zhruba před měsícem jsem si pořídil svou první mašinu - TDM900. Zatím jsem na ní najel cca 500km a musím se přiznat že s ní dost válčím. Než jsem jí koupil, dost jsem toho přečetl, včetně názorů na zdejším fóru. Ale bohužel jsem na ní nejel a hlavně jsem nezkusil nic jiného. Na jiné mašině jsem se svezl až teď a bylo to úplně něco jiného (byla to yamaha xj6 diversion). Na xj6 mně jízda bavila tak jako nikdy, žádný zápasení, žádná nejistota - prostě super.
Otázka zní: Co teď? Jezdit dál tdm a doufat že se do toho dostanu a nebo raději vyměnit za něco hodnějšího? V motoškole mi dali pár typů (i tam mi radili výměnu) - Honda CBF 500, CBF 600, Suzuki GSF 600 Bandit a nebo už zmiňovaná Yamaha XJ6. Nebo i jiná kterou jsem nezmínil. TDM je výborná motorka, ale asi nic pro mně. Velice nerad bych podruhé šlápl vedle a proto žádám o radu Vás zkušenější.
Jenom doplním že jsem čistě silniční "typ". Využití moto: cesty do práce, vyjížďky okolo komína, dovolená (zkrátka ježdění na pohodu). Jsem větších rozměrů: výška 187, váha 120.
Měl by to být rok tak 2002-5 a za cca 60000,-Kč.
Předem děkuji za rady a zkušenosti.
Uzavřeno 21.05.2013 v 21:10 uživatelem Bedouš
Naposledy editováno 20.05.2013 21:10:55
1 reakcí na tento příspěvek TDM900 a začátečník - ano či ne?
Naposledy editováno 20.05.2013 21:43:11
1 reakcí na tento příspěvek TDM900 a začátečník - ano či ne?
TDM je opravdu velmi dobre ovladatelna motorka. Samozrejme ze to neni tak teploussky nezna a hladounka masina jako Fazer nebo CBF, zase na druhou stranu ma emoce a kdyz se s ni szijes, o to vic a dele te bude bavit.
Ze ma ostry brzdy, no ma. Jsou to brzdy z R1. Ovsem stejne jako ma i ten Fazer.
Sirsi riditka ovladatelnosti pomuzou ohromne. Mam vyzkouseno
1 reakcí na tento příspěvek TDM900 a začátečník - ano či ne?
(reakce na) TDM900 a začátečník - ano či ne?
1 reakcí na tento příspěvek TDM900 a začátečník - ano či ne?
(reakce na) TDM900 a začátečník - ano či ne?
Begy píše: mnohé asi nastínil ve svém profilu ODKAZ
Tak vysoke teziste v naklonech je o zvyku - zatim bych nechodil do vetsich naklonu a postupne pridaval. Packu spojky si zkusit lepe nastavit a na brzdu davat pozor, dodrzoval bych pravidlo o ukonceni brzdeni pred zacatkem naklonu.
1 reakcí na tento příspěvek TDM900 a začátečník - ano či ne?
1 reakcí na tento příspěvek TDM900 a začátečník - ano či ne?
ps.: co to je vůbec za moto jestli to není něaká skládačka a ty prostě křivnou moto nepřepereš..... ale nechci malovat čerta na zeď
koukej sednout a jezdit a jak říkali kluci zkontroluj maximálně tlaky v pneu a rozměry, možná se mrkni na nastavení tlumičů pokud ti přijde že to blbě chodí.. někde se dá sehnat i hodnoty na který to nastavit aby to bylo na jednoho jezdce
jinak jezdi když máš na čem
Naposledy editováno 21.05.2013 08:55:22
1 reakcí na tento příspěvek TDM900 a začátečník - ano či ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TDM900 a začátečník - ano či ne?
