2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak
v současnosti probíhá v továrně stěhování v rámci zkrášlení areálu firmy a veškeré díly byly označeny za šrot a zlikvidovány…
Smutné
hrnous píše: Jinak malinko OT ale sháněl sem nějaké díly na travelku, když né nové, že jich bylo málo tak klidně protypové - potřeboval sem kolena a jiný balast..odpovědí mi bylo, že ŽÁDNÉ díly na travelku už nejsou a nebudou, jelikož cituji:
Smutné
no jo,synci už to tam balí...
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak
hrnous píše: v současnosti probíhá v továrně stěhování v rámci zkrášlení areálu firmy a veškeré díly byly označeny za šrot a zlikvidovány…
Jj, toho zkrášlování areálu jsem byl minulý týden svědkem...prostě smiřte se tím, že o Jawě je nejlepší hovořit v minulém čase jako o dávno zaniklé, kdysi úspěšné, značce...
Naposledy editováno 12.07.2013 20:35:44
a co tě to všechno stálo????
jeden z rodiny by taky jezdil ale je spíš socka leta má ale nějak se mu nedaří a co se už leta dívám ta jukna by mu padla asi nežere vcelku jede navíc jezdíme pomalu 8O devadesát máme šas
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak
Konstruktér ing. Husák a Bohouš Poslední tady pěkně kontrují o vlastnostech přívěry = v roce 1988 se neosvědčila podtlakově řízená, v roce 1989 už jela v motorce mechanicky ovládaná.
Pavel Husák přiznává, že elektronické řízení mikroprocesorem nemají vyvinuté a tak pracují s tím co mají. Pěkně, odborně a stravitelně napsaný článek.
A neodpustím si ještě jednu foto z roku 1989 u brány JAWA Týnec - start výpravy na
16. Setkání přátel JAWY na cestu do běloruského Minska. Řekl bych, že bylo zřejmě posledním - ale 16. ročníků = to byla poměrně slušná propagace značky.
Já slyšel vyprávět, že na 11. ročník Setkání p. J. . - soutěžit - přijela do ČSSR po ose holka 23 let až z Altaje na tátově 250 "Panelce". To čítalo jen cestou sem k nám cca 9 000 km!!! Tato setkání byl ohromný marketing:
Podle mne hodně držel podnik p. Jozíf a s jeho odchodem do důchodu v roce 1971 začaly v podniku boje o moc, kdy soupeřili návrhy dlouhodobě promyšlené jako postavit novou motorárnu v Benešově (snad se nepletu)/// s návrhy mírně řečeno idiotskými jako využít kapacity Dudáků (kdy o malé obsahy 125/175/250 ze Strakonic nebyl ve velkých sériích takový zájem) a ZBAVIT SE VLASTNÍ MOTORÁRNY atd..
O současnosti ---- to se snad ani nemá cenu seriózně bavit / to je NÁRODNÍ OSTUDA, dotační podvod / zkrátka vše ----- jen NÉ snaha o zlepšení !
Naposledy editováno 12.07.2013 22:34:13
Aby přežili, tak by asi museli dělat něco podobného jako např. Triumph - odsunout část výroby do Asie a tu jen vývoj a kompletace, ale Jawa byla brutálně pozadu a ani to jméno v západním světě se nemohlo rovnat např. Triumphu.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak
Naposledy editováno 13.07.2013 09:18:56
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak
Přeji aby nový majitel prošel STK a nemusel shánět polovinu věcí na půjčení jako tenhle.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak
Kdybys viděl válec, hned bys věděl proč.
Éru soutěžních Jaw, keré "šestku" dojely, zakončily dvě motorky (půllitry) se vzduchem chlazeným motorem, jenž koncepčně vznikl v roce 64 (6D Považská 91).
Macháček v Jablonci nedojel.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak
Jenže to byl "NÁŠ" půlitr, vyrobený z 90% v českých podnicích a podmínkách. To, že to nebyla absolutní špička není příliš podstatné.
Nakonec - základ vlákna je přesný opak = česká nádrž a vše ostatní zaměstnalo zahraniční lid, ekonomiku...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak
Čínský motor, 4T jednovál je za 9 tisíc. Dvouválec za čtrnáct... Obé vč. maloobchodní marže.
Za tuto cenu ho v Evropě nevyrobí nikdo.
Takže v současné době by asi bylo rozumné z konkurence udělat obchodního partnera...aby teda na našince vůbec nejaká práca zbyla...
Naposledy editováno 17.07.2013 15:58:59
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak
Zdenalbenal píše: Franky> ...já jenom chtěl říct, že tovární voda byla odspodu horší, než vzduchová série...dokonce i ta bez klapek...
Čínský motor, 4T jednovál je za 9 tisíc. Dvouválec za čtrnáct... Obé vč. maloobchodní marže.
Za tuto cenu ho v Evropě nevyrobí nikdo.
Takže v současné době by asi bylo rozumné z konkurence udělat obchodního partnera...aby teda na našince vůbec nejaká práca zbyla...
To jsou ceny za kompletní motory i se zapalováním?
To mi také napadlo již před časem jako jedno z reálných řešení = spojení s Číňanem.
Nabídnout jméno, zbytek servisní sítě po světě (Afrika, Jižní Amerika...), daňově výhodnou montovnu ve střední Evropě (později EU),státní podporu zaměstnanosti, k tomu možnost vybudování centrálního skladu ND pro Evropu a to nejen pro moto atd..
Když už naši "zemivůdcové" promrhali spojení s Hondou v 90.tých letech.
Totiž Bertovu retro Jawu 250/"634" ještě s origo motorem Honda byla již postavena někdy v roce 1991-2, respektive do podvozku 640.
U OD Kotva jsem tehdy potkal anketu jak se lidem líbí a kolik by měla stát.
Obchodní představa Jawa/Honda byla 75 000,-Kč(Kčs), ovšem v době, kdy se ještě prodávali nové MZ 150 za 17 000,-.
Naposledy editováno 17.07.2013 23:03:08
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel | suzu750 | 28 | 23.12.2022 v 11:17 jandaxx |
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... | Radouš5 | 5 | 8.11.2022 v 19:48 sardel |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |