Takže pište své pozitivní i negativní zkušenosti, vkládejte fotky.... Díky.
Pro upřesnění, toto vlákno je pro pneumatiky primárně určené do terénu, ne pro kompromisní pneu typu E-09, TKC, Karoo apod. Ceny berte hrubě orientačně, co vyhodil srovnávač.
____________________________________________________________________________________________
1. Mitas C-02
rozměr 130/80-17, cena od cca 1100,-Kč
Jedná se určitě o nejoblíbenější pneumatiku v této kategorii. Sám ji jezdím, poměrně nízká cena a domácí výrobce určitě při výběru hrají roli.
Dle výrobnce je určena pro tvrdý a kamenitý terén, s čímž souhlasím, zde jsou vlastnosti naprosto dostačující. V bahně moc jistoty nedává a má horší samočistící vlastosti. Tvrdá směs má zase tu výhodu že moc neubývá při občasných silničních přejezdech, ani špalky nemají snahu se vylamovat.
____________________________________________________________________________________________
2. Maxxis M 6001
rozměr 130/90-17, cena od cca 1450,-Kč
Guma vyššího profilu je z dost měkké směsi. Dobře drží v měkkém terénu, na suchu však velice rychle ubývá. Trvanlivost oproti Mitasce je tak třetinová. Dobrá alternativa na podzim a jaro k C-02, na kterou přezout až se oteplí.
____________________________________________________________________________________________
3. Heidenau K 74
rozměr 130/80-17, cena od cca 1650,-Kč
Vypadá zajímavě, zkušenosti s ní nemám. Pokud někdo ano, tak pište.
____________________________________________________________________________________________
4. Mitas XT-644 Army
rozměr 4,75-17 (odpovídá 120/90-17), cena od cca 1400,-Kč
Bývalý Trelleborg Army, používaný mimo jiné i švédskou armádou. Nyní vyráběný v Mitasu pod označním XT-644.
Osobně zkušenosti nemám, špunty se mi ale zdají dost drobné. Pokud někdo vyzkoušel, pište.
____________________________________________________________________________________________
5. Pirelli MT 21 Rallycross
rozměr 130/90-17, cena cca od 1850,-Kč
Nezkoušel jsem, nevypadá zle. Jezdil jí někdo?
____________________________________________________________________________________________
6. Cheng Shin C-755
rozměr 4.60-17, cena cca od 1100,-Kč
V podstatě historická pneumatika. Tento asijský gigant ji vyrábí již od 70tých let. Je to kopie dnes již nevyráběného Metzeler Multicross. Dle zahraničních recenzí nic moc, zkusil někdo?
____________________________________________________________________________________________
7. Pirelli Scorpion MX Extra
rozměr 110/90-17, cena cca od 1150,-Kč
Užší guma, což nemusí být vždy nevýhoda, cena je zajímavá. Možná jí otestuju. Jezdil jí někdo?
____________________________________________________________________________________________
8. VEE RUBBER VRM147
rozměr: 130/90-17, cena cca od 1800,-Kč
Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.
____________________________________________________________________________________________
9. VEE RUBBER Vrm 109
rozměr 4,5-17, cena cca od 1500,- Kč
Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.
Naposledy editováno 20.04.2013 10:31:02
1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Tu první jezdil (offroad) kamarád Storeman na KLR 650 a hodně ji chválil , prý lepší než C02.
Jinak C02 má na těžkých endurech dobrý vlastnosti i v bahnitým terénu. Minulý týden jsem jel jednu dost náročnou rally s hodně hahnitými, doslova sračkovitými úseky a borec na Africe, co jsem s ním kus jel a měl C02 si to dával a prakticky mi nedal možnost k předjetí a poodjetí. Na KLX mi C02 neseděla, bláto a sníh bylo utrpení.
XT 644 v 17" se prý už nevyrábí. To psal jeden kluk v jiným vláknu, co ji chtěl koupit, víc o tom nevím.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
O ukončení výroby XT 644 tu někdo psal, ptal jsem se na to v jiném vláknu uživatele Vonmi co dělá u cháry a napsal mi toto: "Na základě požadavku trhu a prodejců se pokračuje Mitas v její výrobě"
Jinak co jezdíš ty?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Pro Superteneru je daný rozměr 140/80/17 a osobně do čurbesu tahám C-02. Vyzkoušená klasika. Výborný poměr cena- kvalita. Nikdo z nás se nevyhne nějakým asfaltovým přesunům. Nová C-02 ti na asfaltu moc jistoty nepřidá, ale stačí skočit do škarpy a tam je doma (stačí jí lehce ojebat a po 500 km už drží i na silnici) V offu potkám spousty podkladů a nezaregistroval jsem, že by se zalepila v bahně. Boční vedení parádní. Tvrdší směs mě nijak neomezuje, samozřejmě jen u těch přesunů (kruháky jezdim v driftu). Počkám si ještě na recenzi od kolegy který má nazuto Maxxise, ale pokud je životnost C-02 oproti Maxisu více než o polovinu delší, tak není třeba vymejšlet.
Závěrem- pokud někdo má ambice takat superteneru do těžšího offu tak určitě C-02 nesklame. Na E-09 jsem klouzal jak pošuk a naopak mě překvapilo, že po nazutí C-02 jsem pocítil konečně ten záběr. Jen bacha na rozměr 130 šířka..
Potvrzuješ Jankova slova že u těžších strojů C-02 sedí i na mokru/blátě/sněhu. To tedy u mé "střední váhy" neplatí - tam už je trochu nejistá, ale samozřejmě když se chce tak se to dá taky. Na suchu si ji nemohu vynachválit.
Tou "osvědčenou klasikou" jsi jí definoval výstižně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Co řeším, je přední guma. Nejvíc pádů jsem měl vždycky na přední kolo. Po nějakým zkoušením jsem se na Kawě dopracoval k S12XC a je to fakt pecka. Teď padám kvůli tomu už podstatně míň a taky jsem díky tomu dost zrychlil.
Na Berga jsem zrovna včera obul na předek Mich. Competition IV, tak uvidím, jestli bude lepší než S12, kterou jsem si na něm taky vyzkoušel. Na pohled vypadá, že lepší bude .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Co to je ta řezačka na špunty? A jaký místo prořezáváš, jako základnu špalku aby byl vyšší?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Osobně jsem zkoušel gumu v zimě na sněhu před a po prořezání a rozdíl byl zásadní . Můj názor je, že prořezaná guma brala líp jak nová.
Naposledy editováno 20.04.2013 11:47:53
1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
s tím prořezáním naprosto souhlasím. Taky jsem si tu řezačku pořídil a C-02, kterou jsem chtěl už vyměnit tam určitě ještě nějakou dobu nechám. Minulý týden jsem docela bahnil a bralo to skvěle. Já mám zadek 17", takže je C-02 bych řekl nejlepší volba cena-výkon-výdrž. Ale pokud náhodou natrefím na mokrej asfalt tak jedu jako pos....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Čau, Tom
Přední? Uvidíme, třeba až se někdy budu nudit
2 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Na všech gumách co jsem na afce měl(silniční i špunty) jezdím po silnici pořád stejně - nejsem žádnej závodník.
Kdo nazuje špunty jezdí v terénu a kdo jezdí v terénu je zvyklej když se motka občas zavlní
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
C 21 je hodně oblíbenej předek i mezi ostrejma endurama, určitě dobrá kombinace.
Přesně tak, občasný zavlnění na silnici není na škodu I když jednou mi na asfaltu po dešti takovej už trochu starší (tvrdší) předek ustřelil, naštěstí si stačilo dupnout a zase se chytil, ale bylo to vo fous.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Takovou a podobnou prekerku zažije každej at jezdí na čemkoli obutej do čehokoli.
Tak to hustíš docela dost, ale možná je to těžším strojem. Ta C-02 je dost vysoká a má tvrdý boky, na ráfek jsem nikdy nešel a to hustím míň, jak jsem psal. Docela mě překvapuje že se ani jednou nepootočila, a to nemám haltr.
2 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Akorát že jsem jezdil tu druhou ze dvou možností pneumatik: VEE RUBBER 4,50-17 Sport VRM 109 67P.
Kawu KLR 650 jsem pořídil na silničních gumách a protože jsem chtěl jezdit v terénu dal jsem na zadek Mitas E-09.
A hned první 2 jízdy v terénu mě ukázaly, že to byl krutý omyl! E-09 jsou silniční špunty a v bahně a na mokré trávě berou stejně jako sjetá silniční guma! Po asi 200 km šla dolu!
O pneumatikách Vee Rebber jsem nevěděl. Odvezl jsem motorku svému mechanikovi aby mi tam dal něco terrénějšího a tak jsem objevil Vee Rubber.
A v terénu to bylo rázem úplně něco jiného!
Najednou jsem stíhal i klukům na rychlých ostrých (asi trochu přeháním )
Já jsem stále nestíhal, ale pneumatika ano!
Vydržela rok, asi 2200 km a obul jsem ji opakovaně! Potom jsem motorku prodal.
Je to ale vyloženě Offroudová guma, do bláta, mokra i sněhu. Je dost měkká a tak na asfantu rychle ubývá. Pro cestovatele se nehodí.
Naposledy editováno 21.04.2013 20:38:45
17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
teď mám 18" tak je to zase o něčem jiném
jinak vee rubber vrm 147 mě přišla jako jasná kopie MT21 - docela dobrá guma na cestování,na silnici je příjemná, v terénu za sucha docela schopná, ale v bahně poté co se sjede hrana už moc nebrala
přední jsem měl jak vrm147 tak MT21 a MT21 vydržela déle a celkově jsme z ní měl lepší pocit ač vzorek je identický, takže rozdíl ve směsi byl docela znát
vepředu dojíždím c19 a v terénu dobré, ale na silnic je to o strach
1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Má někdo zkušenost E09 vs C02? Jezdím tak 50 / 50 on / off. Co si o tom myslíte, je to dobrá cesta tato guma nebo je to scestné?
17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Podle mě je to pneu určená hlavně na měký povrch. Až ji dorazím tak jako další pujde C-02.
Takže jsem v podstatě potvrdil co se o ní píše v úvodním příspěvku.
Naposledy editováno 22.04.2013 20:43:16
1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
TomElefant750 píše: Humusus> Pěknej počin, tohle vlákno . Já se přídám k C02, jsem s ní moc spokojenej na těžký motorce s těžkým jezdcem (dříve Elefant 750, dnes TA600, dříve přes 130kg, dnes lehce pod 120 ). Nechceš dát dokupy něco podobnýho na přední gumy? Tam je ten výběr asi větší, mohlo by to bejt zajímavý.
Čau, Tom
Tome, však ty víš, která je nejlepší
Maty