Já jsem vybíral padáky přes zimu a nakonec jsem se rozhodl, že koupím to, co se mi už jednou osvědčilo na SVčku. Ale Rutan si potrpí spíš na kvalitu a ochranu než na zachování kapot, tak jsem se s tím musel nějak poprat a udělat díry. Nejdřív jsem se toho bál, ale nakonec se to ukázalo jako uplně jednoduchý. Stačilo nabarvit vršek držáku protektoru barvou (já použil fixu na pneumatiky), přiložit kapotu, kam se barva otiskla, a už jsem věděl, kam udělat díru. Nejdřív jsem to předvrtal malým vrtákem a pak, když už bylo vidět skrz kapotu, jsem věděl kterým směrem pilovat. Stačí nejdřív kulatej a pak půlkulatej pilník a půl hodinky práce. Dá se vypilovat přesně to, co je potřeba. Čiliže návod máte a nebojte se toho. Vážně je to jednoduchý a vypadá to potom dobře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
a nemusím asi připomínat, že to ZXR na to asi nebude to pravé ořechové:) i když na to základní naučení to asi stačí. asi nebudeš ze začátku řešit, proč ti chcípá motor po pěti sekundách jízdy po předním že:))
2 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot
RUTAN píše: tak tím je moje PM zbytečná:)
a potvrdilo se mi to, co jsem psal. funkční padáky na tuhle motorku vyrobit nejdou. Promiň, ale tohle je na ozdobu, ta sada nemá vůbec žádnou tuhost.
v pohodě, zkoušet to nebudu
ještě existuje verze od Puig, tam je protektor dole pod lakovanou kapotou, původně jsem je měl mít, ale nebyly skladem a čekací doba více jak měsíc a já to potřeboval kvůli pojišťovně mít namontované.
foto
ten hříbek mají speciální konstrukci, při pádu vezme část energie a rozevře se, na jejich stránkách to bylo anglicky popsáno.
dnes již mají na er6 třeba tohle:
Naposledy editováno 07.04.2013 23:59:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
JerryTheRay píše: pylot> Tak jako pěkný jsou, o tom žádná, ale když lehneš tak je motorka většinou stejně na hadry - pokud nespadne ze stojánku...
Ja mam spis opacnou zkusenost. Padnul jsem jednou na svym SV, padnul jsem na pujcenym RSV a pak na tom samym RSV prej padnul jeste kdosi jinej a obe ty motorky porad jezdej a jsou v poradku co ja vim. Nejlip dopadlo moje SV, kterymu se nestalo skoro vubec nic, ale bylo to ve vracaku pri rychlosti okolo 40 kmh, pak to RSV co jsem slozil tak to bylo tak v 50, kousek se sklouzlo a pak si hrklo o obrubnik (pozvolnej okruhovej) a tam se ten pomocnej padak ulomil a ramu se vubec nic nestalo. Skody byly jen na podrenejch kapotach, zlomena spojka a zlomena saltrpacka takze motorka nepojizdna, ale skody skoro minimalni. A o tom tretim padu toho moc nevim, protoze jsem to nevidel, ale uz jsou na nem zase padaky od Rutana, takze asi s nima byla taky spokojenost.BaRT> No, ja jsem predevcirem utahoval desitky a dvanactky imbusy, tohle vypada jako dve M8 a jedna M6 a jeste na ne pusobi paka. Ale v ruce jsem to nemel, tak tezko soudit.
RUTAN píše: to mně taky zajímá, protože tuhle motorku jsem měl v dílně 2x na odměření a pokaždé jsem usoudil, že udělat ty padáky tak, aby fungovaly a byly bezpečné prostě nelze
třeba se pletu:)
Ještě přidám pár odkazů na padáky pro ER-6F (650F Ninja), které jsem našel:
R&G
R&G2
HPS
whaccessories
Je to prostě hliníkový masivní kus , takže to moc netlumí náraz , každopádně jsou asi 10cm dlouhé a když spadneš tak se tou dopřednou silou motorky celý šroub i s padákem ohne po směru jízdy(pádu)mluvíme o pádech při rychlostech 100km/h a více.
To samé při highsideru na výjezdu ze zatáčky 100km/h a více , když z motorkou práskneš plnou silou na bok.
Podle mě má RUTAN skvělé řešení kdy je nejdříve namontována nějaká základní masivní deska a na ní teprve šroubován padák.
Ten držák kapoty je ten jediný a hlavní problém proč na to nejde udělat kvalitní sada...prostě zavazí.
a ty černé na ER-6F mají jednu, na první pohled vážnou vadu - jsou umístěny v rohu okna kapotáže bez sebemenší vůle a při pádu se tyhle padáky (zvlášť pokud nemají velkou tuhost, což bude tenhle případ) rády ohýbají směrem nahoru-dozadu. To způsobí, že vemou za kapotáž, která buď praskne nebo ne. tipnul bych si to první.
já už ze zkušenosti nevěřím ničemu menšímu než plotna z 10mm tlustého certalu a minimálně M10 šrouby, protože i tohle se při pádu ohýbá jak nic.
