Budu vděčný za radu, tip, odkaz, cokoliv. Zajímá mě cena, kde ji sehnat, čeho se vyvarovat. Díky moc.
1 reakcí na tento příspěvek Volnoběžka startéru na Virago 1100
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběžka startéru na Virago 1100
Volnoběžku z hřídele demontuj a rozeber. Musí se silou rozehnout ten plech, který tvoří obal. Já to dělal šroubovákem bez rukojeti, který jsem zatloukal pod plech a postupně ho odehýbal ven. Dělej to na straně, kde je to ozubené kolo.
Až bude plech dokola úplně odehnutý, dá se zpod něj vysunout podložka a vytáhnout to ozubené kolo. Pod tím uvidíš komoru, ve které je pět pružin a válečků (nejspíš to vylítá ven, nevadí). Ty válečky se časem omačkají, nedosáhnou ke středu válcové části, která přechází do ozubeného kola, a proto to klouže. Oprava spočívá v jejich výměně za nové. Originály mají průměr 7 mm a dají se nahradit ložiskovými válečky, které se dají normálně koupit v krámě s ložisky. Akorát ty bývají delší, takže se musejí přibrousit na kratší délku.
Háček je v tom, že takhle vyměněné válečky taky dlouho nevydrží, protože se omačkává i ten střed. Takže doporučuji spíš koupit nejbližší větší válečky (mám pocit, že je to 7,144 mm) a dát tam ty. Pokud se nevejdou, musí se buď ubrousit na menší průměr (což je problém, protože tak malé kousky umí brousit málokdo a v ruce se to nedá), nebo se o pár setin obrousí ten válcový střed u ozubeného kola. Musí se to udělat strojně, na ruční práci zapomeň.
Pak naskládej vše do těla volnoběžky, jak to patří. Pružiny, válečky, střed. Obalový plech zatřískej kladívkem pěkně dokola zpátky a pokud bude vnitřek pořád volný, párkrát to dokola zmáčkni do svěráku. Voilá - oprava je dokončená a rozhodně nebude stát tisíce, jako nová volnoběžka. Mě to vyšlo do pěti stovek a už přes osm let to slouží bez problémů.
edit: Ještě obrázky - tady je vidět, kde byl plech pod ozubeným kolem odehnutý a zase zaklepaný
[img]
a tady je druhá strana, omačkaná od čelisti svěráku, jak se zpátky utahoval obal
[img]
Naposledy editováno 14.08.2009 21:08:48
1 reakcí na tento příspěvek Volnoběžka startéru na Virago 1100
Naposledy editováno 23.07.2013 13:35:00
1 reakcí na tento příspěvek Volnoběžka startéru na Virago 1100
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběžka startéru na Virago 1100
Ještě, že tě tady máme a to beze srandy.
1 reakcí na tento příspěvek Volnoběžka startéru na Virago 1100
jestli se neozve vůbec nic, může to bejt mizernej kontakt v přepínači u startovacího čudlíku - taky mě to potkalo. Otevřít, vyčistit, přiohnout případně naletovat kontakty, prostříknout kontaktolem, a musí to chodit.
2 reakcí na tento příspěvek Volnoběžka startéru na Virago 1100
1 reakcí na tento příspěvek Volnoběžka startéru na Virago 1100
Naposledy editováno 24.11.2014 09:06:35
"Podle mě je to problém, typický pro starší ročníky: Motor zpětným kopnutím vyhodí to přestavné ozubené kolo ze záběru a cívka solenoidu ho roztočené nedokáže vrátit mezi zuby. Tím pádem přestavné kolečko jen škrtá bokem zubů o ozubení velkého kola na klice a to je ten chrčivý zvuk.
Pokud je to opravdu tímhle, řešila to už samotná Yamaha u novějších ročníků změnou jedné součástky. Koukni na obrázek na odkazu níž:
Úprava "collar"
Když porovnáš rozměry "old style collar" a "new style collar" - je to ten váleček přišroubovaný torx šroubem, za který tahá vahadlo od solenoidu - tak je vidět, že zápich je o 2 mm užší. Tím dochází k většímu vysunutí přestavného kola a tím při zpětných rázech nedojde k jeho vykopnutí ze záběru. Daný díl se dá v Yamaze koupit, dá se vysoustružit, dá se upravit originál tak, že se v úzkém místě přeřízne, uberou se 2 mm materiálu a sešroubuje se to jako dvojdílná součást, nebo se tam dá strčit vložka. Já tam prostě prasácky namotal 2 mm tlustý drát a funguje to výborně."
Takže stačí na levém motorovém víku demontovat to víčko naproti solenoidu držené třemi imbusy, pak vyšroubovat imbus který slouží jako čep vahadla startovacího mechanismu, odšroubovat a vyjmout váleček držený torx šroubem, zúžit jakýmkoli způsobem tu drážku ve válečku a seskládat to zpátky. Rozdíl v úspěšnosti startů je obrovský.
1 reakcí na tento příspěvek Volnoběžka startéru na Virago 1100
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběžka startéru na Virago 1100
Zároveň s tím Yamaha ještě upravila na strmější variantu stoupání šroubovice po které se přesouvá to záběrové kolo, proto novější modely startují spolehlivěji. Ale to předpokládá dost drahou výměnu příslušného soukolí a ta už nemá tak velký vliv, jako změna toho válečku.
