nedegeneruje Stačí ty sportovní "nevýsledky" v posledních letech
V tom unašeči bývá docela velký ložisko a tak si říkám, jestli by se "nenašla"
nějaká řada jednořád.kuličkoých se stejnýni průměry, ALE o hodně nižší/"tenčí"
a "dát tam" DVĚ s nějakým výrobně nenáročným dist.kroužkem/trubkou.
Např. ložisko orig.tloušťky 20 nahradit dvěma 7. I takový subtilní má radiální
únosnost obrovskou. Nebo kdyby byla tl.10, nemusel by mezi nimi být žádný dist.
kroužek !
Naposledy editováno 07.06.2013 11:12:07
1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety
Ale na "něco takovýhodle", Skwanky, fakt nemám čas.
Nevím, kdo Ti poradil, "narvat" do gufera tu distanci o 1 mm většího průměru,
ale s takto NALISOVANOU distancí to gufero nedokáže namazat nic na světě a to
gufero, aspoň podle mýho názoru, ujede pár kilometrů a jeho břit"zmizí".
Pak se (na tom stejným ložisku) rozeta zase bude kývat.............
Prosím Tě, vsuň hřídel kola do samostatného unašeče rozety, aniž by tento zasahoval
do pryžových tlumících bloků - bude-li na obvodu rozety zase to "kývání" do boku
větší než 1 mm, ložisko "vyhoď". Každé jednořádkové(!)kulič. ložisko má určitou
axiální vůli, ALE ROZHODNĚ JI TAKOVOU NESMÍ MÍT TO NOVÉ! I když je Made in Japan!!
TO původní, na kterém sis "všimnul" té velké vůle(na obvodu rozety)muselo být
opotřebeno způsobem, který by na motocyklu pouhým tahem řetězu vůbec neměl být.
Nejspíš hodně dlouho běželo s řetězem/zad,kolem vzájemně "vyoseným". Pozná se to
taky tak, že řetěz a rozeta mají jeden bok "oleštěný" / odřený ...
Naposledy editováno 11.06.2013 09:57:30
Průměr větší o 1 mm se snad ani do gufera narvat nedá. Druhá věc je, že povrch by měl být velmi slušně upraven jinak to je brusnej kotouč a stejně to gufero odrovná.
Naposledy editováno 11.06.2013 09:11:48
Ale žeby se kývačka po demontáži kola nějakým způsobem "rozevírala"
a umožnila tak použití některé z axiálních distancí o 1 mm "tlustší" ?
Možná však, že už některý z předchozích kutilů vyráběl tu distanci, aby to
"kývání" omezil a "sekl se" o 1 mm do mínusu ...
Jak už jsem se zmínil(#26), zkusil bych u skutečných odborníků v prodejně
valivých ložisek najít rozměrově stejné s originálem, ale s minimální vůlí.
Naposledy editováno 11.06.2013 10:15:53
1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety
To je dropátko přepálený ne? Tipuju, že v "ložskárně" se to dá koupit za třetinovou cenu ne-li nižší. Jen jsem nepochopil to značení 32x65x1 - vnitřek 32mm venek 65mm a šířka ??? tam jim upadla jedna číslice ?
PepanS píše: Mě šokovala na partsdepot cena toho ložiska 1200,-.
To je dropátko přepálený ne? Tipuju, že v "ložskárně" se to dá koupit za třetinovou cenu ne-li nižší. Jen jsem nepochopil to značení 32x65x1 - vnitřek 32mm venek 65mm a šířka ??? tam jim upadla jedna číslice ?
No pokud se to lozisko dela. Vono obcas proste v motce mas takovy loziska ze jiny nez origo za tuhle cenu nesezenes.
1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety
Zbytek světa dělá jednořád.kuličková s průměry 30 a 35 / 62 a 72
(30/62-16, 30/72-19 a 35/62-14, 35/72-17).
Kč 1.200,- bych za to nedal - raději si "pohrát" s redukcemi
a dát vydělat kamarádovi,(dobrýmu!!)soustružníkovi.
Nevím ale, kolik stojí to, co je k mání v každé naší "ložiskárně",
aby všechno to úsilí mělo smysl.
A ještě k těm větším a menším radiálním vůlím jednořád.kulič.ložisek :
C0(nebo bez označení) 0,008-0,028 mm ,
C3(zvětšená, existuje i C4) 0,023-0,043 mm ,
C2(ZMENŠENÁ, existuje i C1) 0,001-0,015 mm .
Vzhledem k tomu, že vnější kroužek není do unašeče rozety LISOVÁN,
vnitřní kroužek je uložen ssuvně na té distanci
a ložisko nepracuje za vysoké teploty, C2 by se mohlo použít.
1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety
na hřídel kola a zjisti, jaká je vůle v LOŽISKU, když "zatáhneš ZBOKU tam-zpět"
za obvod rozety.
