Naposledy editováno 18.04.2013 17:53:54
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Jawku na dojezd do práce...
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Jawku na dojezd do práce...
Řešit u Babetty/pincka pojistku navíc a gumy nemá moc cenu, protože dost pionýrů jezdí ještě na Barumkách z 80. let a pojistka stojí kilo na rok, nebo ji dávají pojišťovny i zdarma k autu.
Inak za 10000 by si možno zohnal čajna skúter 125-150ccm, to žere cca 3L a ide trvale min. 80km/h. Pneu vydrží viac ako ty :) Ak zoženieš taký vydarený kus ako som mal ja, tak sa dá reálne šetriť proti autu, cca 40% nákladov. A dá sa jazdiť aj v miernom daždi.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Jawku na dojezd do práce...
nenazranej píše: Tak to koupim elektrokolo Stoji 10 000 a zere 6 Kč na 100 km. Reálně se za rok zaplatí a výdrž má tak dva tři roky? Ale to už je na tento web hrubé téma, i když je to pořád jedna stopa
S těmi elektrickými bicykly pozor!!! A to zejména na životnost akumulátoru. Míval je jeden maník v jednom bazaru (zastavárně) u nás a nepochybuju o tom, že ohledně servisního zázemí by dělal "nelosumim, nemi šéski" (a to není "čong"). Za 14 - 16 tis. Kč to sice může vypadat lákavě, ale co potom, když některý komponent řekne "dost" a Ty nebudeš mít šanci dobrat se náhrady? Navíc jeden koega z tohoto serveru už na to upozornil, že náhradní díly, natož akumulátory, pro tato vozítka, jsou na webu, natož na v ČR dostupných e-shopech prakticky nadohledatelné.
Být Tebou bych bral nějakého toho "slimáka", nebo nějaký ten moped s motrem Monkey, ale tam pozom na povedený/nepovedený exemplář.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Jawku na dojezd do práce...
...ale říkám si, jestli páďo není na denně 2x 20km málo... já jezdím 15 kiláků na 200ccm nebo 125ccm a je to tak akorát.
Ačkoliv to udělá maximálně pár minut navíc.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Jawku na dojezd do práce...
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Jawku na dojezd do práce...
BETKA: (majitel po telefonu deklaroval 1,5l/100 km při 50-60 km/h, jinak max 70 km/h). To znamená při ceně 36 kč za litr - a spotřebě asi kolem 1,5 cca (odhadem) 8 litrů benzínu na měsíc což je 288,-Kč měsíčně. Reálný (v úvozovkách) ekonomický rozdíl by tedy byl 751,50,-Kč -měsíčně. To vede k tomu, že betka se po necelých deseti měsících provozu sama zaplatí. Vzhledem k tomu, že se s ni rád projedu i za kamarády, reálně se zaplatí tak za 7 měsíců (za sezónu).
Tak jak to vidíte . Já bych byl asi prom tu betku : D.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou Jawku na dojezd do práce...
nenazranej píše: AUTO: takže dojezd do práce 12 km denně (jedna cesta) tzn. 24 km (cca) každý den. 24 x 5 (nevim kde je rovnáse je - 120 km týdně. Auto žere 5,5 nafty při cca. 35,-Kč za litr tzn. že měsíčně při 22 pracovních dnech ujedu 528 km. To je tedy okolo 29.7 litrů nafty na měsíc x 35 kč za litr je 1039.50 kč.
BETKA: (majitel po telefonu deklaroval 1,5l/100 km při 50-60 km/h, jinak max 70 km/h). To znamená při ceně 36 kč za litr - a spotřebě asi kolem 1,5 cca (odhadem) 8 litrů benzínu na měsíc což je 288,-Kč měsíčně. Reálný (v úvozovkách) ekonomický rozdíl by tedy byl 751,50,-Kč -měsíčně. To vede k tomu, že betka se po necelých deseti měsících provozu sama zaplatí. Vzhledem k tomu, že se s ni rád projedu i za kamarády, reálně se zaplatí tak za 7 měsíců (za sezónu).
Tak jak to vidíte . Já bych byl asi prom tu betku : D.
A kde máš pojistku a olej, filtry, gumy? Druhá motorka k autu se nevyplatí. Měl jsem Komára na stavbu a spotřeba byla 3,5 litru. Stavba skončila a já to radši prodal dřív než se to rozesralo. Jedna motorka ti na dijíždění do práce nestačí?
TMEC Betka, Kentoya Twinshot a další klony se bez debat vyplatí. Zpracování je sice na hovno, ale je to dělník, takže je hlavní motor a ten je OK.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou Jawku na dojezd do práce...
