raceczech_listopad




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Varadero - větší pastorek / menší rozeta
3.5.2013 v 11:31
Máte někdo zkušenost s jiným zpřevodováním do rychla? Každej zkracuje kvůli terénu, ale já především cestuju po asfaltu. V cestovních 130 točím 5500 jako debil. I ve městě v 50 je to zpřevodování všelijaký, dvojka krátká, trojka dlouhá. Chtěl bych tak něco přidat. Nejsnazší cesta je asi o zub až dva větší pastorek. Ale nikde jsem ho nesehnal. Nebo naopak o několik zubů menší rozeta, ale tam nevím jak je to se řetězem. O kolik se nechá dát menší rozeta, abych nemusel krátit řetěz? Nemám nejtovačku...
Předchozí
1 2
Následující

Varadero - větší pastorek / menší rozeta

3.5.2013 v 12:10 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek Varadero - větší pastorek / menší rozeta

3.5.2013 v 12:24 | Nahoru | #2
Dodavatel je JT a ty mají pastorky jen menší. Rozety libovolný, ale nevím jak je to pak s tím krácením řetězu

http://www.jtsprocke.../catalogue/model/567

(reakce na) Varadero - větší pastorek / menší rozeta

3.5.2013 v 12:26 | Nahoru | #3

vhml píše: Dodavatel je JT a ty mají pastorky jen menší. Rozety libovolný, ale nevím jak je to pak s tím krácením řetězu

http://www.jtsprocke...ue/model/567 [/quote]

Motoretezy maji kolecka i od jinych vyrobcu nez JT.

1 reakcí na tento příspěvek Varadero - větší pastorek / menší rozeta

3.5.2013 v 12:35 | Nahoru | #4
zavolej do matořetězů.
každopádně koukni, kolik máš prostoru na "posun zadního kola". ideální o zub větší pastorek a o zub menší rozetu. když budeš mít prostor na posun kola dopředu nebo dozadu, můžeš podle toho přidat zub na pastorku (bude-li místo i u motoru) nebo ubrat další zub na rozetě

Naposledy editováno 03.05.2013 12:35:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero - větší pastorek / menší rozeta

3.5.2013 v 13:00 | Nahoru | #5

mariano píše: zavolej do matořetězů.
každopádně koukni, kolik máš prostoru na "posun zadního kola". ideální o zub větší pastorek a o zub menší rozetu. když budeš mít prostor na posun kola dopředu nebo dozadu, můžeš podle toho přidat zub na pastorku (bude-li místo i u motoru) nebo ubrat další zub na rozetě



Na rozete se ubiraj/pridavaj minimalne dva zuby, jeden bys ani nepoznal. Ja myslim ze klidne pujdou ubrat tri nebo vice.

Varadero - větší pastorek / menší rozeta

3.5.2013 v 13:38 | Nahoru | #6
A jaký ročník Varana máš? Protože já na 4500 ot./min jedu cca 130-135 km/h (tachometrová rychlost) při originálním zpřevodování. Těch 4500 ot./min mi přijde celkem ideálních, motor si krásně přede a v těchto otáčkách má už krásný krouťák.

Varadero - větší pastorek / menší rozeta

3.5.2013 v 14:08 | Nahoru | #7
2002 s pětikvaltem. Já mám tachometrově 100 při 4000 a 120 při 5000. Leda že bych tam měl teda něco kratšího, nepočítal jsem to.

Kolem těch 4500 při 130 by to mohla bejt ta správná paráda.

Naposledy editováno 03.05.2013 14:09:19

1 reakcí na tento příspěvek Varadero - větší pastorek / menší rozeta

3.5.2013 v 16:27 | Nahoru | #8
hlavně se koukni jestli se ti tam vůbec vejde větší pastorek...jinak se řiká že 3 zuby na rozetě = jeden zub na pastorku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero - větší pastorek / menší rozeta

3.5.2013 v 21:32 | Nahoru | #9
wáca> právě proto bych potřeboval zkušenosti někoho kdo už to na Varana páchal.

(reakce na) Varadero - větší pastorek / menší rozeta

3.5.2013 v 22:16 | Nahoru | #10
vhml> Rozdíl bude v tom, že já už mám Varana se šestikvaltem. Proto dosahuju cestovní 130 km/h při krásných 4500 ot./min. U mý verze většinou dávají o jeden zub menší pastorek kvůli delší jedničce a menšímu zátahu dvojky v nižších otáčkách. Místa kolem pastorku je dost, tudíž by neměl být problém, když přidáš jeden zub, ale vlastní zkušenost bohužel nemám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero - větší pastorek / menší rozeta

3.5.2013 v 22:52 | Nahoru | #11

SirIndy píše: Na rozete se ubiraj/pridavaj minimalne dva zuby, jeden bys ani nepoznal. Ja myslim ze klidne pujdou ubrat tri nebo vice.



aby mohl nechat stávající řetěz, musí ubrat cca tolik zubů, kolik chce přidat. když přidá jeden na pastorku a ubere jeden na rozetě, pozná to, neboj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero - větší pastorek / menší rozeta

3.5.2013 v 22:56 | Nahoru | #12

mariano píše: aby mohl nechat stávající řetěz, musí ubrat cca tolik zubů, kolik chce přidat. když přidá jeden na pastorku a ubere jeden na rozetě, pozná to, neboj



Ten retez ma rezervu, ja mam vzadu dva zuby navic bez upravy delky a klidne by sly i ctyri navic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero - větší pastorek / menší rozeta

4.5.2013 v 11:56 | Nahoru | #13

SirIndy píše: Ten retez ma rezervu, ja mam vzadu dva zuby navic bez upravy delky a klidne by sly i ctyri navic.



jestli je řeč o vtr, tak já bych při sériový dýlce řetězu víc jak 2 zuby nedal, už by nešel nasadit řetěz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero - větší pastorek / menší rozeta

4.5.2013 v 12:04 | Nahoru | #14

Stev píše: jestli je řeč o vtr, tak já bych při sériový dýlce řetězu víc jak 2 zuby nedal, už by nešel nasadit řetěz.



Takze jak si psal ze se dava dozadu rozeta s 45 zuby tak to se musi dat delsi retez?

Ja teda asi zvolim kombinaci 15/43 pri origo delce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero - větší pastorek / menší rozeta

4.5.2013 v 12:20 | Nahoru | #15
SirIndy> určitě, já teď ten řetěz nandám jen tak tak. Jsem zvědavej jak ti to s 15/43 pojede, i když taky se to dává. Mně zatím 16/43 naprosto vyhovuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero - větší pastorek / menší rozeta

4.5.2013 v 12:41 | Nahoru | #16

Stev píše: SirIndy> určitě, já teď ten řetěz nandám jen tak tak. Jsem zvědavej jak ti to s 15/43 pojede, i když taky se to dává. Mně zatím 16/43 naprosto vyhovuje.



Ale ty mas potunenej motor, ja ho mam nejspis naopak zaskrcenej, tak to musim dohnat prevodama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero - větší pastorek / menší rozeta

4.5.2013 v 13:53 | Nahoru | #17
SirIndy> o sílu motoru nejde, spíš o to aby dobře vycházely převody, já mám obavu že 15/43 už bude na hraně použitelnosti. Ale vyzkoušený to nemám, takže nemůžu říct, a je to taky používaná kombinace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero - větší pastorek / menší rozeta

4.5.2013 v 14:01 | Nahoru | #18

Stev píše: SirIndy> o sílu motoru nejde, spíš o to aby dobře vycházely převody, já mám obavu že 15/43 už bude na hraně použitelnosti. Ale vyzkoušený to nemám, takže nemůžu říct, a je to taky používaná kombinace.



