o to, co si kdo představuje pod akumulátorem "nabitým za sucha".
Protože za sucha, před nalitím elektrolytu do jednotlivých článků olověné baterie, je tento dosud stále jenom potenciální zdroj elektrické energie nefunkční - s nulovou kapacitou.
Teprve až po nalití elektrolytu a po elektrochemickém ustálení (v běžných podmínkách a teplotách po cca 30 až 40 minutách) se stává akumulátor funkčním bez negativního vlivu na jeho životnost.
Poznámka nebo informace pro neznalé (tím nemyslím Tebe) - už jenom tím samotným pouhým nalitím elektrolytu a tim cca půlhodinovým klidovým ustálením získává nový (dosud nepoužitý) akumulátor cca 2/3 své jmenovité kapacity, bez jakéhokoliv (vnějšího) nabíjení nebo dobíjení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová baterka v háji po čtrnácti dnech
Benda1 píše: Dovi: některé aku jsou opravdu "nabité za sucha" - neznamená to,že jsou však 100% nabity. Na start to ovšem stačí. Tyto baterie by se po nalití měli nechat "ustát" tzn. neměly by být hned zatěžovány.
Můžeš to dále rozvinout.
3 reakcí na tento příspěvek Nová baterka v háji po čtrnácti dnech
- napětí baterky bez zátěže - 12,9V
- napětí baterky po zapnutí spínací skříňky - 12,8V
- po rozsvícení světel bez motoru - 12,2V a klesá
- při startování - 10,7V
- po nastartování se sytičem - 16 - 17V
- po nastartování včetně světel - cca 14V
- po zahřátí bez sytiče 14,5V a při přidávání plynu až 18V
- únik proudu se mi po odpojení kostry a zapojení měřáku do série nepodařilo naměřit, ale nevím jestli jsem to dělal správně - odpojení černého kabelu (-), připojení + měřáku na - baterii a - měřáku na kostru..? všem elektrikářům a lidem znalým se omlouvám za možné kraviny co tu píšu, nikdy jsem to nedělal
- při přidání plynu se mění intenzita světla
- po ukončení testu má baterie napětí 13,52 a po stovkách co cca 5 sec klesá
Nějaké rady co bych měl ještě zkusit/prověřit/proměřit? Nebo už z výše uvedeného dokážete říci v čem je problém a taky proč se mi baterie vybila po dojetí ze servisu?
Ještě jednou díky moc všem co mi pomáhají, velice si toho vážím!!!
TTIOTdrummer píše:
- po nastartování se sytičem - 16 - 17V
- po zahřátí bez sytiče 14,5V a při přidávání plynu až 18V
Špatný regulátor... přebíjí a nevratně poškozuje akumulátor, zkracuje život žárovkám a může vést k destrukci říďící jednotky i další elektroniky palubní sítě.
1 reakcí na tento příspěvek Nová baterka v háji po čtrnácti dnech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová baterka v háji po čtrnácti dnech
1 reakcí na tento příspěvek Nová baterka v háji po čtrnácti dnech
Díky.
TTIOTdrummer píše: Podle všeho co se tady dočítám mám nejspíše vadný regulátor dobíjení. Ovšem není to následek něčeho?
Díky.
Jak jde o elektriku nebo o ženský, možný je vždycky úplně všechno.
Jestli za běhu motoru nebyly silové kontakty pevně připojeny k plus a/nebo minus pólu akumulátoru, mohlo vinou této zdánlivé banality dojít k poškození regulátoru nebo dokonce i alternátoru (záleží na zapojení a konkrétním provedení).
K závadě mohlo dojít díky těm volným kontaktům, byly tam hrozné rázy kdykoli se propojily kontakty a kdykoli se odpojily od baterky.
Někdo tu radil vyčistit kontakty,ale to dle mě je to už zbytečné, i když jeden nikdy neví
Rozhodně bych to už netrápil, hrozí ze odděláš i alternátor a jak tu někdo psal i CDI.
Odvez to do servisu a nech si to proměřit. Náhradní regulátor nekupuj orig., ten stojí mailant. Alternatiivu nabízí ignitech asi za polovinu a líp se chladí než orig.
Ohledně baterky- těžko říct. Není dobré že klesá sama o sobě,ale taky měla až moc, takže by chtělo vědět na jakou hodnotu se dostane třeba do zítra. Možná nebude KO.
Napětí naprázdno vybité 6článkové baterie: 11,8–12,0 V
Napětí pod zátěží, při kterém se má ukončit vybíjení: 1,75 V (pro jeden článek)
Pro 6článkovou baterii to je 10,5 V
Všechna napětí jsou platná pro 20 °C, v případě změny teploty se musí vhodně upravit.
Hodnota udržovacího napětí se může lišit v závislosti na výrobci.
V případě dobíjení udržovacím napětím se napětí musí pečlivě nastavit, protože nízké napětí způsobuje sulfataci elektrod a vysoké jejich korozi a ztrátu elektrolytu, což významně zkracuje životnost akumulátoru.
Napětí pro občasné dobíjení baterie (12V): 14,2–14,5 V
Napětí, při kterém začíná výrazná tvorba vodíku a kyslíku: 2,4 V (pro jeden článek)
Po ukončení nabíjení baterie (12V) do plného nabití klesne napětí rychle na 13,2 V a poté pomalu na 12,6 V.
1 reakcí na tento příspěvek Nová baterka v háji po čtrnácti dnech
Ovšem pořád nechápu, proč se mi baterie vybila. Pochopím, že povolené kontakty mohly mít za následek odrovnání regulátoru. Nebo poškozený regulátor může mít vliv na vybití baterie i když moto stojí? Žádné úniky proudu jsem nenaměřil, tak co je potom příčina vybití baterie?
Všem díky!
TTIOTdrummer píše: Zítra baterku proměřím ještě jednou, jaké napětí si drží. Doufám, že to přežila, neb dle cen regulátoru bych nerad kupoval i novou baterku.
Ovšem pořád nechápu, proč se mi baterie vybila. Pochopím, že povolené kontakty mohly mít za následek odrovnání regulátoru. Nebo poškozený regulátor může mít vliv na vybití baterie i když moto stojí? Žádné úniky proudu jsem nenaměřil, tak co je potom příčina vybití baterie?
Všem díky!
Naposledy editováno 31.03.2013 20:10:06
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motoservis Garage Sid Vamberk Yamaha XV 535 Virago | ZEMANVLA | 0 | 23.8.2024 v 13:31 ZEMANVLA |
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10416 | 24.5.2024 v 16:52 rancher |
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago | CubaLibre | 5 | 17.4.2024 v 12:28 zetka125 |
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago | Denyd | 1 | 14.4.2024 v 19:30 Kolja73 |
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago | Sieg | 4 | 30.3.2024 v 21:00 Sieg |