Naposledy editováno 12.06.2013 07:52:48
1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety
I když už budou provozem vymačkaný, na to "kývání" DOSTRAN ,rozety
PŘIŠROUBOVANÉ na unašeči, by neměly mít vliv !
vyznám, byly /jsou ty pryžový tlumiče záběru řetězu koncipovaný tak,
že u našeč do nich zasahuje plochými "lopatkami", který se o ty pryž.výseče v náboji
kola opírají jedině ve směru tahu řetězu.
Takže nějaké boční vůli na obvodu rozety rozhodně zamezovat nemohly - ty lopatky se
do pryž.výsečí zasouvaly minimálním tlakem ruky a po nějakém provozu už tam byla
nějaká vůle. Ale jen ve směru otáčení rozety (na unašeči).
Když jsem jednoř.kulič.ložisko unašeče vyměnil za nové, boční vůle na obvodu rozety
nebyla prakticky žádná a po DESÍTKÁCH TISÍC ujetých kilometrů to určitě nebyly 4 mm !
Asi to ložisko "odchází" enormním výkonem na GSXR.
Na "bábách" bylo 25/62-17, "teď "je tam sice ložisko větší
a těžko říct, jak je na tom s kvalitou(přestože stojí majlant) ...
Naposledy editováno 14.06.2013 10:40:01
IvanDvoutakťák píše: Ano - dost obvyklá japonská"specialita" !
Zbytek světa dělá jednořád.kuličková s průměry 30 a 35 / 62 a 72
(30/62-16, 30/72-19 a 35/62-14, 35/72-17).
Kč 1.200,- bych za to nedal - raději si "pohrát" s redukcemi
a dát vydělat kamarádovi,(dobrýmu!!)soustružníkovi.
Nevím ale, kolik stojí to, co je k mání v každé naší "ložiskárně",
aby všechno to úsilí mělo smysl.
A ještě k těm větším a menším radiálním vůlím jednořád.kulič.ložisek :
C0(nebo bez označení) 0,008-0,028 mm ,
C3(zvětšená, existuje i C4) 0,023-0,043 mm ,
C2(ZMENŠENÁ, existuje i C1) 0,001-0,015 mm .
Vzhledem k tomu, že vnější kroužek není do unašeče rozety LISOVÁN,
vnitřní kroužek je uložen ssuvně na té distanci
a ložisko nepracuje za vysoké teploty, C2 by se mohlo použít.
ložisko s menší radialni vuli pouzit nepujde, brzo pujde do kytek
jinak co jsem koukal na rozmery 32x65x1x tak by to mohlo být 62/32 (32x65x17) ty se dost pouzivaj i v kolech, taky neni uplne zadara pac to neni beznej rozmer ale s cenou bys byl silne pod pulkou partsdepotu
Naposledy editováno 14.06.2013 10:34:30
1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety
ale klasic.soustruhů je pořád dost v malých soukromých dílnách
a tak bych rozhodně šel do výroby kroužků, který by umožnily
dostupné ložisko nasadit do unašeče. Nikdo mně totiž nepřesvědčí,
že ložiska Made in Japan jsou kvalitnější. Mají jen"atyp"rozměry .
IvanDvoutakťák píše: Dnes nejsou ty možnosti"fušování"kamarádů v prac.době,
ale klasic.soustruhů je pořád dost v malých soukromých dílnách
a tak bych rozhodně šel do výroby kroužků, který by umožnily
dostupné ložisko nasadit do unašeče. Nikdo mně totiž nepřesvědčí,
že ložiska Made in Japan jsou kvalitnější. Mají jen"atyp"rozměry .
ono na made in ... se dnes nehraje, velký firmy maj fabriky všude
1 reakcí na tento příspěvek Kývání rozety
distance, včetně vnitřních kroužků ložiska unašeče, ložisek kola a té"trubky" mezi
nimi. Takže vůle na hřídeli kola, aniž je kompletní kolo ve vidlici a matice dota-
žena(hodnota předepsaného momentu utahování nerozhoduje - stačí i síla ruky!),
nezpůsobuje tu BOČNÍ vůli(to "kvedlání") rozety na jejím obvodu !
To způsobuje jedině vůle v tom jednořadém kuličkovém ložisku unašeče .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kývání rozety
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kývání rozety
díky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zahradní domek či jen domek pro mot... [1, 2, 3] Suzuki GSX-R 750 | Eqwidirium | 63 | 9.9.2024 v 20:16 kratkej01 |
Nefunkční budíky Suzuki GSX-R 750 | Donadgger | 0 | 6.9.2024 v 21:18 Donadgger |
Typový list Suzuki GSX-R 750 | Pawkahb750 | 26 | 23.8.2024 v 21:41 Kohlstein |
Synchronizace karburatorů Suzuki GSX-R 750 | Pawkahb750 | 1 | 18.8.2024 v 13:23 závoďáček-r1 |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 6 | 1.8.2024 v 21:32 Ozzy_ |