Vrchol ceske vedy a techniky - neni znamo, ze by vymysleli od te doby neco novejsiho...
Ross Hedvicek
1 reakcí na tento příspěvek Vrchol ceske vedy a techniky
1 reakcí na tento příspěvek Vrchol ceske vedy a techniky
1 reakcí na tento příspěvek Vrchol ceske vedy a techniky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrchol ceske vedy a techniky
Čechie byla určena hlavně malým rodinám, kterým třímístný stroj plně vyhovoval. Na chuť jí přišli i sportovní jezdci. Ve své době byla ceněna pro spolehlivost, ale i posmívána pro neobvyklou konstrukci motoru a hliníkových litých kol. Ta přitom byla spolu s koly firmy Porsche vůbec první na světě. Cenově byla Čechie srovnatelná s ostatními motocykly, ale lišila se mnohem přijatelnějšími cenami za servis. Na montáži motocyklů se podílelo 10 lidí. Ovšem jednotlivé součástky nechal Liebisch vyrábět v mnoha továrničkách celého Šluknovského výběžku. Na výrobě motocyklů se tak podílelo na tři sta lidí. Produkce Liebischova podniku byla určena převážně pro severočeské trhy. Pro české zákazníky nesla jméno Čechie, pro německé Böhmerland. Pouze jeden z mála soudobých časopisů hovořil o "českém klenotu mezi motorkami". Obecně byl stroj spíše opomíjen. Mezi svými současníky zaujala Čechie už svým designem. Narozdíl od obecně převažující černé barvy zářila červeno-žlutou nebo zeleno-žlutou (šedou) kombinací.
Od roku 1925 do začátku 2. světové války přišel Albin Hugo Liebisch s pěti základními typy motocyklu Čechie:
dlouhý cestovní
krátký
super dlouhý čtyřmístný model se dvěma převodovkami, který byl určen vojákům
v roce 1935 to byl dvoutakt o obsahu 350 ccm3
po roce 1938 vyvinul dvoutakt s obsahem 700 ccm3, údajně s ním měl jezdit po Fukově
V garáži u vily svého mecenáše Hilleho a posléze v Kunraticích u Šluknova Liebisch během 14 let vyrobil na 1 200 kusů svérázných motorek (původně se předpokládalo 3 000 ks). Dochovalo se jich kolem 75, v České republice jich je 50 a v dobrém technickém stavu 38.
134 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrchol ceske vedy a techniky
2 reakcí na tento příspěvek Vrchol ceske vedy a techniky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrchol ceske vedy a techniky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrchol ceske vedy a techniky
neboj, mně může nasrat jenom volič ČSSD...
1 reakcí na tento příspěvek Vrchol ceske vedy a techniky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrchol ceske vedy a techniky
já mám třeba k veteránům pěkný vztah, mám doma větší sbírku veteránu a postupně si je renovuji. není prostě nad to, zavzpomínat si na ty časy, na čem jezdili naši dědkové... :)
1 reakcí na tento příspěvek Vrchol ceske vedy a techniky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrchol ceske vedy a techniky
Kde jsi narazil na Rossicka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrchol ceske vedy a techniky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrchol ceske vedy a techniky
moc peknej veteran :) jako klucina kdyz jsem ji videl ve SM (Svet motoru, ne nSado maso) :D tak jsem z ni uchcaval :D :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrchol ceske vedy a techniky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrchol ceske vedy a techniky
ale hus, Afra je jeste o rok starsi :lol: :lol:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrchol ceske vedy a techniky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrchol ceske vedy a techniky
jj. Tatik jako fakan lital po lese s nakou Jawkou jeste s rucni razenim, njn. kdyby to tak clovek tusil, pak ji prodali za "par piv" :/ :lol: :lol:
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrchol ceske vedy a techniky
po absolutním vykurvení, když jsem začal brát trochu rozum, tak jsem ten šrot aspoň věnoval nějakýmu veteránistovi :marod: (jako úlitbu motobohu :) ) ale dodnes bych nad sebou blil :puke:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrchol ceske vedy a techniky
Desmo píše: VlaHa>
ale hus, Afra je jeste o rok starsi :lol: :lol:
ono nejde tak o rok výroby jako o technický provedení :lol:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrchol ceske vedy a techniky
no ty woe, to je mozna ta co me tatik :)