Váňa píše: No jo no, TéDéeMka není typicky začátečnická mašina. Já si jí pořídil po třech sezonách a asi 30-ti tis. km strávených na KLE 500 (což je naopak ideální zažátečnická mašina), takže bez problému. Ale jako první mašina nevím, asi si budeš muset skutečně chvíli zvykat, holt nic není zadarmo ale v tomto případě se vyplatí vydržet. Jak píšou i ostatní doporučuji vyměnit řidítka za širší a míň zatočený dozadu, třeba něco takového. Na druhou stranu TDM má (oproti banditům, fazerům, cbf ale třeba i V-Stromu nebo Multi Duc) opravdu velkorysí trojůhelník řidítka-sedlo-stupačky což znamená velmi uvolněný tudíž pohodlný posez. Na dvouválec je TDM velmi přátelská, téměř se netřese, charakter motoru je lineální. Přeji rychlé osvojení.
Tohle je čistě subjektivní , já měl TDM jako první (850) a KLE vydržela kámošovi půlrok (jako první - - na ni mam po zkušenostech vyhraněný názor) - - hje to o prioritách, schopnostech a hlavně o nájezdu - jedn sezona může být 5tis stejně jako 26tis
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TDM900 a začátečník - ano či ne?
Váňa píše: FishX3> Ano i ne. Jsou různé příběhy příběhy lidí, a je individuální zda jsou nadáni od boha či mají problém se sebehodnocením. Na druhé straně skutečnost že menší, lehčí, méně výkonná motorka se snáze ovládá patrně příliš subjetivní nebude...
Nechtěl jsem ti rozporobvat tvůj text, jen doplnit že ne pro každého je to problém, zatímco u motky nad tím bude těch co jim budou vyhovovat do začátků už podstatně méně. podle mne je TDM hraniční stroj který se jako první motka ještě dá.
1 reakcí na tento příspěvek TDM900 a začátečník - ano či ne?
majanko píše: To se mi nechce věřit při tvé tělesné konstituci, že se pereš s TDM-kou ...Nech jí projet jinému majiteli TDM, zdali je všechno jak má být, naber trošku fyzičky a nemůže to být problém. Kdybys měl Varadero, tak neřeknu-to je jiný kus motorky, ale TDM je jak kolo oproti tomu, jezdí to pěkne a je to uživatelsky příjemná a hodná motorka.
Přesně tak taky bych hladal jestli je vše na TDM ok
Naposledy editováno 21.05.2013 17:20:34
Kamikadze-Ace píše: chce to klid, je to v hlavě a taky zkontroluj techniku - tlaky v pneu, nastavení tlumení
ps.: co to je vůbec za moto jestli to není něaká skládačka a ty prostě křivnou moto nepřepereš..... ale nechci malovat čerta na zeď
Skoro bych jen dodal "tečka" ale musím přilejt do ohně. Tlak v pneuškách, zvlášť když je mašina trochu těžší, dělá fakt hodně. Já třeba foukám na specifika pro dva lidi ( na zadním kole o 0,4Bar víc) a je mi to mnohem příjemnější.Známej přez ulici má tušim námahu Thunderace a je to asi tejden co jsme se přistihli že děláme uplně to samý. Tim nechci řikat, že je to určitě tvuj případ, jen bych řekl že se vyplatí to zkusit a neházet hned flintu do žita. Je to pěknej stroj, dej tomu trochu času, 500km na první motorce nic neznamená. Zkus na tom najezdit aspoň 2000km, nech si poradit od zkušenějších kámošú a věřim, že to nakonec nebude taková hrúza. Vejšku máš slušnou a váhu taky, já mám podobně těžkej stroj jsem o 15cm menší a o 40kg lehčí a krom pojíždění v garáži a točení se na malých nerovných plochách tu mašinu miluju. Takže jak ti tu kluci radí : zkontrolovat pneu, jestli nejsou sjetý na placku, zkontrolovat tlak, pojezdit o něco víc a určitě v grupě s kámošema a potom znova popřemejšlet.