Vybírám další motorku po ER-5. Byl jsem s ní v Alpách i na Ukrajině/Rumunsku a v podobném duchu chci pokračovat (střídání kvalitních cest v Alpách vs. balkán atd.)
Nejradši jezdím po cestách třetích tříd, tam kde není provoz a jsou hezké zatáčky. Roční nájezd tak 6-10tkm (na další, cestovnější motorce možná i víc).
K samotnému dotazu:
Versysáci - není případná jízda po šotolině, kamenité cestě zbytečné "trápení" kawy?
vs.
Trail Pegasáci - stíhá podvozek a pneu např. mitas e-08 ostřejší jízdu po hezké cestě při náklonech až snad ke stupačkám?
- pokud bych šel "terénější" variantou jednoválce na pletených kolech, tak bych dal asi radši přednost Trailu před F 650 GS, páč bych řekl, že GS, už je konstrukčně přece jen starší motorka a oproti ER-5 bych si technikou moc nepomohl. (nechci se GSáků dotknout)
- jel jsem na XT660X (identický motor jako Trail) a vibrací na cestování bych se nebál - málo kdy jezdívám přes 110km/h. - ale zkušenostem majitelům naslouchám
- mám 175cm a 67kg
- rozpočet tak do 100tis.
Díky za zkušenosti/napády/konzultaci
Naposledy editováno 05.06.2013 22:58:30
3 reakcí na tento příspěvek versys vs pegaso trail+F650GS
k těm ostatním: versys neznám ale podle toho co sem měl možnost zhlídnout ani rozbitý silnice nebudou to pravý ořechový.
Pegaso je víceméně dost podobný jako GS ale neměli tam cpát ten motor minarreli. Byly tam problémy s převodovkou a u italů jako vždy elektrika.
1 reakcí na tento příspěvek versys vs pegaso trail+F650GS
TOLI. píše: Z těchle tří rozhodně 650gs, nejlíp dakar. Mám na ní najeto 130tkm a je to držák , tento víkend mě opět příjemně překvapila Nízká spotřeba,solidní ochrana před větrem,supr pohodlný sedlo,spolehlivost,robustnost konstrukce.
k těm ostatním: versys neznám ale podle toho co sem měl možnost zhlídnout ani rozbitý silnice nebudou to pravý ořechový.
Pegaso je víceméně dost podobný jako GS ale neměli tam cpát ten motor minarreli. Byly tam problémy s převodovkou a u italů jako vždy elektrika.
Já poznamenám: Dakar je fakt super. Podepisuji. Jen na delší štreky a při vyšších rychlostech je tam víc vibrací než u toho Mimareli. Ale za nižší spotřebu.
Versys je na rozflákaný silnice docela dobrej, na to že má vpředu jen 17". Jen se mi tedy vůbec nelíbi předek. Vždy zvracím. Ale co se nelíbí mě, může se jinému líbit.
Nový Pegaso s Minareli je ok. S převodovkou byly problémy jen u první série 660 motoru a to napříč všemii značkami kde se montoval. Vzhledem k množství produkce nejvíc problémů u Yamahy. Pak už od r 2006 nahoru ok. Elektrika naprosto bez problémů
Naposledy editováno 05.06.2013 22:23:30
do žádného těžkého off-roadu se "zatím" nechystám, zatím předpokládám výlet mimo silnici jen za sucha, žádné bahno v blízkém výhledu není. navíc se obávám výšky dakara a taky sehnat nějaký zachovalý kousek asi nebude jen tak..
Shrnutí: Na cestu super, která je složená z převážného asfaltu, na nespevněném povrchu bych to moc nehrotil a spíše se mu vyhýbal než ho vyhledával, toť moje "rok a půl leté zážitky"
TOLI. píše: Z těchle tří rozhodně 650gs, nejlíp dakar. Mám na ní najeto 130tkm a je to držák , tento víkend mě opět příjemně překvapila Nízká spotřeba,solidní ochrana před větrem,supr pohodlný sedlo,spolehlivost,robustnost konstrukce.
Taky podepisuju Sice jsem na něm najel jen ~25000 km, ale dojem zanechal perfektní. Z domu šel (jel) jen z důvodu občasný potřeby vyrazit na delší cestu ve dvou. Jezdit jen sám, tak se po jinym stroji ani neotočím
1 reakcí na tento příspěvek versys vs pegaso trail+F650GS
1 reakcí na tento příspěvek versys vs pegaso trail+F650GS
Každopádně kdybych to zprůměroval a postavil k tvý vejšce a požadavkům,tak bych koupil Transalpa bez ABS,nebo na něm udělat vypínač.Žere málo,jede slušně,má drátěný kola a není to takovej autobus jako třeba V-Strom.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) versys vs pegaso trail+F650GS
Vagoš píše: SirIndy> E-09 na stupačku? nezaměnil jsi je za E-07 - o těch jsem četl, že za tepla po zahřátí snesou dost.
Nezamenil. Viz treba profilovka tady:
www.motorkari.cz/profil/
E-07 mi taky nesedly, prisly mi moc "hranate". Ale mozna to bylo tim, ze uz byly dost jete.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) versys vs pegaso trail+F650GS
Alp nevím nevím, přišel mi takový "sterilní", což se podle zkušeností a testů o versysu říct prý nedá. Navíc ani alp nepatří zrovna mezi moderní motorky, takže ačkoli jeho kvality nepopírám a ani ho nevylučuju, tak zatím je ve stínu.
V-strom se mi nelíbí jak je dlouhý a oplastovaný, opět pro něj platí, že ho rozhodně nechci hanit a jeho kvality jsou nepopiratelné.
Sám su zvědavý, jak se rozhodnu, ale je to příjemný problém
Musím poděkovat přispěvatelům, že tohle vlákno si zatím drží distingovanost
Budu rád za Vaše další příspěvky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) versys vs pegaso trail+F650GS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) versys vs pegaso trail+F650GS
zmulin píše: Vagoš> Alp sterilní je,to jo.Beru to jen z pohledu funkčnosti.Já osobně bych zas nedal takový prachy,co chtěj za Dakara.To je uplnej nesmysl
proč ne? tak za ty prachy asi bude stát když stojí tolik, co nový alp..
Jinak za mě Dakara, pokud chceš jezdit sám. Je to super motorka, pořád se biju do hlavy že jsem to prodal... spotřeba paráda, terén super, cestování taky super... a to, že stojí 90tis starší Dakar vůbec nevadí, protože ho zase za dobré prachy prodáš... a ta motorka za to prostě stojí taky mám afru z roku 01 za 100tis a vím, že ta motorka takovou cenu prostě má..
proč by alp z roku 2010 stál 110tis a Dakar/afra z roku 01 stojí cca 90-100tis?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) versys vs pegaso trail+F650GS
zmulin píše: naprcccs> Ty motorky za to stojej jak komu.Já to nikomu nezazlívám a ani nepíšu,že stojej zaprd.Já jen tak uplně nerozumim tý ceně a to ani u Afriky.Podle mě je to v dnešní době už krutě nadhodnocený
taky jsem si to myslel... ale vem si to, že jiná taková motorka už není, nebo spíš se už prostě nevyrábí, takže ti lidi si je cení a neprodají je proste za pár peněz, to si je radši nechaj... a když ji chceš, tak prostě zaplat ( nevyrábí se nic podobného prostě)
1 reakcí na tento příspěvek versys vs pegaso trail+F650GS
Z jednoválců bych dneska koupil asi radši novou HQ Terra,která má sice menší zdvihy,ale do opravdovýho terénu neni stejně ani jedna,kor když se to nabalí.
Každopádně sorry za mírný odklon od tématu.
Naposledy editováno 06.06.2013 23:51:25
1) Slabá ochrana proti větru. Až tak moc na něm sice nefouká, ale budeš pokaždé celý od much
2) Ten jednovál musíš furt držet v otáčkách, jinak hned brzdí motorem, což na delší cesty po asfaltu opět není to pravé ořechové. Dá se na to zvyknout, ale když jsem ještě měl Dakara i Alpa a přesedl jsem z Dakara na Alpa, tak to byl vždycky hrozně znatelný rozdíl. Ve prospěch toho Alpa, samozřejmě.
3) Jak ho rozjedeš na nějakých tachometrových 140, tak už je ta jízda taková neklidná, člověk se na tom necítí moc jistě.
Výhodou je ale nízká spotřeba. Koukám ale, že Ty píšeš prostě F 650 GS, takže to asi nemusí být verze Dakar - tam ale platí všechno výše uvedené, ale nemá to ty výhody v terénu, i když snese taky dost). Pak má ještě GS jednu výhodu pro lidi menší postavy, že se na tom dá poměrně jednoduše snížit sedlo (prostým přešitím za cca 500 kč). Takže i z vysokého Dakara se pak dá slušně dosáhnout na zem.
Pegaso a Versyse neznám.
Pokud jde o TA 650, zastávám názor, že je to hodně neprávem podceňovaná motorka, a to asi především proto, že je pořád tak nějak ve stínu kultovní Afriky.
Nevím úplně, co si představuješ pod pojmem „moderní motorka“. Alp je léty prověřená koncepce, takže se to nesere. Ze všech strojů, které v tomto vláknu zatím zazněly, nabízí nejvíc „to nejlepší z obou světů“. Na cestování je komfortní a dostatečně robustní a neztratí se ani v poměrně obtížném terénu (i když tam klade o něco vyšší nároky na jezdce než Dakar). Z továrny má trošku měkčí předek, což se řeší tužšími progresivními pružinami. O nízkém plexi se asi nenmá cenu ani zmiňovat, protože to skoro každý hned vyměnil za vyšší turistické. Pokud ne, není to problém.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) versys vs pegaso trail+F650GS
zmulin píše: Ze starejch třeba Elefant,Supertenerka.Jasný budou mít svý mouchy,ale bez důkladný kontroly bych si netrouf nikam jet ani Afrikou.
Z jednoválců bych dneska koupil asi radši novou HQ Terra,která má sice menší zdvihy,ale do opravdovýho terénu neni stejně ani jedna,kor když se to nabalí.
Každopádně sorry za mírný odklon od tématu.
a na ostatních "nových" by sis troufl jet? když ty nové jsou stříkačky, mají ABS a další různe pitchoviny které když se ti poserou tak neuděláš nic... zatímco na Afře, Tenerce apod nemáš prostě nic, co bys šroubovákem neopravil.
1 reakcí na tento příspěvek versys vs pegaso trail+F650GS
BáWo je motorka sice dobrá, ale ty ceny jsou fakt našponovaný.
Xtčko seženeš za lepší peníze a za Fkem v ničem moc nekulhá. za Pegasem už vůbec ne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) versys vs pegaso trail+F650GS
naprcccs píše: a na ostatních "nových" by sis troufl jet? když ty nové jsou stříkačky, mají ABS a další různe pitchoviny které když se ti poserou tak neuděláš nic... zatímco na Afře, Tenerce apod nemáš prostě nic, co bys šroubovákem neopravil.
Čoveše asi bych si bez nervů troufnul.Samozřejmě si člověk musí oservisovat/připravit i tu moderní se stříkačkou.
Stejně když si tak počtu cestopisama,tak se buď u velkýho GS zlomí kardan,nebo u Tenerky/Afriky rám.Když by mi přestalo fungovat ABS náhodou na něčem,tak asi moc smutnej nebudu a závada na stříkačce,že se to zastaví?Jak to bývá často?
Hoši,mladý holky na skútrech objedou svět a vy tady řešíte nezdolnost historický mechanizace při cestě na chalupu
callowsick píše: a XTčko jsi vyřadil?
BáWo je motorka sice dobrá, ale ty ceny jsou fakt našponovaný.
Xtčko seženeš za lepší peníze a za Fkem v ničem moc nekulhá. za Pegasem už vůbec ne.
Taky bych radši tohle http://www.moto.it/...dex.html?msg=4623761 skoro o 10let mladší,než olítanýho Dakara z naší inzerce
Naposledy editováno 07.06.2013 12:52:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) versys vs pegaso trail+F650GS
zmulin píše: Čoveše asi bych si bez nervů troufnul.Samozřejmě si člověk musí oservisovat/připravit i tu moderní se stříkačkou.