V jakym ohledu na hrane pouzitelnosti? Mne napriklad ted vadi ze v obci jezdim na dost podtocenou trojku, to by mel pastorek s 15 zuby spravit.

(reakce na) Varadero - větší pastorek / menší rozeta

4.5.2013 v 18:23 | Nahoru | #19
SirIndy> že budeš mít ty rychlosti moc krátký, ono to ve výsledku nepřidá ani na dynamice. Ale já to fakt nevím jistě, zkus to a třeba ti to bude vyhovovat, já jen říkám že osobně bych už do toho nešel. Je to změna zhruba o 10%.

Varadero - větší pastorek / menší rozeta

7.5.2013 v 13:56 | Nahoru | #20
120km/hod, 4000ot. ale 6-ti rychl. 08-čka. A kvalitnímu dálničnímu asfaltu sa snažím vyhnout jak se dá. A na okreskách 130km/hod. je to o držku...

Varadero - větší pastorek / menší rozeta

7.5.2013 v 21:43 | Nahoru | #21
Možnosti změn na VTR jsme probrali pěkně. Co se ale teda nechá napáchat na Varadero?

Varadero - větší pastorek / menší rozeta

13.5.2013 v 15:16 | Nahoru | #22
Vysvětlete mi, proč mají motorky naskládané rychlosti 600-700(asi) otáček od sebe a na druhou stranu ve městě při dobrždění blbě jede dvojka a na dálnici se musí točit zbytečně moc,i když by litr mohl v pohodě jet 130km/hod kolem 4000 otáček. Když např. při předjíždění roztáhnu motor na 7tisíc a přeřadím výš na 6400,co to má za smysl...? Takže mnohdy řadím přes dva kvalty. No hlavně, že jim mám 6 a jsou k hov..
Já se na dálnici zbytečně nehrnu, tak jsem zvolil o zub menší pastorek. Má to některé negativa, ale ta ,,líná" dvojka mě fakt žrala. Nejvíc někde při ,,alpských" zatáčkách, to jsem musel pořád na jedničku

Naposledy editováno 13.05.2013 15:18:40

1 reakcí na tento příspěvek Varadero - větší pastorek / menší rozeta

14.5.2013 v 09:44 | Nahoru | #23
kove právě proto je tam 6 kvaltů, na řazení, aby jsi si moh udržovat otáčky s maxim. kroutícím momentem kdekoliv jezdíš. Je třeba řadit Varan fakt není motorka na převalování někde okolo 1500ot jako chopper. Jinak by tam pak mohli být 3 kvalty jako u pincka né ? Ja mám spíš malou výhradu na rychlou jedničku mimo silnice, chtělo by to redukce

(reakce na) Varadero - větší pastorek / menší rozeta

14.5.2013 v 15:48 | Nahoru | #24
majanko> Na tom se neshodneme.

Co se týče optimálních otáček, myslím, že je docela fuk, jestli motor za jízdy točí 4tis nebo 4200 otáček, to už takový rozdíl přece není. To jako myslím, kdyby bylo mezi stupněma místo 600-700, třeba 900ot. (Třeba ale v Hondě nepočítali s tím, že někdo roztáhne motor Varadera na 7tisíc a pak bude chtít navíc řadit.... )
Majo,ty mi chceš říct, že když předjíždíš,roztáhneš motor na 7 tisíc, kopneš rychlost nahoru a máš tam 6400, že je to OK? To nestihneš ani potáhnout znovu za plyn a máš tam znova těch 7. Já tam někdy kopnu ob jednu rychlost, mám tam hned tím pádem asi 5600ot, a nově zařazená rychlost má nějakou rezervu na další zrychlování,případně na další jízdu bez zbytečně vytočeného motoru.
Ale to je jen takové teoreticky,že jo.. převodovku mi nikdo nevymění,tak o tom můžeme jen tak pěkně poplkat.
Kde ses toulal o víkendu? Na východě byla moc fajn akce,sobotní trasa byla dost uskákaná, varánek dostal dost zabrat. To by sis užil. Bylo tam asi 50 cestovních endur, z toho 6 varanů.

