ráním benzinových čerpadel motocyklů. Těžko říci, nedotkne-li se to v budouc-
nosti i osobních automobilů. Jednak to čerpadlo není žádná láce a stane-li se
to někomu ještě v záruční době, snad náklady výměny nepůjdou z jeho kapsy.
Expert České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu připouští,žeby čas-
tější poruchy benzinových čerpadel zadřením mohly bý zapříčiněny biosložkou,
tedy lihem, který má nulové mazací vlastnosti a jehož obsah v Naturalu 95 byl
v r.2010 opět zvýšen oproti r.2007,kdy se i v ČR začal do Naturalu přidávat.
Přestože se traduje, že DVOUTAKT "spotřebuje cokoliv", moje dvoutaktní Suzuki
nikdy na benzin s "biosračkou" nejely a tímto článkem bych Vám, kamarádi, chtěl
dát na uváženou, zda ten cenový rozdíl mezi STOOKTANOVÝMI benziny a Naturaly
skutečně stojí zato, aby se člověk obával, kdy mu díky lihu začne korodovat nádrž
a jak se ukazuje, problémy se zadíráním palivových čerpadel"stříkaček" nejspíš
budou, přibývat, než by přestaly. Nejsem odborník těchto technologií, abych
vyslovoval doměnky, zda "biosračka" neškodí i vlastnímu vstřikovacímu systému...
Chci jen znovu poukázat na fakt, že bajking je "pouze" naším koníčkem a tak na
rozdíl od podnikatelských subjektů, provozujících X motorových vozidel a cenový
rozdíl mezi benziny tak podstatně ovlivňuje jejich ekonomiku,
pro nás by nemělo být určujícím těch "pár korun" navíc při nákupu "plné".
Zvlášť když se ukazuje velmi pravděpodobnou příčinou nefunčnosti benzinového
čerpadla "někde na trase" právě ta, pouze státními úředníky a výrobci paliv
propagovaná, lihová "biosračka". Přece u Vašich hitech-motocyklů za statisíce
Kč nebudete začínat s nějakým "vrchním přimazáváním" jako v dávné minulosti,
kdy končily olovnaté benziny.
Dnes, kdy postupně vychází najevo, že olovnaté benziny nebyly škodlivější než
t.zv. Naturaly, které je nahradily, že daleko škodlivější jsou např.karcinogenní
mikrosaze vycházející z výfuků všech "nafťáků" a výroba t.zv. biosložky do ben-
zinů ekologicky zatěžuje životní prostředí více, než používání paliv bez ní !
2 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny
Naposledy editováno 14.06.2013 15:47:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny
AdosR píše: Moje mašina je stavěná na Ba95.
ano přesně tak je to laděný na 95 takže do toho lejt něco jinýho je jen zbytečný vyhazování...Aby to neznělo zase tak negativně, také jsem proti přidávání škodlivých látek do paliv. Ovšem toto není řešení .
P.S. s posledně natankovaným Optimalem od Čepra (ČS EuroOil na kraji městysu Svratka) jsem dosáhl spotřeby kolem 4 litrů na sto, a to jsem jel úplně stejně jako jindy! Tak si to přeberte dle svýho.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny
AdosR píše: Zajímá mě proč mě na benzině omw obsluha říkala že benzín tipu carerra 95 a 100 mají ty biosložky a normální benzín ne.... Já si myslel opak... Jak to tedy je? Nebo to byly jen tupý krávy. A za další ted jsem x krát po sobě natankoval lepší benzín a obyč benzín a na výkonu moto jsem vubec nic nepoznal. Možná moto jela na carreru 100 dokonce hůř!! Moje mašina je stavěná na Ba95. Kdyby byla stavěna na ba 100 chápu. Možná bych poznal rozdíl kdybych vzal benzín v neměcku - rakosuku, kde mají skutečně kvalitnější benzín i ten obyčejnej
no tak kravy nesmis poslouchat..je to presne naopak...To preci nedava logiku jak samotne kravy.
Dej vervu od benziny a uvidis rozdil
Mr.Dan - Ano presne pro TEBE je lepsi benal uplne na HOVNO kdyz jezdis za 4L jak s TDI...
Ty tam mzzes davat 91 special...
Ja jezdim za 10az 12L zx10r a davam JEN vervu pac to lip jede...A opravdu placebko to neni...uz na startovani jde lip
Ale ty to tam nedavejh,..tobe by se to zadrelo ba jelo hure jak pises
IvanDvoutakťák - Ivane oskenuj sem ten clanek z CMN...Cerpadla se zadiraji docela casto ted u novejsich kawasaki...
Naposledy editováno 14.06.2013 16:23:10
z-x-r píše: no tak kravy nesmis poslouchat..je to presne naopak...To preci nedava logiku jak samotne kravy.
Dej vervu od benziny a uvidis rozdil
Mr.Dan - Ano presne pro TEBE je lepsi benal uplne na HOVNO kdyz jezdis za 4L jak s TDI...
