v nejnapnutějším místě mi nechal průvěs 2,5cm podle manuálu a stejně ve dvou místech je průvěs jenom cca 1cm,najel jsem na řetězovce 1000 km a je to pořád stejný
200-300 km jsem to zajížděl,
chtěl jsem to v místě kde je průvěs 1cm povolit,ale zase by vznikl větší průvěs kde to už bylo na těch 2,5cm
prodejce řetězu mi napsal že nikdy nebude průvěs řetězu ve všech místech stejný, vždy bude napnutý v jedné poloze více a v druhé méně - jedná se o standardní věc,že řetěz nemůže prasknout,ani to nebude mít jiný vliv na motorku..
takže se ptám,máte někdo s tímhle zkušenost?
dělalo vám to taky když se měnila nová řetězovka?
nebo se to ještě povolí stejnoměrně?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí
HornisGSX píše: pylot> já jen že je to kravina? co jako na tom řetězu chceš zajíždět? viděl jsi někdy novou řetězovku a u ní napsáno zajíždějte řetěz 300km? jeden článek na M.cz a každej hned zajíždí . to je to samo jak s čištěním pístku to byl fajn týden
Obrobenej povrch neni rovnej, ma nejakou drsnost. Kdyz po sobe trou dva povrchy tak se vzajemne obrabej. Kdyz po sobe trou mensi silou, obrobej se jemneji a kvalitneji, taky tam nevznika takovy teplo a vznikly napeti v povrchovy vrstve kovu neni tak velky. Tahovy napeti v povrchovy vrstve je problem. Nehlede na to, ze ten kov neni dokonale homogenni a muze se tam vyskytnout vmestek, pripadne nejakej karbid, kterej muze ten druhej povrch poskodit. Kdyz tomu das vic casu na zabeh, kontaktni plochy jsou vetsi, pusobici tlaky jsou mensi, teploty jsou nizsi... Kdyz za nezabehnutej retez nesetrne skubes, nektery mista jsou zabihany pri vetsich silach, nektery pri mensich silach, nektery se obrobej vic, nektery min. Rozdilnej stupen opotrebeni vede k nerovnomernymu vytahani. To se deje hlavne pri zabehu, kdy kontaktni plocha je zmensena a drsnost povrchu neni idealni, cimz dochazi k rychlemu opotrebeni.Napsal jem si o vyjadreni technika do CZ, tak snad mi odpovi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí
Zbyněkm píše: HornisGSX> fajn,takže je to normál když mám moto na stojanu a někde je průvěs jak má být 2,5 a když pootočím tak je někde jenom 1cm?? pokud je to v pořádku a má to tak být,tak tohle jsem chtěl slyšet a nebudu to řešit..
No normální to není, ale taky záleží na tom, jak to měříš. Někdy stačí otočit kolem a pak trochu vrátit zpět a hned naměříš něco jinýho...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí
1 reakcí na tento příspěvek Řetězová sada a napnutí
pokud b mrdat na to pokud a reklamace i retez je jen vyrobek.
1 reakcí na tento příspěvek Řetězová sada a napnutí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí
Zbyněkm píše: HornisGSX tady jsem to vyčetl a doporučoval to i prodejce řetězu..
Jako jiné mechanické součásti motorky, i nový řetěz musí projít záběhem, ke kterému dochází během prvních pár stovek kilometrů. Během nich si řetěz ve svých styčných plochách „sedá“, nelze jej proto trápit kdovíjak ostrou jízdou. Prostě zezačátku trošku klídek, brzy se vše usadí… Zajetý řetěz se pak obvykle ještě definitivně dopíná tak, aby jeho průvěs byl asi 25-30 mm podle typu motorky..
A jak bys chtel zajizdet retez stovky kilometru treba na crossce nebo ostrem enduru? To by byla slusna cast jeho zivotnosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí
měřím na středu v jednom místě,otáčím a někde to je jak má být a jenom asi dvě místa cca ten centák,ale za jízdy to necuká a nic nedělá..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí
SirIndy píše: A jak bys chtel zajizdet retez stovky kilometru treba na crossce nebo ostrem enduru? To by byla slusna cast jeho zivotnosti
Na krosky se pouzivaj netesneny retezy, ktery se mazou uplne necim jinym, jejich zivotnost je mnohem nizsi a jelikoz je kolo vetsinu casu stejne ve smyku a jeste na mekkym povrchu, tak tam nikoho zadny nepravidelny vytahani netrapi. Navic bejvaj proveseny jak ksandy a aby nespadly tak maj u rozety voditko na retez. Tam jde o vykon a ne o zivotnost tak se s tim nikdo nemaze.1 reakcí na tento příspěvek Řetězová sada a napnutí
pylot píše: Na krosky se pouzivaj netesneny retezy, ktery se mazou uplne necim jinym, jejich zivotnost je mnohem nizsi a jelikoz je kolo vetsinu casu stejne ve smyku a jeste na mekkym povrchu, tak tam nikoho zadny nepravidelny vytahani netrapi. Navic bejvaj proveseny jak ksandy a aby nespadly tak maj u rozety voditko na retez. Tam jde o vykon a ne o zivotnost tak se s tim nikdo nemaze.
Přesně tak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí
pylot píše: Na krosky se pouzivaj netesneny retezy, ktery se mazou uplne necim jinym, jejich zivotnost je mnohem nizsi a jelikoz je kolo vetsinu casu stejne ve smyku a jeste na mekkym povrchu, tak tam nikoho zadny nepravidelny vytahani netrapi. Navic bejvaj proveseny jak ksandy a aby nespadly tak maj u rozety voditko na retez. Tam jde o vykon a ne o zivotnost tak se s tim nikdo nemaze.
Na endurech se jezdi i tesnene. Ja proste chtel ukazat, ze nekde by takove zajizdeni retezu vubec nebylo mozne.
SirIndy píše: Na endurech se jezdi i tesnene. Ja proste chtel ukazat, ze nekde by takove zajizdeni retezu vubec nebylo mozne.
Tak vis jak, kdyz jsi ochotnej ozelet trosku na zivotnosti a na funkcnosti, tak se na zajizdeni muzes vykaslat. To zalezi asi na preferencich kazdyho.Naposledy editováno 06.05.2013 00:00:58
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ZX6R 05-06 vzdochovy neco pod spojkou Kawasaki ZX-6R Ninja | kosta636 | 13 | Dnes v 12:21 Kohlstein |
ZX-6R 1999 žere olej Kawasaki ZX-6R Ninja | Farabrim | 4 | 25.9.2024 v 16:27 nevo7 |
Nejvhodnější supersport 600ccm [1, 2] Kawasaki ZX-6R Ninja, Suzuki GSX-R 600, Yamaha YZF-R... | Doomguy | 35 | 15.9.2024 v 21:21 Doomguy |
ZX6R 2005 - lehké klepání ve stupač... Kawasaki ZX-6R Ninja | BlazeCZ | 6 | 6.9.2024 v 09:02 kuddla |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |