1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety

1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety
1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kývání rozety
1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety
Ještě mě napadá,tu rozpěrku mezi ložiskem v unašeči a ložiskem kola tam máš???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kývání rozety

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kývání rozety
Stejně by mi to nedalo,vyndal bych rozetu i s jejím unašečem,upnul do svěráku a ložiskem bych prostrčil vhodnou trubku či kulatinu a zkusil kýváním zdali to ložisko opravdu dobře sedí a není volné v osazení. Ono pozor na to,vlastní díra na ložisko může být z kraje v pořádku,ale v místě kde ložisko normálně sedí,může být průměr vymačkán a pak se to kýve!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kývání rozety
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kývání rozety
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kývání rozety
fzr píše: Skwanky> Ahoj, kdysi jsem si toho samého všimnul u FZR 1000. Yamaha to má řešené úplně stejně a ten díl 13 má taky oproti hřídeli kola dost vůli. Protože na tom nebylo vidět opotřebení, usoudil jsem, že, ač je to divný, tam vůle nějaká má být. Rozeta je napevno na unašeči, v tom je ložisko taky dobrý, ale do ložiska je vložen díl 13, který má vnitřní průměr pro hřídel větší a to způsobuje možnost kývání do stran - přidržuje to, nebo tlumí pak ty gumový špalky, Taky mi to přišlo divný, ale už jsem to neřešil. Spíš jde o to, mít kolečko a rozetu v zákrytu při napínání řetězu. Výkyv rozety do stran mám cca 2 mm určitě...
Ta vule na hřídeli určitě nedovolí kyvani, ve chvíli kdy utahnes kolo tak se to přes vnitrni kroužek ložiska stáhne na fest a vule zmizí.
Jinak mám taky u Yamahy takovou zvláštnost, kdysi jsem dával novou řetězovou sadu RK 532 GSV - mělo to být jedno z nejlepších řešení, kolečko i rozeta podle manuálu v pořádku, vyndaval jsem kyvku - řetěz originál snýtovaný, správný počet článků a už jako nový byla hřídel za polovinou napínáku. Teď mám tak 3mm do konce díry na hřídel, už ty kostky pomalu lezou z kyvky, ale když řetěz zmřím - těch 10 článků, tak je v pohodě v normě. Už mě napadlo, že má motorka kratší kyvku, jezdil s ní někdo hoby závody, ale zase vypadá jako originál, i s obtiskama... Normálně asi řetěz zkrátím, ale zdá se mi to taky záhadný. Jenže OW 01 měla kyvku podobnou, ani kosti nemám originál, kdoví, co s tím ten germán dělal. A ještě jedna věc, tahle Yamaha se rozjíždí stejně, jako kamarádova RSV, která by měla mít daleko větší výkon. Moje CB 1300 je oproti už vykloktaný Yamaze úplný chudák...
2 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety
1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety
Bylo to ale na "starejch vranách Suzuki" a zbývalo dost místa
pro gufero

Je to fakt divný - když ten distanční kroužek/trubka je na hřídeli kola
a vsunutá do vnitř. kroužku ložiska

Pokud rozumím dobře Skwankymu, že "se rozeta kýve" DOSTRAN ( NE "ve směru
kola, t.j. ve směru jízdy)...
Rozeta je přece s minimální vůlí vystředěna na unašeči a UTAŽENA k němu ŠROUBY !!
Já se v tom bez nákresu snad nezorientuju

Ovšem MILIMETRY vůle na obvodu rozety bych už "řešil",
protože se to provozem nutně bude zvětšovat ...
Já když jsem "tam"(do náboje unašeče rozety)dal to dvouřádkový
kulič.ložisko, "běželo to bez vůle, jak vysoustružený" !
Překvapuje mně, žeby se tato na obvodu rozety tolik projevovala ...
Vzhledem k nízkým otáčkám kola bych se to pokusil řešit(i když DNES
už ani ta "nejobyčejnější"jednořád.kuličková nejsou levná!)
výběrem ložiska,jednoř.-kulič.,s minimální vyráběnou axiál.vůlí.
Není to (např.)spojka, kde tu zvýšenou vůli C3 "radno"dodržet i když
běží v oleji.
assassin píše: Fzr: tak vule je tam na ložisku, celej unasec je jen na jednom ložisku a kuličkový ložisko takhle do stran "na klopeni" proste vuli ma, taky se na hřídel vždy dávají dve. Tady je to tak trosku "osizene" tím ze by to tím řetězem do stran nemelo byt namahane, tak neni důvod to dělat nějak extra na fest. Správně by tam ty
ložiska mely byt dve...
Presne tak, pokud bude jen jedno lozisko, tak se to bude vzdy kyvat... proto se tsm spravne davaji dve loziska vedle sebe


Nedokážu posoudit, jestli TOTO konstrukční řešení přineslo nějakou úsporu
hmotnosti, které jsou u supersportů "alfou i omegou", ALE
zlatý řešení na "bábách"Suzuki, i když znám detailně jen ty dvoutaktní

a to ještě ne úplně všechny

Ty současný tlumící pryžový bloky když z nějakejch příčin "změknou"(extrém.
zatěžováním, umýváním agresivním rozpustidlem?), tak následek BOČNÍ vůle
rozety s nebezpečím "naskočení" řetězu na zuby, je aspoň pro mně dost děsivá
představa.
A řetěz, když jeho kilometráž roste, není v pohybu pouze v rovině
řetěz.kolečko - rozeta, ale i bočním, např. ve sklonu či případným najetím na
nerovnost silnice(i trati okruhu).
Na těch zmiňovaných "bábách" bylo ložisko unašeče rozety přímo na hřídeli
kola a "výstupky"unašeče zasunuty do pryžových tlumících bloků, umístěných
v náboji kola. Takže když tyto bloky měly už "nejlepší léta za sebou", objevi-
la se PRUŽNÁ vůle při akceleračním zátahu řetězu, nebo při brzdění motorem .
Neznal jsem BOČNÍ vůli rozety na jejím obvodu, ale jen při jejím otáčení vpřed,
či vzad.
Naposledy editováno 07.06.2013 10:08:07
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Děkujeme ,,Drne'' Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 18 | 22.4.2025 v 12:37 marna |
Helmy na bazaru [1, 2] Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 34 | 17.3.2025 v 14:25 Komorerth |
Dobíjení Suzuki GSX-R 750 | Pluskycbr | 11 | 13.3.2025 v 20:22 Pluskycbr |
přední blatník Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 15 | 10.3.2025 v 11:10 RTSbike |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 11 | 27.2.2025 v 18:50 doucha |