Co neubrzdíš, neokecáš
2 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
Když člověk na motorce neumí brzdit, tak na ní nemá co dělat!!!
Naposledy editováno 30.04.2013 11:45:37
1 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
4 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
Nezkoušel, na své motorce bych to nechtěl, a kdybych to tam měl, tak to odmontuju. Všem známým a blízkým doporučím to samé.
Uznávám, na cestovním stroji, který váží půl tuny to není až tak od řeči, avšak když už ABS tak vypínatelný.
Mám k tomu pár důvodů.
A to, že:
1) lidi, kteří maj první motorku s ABS se v životě nenaučej brzdit!!! A troufnu si říct, že je stále mnoho lidí co brzdit neumí. Moje prevence je snaha učit se na každé křižovatce.
/nejde o brždění na suchu, ale na mokru a sněhu! - krom toho na sněhu-ledu ti ani abs nepomůže/
2) i když se nebavíme o závodním použití, tak absence ABS při krizovce může zachránit život, když člověk umí brzdit, protože zabrzdí o hodně dřív!
3) Člověk na motorce bez ABS musí být daleko obezřetnější, protože nemůže spolíhat na to, že mu ABS zafunguje. A kdo ze začínajících jezdců, nebo jezdců s nezkušeností bez ABS říká, že ne, tak kecá a já mu nevěřím. Jízda s ABS vede ke zpohodlnění a ke zhoršení obezřetnosti na motorce.
4) Ř.P. není uzpůsobený tak aby učil brzdit, bez ABS, na všech druzích vozovky. A umění brzdit je základní, ten nejzákladnější předpoklad k tomu abych na motorku mohl vlézt!!
Kdybych byl autoškolák, nebo učil své dítě třeba jednou v budoucnu, tak bych ho 50x učil brzdit a pak 1 přidat plyn. Tudíž na motorku nemají právo, v zájmu jejich vlastního života, vlézt! Protože nikdo z nich neumí brzdit bez ABS.
Zákony o povinnosti ABS jsou naprosto absurdní, život ohrožující a nesmyslné.
V dnešním provozu, a vzájemném chování vozidel, je to tak strašně nebezpečný, že pokud neumím brzdit, opravdu na tom nemám co dělat.
Naposledy editováno 30.04.2013 12:06:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
Velkobouchač píše: kdysi v něakym časopisu to zkoušeli redaktor, normální smrtelník a smržák a nejkratší vzdálenost byla tuším smržák s ABS,
patrně myslíš toto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
Souhlasím s tebou v jediném a to, že pro závodní použití je ABS kontraproduktivní, ale to je všechno.
2 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
ABS je protismyk kola, při smyku kola, brzda povolí a kolo se protáčí, tím se nesmykne, ale kolo nebrzdí!!!! Posilovače do toho nepleť a tuplem ne posilovač řízení, kterej je na ouplně jinou kapitolu.
Skalik>
K tomu netřeba se vyjadřovat
Modelovej případ, borec jede na mokru auto před ním duplo na brzdy, borec brzdí ale díky abs není schopnej zastavit, v lepším případě pokládá motorku na zem, v horším...
kdyby uměl brzdit bez něj, mohl zabrzdit dřív, nebo mi chceš tvrdit, že ne ?
Naposledy editováno 30.04.2013 12:22:26
xBaryk píše: rak> 1) auto je úplně něco jinýho, tam ABS patří. Posilovač je trochu něco jinýho nemyslíš ?..
ABS je protismyk kola, při smyku kola, brzda povolí a kolo se protáčí, tím se nesmykne, ale kolo nebrzdí!!!! Posilovače do toho nepleť a tuplem ne posilovač řízení, kterej je na ouplně jinou kapitolu.
takže vozidlo a abs vlastně nebrzdí? chápu to správně ??
1 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
xBaryk píše: Che> Když dojde k sepnutí ABS, kolo se musí protočit a tím ztrácí brzdnej účinek. Nebo znáš nějaký abs co vlastne není abs ?
a zablokovaný kolo brzdnej účinek má??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
Che píše: a zablokovaný kolo brzdnej účinek má??
O tom je právě to umět brzdit!!! Vědět co si na brzdách můžeš a co si nemůžeš dovolit, a to lidi kteří jezdí jen s ABS nemůžou vědět, protože to dělá ECU za ně!!!
Naposledy editováno 30.04.2013 12:24:38
xBaryk píše: O tom je právě to umět brzdit!!! Vědět co si na brzdách můžeš a co si nemůžeš dovolit, a to lidi kteří jezdí jen s ABS nemůžou vědět, protože to dělá ECU za ně!!!
mluvíš o něčem jiným - odpověz na otázku
Naposledy editováno 30.04.2013 12:25:12
1 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
Ne proto, že bych z toho byl udělanej, a byl do toho blázen, ale proto abych získal zkušenosti a hlavně naučil se brzdit !!!
Když řeknu jel sem na číze, uděláte si ze mě prdel, jenže já jezdil i na cebru a to není motorka zrovna ideální s ne zrovna ideálníma gumama. Jeden den se mi stalo dvakrát, že jsem jel na ledě a při lehkým líznutí přední brzdy sem ležel, ale o to jde, získat cit pro brždění přdní brzdou ale bez ABS.
Ze svých zkušeností vím, že jízda na moto v dnešní době není prdel a že člověk musí sakra ostražitej aby dojel domů!! Chci proto tedy udělat maximum a svůj stroj ovládat co nejdokonaleji.