1 reakcí na tento příspěvek Volnoběžka startéru na Virago 1100
Výsledek - bratrův 5 letej malej motorkář, ktrej se Bubáka bojí jak českej živnostník sociálky dokáže nastartovat jedinym ťuknutim do tlačítka. Nikde žádný pazvuky, nic nenasvědčuje nežádoucím jevům.
Naposledy editováno 05.03.2015 10:35:58
Abych byl teda konkrétní: občas když zmáčknu startér, tak se nestane vůbec nic, jenom to cvakne. Stačí abych sundal to víčko na třech imbusech, "šťouchnu do toho", jako bych to rozhýbal, a pak to normálně chytne. Neděje se to pořád, ale stejně je otrava to pořád rozebírat Jenže dál než k sundání víka jsem se nedostal a nevím tedy přesně co vyndat potom atp.
Naposledy editováno 18.08.2015 15:00:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběžka startéru na Virago 1100
1100Virago píše: Lucky-Luke: Volnoběžka se dá opravit, jestli znáš pár lidí, kteří umějí brousit.
Volnoběžku z hřídele demontuj a rozeber. Musí se silou rozehnout ten plech, který tvoří obal. Já to dělal šroubovákem bez rukojeti, který jsem zatloukal pod plech a postupně ho odehýbal ven. Dělej to na straně, kde je to ozubené kolo.
Až bude plech dokola úplně odehnutý, dá se zpod něj vysunout podložka a vytáhnout to ozubené kolo. Pod tím uvidíš komoru, ve které je pět pružin a válečků (nejspíš to vylítá ven, nevadí). Ty válečky se časem omačkají, nedosáhnou ke středu válcové části, která přechází do ozubeného kola, a proto to klouže. Oprava spočívá v jejich výměně za nové. Originály mají průměr 7 mm a dají se nahradit ložiskovými válečky, které se dají normálně koupit v krámě s ložisky. Akorát ty bývají delší, takže se musejí přibrousit na kratší délku.
Háček je v tom, že takhle vyměněné válečky taky dlouho nevydrží, protože se omačkává i ten střed. Takže doporučuji spíš koupit nejbližší větší válečky (mám pocit, že je to 7,144 mm) a dát tam ty. Pokud se nevejdou, musí se buď ubrousit na menší průměr (což je problém, protože tak malé kousky umí brousit málokdo a v ruce se to nedá), nebo se o pár setin obrousí ten válcový střed u ozubeného kola. Musí se to udělat strojně, na ruční práci zapomeň.
Pak naskládej vše do těla volnoběžky, jak to patří. Pružiny, válečky, střed. Obalový plech zatřískej kladívkem pěkně dokola zpátky a pokud bude vnitřek pořád volný, párkrát to dokola zmáčkni do svěráku. Voilá - oprava je dokončená a rozhodně nebude stát tisíce, jako nová volnoběžka. Mě to vyšlo do pěti stovek a už přes osm let to slouží bez problémů.
edit: Ještě obrázky - tady je vidět, kde byl plech pod ozubeným kolem odehnutý a zase zaklepaný
[img]
a tady je druhá strana, omačkaná od čelisti svěráku, jak se zpátky utahoval obal
[img]
Mám kamaráda, který vlastní menší "fabričku" a tam umějí brousit válečky, nebo i vyrobit nové ...
serti píše: Mám kamaráda, který vlastní menší "fabričku" a tam umějí brousit válečky, nebo i vyrobit nové ...
Z fleku beru. Nevím, jestli se toho našeho zboží dočkáme včas. Už tu moji musím dost často postrkávat, aby startér zabral. Duša mě napadl, páč je všeuměl a zná.
Mimochodem. Dnes úžasných 88km ke Zdendovi pro nosič a zpět. Vzal jsem to spodem, abych Tě nadzvedl. Neměl jsi zazimovávat, letošní zimu se bude jezdit furt. Prý má být jaro až do jara (snad v březnu konečně nepřijde zima...). Vše motorkářům přejeme krásné a pohodové vánoční svátky a sqělé km v sedle během zimy.
1 reakcí na tento příspěvek Volnoběžka startéru na Virago 1100
Nechci zakládat nový topic, tak doufám, že si někdo všimne oživení tady. Mám virago 750 a nechce se mu moc startovat. Rád bych to taky hodil na to, že to bude volnoběžkou, ale nevím jestli průběh startování odpovídá tomuto problému. Ono totiž zmáčknu startér a ono to neudělá nic. Netočí na prázdno, nehrká přes zuby, prostě jak kdyby to nemohlo něco přetlačit. Na podruhé, nebo potřetí už to protočí a normálně chytne. Ale už se mi i stalo, že se to pootočilo napoprvé a pak se to o něco seklo, až bylo cítit takové kopnutí v motorce. Někdo nápad po čem bych se měl dívat, až se rozhodnu to rozebrat?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vyběhaná vačka prvního válce Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago | Frantomas | 3 | 23.8.2024 v 17:02 Krautkopf |
virago Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 750 Virago | MaCoin | 0 | 5.8.2024 v 15:59 MaCoin |
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago | Pepanek | 7 | 18.6.2024 v 18:48 badyXV |
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago | Pepanek | 1 | 17.6.2024 v 09:14 ja1 |
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10416 | 24.5.2024 v 16:52 rancher |