Stejně když si tak počtu cestopisama,tak se buď u velkýho GS zlomí kardan,nebo u Tenerky/Afriky rám.Když by mi přestalo fungovat ABS náhodou na něčem,tak asi moc smutnej nebudu a závada na stříkačce,že se to zastaví?Jak to bývá často?
Hoši,mladý holky na skútrech objedou svět a vy tady řešíte nezdolnost historický mechanizace při cestě na chalupu
ukaz nejaky takovy cestopis
Na silnici jede pekne, sotolina mu nedela problem, no a na stupacku jsem ho daval na okruhu v Sosnovy ...pohodlna pro delsi prejezdy take je. Ochrana proti vetru ... bez problemu
nejlepsi do terenu jednoznacne bawo - vyborny rozlozeni vahy, obratnej uspornej motor, 2svicak (tusim od 2004-5) uz snad benzin ani nezere spis vyrabi - idealni motorka do 120km/h - ne nadarmo si drzi cenu -na dalnicich se ale budes trapit PODSTATNE vic nez na ty ER co mas ted - chce to rozjet na 140-150km/h a pul hodiny drzet - vydrzi to v pohode ale ne kazdej na to ma nervy , trail je relativne podobnej- jakztakz motorka ale je to aprilie a nejlevnejsi model a taliani umi levny veci ojebat nejlip na svete (mel sem o generaci starsi a to byla co se tyce spolehlivosti a celkovyho uzitku katastrofa ) ne nadarmo se novej trail delal jen chvilku a moc se jich neprodalo
versys ma jednoznacne nejlepsi motor , taky nic nereze je vykonej a tahavej a jako jedina motorka z tvyho vyberu pojede poznatelne lip nez ta ER5 kdyz nastupoval byla to pecka a vypadalo to jako levny a lepsi konkurent alpa a stroma - to bohuzel neni - je to prevlecenej nahac!(ER6) je mala, ma nahacovou geometrii a az moc zivy predek,a kvuli zadni kyvce se tam nevejde ZADNY aspon trochu enduro vzorek - je to motorka na vyblbnuti a motorky na vyblbnuti nejvic ztraci na cene tim nemyslim ze je to spatne moto ale neni to moc cestovni a uz vubec ne enduro
projel jsem si zmíněné motorky a nejprve si vybral "cestu". Versys je báječná motorka, ale rozhodl jsem se pro změnu a to mi versys nabídnout nemohl. (samozřejmě versys překonává ER-5 ve všech parametrech)
pak už byl problém zjednodušen jen mezi výběrem D vs. I. Je jasné, že vlastnosti můžou být kus od kusu jiné, ale BMW mi přišlo o kapičku vhodnější mimo asfalt, navíc mi padl do oka i ruky. K pegasu, co jsem se dostal jsem byl až překvapen, jak bezproblémově jsem se držel kamarádovi pelášejícímu na XT 660 X, zkrátka pegaso bylo na silnici velice jisté. Pegaso rozhodně zatratit nemůžu, ale naživo a hlavně mezi porovnávanými dvěma to vyhrálo BMW.
další co mě při rozhodování ovlivnilo byl fakt, že versys se stále vyrábí a nejspíš ještě pár let bude , takže nebude problém případně za několik let přejít na nějakého zánovního versyse..
Díky všem za příspěvky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ventilové vůle - kdo umí Ústecký kr... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 1 | 13.10.2024 v 20:00 JwKS_Pavel |
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Něco spolehlivého na odjetí dovolen... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 650 GS, Kawasaki Versys 650 | Modra_Vafle | 41 | 28.7.2024 v 21:00 Kohlstein |
dovolená z batuzkem Kawasaki Versys 650 | Janlai | 1 | 9.7.2024 v 19:59 kalous72 |
chyba 33 Versys 650 Kawasaki Versys 650 | RRspeed | 1 | 8.7.2024 v 17:13 Krautkopf |