Mike70 píše: A kde máš pojistku a olej, filtry, gumy? Druhá motorka k autu se nevyplatí. Měl jsem Komára na stavbu a spotřeba byla 3,5 litru. Stavba skončila a já to radši prodal dřív než se to rozesralo. Jedna motorka ti na dijíždění do práce nestačí?
hele, právě kvůli tomu, co píšeš se druhá motorka dokáže vyplatit. už jen nová guma na Inazumu bude stát tolik, jako údržba Betky na celej rok, možná dva. pak destičky, řetězovka.....atd.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Jawku na dojezd do práce...
tam si kup aspoň 1kw elektromotor do předního kola, kup za litr olevěné baterky, 12Ah aby ti to těch 50km tam a zpátky vydrželo i bez šlapání (baterky stačí trakční ty jsou za pár korun) no a držák na těch 15kilo nálože za baterky si doma nějak zbastlíš sám Horské kolo snad doma máš... Investice do 8tisíc se vším všudy po rovince to s tebou samo těch 30kmh pojede a ani to nebude vypadat jako nějakej hybrid... Babetu s tím v kopci potřeš jak nic
Naposledy editováno 20.04.2013 19:57:57
callowsick píše: hele, právě kvůli tomu, co píšeš se druhá motorka dokáže vyplatit. už jen nová guma na Inazumu bude stát tolik, jako údržba Betky na celej rok, možná dva. pak destičky, řetězovka.....atd.
No jo, ale je tam taky jednou za dva roky technická (500,-) a pak případný závady...
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Jawku na dojezd do práce...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou Jawku na dojezd do práce...
Podle mě to za zvážení stojí. Kdyžtak mi napiš do zpráv. S elektrokolama mam hodně zkušeností.
Hippieguy píše: Kamy> Elektrokolo by bylo řešenim, ale radši koupený. I ty nejlevnější, co stojej 10-13k ujedou na jeden zátah 30km bez příšlapu, což by pro tvoje použití dostačovalo. Pivko by sis moh dát cestou, je to braný furt jako kolo. Elektřina na 100km je tak těch 6kč a akumulátory vydržej tak 6000km, pak se jim začíná snižovat kapacita. Repasi zvládneš doma a jeden akumulátor stojí 500kč a jsou tam 3.
Podle mě to za zvážení stojí. Kdyžtak mi napiš do zpráv. S elektrokolama mam hodně zkušeností.
Jen malý dotaz...opravuješ ty kola stejně jako to tvé V.D.O. ?
Naposledy editováno 21.04.2013 01:43:36
Mike70 píše: A kde máš pojistku a olej, filtry, gumy? Druhá motorka k autu se nevyplatí. Měl jsem Komára na stavbu a spotřeba byla 3,5 litru. Stavba skončila a já to radši prodal dřív než se to rozesralo. Jedna motorka ti na dijíždění do práce nestačí?
tak druhá moto se rozhodně vyplatí
gumy na tohle stojej do litru a jsou navždy, údržba vicemene nic (v pripade ty betky, jdnou dvakrat do roka litr oleje) stk neresim (kdyby mel neco s spz tak 500 za dva roky je malickost) pojistku mam asi 80kč
rok jsem na motorce dojizdel znamenalo to 3x větší spotřebu, zadní gumu v prdeli po pulroce a 1x olej s filtrem navic a ted me spocti co bych usetril kdybych mel jenom jednu motorku
Hippieguy píše: Kamy> Elektrokolo by bylo řešenim, ale radši koupený. I ty nejlevnější, co stojej 10-13k ujedou na jeden zátah 30km bez příšlapu, což by pro tvoje použití dostačovalo. Pivko by sis moh dát cestou, je to braný furt jako kolo. Elektřina na 100km je tak těch 6kč a akumulátory vydržej tak 6000km, pak se jim začíná snižovat kapacita. Repasi zvládneš doma a jeden akumulátor stojí 500kč a jsou tam 3.
Podle mě to za zvážení stojí. Kdyžtak mi napiš do zpráv. S elektrokolama mam hodně zkušeností.
kde to makas mate nejakej eshop s dílama? zajimaly by me ceny, klidne do pm
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa Dandy 50 Sachs Jawa 50 Dandy | Jawak123 | 5 | 27.8.2024 v 10:29 AveKT |
Jawa dandy 50 sachs kde zohnať novy... Jawa 50 Dandy | Jawak123 | 1 | 1.5.2024 v 16:53 karavanista |
Dandy 50 Jawa 50 Dandy | DRotter | 7 | 6.4.2024 v 18:57 DRotter |
Dandy 50 Jawa 50 Dandy | bukovjan | 5 | 2.3.2024 v 16:26 bukovjan |
Jawa Dandy 50 Sachs nastavenie zapa... Jawa 50 Dandy | Jawak123 | 4 | 8.7.2023 v 04:01 2stroke |