Naposledy editováno 30.04.2013 12:35:15
xBaryk píše: Nemluvím, celou dobu tu píšu o umění brzdit. když člověk umí brzdit zabrzdí dřív bez ABS než s ABS. Pod pojmem umění brzdit myslím vědět co si můžu a nemůžu dovolit, DÁVKOVAT SI BRZDY aby se kolo nebloklo, ale přitom využívat jejich max. potenciál!!!
abs reaguje až tehdy, když kolo jde do bloku - jestli seš vždy tak úžasně dobrej a nikdy ho nezablokuješ, vůbec nesepne - jak ti teda může uškodit ??
Naposledy editováno 30.04.2013 12:35:46
4 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
Che píše: abs reaguje až tehdy, když kolo jde do bloku - jestli seš vždy tak úžasně dobrej a nikdy ho nezablokuješ, vůbec nesepne - jak ti teda může uškodit ??
Tak znovu, Ty jako řidič motocyklu se nemůžeš spolíhat na to, že Tě ABS zachrání, napřed musíš umět dobře brzdit bez ABS, až pak si můžeš říct, jo vemu si bajk s ABS. Řidič který tohle umí ví do čeho jde. Řidič který s bržděním nemá zkušenosti by si tohle neměl říkat, protože neví do čeho jde a co drždění obnáší. V jeho vlastním zájmu. Můj názor.
Naposledy editováno 30.04.2013 12:44:49
xBaryk píše: kubacech> Řekni mi kolik procent motorkářů z celku se to bude učit?!?! Většina bude spolíhat na svoje slavný ABS - je to lidská vlastnost.
Tak znovu, Ty jako řidič motocyklu se nemůžeš spolíhat na to, že Tě ABS zachrání, napřed musíš umět dobře brzdit bez ABS, až pak si můžeš říct, jo vemu si bajk s ABS. Řidič který tohle umí ví do čeho jde. Řidič který s bržděním nemá zkušenosti by si tohle neměl říkat, protože neví do čeho jde a co drždění obnáší. V jeho vlastním zájmu. Můj názor.
ty máš blbou vlastnost že přeskakuješ furt na něco jinýho ??? znova - abs reaguje až tehdy, když kolo jde do bloku - jestli seš vždy tak úžasně dobrej a nikdy ho nezablokuješ, vůbec nesepne - jak ti teda může uškodit ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
Abs má pomoct při krizovce, když se někdo lekne a instinktivně zamáškne brzdy na plno a v tom případě je určitě lepší (za předpokladu, že fakt ABS prodlužuje brzdnou dráhu) když se dráha protáhne o pár cm a narazí do překážky v měnší rychlosti, než když se lekne a naplno zamáčkne přední bez ABS a bez zpomalení letí hlavou napřed.
2 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
Che píše: ty máš blbou vlastnost že přeskakuješ furt na něco jinýho ??? znova - abs reaguje až tehdy, když kolo jde do bloku - jestli seš vždy tak úžasně dobrej a nikdy ho nezablokuješ, vůbec nesepne - jak ti teda může uškodit ??
Ruční dávkování brzdy Ti taky můžeš zareagovat až tehdy když jde kolo do bloku, viz. video. Ale bez ABS můžu brzdu rukou povolit, když mi sepne ABS a začne mi brzdit v určitých intervalech (20ms? nevím) nemůžu s tím já jako řidič nic dělat. Nad jednostopou motorkou tedy nemám kontrolu, a co bude nebo nebude už nezáleží na mě. To je jeden faktor.
Další faktor je ten, že prostě když nemám ABS musím dávat větší pozor a jet na kluzkém povrchu třeba pomaleji. Být tedy obezřetnější, a ne spolíhat, že mě motorka zachrání - tedy vlastně, že mě motorka uřídí. Zde se mění hierchaie, nová doba řidič neřídí motorku, motorka řídí řidiče
kubacech píše: xBaryk> moc ne, ale ABS taky tolik rozšířené není...
Abs má pomoct při krizovce, když se někdo lekne a instinktivně zamáškne brzdy na plno a v tom případě je určitě lepší (za předpokladu, že fakt ABS prodlužuje brzdnou dráhu) když se dráha protáhne o pár cm a narazí do překážky v měnší rychlosti, než když se lekne a naplno zamáčkne přední bez ABS a bez zpomalení letí hlavou napřed.
Ale o tom píšu, o tom je umění brzdit a zabrzdit. Jasně, že někdo kdo nemá zkušenost s bržděním bez ABS, který na to poprvé sedne tak hamstne na brzdu a leží, protože zapoměl že na svojí mašině má ABS a tady ne. Tedy, že spolíhá na to, že něco zabrzdí za něj..
prouky píše: xBaryk>
Mám ABS, ještě se mi neseplo, jezdím klidně, ale jsem za něj rád, nikdy nevím, kdy ho můžu potřebovat,tedy, umím brzdit nebo neumím? ....jsi mě trochu rozhodil, těmi svými příspěvky.
To já nevím, to musíš vědět nejlíp Ty sám. Zajeď si na letiště, puč motorku s padacím rámem, a zkus brzdit. Pak to zkus s motorkou s ABS a uvidíš.. Nakonec popros někoho kdo je zručný v umění brzdit a ať Ti ukáže o kolik m zabrzdí dřív bez ABS. Za brzdou hranicí bez ABS si představ pomyslnou překážku, pak porovnej obě vzdálenosti..
Naposledy editováno 30.04.2013 13:08:54
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
kubacech píše: xBaryk> Abs má pomoct při krizovce, když se někdo lekne a instinktivně zamáškne brzdy na plno .
abs má obecně pomoci tehdy, když řidič špatně odhadne, kolik brzdného účinku může pneumatika přenést do silnice a brzdí příliš silně - zablokovaná pneumatika má menší brzdný účinek než odvalující se, a co je mnohem horší, přestává být řiditelná