Varadero - větší pastorek / menší rozeta

14.5.2013 v 21:02 | Nahoru | #25
dneska jsem to sledoval u afriky a při přeřazení ze 4 na 5 to kleslo o nějakých 500ot. Taky plánuju větší kolečko jelikož mi to při 110km/h točí 5500ot/min

Varadero - větší pastorek / menší rozeta

21.5.2013 v 12:44 | Nahoru | #26
kov: na východě jsem nebyl.Jak říkáš, flákal jsem se :)Akce cendura znám i kotár rally.A zase jízda mimo asfalt mi až tak vzácna není, kde se dá tam to zkouším, asfalt už mne moc nebere. Však se třeba někde potkáme.Třeba Považský Inovec IV v poslední červnový víkend, akce od čvrtka do neděle bude zase o něčem jiném a milovníci různych kvalit silnic, kochaček, přírody si přijdou na své. A že bude i relax, ale to je překvápko...

K Varanovi : říkám, vadí mi rychlá 1 a 2 v terénu, jinak řazení mi nevadí, je to o stylu jízdy. Za optimálni cest. rychlost poavažuji 120-130km/hod. a tam to točí na 6-ku cca 4000, což Varanovi vyhovuje.

2 reakcí na tento příspěvek Varadero - větší pastorek / menší rozeta

29.1.2021 v 07:08 | Nahoru | #27
Rad bych ozivil starsi vlakno, pacto resim presne stejnou otazku - XL1000V MK1 a vysoke otacky.

Je tu nekdo, kdo daval mensi rozetu (44, 43, ...)? Zajimaji mne realne zkusenosti z takove upravy, protoze zatim jsem mel vzdy standardnich 16-47.

(reakce na) Varadero - větší pastorek / menší rozeta

29.1.2021 v 10:19 | Nahoru | #28
golk> yslím, že ve vlákně je vše popsáno. Mně vyhovoval lepší zátah od spodu, protože mě fakt sralo, že jsem musel ve městě kdejakou chvíli po přibrždění řadit jedničku. Na dálnici to logicky bylo horší. Plus špatně ukazuje tacho a počítadlo kilometrů.

(reakce na) Varadero - větší pastorek / menší rozeta

29.1.2021 v 14:34 | Nahoru | #29

golk píše: Rad bych ozivil starsi vlakno, pacto resim presne stejnou otazku - XL1000V MK1 a vysoke otacky.

Je tu nekdo, kdo daval mensi rozetu (44, 43, ...)? Zajimaji mne realne zkusenosti z takove upravy, protoze zatim jsem mel vzdy standardnich 16-47.



realne skusenosti nemam, ale digitalne sa daju prepocitat tu:

Varadero - větší pastorek / menší rozeta

29.1.2021 v 18:30 | Nahoru | #30
Diky za odkaz na kalkulator - lepsi, nez to pocitat rucne :)

Teoreticky vysledek znam - pri prechodu z 16-47 na 16-43 by to bylo lepsi. Na dalnici pri 130 km/h to vychazi 5000 rpm misto 5500, ve meste by to pri 50 km/h bylo +- stejne. Teren je s touhle motorkou z meho pohledu blaznovstvi a moznosti soucasne akcelerace si stejne naplno neuzivam.

Jenze realita je vec druha, proto mne zajima osobni zkusenost pri dalnicnim presunu.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Stator Varadero 1000 rv 2000 Honda XL 1000V Varadero Patton 8 30.8.2024 v 14:05 Gahan37
Slovensko nebo Polsko 26-31/8 Honda XL 1000V Varadero Epidem 3 17.8.2024 v 20:31 Rubini
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx

TOPlist