Naposledy editováno 08.04.2013 09:38:12
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
pylot píše: Ja mam spis opacnou zkusenost. Padnul jsem jednou na svym SV, padnul jsem na pujcenym RSV a pak na tom samym RSV prej padnul jeste kdosi jinej a obe ty motorky porad jezdej a jsou v poradku co ja vim. Nejlip dopadlo moje SV, kterymu se nestalo skoro vubec nic, ale bylo to ve vracaku pri rychlosti okolo 40 kmh, pak to RSV co jsem slozil tak to bylo tak v 50, kousek se sklouzlo a pak si hrklo o obrubnik (pozvolnej okruhovej) a tam se ten pomocnej padak ulomil a ramu se vubec nic nestalo. Skody byly jen na podrenejch kapotach, zlomena spojka a zlomena saltrpacka takze motorka nepojizdna, ale skody skoro minimalni. A o tom tretim padu toho moc nevim, protoze jsem to nevidel, ale uz jsou na nem zase padaky od Rutana, takze asi s nima byla taky spokojenost.
BaRT> No, ja jsem predevcirem utahoval desitky a dvanactky imbusy, tohle vypada jako dve M8 a jedna M6 a jeste na ne pusobi paka. Ale v ruce jsem to nemel, tak tezko soudit.
jooo tak to jsi ty?:))) no vidím, že se řídíš mým heslem "kdo nepadá, jezdí pod své možnosti" )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
ale jo, odrely se stupacky a zavazicka...
RUTAN píše: tak tím je moje PM zbytečná:)
a potvrdilo se mi to, co jsem psal. funkční padáky na tuhle motorku vyrobit nejdou. Promiň, ale tohle je na ozdobu, ta sada nemá vůbec žádnou tuhost.
S tím nejde nic jiného než souhlasit pokud se soudný člověk podívá na tu montážní sadu tak i ten kdo o tom nemá ani potuchy musí uznat že je to zcela na h......
1 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot
1 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
Ahoj o jake slevě je řeč? Mam Aprilku ETV 1000.
1 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot
Vrtací sada
A místo drahých padacích rámů bych motorku dobře pojistil a to včetně řidiče. :D
Naposledy editováno 08.04.2013 22:29:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
BaRT_Czech píše: padáky tam jsou, pád platí pojištovna - pokud bych je tam neměl tak se platí větší pojistka
což dává smysl. zejména pokud si tu motorku necháš aspoň dva roky, aby se ti ta sada zaplatila. a to předpokládám ano
Nick86 píše: RUTAN> "Pokud jste zde nenašli váš typ motocyklu, kontaktujte nás a získejte tak protektory s výraznou slevou, nebo zcela ZDARMA!"
Ahoj o jake slevě je řeč? Mam Aprilku ETV 1000.
:) to platí, ale caponord je enduro..tam ti bez okolků řeknu, dej tam rámy:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
pylot píše: dave-lister> Ridic pojistenej je a pojisteni motorky by nejspis vyslo draz nez padaky. Vrtaci korunku bych musel koupit a to mi prislo zbytecny kdyz mam pilnik. Navic bych musel vyrezavat diru do sikmy plochy a nevim jak by mi to slo.
jde to. je to pakárna, ale jde to. např. moje oblíbená montáž do RSV 1000, tam vrtáš do plochy pod sklonem tak 45°:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
RUTAN píše: jde to. je to pakárna, ale jde to. např. moje oblíbená montáž do RSV 1000, tam vrtáš do plochy pod sklonem tak 45°:)
RSV je presne muj pripad. Nez bych dojel do zelezarstvi a koupil to, tak jsem mel jednu diru hotovou. A jeste jsem usetril za benzin.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
pylot píše: RSV je presne muj pripad. Nez bych dojel do zelezarstvi a koupil to, tak jsem mel jednu diru hotovou. A jeste jsem usetril za benzin.
ale musím říct, že jsi šikovný, protože na RSV tu díru udělat rovnoměrnou je docela dřina a tobě se to povedlo velmi hezky.
RUTAN píše: což dává smysl. zejména pokud si tu motorku necháš aspoň dva roky, aby se ti ta sada zaplatila. a to předpokládám ano
Je to svobodná volba jako každá jiná.
Někdo dá přednost pojištění a nechá vydělat pojišťovně, nebo si koupí padací rám nechá vydělat výrobci těch ochraných věcí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
RUTAN píše: ale musím říct, že jsi šikovný, protože na RSV tu díru udělat rovnoměrnou je docela dřina a tobě se to povedlo velmi hezky.
Já bych neriskoval poškození kapot v hodnotě x tisíc a raději to dělal korunkou nebo jiným vhodným nářadím.....Nebo ještě lépe nechal to udělat člověkem který s tím má zkušenosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot
dave-lister píše: Já bych neriskoval poškození kapot v hodnotě x tisíc a raději to dělal korunkou nebo jiným vhodným nářadím.....Nebo ještě lépe nechal to udělat člověkem který s tím má zkušenosti.
Táta vždycky říkal, že kdo se bojí, sere v síni.floyd05 píše: Já bych nad tím moc nešpekuloval... Osobně si myslím že zrovna RUTAN je člověk,kterému prošlo už hodně motorek rukama a i viděl výsledky své práce a podle mě ví z nás asi i nejvíc možnosti,výhody a nevýhody... Co se týká ceny,každá práce něco stojí a zrovna tohle jsou malé položky na to co to pak stojí po samotné bouračce... A to vím o čem mluvím
Tak s tím taky souhlasím.
A RUTAN je opravdu člověk, který ví co dělá a HLAVNĚ - dělá to DOBŘE !
2 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot
[img]