Ty tam mzzes davat 91 special...
Ja jezdim za 10az 12L zx10r a davam JEN vervu pac to lip jede...A opravdu placebko to neni...uz na startovani jde lip
Ale ty to tam nedavejh,..tobe by se to zadrelo ba jelo hure jak pises
No právěže není, protože s obyč 95tkou bývá spotřeba min. o litr výse a navíc se to hůř sbírá ze spodních otáček. Jinak jsem jel chvílema i docela ostře, párkrát přes 200, zkrátka jako důchodce rozhodně nejezdím, ale ono to VFRo po servise a s mejma 60 kilama prostě moc nežere.
dohoja píše: ano přesně tak je to laděný na 95 takže do toho lejt něco jinýho je jen zbytečný vyhazování...
WTF? Jako kdyz tam das 98/100 tak diky tomu ze se posune hranice samovzniceni, tva svicka bude mit vic prace, a pojede to hur? Nebo jak jako ladeny? Oktanovy cislo souvisi preci jenom s kompresi.
1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny
z-x-r píše: no tak kravy nesmis poslouchat..je to presne naopak...To preci nedava logiku jak samotne kravy.
Dej vervu od benziny a uvidis rozdil
Mr.Dan - Ano presne pro TEBE je lepsi benal uplne na HOVNO kdyz jezdis za 4L jak s TDI...
Ty tam mzzes davat 91 special...
Ja jezdim za 10az 12L zx10r a davam JEN vervu pac to lip jede...A opravdu placebko to neni...uz na startovani jde lip
Ale ty to tam nedavejh,..tobe by se to zadrelo ba jelo hure jak pises
IvanDvoutakťák - Ivane oskenuj sem ten clanek z CMN...Cerpadla se zadiraji docela casto ted u novejsich kawasaki...
Hmm...nevím třeba zx10r maj speciální motory že to tak potom na ten 100 oktan jede a startuje líp...já u sůzi rozdíl teda nepoznám ...ale jo jestli máš vyladěnej motor na okruh tak to potom může bejt rozdíl
Naposledy editováno 14.06.2013 18:15:08
Pokud je možnost tankovat 100, beru ho, a pokud ne tak jezdím na 95.
1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny
1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny
Pokud AdosR + dohoja nemají na jejich motocyklech palivový čerpadlo,
nebo jim na jeho bezporuchovosti nezáleží, ať jezdí klidně i 91Oct .
laďa-prášil píše: Kupuju verva i do sekačky na nádrž ve felicii 1.6 ujedu obvykle nejmíň o 40 km víc, auto jede líp, a to se navíc "samovyčistilo" po vyjetí jedné nádrže (cukání a zdechání - "no jo, vyčisti si klapku"!) Souhlasím s HAD- v přepočtu to vyjde stejně, proč mám kupovat teda vodu...
souhlas...
Ivane diky za sken...
Naposledy editováno 15.06.2013 05:55:52
IvanDvoutakťák píše: Holt komu není rady ...
Pokud AdosR + dohoja nemají na jejich motocyklech palivový čerpadlo,
nebo jim na jeho bezporuchovosti nezáleží, ať jezdí klidně i 91Oct .
Nevíš náhodou jestli OMW carrera 95 má ty biosložky? Nebo maxmotion 95. Maxmotion 100 od omw je už zas moc drahý. Pumpu benzina u nás máme ale nemá ty lepší benzíny
Ing. Loula mně osobně řekl, že Verva100(modrá) biosložku nemá a na trh tento
benzin může, protože je to na výrobci, KDYŽ SPLNÍ KVÓTU výroby NATURALU !
On totiž byl dříve v managementu Benziny+ (ale nevím,jestli i Benziny - to jsou
"sféry" kam běžnej člověk ani nedohlídne!).
Žlutý Maximotion100(!) od OMV je bez biosložky.Je to jejich bývalá Carrera100,
která už nemá modrou barvu. Dokud Carrera100 byla modrá, "podezříval" jsem
Benzinu+ , že ji distribuují tak jak od OMV nakoupí, ale pod jménem Verva100 ...
Naposledy editováno 15.06.2013 09:52:30
1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny
1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny
mají i ty 100oktanové, které ještě donedávna brali snad jedině majitelé těch
nejvýkonnějších os.aut . Vyšší oktanové číslo(jak je všude uvedeno)vyjadřuje
vyšší odolnost při stlačení směsi(vzduch+benzin) aby nedošlo k předčasnému
"samozápalu"od stlačení,namísto od jiskry zapal.svíčky a je nutností pro mo-
tory s vysokým kompresním poměrem, většinou korespondujícím s vyšším výkonem.
Pročištění se projevilo tím, že mi vloni občas při zaklapnutí plynu motor blafnul do výfuků. Letos se to zatím nestalo ani jednou, přitom jezdím pořád stejně a tankuju opět 95 s biosračkama.